Mis saab 10 aasta pärast?
Moderaator: Moderators
Mis saab 10 aasta pärast?
Innustatuna FJ Cruiseri arutelust mõtlesin, et filosofeeriks õige offroadi tuleviku üle, kümne ja enama aasta pärast. Mis teie arvate:
Autoehituse trend on läinud pigem sinna suunas, et paksust rauast ja robustsed maastikuautod on asendunud iseseisva vedrustusega, õhuksest plekist, elektroonikast tulvil linnamaasturitega. Millega me sõidame 10a pärast? LC70, Patrolid ja Samuraid on selleks ajaks ilmselt juba pehmeks roostetanud. Kas näeme LC120'neid plastmassirida taga TR1 klassis võistlemas või hakkame kolmandatest riikidest, sinna jätkuvalt toodetavaid 70 seeria cruisereid tooma?
Innustatuna mõnest halvast õunast korvis ja ametnike liigagarusest kas juhtub 10 aasta jooksul see mis juhtus Norras, et offroad peab täiesti põranda alla kolima. Või suudame piisavalt koonduda ja oma põhimõtted ning seisukohad piisavalt selgelt üldsusele selgeks teha ja jätkuvalt on võimalik safaritel käia ja võistlusi korraldada?
Mis on saanud võidurelvastumisest võistlustel? Kas ainsad masinad TR3 klassis rajal on titaaniumist, 600HP, Atlase kastide ja Custom-made portaalidega imekollid, mille eelarve on juba võrdne ralli omaga? Kas Vabasse on alles jäänud portaalidega ülikerged custom-made kerega paadid, mida vees viib edasi päramootor?
Jne jne..
Urmas
Autoehituse trend on läinud pigem sinna suunas, et paksust rauast ja robustsed maastikuautod on asendunud iseseisva vedrustusega, õhuksest plekist, elektroonikast tulvil linnamaasturitega. Millega me sõidame 10a pärast? LC70, Patrolid ja Samuraid on selleks ajaks ilmselt juba pehmeks roostetanud. Kas näeme LC120'neid plastmassirida taga TR1 klassis võistlemas või hakkame kolmandatest riikidest, sinna jätkuvalt toodetavaid 70 seeria cruisereid tooma?
Innustatuna mõnest halvast õunast korvis ja ametnike liigagarusest kas juhtub 10 aasta jooksul see mis juhtus Norras, et offroad peab täiesti põranda alla kolima. Või suudame piisavalt koonduda ja oma põhimõtted ning seisukohad piisavalt selgelt üldsusele selgeks teha ja jätkuvalt on võimalik safaritel käia ja võistlusi korraldada?
Mis on saanud võidurelvastumisest võistlustel? Kas ainsad masinad TR3 klassis rajal on titaaniumist, 600HP, Atlase kastide ja Custom-made portaalidega imekollid, mille eelarve on juba võrdne ralli omaga? Kas Vabasse on alles jäänud portaalidega ülikerged custom-made kerega paadid, mida vees viib edasi päramootor?
Jne jne..
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
www.myrgel.com
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Meil on õnneks seljataga juba kümendi jagu oma kodumaist offroad kogemust. Statistika müttes võiks ju arhiividest välja kaevata masinad, millega toona stardist metsa tormati.
Millega me 10 aasta pärast võistlme küsid?
Selle annab vastuse mudelirivi, mida praegu on võimalik talasildadega ja enam-vähem klassikalise maasturina poest (EU riikides) osta.
*LR Defender (kuni 2012 tootmies)
*MB G- seeria (Kuni ???? tootmises)
*Suzuki Jimny (Kuni ???? tootmises)
*Jeep Wrangler (Kuni ???? tootmises)
Teab keegi veel midagi lisada?
Ilmselt näeme tulevases Turist/autoorienteerumise ühiskalssis palju vahekastita parketimaastureid ja kindlasti ka hübriid/elektri mootoritega masinaid.
TR1 muutub peagi seadusandluse survel sportautoks, nii nagu TR2 ja vabaklassgi.
Eks TR kalssi võistlused kipuvad ilmselt koonduma spetsiaalsetesse off-road parkidesse, polügidele ja kinnistele territoriumitele ning "vabasse loodusesse" jääb vaid Turism. Klassikaline orienteerumine suures osas kaob.
