Mis saab 10 aasta pärast?
Moderaator: Moderators
Kas Volvo sildasi üldse siis enam saada on? Portaal-volvosid on maailmas vaid 8000 eksemplari toodetud. Võrdluseks võib tuua, enam vähem samal ajastu masina: Land Cruiser 40 mida on toodetud üle 300 tuhande. Viimane on muutunud vaatamata oma suurtele müüginumbritele juba ka väikest viisi harulduseks.
Võibolla on siis siinmail selleks ajaks kasutusel mingilaadsed letitooted terve silla näol või mõne kangema silla conversion kitina nagu näiteks SEE.
Või on juhtunud midagi hoopis positiivsemat ja meie metsainseneerid on pead kokku pannud ja mingi oma custom disaini välja töötanud ja mis kõige edevam - sellest ka toote teinud, mida nüüd usinasti laiale maailmale müüakse. Hetkel autosid ehitame, erinevaid kaste ja mootoreid üksteise otsa istutame, ketaspidurite komplekte välja mõtleme - kui kaugel see portaal siis olla võib?
Üks asi mida tulevik tuua võikski oleks oma Eesti, offroad juppe tootev firma. Miks ei võiks meil olla midagi austraalaste ARB'i või mõne muu offroad tarvikute tootja sarnast? Vaadates kuivõrd palju häid asju meil siin enda tarbeks toodetakse on vaid aja küsimus kui sellest midagi suuremat välja kasvab.
Võistluste kohapealt arvan ka, et nood koonduvad väiksematele territooriumitele. Samas muutuvad publikule jälgitatavamaks ja seetõttu kasvab publiku arv ka teistel võistlustel peale Klapperi. Kui me võtame näiteks teise väga populaarse offroad ala - krossi, siis minu personaalne ja võibolla veidi ka subjektiivne arvamus on, et 4x4 offroad on tegelikult publikule isegi atraktiivsem.
Söögu mind nüüd tuhat krossi hunti aga ma leian suisa mitu põhjust miks 4x4 offroad võislused võiksid kunagi isegi krossile järgi jõuda publiku arvult. Esiteks on masinad suuremad ja võimsamad. Teiseks erinevalt krossikatest, mis vaatamata erinevatele värvilahenduste ja mõningatele detailidele laias laastus väliselt sarnased on - on 4x4 autode seltskond väga kirju. Üksinda vaatepilt sellest milliseid masinaid eesti mehed on kokku ehitanud ja huvi selle vastu kuidas nood monstrumid mudas hakkama saavad, on magnet omaette. Kes klapperil käinud teavad seda vaatepilti kus hordide viisi inimesi käivad ümber autode, uudistavad ja teevad auto ees pilte. Kolmandaks on 4x4 offroad väga erinev muust mootorispordist.
Iseasi kas me suudame selle "toote" võtta ja publikule ajapikku maha müüa.
Mis puutub klassidesse siis paratamatult teeb aeg ja areng oma korrektuurid. Mõndade klasside tiibu tuleb ilmselt kärpida, et nood liialt kõrgele ei lendaks (portaal ja VABA). Mõned klassid vbl liidetakse (TR1 ja TR2, jääb näiteks keskmise rattaga (35") originaalklass). Ning mõni klass saab paguneid juurde (Turist, muutub sportklassiks ja võtab osaliselt üle TR1 põhimõtted selle vahega, et igasugune modifitseerimine on keelatud).
---
Need olid minu tagasihoidlikud nägemused asjadest. Kas nad olid liialt optimistlikud või hoopis tagasihoidlikud, eks sellele annab kõige õigema hinnangu aeg ise. Huvitav oleks teada, kas 10a tagasi ka sarnast arutelu oli. Seda oleks päris põnev lugeda. Samuti nagu on ilmselt omapärane lugeda aastal 2020 siinseid mõtteid ja visioone..
Mõttejõudu:
Urmas
Võibolla on siis siinmail selleks ajaks kasutusel mingilaadsed letitooted terve silla näol või mõne kangema silla conversion kitina nagu näiteks SEE.
