Kuidas teha sahk maasturile?

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
marxkoll
Rock Crawler
Postitusi: 983
Liitunud: K Mai 30, 2007 10:28 pm
Asukoht: Lääs

Postitus Postitas marxkoll »

Olen siin kaks aastat maal lund lükanud nii endal kui teenusena ujuva sahaga saab vabalt hakkama, eelmisel talvel ei suutnud enam lihtsalt lükata lumepaksuse tõttu! Tõstan samuti sahka vintsiga 8)
Isehakanud loodusesõber!!! Mees kes ei karda väljakutseid!!!
Margus +37256633834
Kasutaja avatar
marxkoll
Rock Crawler
Postitusi: 983
Liitunud: K Mai 30, 2007 10:28 pm
Asukoht: Lääs

Postitus Postitas marxkoll »

Sama sahaga olen ka ajanud laiali nii kruusa kui mullahunnikuid ja kõik on võimalik 8)
Isehakanud loodusesõber!!! Mees kes ei karda väljakutseid!!!
Margus +37256633834
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

See vedru peaks ikka päris tugev olema seal, et ta suudaks saha nii kõvasti vastu maad suruda, et sellest kasu tekib. Äkki lihtsam lihtsalt sahale mehiselt raskust anda?
Teisipidi tross teda tagasi ei hoia, sest kui sa saha alla lased, siis praktiliselt alati läheb tross lõdvaks ära. Vintsiga ei saa seda nii täpselt doseerida ja pole vajagi.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Mihkel89
Rock Crawler
Postitusi: 782
Liitunud: P Mär 23, 2008 1:21 pm
Asukoht: Tartumaa, Elva

Postitus Postitas Mihkel89 »

Vaadates uut komöödiasarja ENSV etv kanalilt nägin et üks tegelane pani zigulile saha ette ja siis tekkis mõte et kui juba siks suudab 20 cm lund lükata, siis Patrol suudab ehk mitu korda paksemat. Plaan on samamoodi sahk panna ette, ilma millegi tõstmise süsteemita. Lihtsalt kahe kinnitusega stange külge. Kuna ma pole varem sellise süsteemiga kokku puutunud, siis kas keegi oskab anda nõu kuidas seda oleks kõige lihtsalt ja töökindlam ehitada. Kui raske peab sahk tulema ?
53 43 93 47 Mihkel
Nissan Patrol 3.3 D
PARUN
Rock Crawler
Postitusi: 937
Liitunud: N Veebr 05, 2009 8:19 pm
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas PARUN »

Mihkel89 kirjutas:Vaadates uut komöödiasarja ENSV etv kanalilt nägin et üks tegelane pani zigulile saha ette ja siis tekkis mõte et kui juba siks suudab 20 cm lund lükata, siis Patrol suudab ehk mitu korda paksemat. Plaan on samamoodi sahk panna ette, ilma millegi tõstmise süsteemita. Lihtsalt kahe kinnitusega stange külge. Kuna ma pole varem sellise süsteemiga kokku puutunud, siis kas keegi oskab anda nõu kuidas seda oleks kõige lihtsalt ja töökindlam ehitada. Kui raske peab sahk tulema ?
Heh, loe läbi see teema ja saadki ju vastuse oma küsimusele :shock:
Kõnetraat 51922951
landmb
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 152
Liitunud: N Okt 19, 2006 8:25 pm

Postitus Postitas landmb »

Sahk peab minu arvates kohe kindlasti kinnituma raami külge. Vintsiga tõstmine on porno, sest et ei saa peale suruda. Tean mida räägin, kuna enda hiluxil oli sahk ees pikemat aega ja enamasti pidi esirattad peaaegu maast lahti suruma et korralikku töötulemust saavutada. Saha tõstmiseks ja surumiseks vajalik hüdrosüsteem ei ole keerukas ega kallis. Vaja on NZ 10 pump 350EEK, jagaja 1700EEK, silinder 1500EEK.
Toyota Hilux
Land +3725066049
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Unustad voolikud, mis ka üksjagu maksavad.
Miks "kohe kindlasti raami külge"? Paluks põhjendust.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Pomo
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: K Mär 19, 2008 10:00 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Pomo »

kui lai teha? Laiem kui auto, aga kui palju? Maitseasi?
teex yhe zuicu
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Mihkel89 kirjutas: kui juba siks suudab 20 cm lund lükata, siis Patrol suudab ehk mitu korda paksemat. Plaan on samamoodi sahk panna ette, ilma millegi tõstmise süsteemita. Lihtsalt kahe kinnitusega stange külge. Kuna ma pole varem sellise süsteemiga kokku puutunud, siis kas keegi oskab anda nõu kuidas seda oleks kõige lihtsalt ja töökindlam ehitada. Kui raske peab sahk tulema ?
Panin paar postititust ette poole hulga linke, kus sahkade ehitamisest juttu, soovitan lugeda!
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
4x4JIM
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 145
Liitunud: K Okt 21, 2009 1:08 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 4x4JIM »