Kardan, et suurima löögi alla satub TR2 kelle muutuvates võistlusoludes pole kohta vabakalssi ja TR3 vahel.
Neile jäävad vaid venemaa, Valgevene ja Ukraina avarused ja jõukatsumised.
Tehniliselt näeme me ilmselt seninägematauid hüdro-ja pneumo lahendusi ning vee ja ilmastiku kindlaid kompuuter- ning hääjuhitavaid mootoreid, vintse ja rehvi õhurõhu reguleerimise süsteeme. Kindlasti ka uusi kasutatavaid kütuseid.
Ei imestaks "online" statelliitpildi järgi orienteerumist ja täisautomaatseid navigeerimisüsteeme.
Millega me 10 aasta pärast võistlme küsid?
Selle annab vastuse mudelirivi, mida praegu on võimalik talasildadega ja enam-vähem klassikalise maasturina poest (EU riikides) osta.
*LR Defender (kuni 2012 tootmies)
*MB G- seeria (Kuni ???? tootmises)
*Suzuki Jimny (Kuni ???? tootmises)
*Jeep Wrangler (Kuni ???? tootmises)
Teab keegi veel midagi lisada?
Ilmselt näeme tulevases Turist/autoorienteerumise ühiskalssis palju vahekastita parketimaastureid ja kindlasti ka hübriid/elektri mootoritega masinaid.
TR1 muutub peagi seadusandluse survel sportautoks, nii nagu TR2 ja vabaklassgi.
Eks TR kalssi võistlused kipuvad ilmselt koonduma spetsiaalsetesse off-road parkidesse, polügidele ja kinnistele territoriumitele ning "vabasse loodusesse" jääb vaid Turism. Klassikaline orienteerumine suures osas kaob.
Kardan, et suurima löögi alla satub TR2 kelle muutuvates võistlusoludes pole kohta vabakalssi ja TR3 vahel.
Neile jäävad vaid venemaa, Valgevene ja Ukraina avarused ja jõukatsumised.
Tehniliselt näeme me ilmselt seninägematauid hüdro-ja pneumo lahendusi ning vee ja ilmastiku kindlaid kompuuter- ning hääjuhitavaid mootoreid, vintse ja rehvi õhurõhu reguleerimise süsteeme. Kindlasti ka uusi kasutatavaid kütuseid.
Ei imestaks "online" statelliitpildi järgi orienteerumist ja täisautomaatseid navigeerimisüsteeme.
Viimati muutis Landy, R Okt 01, 2010 4:34 pm, muudetud 3 korda kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kristjan kulla mees....ma mõtlesin siiani, et sa oled ka ikka puusani mudas viibinud. Praegu raalime nt. kust leida normaalset 3-way juhtmevaba suhtlussüsteemi...ja 10 aasta pärast puristame juba 30 m kauguselt läbi muda häälvalikuna mootorile öelda, et "viitsid võta tuure maha"??Landy kirjutas:Tehniliselt näeme me ilmselt seninägematauid hüdro-ja pneumo lahendusi ning vee ja ilmastiku kindlaid kompuuter- ning hääjuhitavaid mootoreid, vintse ja rehvi õhurõhu reguleerimise süsteeme. Kindlasti ka uusi kasutatavaid kütuseid.
Ma saan aru et areng on toimunud(10 aastat tagasi sõitsin mina ka Nivaga ) aga hüdro ja pneumo on olnud juba oi-oi kui pikki aastaid meiega...seega mina sealt suuremat tiigrikutsu hüpet küll ei oota. Pigem lihtsalt tehniliselt nutikad lahendused ja nii kodumaistelt kui väljamaistelt tõsi-entusiastidelt massidesse levivad ahhaa-effekti tulemused.
Raua ja haamri usku Virgo
Mudas alates 2003.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2865
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Ilmselt küll peavad TR-1 läbima taandarenduskuuri e. läbima 100%liselt tehnoülevaatuse, seega ka vastama kõigile tehnonõuetele, kuni ümmardusraadiuste, tulede nähtavusnurkade jms ni.Landy kirjutas: TR1 muutub peagi seadusndluse survel sportautoks, nii nagu TR2 ja vabaklassgi.
.
Sportautosid on ka 10 aasta pärast, ilmselt, võimalik legaalselt arendada.