Või on juhtunud midagi hoopis positiivsemat ja meie metsainseneerid on pead kokku pannud ja mingi oma custom disaini välja töötanud ja mis kõige edevam - sellest ka toote teinud, mida nüüd usinasti laiale maailmale müüakse. Hetkel autosid ehitame, erinevaid kaste ja mootoreid üksteise otsa istutame, ketaspidurite komplekte välja mõtleme - kui kaugel see portaal siis olla võib?
Üks asi mida tulevik tuua võikski oleks oma Eesti, offroad juppe tootev firma. Miks ei võiks meil olla midagi austraalaste ARB'i või mõne muu offroad tarvikute tootja sarnast? Vaadates kuivõrd palju häid asju meil siin enda tarbeks toodetakse on vaid aja küsimus kui sellest midagi suuremat välja kasvab.
Võistluste kohapealt arvan ka, et nood koonduvad väiksematele territooriumitele. Samas muutuvad publikule jälgitatavamaks ja seetõttu kasvab publiku arv ka teistel võistlustel peale Klapperi. Kui me võtame näiteks teise väga populaarse offroad ala - krossi, siis minu personaalne ja võibolla veidi ka subjektiivne arvamus on, et 4x4 offroad on tegelikult publikule isegi atraktiivsem.
Söögu mind nüüd tuhat krossi hunti aga ma leian suisa mitu põhjust miks 4x4 offroad võislused võiksid kunagi isegi krossile järgi jõuda publiku arvult. Esiteks on masinad suuremad ja võimsamad. Teiseks erinevalt krossikatest, mis vaatamata erinevatele värvilahenduste ja mõningatele detailidele laias laastus väliselt sarnased on - on 4x4 autode seltskond väga kirju. Üksinda vaatepilt sellest milliseid masinaid eesti mehed on kokku ehitanud ja huvi selle vastu kuidas nood monstrumid mudas hakkama saavad, on magnet omaette. Kes klapperil käinud teavad seda vaatepilti kus hordide viisi inimesi käivad ümber autode, uudistavad ja teevad auto ees pilte. Kolmandaks on 4x4 offroad väga erinev muust mootorispordist.
Iseasi kas me suudame selle "toote" võtta ja publikule ajapikku maha müüa.
Mis puutub klassidesse siis paratamatult teeb aeg ja areng oma korrektuurid. Mõndade klasside tiibu tuleb ilmselt kärpida, et nood liialt kõrgele ei lendaks (portaal ja VABA). Mõned klassid vbl liidetakse (TR1 ja TR2, jääb näiteks keskmise rattaga (35") originaalklass). Ning mõni klass saab paguneid juurde (Turist, muutub sportklassiks ja võtab osaliselt üle TR1 põhimõtted selle vahega, et igasugune modifitseerimine on keelatud).
---
Need olid minu tagasihoidlikud nägemused asjadest. Kas nad olid liialt optimistlikud või hoopis tagasihoidlikud, eks sellele annab kõige õigema hinnangu aeg ise. Huvitav oleks teada, kas 10a tagasi ka sarnast arutelu oli. Seda oleks päris põnev lugeda. Samuti nagu on ilmselt omapärane lugeda aastal 2020 siinseid mõtteid ja visioone..
Mõttejõudu:
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
www.myrgel.com
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Kirjalikud arhiivimaterjalid vist A. Suure ja M.Mumme valduse suurelt jaolt.PARUN kirjutas:Kristjan, minul kui noorel ja rohelisel ning paljudel teistel oleks väga hea meel teha ajalooga tutvust, millega täpsemalt oldi 10a tagasi stardijoonel.
Kui vähegi mahti saad siis ürita vähegi sobrada nendes arhiivides.
Kui kõvasti googeldada, siis peaks ka pilte neti avarustest leidama.
Üks tagsihoidlik koht:
http://4x4.artbox.ee/?mid=1010/galerii=true/gID=10/
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
No Islandiga on vähemalt see lugu, et nemad alustasid formula offroadi ja teatud mõttes ju nagu rahvussport. Lisaks tundub, et neil on ka 4x4 praktiline tähtsus oluliselt suurem.tarmo kirjutas:Seda nii üks-ühele võtta on natuke kohatu.MahviaDeTyrk kirjutas:Ja selles, et meil enam midagi pole ja varsti (nii 10 aasta pärast) on kõik üleüldse keelatud ja prses on süüdi eelkõige need 67% kes omal ajal jah ütlesid mitte mina
Võttes kasvõi Islandi (ei ole EU-s), siis seal on samuti igasugune offroad tegelikult keelatud. On lubatud vaid sõitmine "teedel". Iseküsimus ongi, et mida seal täpselt teeks loetakse. Aga mõte siis selles, et lihtsalt suvaliselt mingi meeldiva mäe suunas jugama panna pole lubatud.
