Kardaani nuudi lõtk

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Kardaani nuudi lõtk

Postitus Postitas tarmo »

Kas pidada metsaautol normaalseks kardaani nuudi lõtku, mis on nuudist 10 cm kaugusel umbes 1 mm külgsuunas?
Kas on mõtet seda proovida remontida või on see lõtk tegelikult mõttetult väike? Päris kindel ei ole, aga tundub, et see lõtk annab ka teatud kardaanipööretel väikest vibra.

Aga nüüd kõige olulisem.
Kuuldavasti Pärnumehed remondivad nuuti lihtsalt nii, et pigistavad välimist toru väiksemaks kuniks loksumine kaob. On see piisavalt keeruline ja teadmisi nõudev töö või saaks keegi Tallinnas ka hakkama (hüdraulikapressijad?).
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
virgo
True Off Roader!
Postitusi: 1247
Liitunud: R Dets 10, 2004 7:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas virgo »

Kui nuut diameetrist ei ole kulunud vaid just külgpidisest tööpinnast, siis välimise toru väiksemaks pressimisel tuleb treialil-freesial tööd, et liuglemine säiliks. Mis ise-enesest tähendab seda et potensiaalne tööpind väiksemaks jääb. Siiani ei ole see muidugi probleemi tekitanud kuid ma ei tea kas ma päris "kolmele" sellist alla paneks.
PS. Ise ei tegele, paar korda olude sunnil kokku puutunud.

Virgo
Mudas alates 2003.
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Postitus Postitas Praks1 »

Meie auto all olulisemalt suuremate lõtkudega kardaanid,üks neist veel põrandal kokku keevitatud,rohkem tekitavad vibra meil rehvid kui kardaan,seda siis umbes 100kmh sõites,ja see hooaeg oleme vahetand vist 2 risti ime väikese lõtku pärast.
Seega ei näe põhjust muretsemiseks.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Kardaani nuudi lõtk

Postitus Postitas ibra »

tarmo kirjutas:Kas pidada metsaautol normaalseks kardaani nuudi lõtku, mis on nuudist 10 cm kaugusel umbes 1 mm külgsuunas?
Kas on mõtet seda proovida remontida või on see lõtk tegelikult mõttetult väike? Päris kindel ei ole, aga tundub, et see lõtk annab ka teatud kardaanipööretel väikest vibra.

Aga nüüd kõige olulisem.
Kuuldavasti Pärnumehed remondivad nuuti lihtsalt nii, et pigistavad välimist toru väiksemaks kuniks loksumine kaob. On see piisavalt keeruline ja teadmisi nõudev töö või saaks keegi Tallinnas ka hakkama (hüdraulikapressijad?).
Nuudi lõtk külgsuunas 1mm on suhteliselt väike,sellepärast ei tasu midagi ette võtta. 6x6 autodel sai ka kardaane remonditud nuudi kohale peale keevitamise teel.Seal olid suured lõtkud ja peale sai keevitatud piki nuuti triibud ,aitas küll ja päris tihedaks võttis.Peab laskma kardaani niisama õhu käes maha jahtuda.Oleneb nuudi jämedusest ja lõtkust sai neid triipe päris tihedalt.Olen näinud ka nuudi kohal ringide keevitamist ,selle kohta ei oska midagi öelda.Aga kas keevitamine selle metalli ka pehmemaks teeb ja pärast intensiivsem kulumine hakkab..
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
quince
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: E Veebr 22, 2010 9:57 am

Re: Kardaani nuudi lõtk

Postitus Postitas quince »

tarmo kirjutas:Kas pidada metsaautol normaalseks kardaani nuudi lõtku, mis on nuudist 10 cm kaugusel umbes 1 mm külgsuunas?
Kas on mõtet seda proovida remontida või on see lõtk tegelikult mõttetult väike? Päris kindel ei ole, aga tundub, et see lõtk annab ka teatud kardaanipööretel väikest vibra.

Aga nüüd kõige olulisem.
Kuuldavasti Pärnumehed remondivad nuuti lihtsalt nii, et pigistavad välimist toru väiksemaks kuniks loksumine kaob. On see piisavalt keeruline ja teadmisi nõudev töö või saaks keegi Tallinnas ka hakkama (hüdraulikapressijad?).
Kõige parem lahendus - nuudiosa vahetus. Kui soovite siis saab teha.

5128965
www.autocardan.eu
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas R969 »

Annaks kah oma hääle pealekeevitamise kasuks.sellisel moel saab ka 3mm
lõtkust lahti.
Keevitada on vaja eelkõige sisemise nuudi alguse ja lõpu kohale, sest keskelt praktiliselt ei kulu külgsuunas.
Keevitamisel on kaval jätta sisemine osa sisse ovaalseks muutumise vastu ja
kui peakski saama liiga tihe aitab pinnimine.
Õnnetuseks on aga osa tehaseid kardaanide müügi huvides leidnud selle vastu rohtu.Nimelt on Nissan Navaral sisemine võll kaetud defloniga ja seda ei saa enam kokku.
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Postitus Postitas raulex »

Hüdraulikapressiga saab siis ikkagi.Kõik kohad ei pruugi sellist teenust teha, sest voolikupressidega ei tohi ametlikult suvalisi asju pressida.
Kasutaja avatar
sambla-aadu
Rock Crawler
Postitusi: 528
Liitunud: N Apr 05, 2007 7:37 am
Asukoht: Tartumaa/Võrumaa

Postitus Postitas sambla-aadu »

raulex- mitu raha kasseerite nuudiosa vahetuse eest?
51963080
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Postitus Postitas raulex »

Nuudiosa vahetas siin quince.Mina pääsen vaid voolikupressile ligi...
quince
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: E Veebr 22, 2010 9:57 am

Postitus Postitas quince »

sambla-aadu kirjutas:raulex- mitu raha kasseerite nuudiosa vahetuse eest?
Mis auto? Hästi kui pildid on olemas. Kõik autod on erinevad. Kui mitu võlle siis mitu lahendusi.
Kasutaja avatar
sambla-aadu
Rock Crawler
Postitusi: 528
Liitunud: N Apr 05, 2007 7:37 am
Asukoht: Tartumaa/Võrumaa

Postitus Postitas sambla-aadu »

autoks siis lühikene MK160 patrol. ja probleemne on tagumise kardaani nuudiosa lõtk. pilte hetkel ei ole võimalik näidata.
51963080
quince
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: E Veebr 22, 2010 9:57 am

Postitus Postitas quince »

sambla-aadu kirjutas:autoks siis lühikene MK160 patrol. ja probleemne on tagumise kardaani nuudiosa lõtk. pilte hetkel ei ole võimalik näidata.
Ainult nuudiosa vahetus maksab umbes 4000.00 aga ristid ma mõtlen ka on vaja (pole mõtet vanad jätta). Kokku tuleb umbes 4900.00 (nuudiosa, ristid, töö, tasakaalustamine).
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”