Tehtud, mõeldud.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Virgo, näitamulle 10 aasta taguset ajast see inimene, kes oskas näiteks unistada suruõhuga juhitavst frespooi lülitusest (enda auatol)? Arvan,et hüdro-pneumo lahendused muutvad "pööblile" kättesaadavamaks ja seda eriti hinnalt.virgo kirjutas:Kristjan kulla mees....ma mõtlesin siiani, et sa oled ka ikka puusani mudas viibinud. Praegu raalime nt. kust leida normaalset 3-way juhtmevaba suhtlussüsteemi...ja 10 aasta pärast puristame juba 30 m kauguselt läbi muda häälvalikuna mootorile öelda, et "viitsid võta tuure maha"??Landy kirjutas:Tehniliselt näeme me ilmselt seninägematauid hüdro-ja pneumo lahendusi ning vee ja ilmastiku kindlaid kompuuter- ning hääjuhitavaid mootoreid, vintse ja rehvi õhurõhu reguleerimise süsteeme. Kindlasti ka uusi kasutatavaid kütuseid.
Ma saan aru et areng on toimunud(10 aastat tagasi sõitsin mina ka Nivaga ) aga hüdro ja pneumo on olnud juba oi-oi kui pikki aastaid meiega...seega mina sealt suuremat tiigrikutsu hüpet küll ei oota. Pigem lihtsalt tehniliselt nutikad lahendused ja nii kodumaistelt kui väljamaistelt tõsi-entusiastidelt massidesse levivad ahhaa-effekti tulemused.
Raua ja haamri usku Virgo
Makro- ja nanaotehnoloogia toob kindlasti tavaksutusse uusi materajale ning sulameid mis muudavad detailid ja autod kergemaks, kuid vastupidavamaks. Kindlsti jõuab tavakasutusse materajale, mis praegu vaid "laiguliste meste" käes või lausa laborites on. Võimalik, et võetakse kasutusse materajal(plast) mis ei lähe vastu puud katki, vaid deforumise järel taastab endisle kuju.
Kindlasti on tulevikus ka side ja infotenoloogi vallas oodata muudatusi.
Ei kao see raske raud ja seda kummardavad inimeased.
Tgeu oin ikkagi minu üsna häguse mõttelennuga, mis ei pretendeeri absoluutsele tõele.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Mis saab 10 aasta pärast?
Paar mõtet. Esiteks tasub asja vaadata helgemast küljes ja pisut globaalsemalt - toodetakse seda mille järgi rahval nõudlus on. Autotootjad on oma mudelite "arendamistega" pannud tegelikult aluse väga suurele offroad-ärile... ükski äri aga ei teki nõudluse puudusel. Ma usun, et selleks ajaks, kui viimased LC70ned ja Samuraid ära mädanevad on juba mõnigi uus PÄRIS maastur valikus. Ilmselt on veel raske konkureerida kogu selle vanakooli automassiga mida ikkagi veel suhteliselt võileivahinna eest saada on.Myrgel kirjutas:Innustatuna FJ Cruiseri arutelust mõtlesin, et filosofeeriks õige offroadi tuleviku üle, kümne ja enama aasta pärast. Mis teie arvate:
Autoehituse trend on läinud pigem sinna suunas, et paksust rauast ja robustsed maastikuautod on asendunud iseseisva vedrustusega, õhuksest plekist, elektroonikast tulvil linnamaasturitega. Millega me sõidame 10a pärast? LC70, Patrolid ja Samuraid on selleks ajaks ilmselt juba pehmeks roostetanud. Kas näeme LC120'neid plastmassirida taga TR1 klassis võistlemas või hakkame kolmandatest riikidest, sinna jätkuvalt toodetavaid 70 seeria cruisereid tooma?
Innustatuna mõnest halvast õunast korvis ja ametnike liigagarusest kas juhtub 10 aasta jooksul see mis juhtus Norras, et offroad peab täiesti põranda alla kolima. Või suudame piisavalt koonduda ja oma põhimõtted ning seisukohad piisavalt selgelt üldsusele selgeks teha ja jätkuvalt on võimalik safaritel käia ja võistlusi korraldada?
Mis on saanud võidurelvastumisest võistlustel? Kas ainsad masinad TR3 klassis rajal on titaaniumist, 600HP, Atlase kastide ja Custom-made portaalidega imekollid, mille eelarve on juba võrdne ralli omaga? Kas Vabasse on alles jäänud portaalidega ülikerged custom-made kerega paadid, mida vees viib edasi päramootor?