Norra ju samuti pole EL-s.
Eestiski oli paar aastat tagasi paljulubav projekt, kui RMK lubas rajada maastikusõidu- ja matkarajad. Sai kohtutud RMK esindajaga, käidud abiks Mustjõe raja loomisel. Jutt oli RMK poolt, et need rajad on vaid alguses prooviks - edaspidi võib eestisse oluliselt rohkem taolisi radu tulla. Sai räägitud huvitavatel teemadel, erinevatest võimalustest offroad- ja matkaradadeks. Kõik paistis tore kuni RMK juhatus vahetus ja märjaks unenäoks see jäigi. Tulemuseks oli 3 rada - nendest 2 autodele, millest üks suht mõttetu. Okei, loomulikult leiab ka riigimetsas põnevust ja muda aga see on eelkõige tänu sellele, et pole jõutud veel ära keelata. Ametnikel pole ka veel päris täpselt selge mida täpselt keelata (teedel sõitmist keelata ei saa ju).
SIIT saab pisut aimu kui palju neid alasid nt californias on... kogu riigis haldab OHV üle 200 TUHANDE km maasturitele mõeldud teid või radu. Mehhiko piirini on siit ca 500 miili ja juba selle maa peale on sadakond ametlikku sõidukohta. Jee, meil on ainult Mustjõe! Ma valetaks, kui ma ütleks et see polnud mulle üks põhjus seda riiki külastada. Lisaks peab maasturitel olema kehtiv luba (green sticker) offroad-parkide kasutamiseks.
Ausalt mulle tegelt RMK üldiselt asutusena meeldib aga miks nad deem ei võiks oma pead tagumikust välja tõmmata ja pisutki vaadata mis ümberringi toimub. Praeguse seisuga on ju meil tegelikult kõigil tavalised "liiklusvahendid" millega meil lubatakse sõita tavalistel "teedel". Legaalne offroad on ju tegelt väga segane teema ja vabalt võibolla juhtubki nii nagu hr Movistar kirjeldas VÕI siis teine variant - võetakse riiklikul tasandil midagi ette ja 10a pärast on meil eestis väga korralikud avalikud offroadpargid. Võistlejad on ju vaid mingi hobi koorekiht, alguse saab ala ikkagi rahva huvist ja ala kättesaadavusest. Hetkel veel on võimalus osta mõnekümne tuhandega roostes maastur ja leiab ka sõitmiseks kohti. Loodetavasti on ka see nii 10a pärast
Kuldsed sõnad! Oleks Tallinna külje all kaks-kolm korraliku kohtagi kus teid alates sofroadist kuni tõsise uputamiseni ja mõne külge mõni mahajäätud karjäärgi poogitud - oleks looduskaitsjad õnnelikud, meie õnnelikud ja maaomanikud õnnelikud. Uutel tulijatel on alati suur häda siin kuhu metsa minna. Kui oleks piisavalt vaheldusrikas ja ajapikku kooslust muutev park, mõnusa RMK stiilis grillplatsigagi - küll need vanad ka käima hakkaksid. RMK'l on maad millel ei ole ei metsalist ega looduskaitselist väärtust küll ja küll.rommi kirjutas: Legaalne offroad on ju tegelt väga segane teema ja vabalt võibolla juhtubki nii nagu hr Movistar kirjeldas VÕI siis teine variant - võetakse riiklikul tasandil midagi ette ja 10a pärast on meil eestis väga korralikud avalikud offroadpargid. Võistlejad on ju vaid mingi hobi koorekiht, alguse saab ala ikkagi rahva huvist ja ala kättesaadavusest. Hetkel veel on võimalus osta mõnekümne tuhandega roostes maastur ja leiab ka sõitmiseks kohti. Loodetavasti on ka see nii 10a pärast
Nüüd iseasi on see, milline see kord seal olema saab. Kui on mingitel kindlatel päevadel ja kellaaegadel, seda teha ei tohi toda teha ei tohi jne siis suure tõenäosusega neid omaks ei võeta. Kui aga park suudaks rahuldada enamik meie vajadusi ja ehk rohkemgi, siis võtaks see kõvasti auru igasugu gaasitrassidelt ja treppojadelt.
