Porilaua materjal?
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2777
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Porilaua materjal?
Arutaks meile kõigile olulisel teemal nagu, porilauad (sea kõrvad).
Missugusest materjalist lõigata? Armeeritud kummist lehed, mida müüb Optitrans, on suhteliselt head, aga kaaluvad palju (paksemad versioonid siis), aga õhemad ei hoia jälle kuju. Õhuke ja jäik plastik on kaalult ok, aga läheb väga volti ja lopendab korralikult tuules. Uretaani leht on kallis ja ei hoia kuju ka absoluutselt.
Õige materjal peaks olema nii jäik et hoiaks kuju, kaaluks vähe ja ei läheks katki ka pärast suuremat nühkimist. See kuradi porilaua teema on tegelikult minuarust väga oluline turvaelement, sest sitaste akende, tulede ja krt teab millega veel ringi sõites on päris suur oht kellegist üle sõita. Pisut piinlik ka avalikel teedel ringi vurada, tuuleklaasist mingi mõtteline osa ainult läbinähtav.
Missugusest materjalist lõigata? Armeeritud kummist lehed, mida müüb Optitrans, on suhteliselt head, aga kaaluvad palju (paksemad versioonid siis), aga õhemad ei hoia jälle kuju. Õhuke ja jäik plastik on kaalult ok, aga läheb väga volti ja lopendab korralikult tuules. Uretaani leht on kallis ja ei hoia kuju ka absoluutselt.
Õige materjal peaks olema nii jäik et hoiaks kuju, kaaluks vähe ja ei läheks katki ka pärast suuremat nühkimist. See kuradi porilaua teema on tegelikult minuarust väga oluline turvaelement, sest sitaste akende, tulede ja krt teab millega veel ringi sõites on päris suur oht kellegist üle sõita. Pisut piinlik ka avalikel teedel ringi vurada, tuuleklaasist mingi mõtteline osa ainult läbinähtav.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2777
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Üks eriti huvitav teema oleks porilaudade otse sillale, ratta lähedale kinnitamine, nii peaks muda eriti vähe lendama, aga selline lahendus on suhteliselt keeruline ning kipub raskeks. Eriti problemaatline on selline lahendus esisillal, kui porilaud peaks koos rattaga pöörama ja üles-alla liikuma.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Traktoritel ju iseenesest on plastmassporilauad kinnitatuna käändmikule ja pööravad, liiguvad ilusasti koos rattaga.
Kronsteinid peaks sellisel juhul piisavalt tugevast ja samas piisavalt elastsest materjalist tegema, et sõit ei muutuks kronsteinide tagasipainutamiseks.
Saksamaal käisin kunagi mingit üritust vaatamas, seal oli üks insener installerinud sillatalade külge mingid eriti tugevast materjalist harjased (nagu porilauad) mis pidid siis protektorist muda eemaldama ja samas takistama selle liigset ülesloopimist.
Kronsteinid peaks sellisel juhul piisavalt tugevast ja samas piisavalt elastsest materjalist tegema, et sõit ei muutuks kronsteinide tagasipainutamiseks.
Saksamaal käisin kunagi mingit üritust vaatamas, seal oli üks insener installerinud sillatalade külge mingid eriti tugevast materjalist harjased (nagu porilauad) mis pidid siis protektorist muda eemaldama ja samas takistama selle liigset ülesloopimist.
Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab!
5138027
5138027
http://www.etra.ee/index.php?id=414&product_cat_id=71
Sellisest firmast sai ostetud musta värvi plastikut, paksus vist 3 või 4 mm, oli kerge, ei vajunud lonti ja peale metsaskäiku kõik ilusti küljes ja terved. Mis peamine, oli väga hea plekikääridega lõigata. Soovitan soojalt.
Äkki sai kellelgi abiks olla.
Sellisest firmast sai ostetud musta värvi plastikut, paksus vist 3 või 4 mm, oli kerge, ei vajunud lonti ja peale metsaskäiku kõik ilusti küljes ja terved. Mis peamine, oli väga hea plekikääridega lõigata. Soovitan soojalt.
Äkki sai kellelgi abiks olla.
Traktoritel see porikas silla küljes süsteem küll eriti töökindel pole.
Case porikas kinnitus umbes 15x40 mõõdus metall varre otsa ja nii umbes 2x aastas murdub see vars pooleks ja porikas käib ratta alt läbi.Murdumise põhjus pole millegile vastu sõitmine vaid metall lihtsalt väsib ära, tavaliselt just silla juurest kus jõud kõige suurem on Samuti ei ole see mingi kerge süsteem.
Case porikas kinnitus umbes 15x40 mõõdus metall varre otsa ja nii umbes 2x aastas murdub see vars pooleks ja porikas käib ratta alt läbi.Murdumise põhjus pole millegile vastu sõitmine vaid metall lihtsalt väsib ära, tavaliselt just silla juurest kus jõud kõige suurem on Samuti ei ole see mingi kerge süsteem.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Heints 55 36 944
-
v6sa
- I live off from the mud
- Postitusi: 2483
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Traktorite porikal on kaks häda. Ühest oli juba juttu - konsoolne kinnitus ei kannata vibratsiooni (ja seda juba esineb).
Teiseks kipub maastikul ühte ja teist rehvimustri külge jääma ja iga selline kolakas väänab kinnitust. Üks ei tee midagi, kuid mida rohkem on neid kolakaid, seda tõenäolisemalt murdub porilaud kõige ebasobivamal hetkel.
Kas Tõelisel Mudavormelil on oluline ratta ja porikaitse võimalikult väike vahe? Või peaks vastupidi olema piisavalt avarust?
Metsatöömasinatel antakse rohkem avarust, et roikad läbi mahuks...
Teiseks kipub maastikul ühte ja teist rehvimustri külge jääma ja iga selline kolakas väänab kinnitust. Üks ei tee midagi, kuid mida rohkem on neid kolakaid, seda tõenäolisemalt murdub porilaud kõige ebasobivamal hetkel.
Kas Tõelisel Mudavormelil on oluline ratta ja porikaitse võimalikult väike vahe? Või peaks vastupidi olema piisavalt avarust?
Metsatöömasinatel antakse rohkem avarust, et roikad läbi mahuks...
olen ka sealt seda plasti ostnud ja atvdele sellest porikaid teinud,kõige mõistlikum variantandrusr kirjutas:http://www.etra.ee/index.php?id=414&product_cat_id=71
Sellisest firmast sai ostetud musta värvi plastikut, paksus vist 3 või 4 mm, oli kerge, ei vajunud lonti ja peale metsaskäiku kõik ilusti küljes ja terved. Mis peamine, oli väga hea plekikääridega lõigata. Soovitan soojalt.
Äkki sai kellelgi abiks olla.
56157755
Sellisel matšol nagu Priit ei saagi olla teistsugune masinXim kirjutas:Priit pean ära ütlema, et su jeep näeb eriti ägedalt matšolik väljaTR Pjätt kirjutas:QKulguril on proplastiku tootest porikad. Peavad ilusti vastu hoiavad kuju ja on kerged. Mina painutasin endal rattakoopa järgi ära. Tänaseni näevad täpselt samasugused välja.
Priit
...aga ma kasutasin ka proplastiku tooteid ja jäin rahule.