Urmas
Ümberehitatud masinate tänavalegaalsus on eestis juba ammu kibe teema ja vaevalt see iseenesest "korda" läheb. Loodetavasti ei pea eesti norrakate saatust jagama aga no vaadates mis on toimunud 10a-ga siis on põhjust muretsemiseks küllaga. Ja eestis on veel ju ruumi küll 600hp ja atlase kastide suunas
terv,
rommi
Meenutama hakates peitub selles mingi uba....10 a tagasi ma ei osanud väga unistada ei vintsist ega v8-st...milledest mul ühte garages lihtsalt vedeleb ja teist lihtsalt hoovis vedeleb....ei osanud ammugi kevlarist ega ka vintsi raadiopuldist unistada (mis ise-enesest on saatanast). Seega...vaadates arengut siiani...siis mina ootan pigem positiivseid lahendusi kui jään põdema sõltumatetu sildade ja elektroonilselt juhitava KÕIGE ees ja muu säärane värk.Landy kirjutas:
Virgo, näitamulle 10 aasta taguset ajast......
Optimist Virgo
PS. Kristjan loodan, et sa isikliku ründena ei võtnud asja...käime ikka metsas edasi
Mudas alates 2003.
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4477
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Mõtle mis võimalused... mootori ja ülekanded saaks ju rattasisete el.mootorite vastu vahetada. Sügav rahutus tekib sellistele asjadele mõeldes Kujutan juba vaimusilmas ette, kuidas kaks tülpinud nägudega meest kahevahel 100 kilost genekat läbi muda veavad Auto on vaja ju metsast kätte saada!CÄÄRFIILD kirjutas:Isiklikult loodan ,et 10 a pärast on rajal ka esimesed iseehitatud alternatiivkütusega kollid! Oleks täitsa vinge näha metsas näiteks 4 elektrimootoriga liikurit.
Väike näide ka (paraku küll vist RWD): http://www.youtube.com/watch?v=jHR3a7mC ... re=related
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Osakd sa nimetada poed , kust neid Eestis osta saab koos arvele võtuga?MahviaDeTyrk kirjutas:Uaz (erinevad mudelid)Landy kirjutas: Teab keegi veel midagi lisada?
Nissan Patrol
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4477
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Sa ei küsinud Eesti kohtaLandy kirjutas:Osakd sa nimetada poed , kust neid Eestis osta saab koos arvele võtuga?MahviaDeTyrk kirjutas:Uaz (erinevad mudelid)Landy kirjutas: Teab keegi veel midagi lisada?
Nissan Patrol
Tegelikult minu viga kah - ma ei lugenud EU riikides vaid sain aru, et euroopa kohta käis küsimus
Uaz kohta ei tea kosta - aga Patrolisi saab ka EU riikides kohe kindlasti osta
Ja selles, et meil enam midagi pole ja varsti (nii 10 aasta pärast) on kõik üleüldse keelatud ja prses on süüdi eelkõige need 67% kes omal ajal jah ütlesid mitte mina
tartuoffroad.ee
5581340
5581340
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Seda nii üks-ühele võtta on natuke kohatu.MahviaDeTyrk kirjutas:Ja selles, et meil enam midagi pole ja varsti (nii 10 aasta pärast) on kõik üleüldse keelatud ja prses on süüdi eelkõige need 67% kes omal ajal jah ütlesid mitte mina
Võttes kasvõi Islandi (ei ole EU-s), siis seal on samuti igasugune offroad tegelikult keelatud. On lubatud vaid sõitmine "teedel". Iseküsimus ongi, et mida seal täpselt teeks loetakse. Aga mõte siis selles, et lihtsalt suvaliselt mingi meeldiva mäe suunas jugama panna pole lubatud.
Norra ju samuti pole EL-s.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kristjan, minul kui noorel ja rohelisel ning paljudel teistel oleks väga hea meel teha ajalooga tutvust, millega täpsemalt oldi 10a tagasi stardijoonel.Landy kirjutas:Meil on õnneks seljataga juba kümendi jagu oma kodumaist offroad kogemust. Statistika müttes võiks ju arhiividest välja kaevata masinad, millega toona stardist metsa tormati.
Kui vähegi mahti saad siis ürita vähegi sobrada nendes arhiivides.
Kõnetraat 51922951