Nüüd jõuan ma ammumämmutatud teemani: oleks meil oma katus, siis oleks ka mingi jõud kes RMK'ga läbirääkimisi peaks. Hetkel on lihtsalt seltskond aktiivseid ja toredaid inimesi, keda aeg-ajalt nõu pidama kutsutakse. Minu seisukoht on ammu olnud, et kui me ennast ise ei reguleeri, siis teeb seda keegi teine.
Kui offroaderid kuuluvad enamik ühe katuse alla ja omavad ka vastavalt tunnust (nagu too Green sticker), siis on ala ka lihtsam ohjes hoida. Hetkel on kõik inimesed kes endale maasturi ostavad sellest hetkest offroaderid kui nad tee pealt maha keeravad. Ja siis me imestame, et me peame mingi fedotti pärast ette ja taha vabandama, kes kusagil filmivõtte aia maha tõmbas või ranna ära sonkis.
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
www.myrgel.com
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4477
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Selle teema nagu mingi ühinemise arutlus siin foorumis keelatud http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=699 ... sc&start=0Myrgel kirjutas:Nüüd jõuan ma ammumämmutatud teemani: oleks meil oma katus, siis oleks ka mingi jõud kes RMK'ga läbirääkimisi peaks. Hetkel on lihtsalt seltskond aktiivseid ja toredaid inimesi, keda aeg-ajalt nõu pidama kutsutakse. Minu seisukoht on ammu olnud, et kui me ennast ise ei reguleeri, siis teeb seda keegi teine.
Kui offroaderid kuuluvad enamik ühe katuse alla ja omavad ka vastavalt tunnust (nagu too Green sticker), siis on ala ka lihtsam ohjes hoida. Hetkel on kõik inimesed kes endale maasturi ostavad sellest hetkest offroaderid kui nad tee pealt maha keeravad. Ja siis me imestame, et me peame mingi fedotti pärast ette ja taha vabandama, kes kusagil filmivõtte aia maha tõmbas või ranna ära sonkis.
Urmas
tartuoffroad.ee
5581340
5581340
Ei taha kellegiga ühineda vaid viitan lihtsalt faktile, et valikud mida me praegu teeme mõjutavad meie hobi eksistensi tulevikus. Kristjani jutust sain aru sedaviisi, et 4x4.ee tähtsad direktorid on jõudnud seisukohale, et nemad ei söenda end loodava organisatsiooniga siduda ja seega eelistaksid, kui organisatsiooni loomisega mojal tegeletakse. Ma siiralt loodan, et meil ei ole veel kehtestatut tsensuuri ja antud teemat ikka mainida tohib veel.MahviaDeTyrk kirjutas:Selle teema nagu mingi ühinemise arutlus siin foorumis keelatud http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=699 ... sc&start=0
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
www.myrgel.com
Küsimus on pigem selles, et tuleks (võimalikult suur) grupp inimesi ühise eesmärgi nimel pingutama panna. Organisatsioon ilma inimesteta on tühi kest ja sellest pole kasu. Kasu poleks ka ainult mõnest tähtsast direktorist. Abiks oleks näiteks see, kui kari eestlasi võtavad end kokku ja teevad ühehäälselt selge avalduse mida nad tahavad. Nii nagu need asjad varemgi on käinud. Eestlasele on omane aga vaikselt oma rida ajada, seni kuni keegi otseselt tagumikku ei torgi. Ja kui torgitakse, siis kasvatab eestlane omale paksema naha ja katsub torkimise ära kannatada.Myrgel kirjutas:Ei taha kellegiga ühineda vaid viitan lihtsalt faktile, et valikud mida me praegu teeme mõjutavad meie hobi eksistensi tulevikus. Kristjani jutust sain aru sedaviisi, et 4x4.ee tähtsad direktorid on jõudnud seisukohale, et nemad ei söenda end loodava organisatsiooniga siduda ja seega eelistaksid, kui organisatsiooni loomisega mojal tegeletakse. Ma siiralt loodan, et meil ei ole veel kehtestatut tsensuuri ja antud teemat ikka mainida tohib veel.MahviaDeTyrk kirjutas:Selle teema nagu mingi ühinemise arutlus siin foorumis keelatud http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=699 ... sc&start=0
Urmas
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Mis saab 10 aasta pärast?