Mihkel89 kirjutas: Plaan on samamoodi sahk panna ette, ilma millegi tõstmise süsteemita. Lihtsalt kahe kinnitusega stange külge. Kuna ma pole varem sellise süsteemiga kokku puutunud, siis kas keegi oskab anda nõu kuidas seda oleks kõige lihtsalt ja töökindlam ehitada. Kui raske peab sahk tulema ?
Vaata siia mikid on teinud mingi sellise aretise: http://www.snowsportplow.com
landmb
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 152
Liitunud: N Okt 19, 2006 8:25 pm

Postitus Postitas landmb »

tarmo kirjutas:Unustad voolikud, mis ka üksjagu maksavad.
Miks "kohe kindlasti raami külge"? Paluks põhjendust.
Sest kui sõidad sahaga vastu mingit varjatud takistust, siis on lootust et esisild jääb oma kohale ja deformeerub ainult saha raam. Soovitavalt võiks saha kinitus olla ka tagapool esisilda. Sellega tuleb saha aiste nurk laugem ja auto ei hakka sahast niiöelda üle sõitma.
Toyota Hilux
Land +3725066049
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Lisaks eelöeldule, kui juba ehitada, tasub sahk teha pööratav, St. aiste otsa kolmnurk, mille tippu kinnitub sahk. Pööramine ja fikseerimine on juba fantaasia küsimus (avadega sektor, avadega teleskoop, hüdrosilindrid, kett ja ketiratas jne.). Kui saha kinnitus on kuulliigendil saab ka kaitsemehhanismi ehitada (vedru hoiab saha ülaserva ja "äärekivi" korral lööb saha ette kaldu ja viskab saha üle takistuse). Ka saha väike külgkalde muutumise võmalus teeb töökvaliteedile ainult head ja säästab ka konstruktsiooni, jäävad ära aiste väändekoormused ebatasasustel. Iseenest lihtne.
Tehtud, mõeldud.
Arxs
Fitting 38"
Postitusi: 355
Liitunud: K Mai 21, 2008 8:16 pm
Asukoht: Halinga

Postitus Postitas Arxs »

Teha siis juba korralikult ja üle ei saa kindlasti leevendist. Kindlasti paigaldage, pole ju raske 4 heavy duty vedru otsida mingi zili küljest ja sahale installeerida. Siis võite kindlasti sahka igalepoole kinnitada ja ei ole vaja peast kinni hoida.
Ma ei jää kinni, ma lihtsalt kaotan pidamise ja jään seisma.
Honda TRX680
mämm mämm 650 XMR
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Kuna tali on tulemas ja lumesahkade tegemine ning paigaldamine maasturitele taas aktuaalseks muutund, siis tõin kõik selle teemalised asjalikud postitused ühe teema alla kokku. Loodetvasti saate siit väärt teadmisi ja inspiratsiooni.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Need jutud on kõik õiged, aga eks igat asja saab lõpmatuseni viimistleda, täiustada jne.
Mul pole küll teab mis pikka kogemust sahkamisel, aga senise põhjal võib küll öelda, et kui eesmärgiks on võimalikult lihtne, odav ja AEGLASEL sõidul (oma hoovis) toimiv sahk ehitada, siis ei ole mõtet mingeid keerukaid liigendeid jms aretama hakata.
See hüdro on ka lihtsa saha puhul tegelikult liiast, aga kuna mul praktiliselt kõik komponendid juba autol peal ja olemas, siis miks mitte. Tegelikult toimib vintsiga tõstmine väga hästi.

Ja et silda sahaga paigast lüüa, peaks päris kõvasti talda andma. See on ju sisuliselt sama, kui metsas sõidad sillaga vastu kändu.

Teine lugu on tõesti, kui juba teenust pakkuda või rohkem kui enda sõiduteid lahti lükata (suuremal kiirusel, kui jalakäija kiirus).
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”