Härrased!
10+ aastat on teema algatmisest möödas, kas jätkame arutelu?
10+ aastat on teema algatmisest möödas, kas jätkame arutelu?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4424
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re:
Ega ma 11 a tagasi väga palju mööda ei pannudkiMovistar kirjutas: ↑L Okt 02, 2010 11:44 pmSamuraid on kõik Volvo(või alternatiivsed)sildadele pugenud,tr 1 on välja surnud,tänavamaasturid sõidavad turisti,tr-3 on tipptasemele aetud jne.
Veel pakuks,et sõita saab ainult eramaadel ja seda korraliku tasu eest, niisama safarid on kadunud, defendriga sõidab ainult ländi jne.
TR1 ei kadunud küll mitte kuhugi.
Tänavamaasturid sõidavad turisti.
TR3 on aetud tipptasemele ja muutub taas raskemaks aga palju kiiremaks .
Defekaga sõidab Ländi .(tema õnneks pole ainus)
Sõita saabki varsti ainult eramaadel.
Safarid on vähemalt foorumist 99% ulatuses kadunud ja tekkinud on uued grupeeringud,kes toimetavad omaette.
HM Racing Team
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re:
Vaatme siis tagasi enda poolt 11 aastat tagsi tehtud ennustustele!
Ülejäänud figureerivad ainukesemplaridena.
Toonasest ennustusest on peamsilet täna vaid Suzukid pildidil.Landy kirjutas: ↑R Okt 01, 2010 2:17 pmMillega me 10 aasta pärast võistlme küsid?
Selle annab vastuse mudelirivi, mida praegu on võimalik talasildadega ja enam-vähem klassikalise maasturina poest (EU riikides) osta.
*LR Defender (kuni 2012 tootmies)
*MB G- seeria (Kuni ???? tootmises)
*Suzuki Jimny (Kuni ???? tootmises)
*Jeep Wrangler (Kuni ???? tootmises)
Ülejäänud figureerivad ainukesemplaridena.
Siin olen mööd pannud. Turistid veel ei liigu elektri/hübriidi jõul metsas ja ka vahekastits SUV-id ei tee turstiklassis ilma.Landy kirjutas: Ilmselt näeme tulevases Turist/autoorienteerumise ühiskalssis palju vahekastita parketimaastureid ja kindlasti ka hübriid/elektri mootoritega masinaid.
Siin olen täige mööda pannudLandy kirjutas: TR1 muutub peagi seadusandluse survel sportautoks, nii nagu TR2 ja vabaklassgi.
Siin olen kahjuks suures osas pihta pannud - klassiklsit orineteerumist pole ja offroad võistlused on "piiritletud aladel" ning turistid saavd veel veidi seigelda.Landy kirjutas: Eks TR kalssi võistlused kipuvad ilmselt koonduma spetsiaalsetesse off-road parkidesse, polügidele ja kinnistele territoriumitele ning "vabasse loodusesse" jääb vaid Turism. Klassikaline orienteerumine suures osas kaob.
Siin olen jälle kahjuks pihta pannud.Landy kirjutas: Kardan, et suurima löögi alla satub TR2 kelle muutuvates võistlusoludes pole kohta vabakalssi ja TR3 vahel.
Siin olen olnud natuke liiga lennuka fnataasiaga. Kompuuterjuhitava (programmeeritava ajuga) võistlusmasind on meil siiki olemas.Landy kirjutas: Tehniliselt näeme me ilmselt seninägematauid hüdro-ja pneumo lahendusi ning vee ja ilmastiku kindlaid kompuuter- ning hääjuhitavaid mootoreid, vintse ja rehvi õhurõhu reguleerimise süsteeme. Kindlasti ka uusi kasutatavaid kütuseid.
IT-ja side tehnoloogia on kõvasti arenenud ja vähemasti Turist sõidab juba paljuski online kaardite järgi.Landy kirjutas: Ei imestaks "online" statelliitpildi järgi orienteerumist ja täisautomaatseid navigeerimisüsteeme.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi