Uus liiklusseadus

Koht kus käsitletakse Transpordiameti (ARK), tehnoülevaatuse, liiklusseaduse, liikluskindlustuse ja muude õigusaktidega seotud teemasid.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Postitus Postitas yanekk »

mart77 kirjutas:
Liiklen korrektselt sisetundest lähtuvalt-
no mida ma oleks eile pidanud pärnu mntl 110 alas tegema, kui saue-keila suunalt tulev tibi keeras alla tlna poole ja KOHE teise ritta (loe: enne viadukti kohe kolmandasse).
Ise sõidan seda viadukti igapäevaselt kaks korda,.
Hommikul Ääsmäe poolt tulen ja keeran Sauele, õhtul vähe lihtsam lugu.
Hommikune pööre Sauele on idiootsus kuubis hetkel.
Audiga sain esmaspäeval külje kortsu,alles eelmine kuu sain samas kohas tagastangest lahti.
Mõlemad korrad on tuima näoga ette keeratud, peatee märk ei oma mitte mingisugust jõudu sellel ristmikul.
Kuna hetkel Paldiski maantee on Tallinna poole kinni, sõidavad kolonnis ja hooga peateele.

Eelmisel korral käis ka avariigrupp kohal, nende kommentaar asja kohta oli suht hea.
"ma räägin juba ammu oma tuttavatele, et see on hea koht kus masin maha kanda või kindlustuse raha eest korda teha"
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

Tutvusin veel paremate paladega sealt Maanteeameti "diff'ist":
(§ 2 p 41) mootorsõiduki juhtimine on isiku igasugune tegevus mootorsõiduki juhi kohal, kui mootorsõiduk liigub. Mootorsõiduki juhtimiseks loetakse ka isiku tegevust, kui ta ei viibi juhi kohal, kuid mõjutab juhtimisseadiste (juhtrauad, rooliratas või muu selline) abil mootorsõiduki liikumissuunda või kiirust
tõlgin - ilma A-kategooriata enam koolend tsiklit lenksust lükata ei tohi. Ja täis peaga jalgratast käekõrval ainult siis, kui sadulast.
(§ 22 lg 8) Halva nähtavuse korral või pimeda ajal teel liikudes peab jalakäija kasutama helkurit või valgusallikat
kommentaariga
Sõltumata valgustuse ja kõnnitee olemasolust on helkuri või valgusallika kasutamine jalakäijale halva nähtavuse korral või pimeda ajal kohustuslik
tõlgin - kui keset suvepäeva udu maha tuleb (näiteks merelt, talna linna), saavad kõik ilma helkurita jalurid tappa. SEST:
(§ 2 p 81) tee on jalakäijate või sõidukite liiklemiseks avatud rajatis või maaomaniku poolt liikluseks ettenähtud muu ala. Tee koosseisu kuuluvad ka teepeenrad, eraldus- ja haljasribad. Olenevalt pealiskihist jagunevad teed kattega teeks, kruusateeks ja pinnasteeks. Kattega tee on tsemendi, tuha või bituumeniga töödeldud materjalist kattega (asfalt-, tsementbetoon- või muu selline kate) ning kiviparketi ja munakivisillutisega tee. Kruusatee on kruusast, kruus- või killustikliivast või killustikusõelmetest tee. Pinnastee on põllu-, metsa- või muu selline pealiskihita tee, mis on teeks rajatud või sõidukite liikumise tulemusena selleks kujunenud
Kuri lugu.
Mismoodi helkur udus töötama peaks jääb mulle isiklikult natuke hämaraks. Ja miks talna kesklinnas kõnniteel helkurit vaja on, samamoodi.

Aga, hoi-hoi, aina paremaks läheb:
(§ 33 lg 9) Juht peab võimaldama politseiametnikul kasutada mootorsõidukit, välja arvatud eriotstarbelist mootorsõidukit, sõiduks sündmuskohale, loodusõnnetuse piirkonda või vältimatu arstiabi vajaja toimetamiseks raviasutusse
(§ 33 lg 10) Käesoleva paragrahvi lõikes 9 sätestatut ei kohaldata ametikohustusi täitva välisriigi diplomaatilise esindaja, konsulaarametniku, erimissiooni ja rahvusvahelise organisatsiooni esindaja ning välisriigi diplomaatilise esinduse ja konsulaarasutuse, erimissiooni ja rahvusvahelise organisatsiooni esinduse töötaja suhtes
kommentaariga
Laiendatud on kohustust kõigi mootorsõidukijuhtide suhtes sõltumata kas sõiduk kuulub juuridilisele või eraisikule. Välja on jäetud õigus toimetada õigusrikkuja politseisse.
Hopadii. Ma näen tugevat võimalust pollari autopargi kulusid kärpida, sest sündmuskohale sõitmiseks on kogu riik "taksosid" täis.
§88 (1) Juhil peavad mootorsõiduki juhtimisel olema kaasas juhiluba või muu juhtimisõigust tõendav dokument, mootorsõiduki registreerimistunnistus ja selle haagise registreerimistunnistus või haagise
registreerimistunnistuse koopia, mille on tõendanud selle väljastanud asutus, ja muud dokumendid, mida nõuab seadus. (2) Kui juhil on kaasas isikut tõendav dokument, ei ole Eesti piires Eestis väljastatud juhiloa
kaasaskandmine kohustuslik.
Load võid koju jätta, tehpass peab kaasas olema. :yupikaye

Ja see pole ka üldse paha.
anda teed (mitte takistada) on nõue, et liikleja ei jätkaks ega alustaks liikumist ega teeks manöövreid, mis võiksid sundida teist liiklejat järsult muutma liikumissuunda või -kiirust;
Milleks seda vaja oli? Mis tähendab järsult? Mitu m/s2 peab olema pikikiirendus, mitu külgkiirendus?

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13335732 ehk uus LS.
§ 19. Liikleja kohustused raudtee ületamisel
(1) Raudtee ületamisel peab liikleja olema eriti tähelepanelik. Nähes või kuuldes lähenevat raudteesõidukit, tuleb sellele teed anda
Kui järsult on järsult rongi jaoks? Kas rong suudab järsult oma liikumiskiirust üldse muuta?
26) kõrvalepööre on parem- või vasakpööre;
[...]
33) liikumispuudega isik on raske ja sügava liikumispuudega isik;
Hea muru. Andke kaks.

Õhtune õllekõrvane huumor tõotab olla kindlustatud, praegu kaugemale ei uurigi seda. :lol:

Õhtune EDIT peale LS läbi lugemist:

rongiga lõin ilmaasjata trummi:
§ 59. Raudtee ületamine
(3) Tõkkepuuta ja foorita raudteeülesõidukohale tohib juht sõita alles siis, kui ta on veendunud, et ei lähene raudteesõidukit.
registreerimistunnistusega samamoodi:
§ 88. Mootorsõidukijuhilt nõutavad dokumendid
(3) Kui juhil on kaasas isikut tõendav dokument, ei ole Eestis registreeritud mootorsõiduki registreerimistunnistuse ja selle haagise registreerimistunnistuse kaasaskandmine kohustuslik, kui juht on kantud liiklusregistrisse omanikuna, vastutava kasutajana, kasutajana või kui omanik, vastutav kasutaja või kasutaja viibib sõidukis.
Küll aga leidsin ma päris huvitava asja:
§ 200. Sõiduki peatamine liiklusjärelevalve teostamisel
(8) Kindlal liinil sõitvat ühissõidukit ei peatata. Kindlal liinil olevat ühissõidukit tohib peatada kontrollimiseks kuni kolmeks minutiks. Rahvaürituste läbiviimise tagamiseks ja tähtsate riiklike külaliste saatmise ajal võib kindlal liinil sõitva ühissõiduki vajaduse korral peatada kauemaks kui kolmeks minutiks.
Ja mida mupo teeb? Pole liiklusjärelvalve - sitsid nii kuidas vaja?

Resümeerime, et kasuks tuleb riigi teataja ja seaduse läbi lugemine, Maanteeameti erisuste veeb pole just täiuslik. Ja noh, see seaduse redaktsioon on anyway pehmelt öeldes toores.
tegime pulli, aitab
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1019
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Postitus Postitas mart77 »

Kindlal liinil sõitvat ühissõidukit ei peatata. Kindlal liinil olevat ühissõidukit tohib peatada kontrollimiseks kuni kolmeks minutiks.

Krt, mul viskas küll errori sisse, millest ma aru ei saa?
Kasutaja avatar
uppund kana
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:35 pm
Asukoht: Pärnu-ühe varbaga Saaremaal
Kontakt:

Postitus Postitas uppund kana »

33) liikumispuudega isik on raske ja sügava liikumispuudega isik;

Oi jah , midagi ei oska kosta. :?
Parketitigu (praegu küll rohkem turist) ........Bussiga
Suhtlen inimestega ka 56 204 888
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

Sorry, ma siin mõtlen kõva häälega, aga mul läks praegu juhe kapitaalselt kokku.
44) möödasõit on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine oma sõidurajalt välja sõites. Möödasõiduks ei loeta ümberpõiget ega möödumist;
45) möödumine on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine oma sõidurajalt välja sõitmata. Möödumiseks loetakse ka vastusõitvast sõidukist möödumist;
Selle põhjal ma saan aru, et kui ma maanteel sõidan esimeses reas, siis ma võin teises reas kükitavast tainast ette jõuda - ma möödun, ma ei välju oma sõidureast. Mida ei tohi teha, on teises reas sõites talle selja taha jõudes esimesse reastuda ja siis ette jõuda? Õige, maanteel pole mul teise ritta asjagi kui esimene vaba on. Aga et kui linnas on 3..4-realine tänav, siis kui ma sõidan teises reas ja keegi jääb mulle jalgu, siis ma tohin reastuda kolmandasse ja ette jõuda temast, aga esimesse reastuda ette jõudmiseks ei tohi. Küll tohin ma stabiilselt esimeses reas sõita ja temast mööduda?
Ja kui ma ei reastu esimesse ette jõudmiseks, vaid valmistun parempöördeks näiteks, see rada on vaba ja muud venivad 20ga ummikus?

Mis ajahetkest alates peale ümber reastumist muutub uus sõidurada "minu" sõidurajaks, kaua ma seal kükitama pean, enne kui ette jõuda tohin kellestki?
Ja kui ma väljun oma esialgsest sõidurajast, jõuan eessõitvast sõidukist ette ja tagasi ei reastu, mis see siis on? Kumb sõidurada on millal "minu oma"...

Kuulid klõpsti koos. Ma ei jaksa seda kapsast uuesti tuulama hakata täna hommikul, kui kellelgi on hea nõu varuks, käige välja.
Kus see mõte või loogika on?
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
uppund kana
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:35 pm
Asukoht: Pärnu-ühe varbaga Saaremaal
Kontakt:

Postitus Postitas uppund kana »

Tsiteerin::
Juhil on keelatud kasutada telefoni ilma käsi vabaks jätva vahendita ning sõiduki liikumise ajal hoida telefoni käes. Kehtiva reeglistikuga võrreldes laieneb telefoni kasutamise keeld ka asulavälistele teedele.

Mida kuradit? Sõitvas autos telefoni (maha libisenud vms) kätte võtmine on karistatav????
Mul on nokia standalone hands-free (loe: juhtmeid kuskile ei lähe). Kui see heliseb, siis raadio vaigistamiseks paneeli eest krapsamine (ja selle peos hoidmine) on okei. A kui telefon peos on raadio paneeli asemel, "suur peksa buudet". WTF???
Joogipudeli käes hoidmine pole karistatav? Miks? Okok, juhtimist segavad kõrvalised tegevused vms punkt vist käis selle kohta. A kui joogipudel ntx põrandale, pedaalide alla veereb? Jne jne...
Ülim debiilsus. Ipod'i tohib käes hoida ja telefoni ei tohi. Ema anna padruneid.


Asja point on selles ,et sa ei saaks sõnumeid toksida. Keegi tark teadlane olla uurinud ,et see veel ohtlikum tegevus roolis kui telefoniga rääkimine.
No olgu kui telefoniga ei saa siis lällarist pole kuskil juttu.
Parketitigu (praegu küll rohkem turist) ........Bussiga
Suhtlen inimestega ka 56 204 888
Kasutaja avatar
uppund kana
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:35 pm
Asukoht: Pärnu-ühe varbaga Saaremaal
Kontakt:

Postitus Postitas uppund kana »

mart77 kirjutas:Kindlal liinil sõitvat ühissõidukit ei peatata. Kindlal liinil olevat ühissõidukit tohib peatada kontrollimiseks kuni kolmeks minutiks.

Krt, mul viskas küll errori sisse, millest ma aru ei saa?

Loe hästi rahulikult
Esimene lause Kindlal liinil sõitvat ühissõidukit ei peatata. (seedi nüüd seda, st. hääletaja ei peata, busijuht ei lase suvaliselt risijaid välja sõidab oma kindlat ettenähtud peatustega liini )

Nii ,teine lause . Kindlal liinil olevat ühissõidukit tohib peatada kontrollimiseks kuni kolmeks minutiks. (St. tegemist on väljatoodud erandiga nt.politsei uurib kas juht kaine , kontrollitakse pileteid......)

Juriidiline keel millest kõik ei tohigi aru saada, muidu jäävad juristid nälga.[/b]
Parketitigu (praegu küll rohkem turist) ........Bussiga
Suhtlen inimestega ka 56 204 888
Kasutaja avatar
tfr
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 61
Liitunud: E Apr 07, 2003 5:16 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tfr »

uppund kana kirjutas:33) liikumispuudega isik on raske ja sügava liikumispuudega isik;

Oi jah , midagi ei oska kosta. :?
Mina saan sellest aru nii, et meditsiinilise definitsiooni järgi kerge liikumispuudega isikut (või misiganes terminid seal eespool rasket on) ei loeta LS mõistes liikumispuudega isikuks.
'03 TrailBlazer
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

tfr kirjutas:Mina saan sellest aru nii, et meditsiinilise definitsiooni järgi kerge liikumispuudega isikut (või misiganes terminid seal eespool rasket on) ei loeta LS mõistes liikumispuudega isikuks.
No ilmselt jah. Lonkamise eest invakaarti ei anta vist ja kinni löödud lambi eest nägemispuuet ka mitte. Aga, tvajumatt, kõrgharitud seaduseloojad, eksperdid ja spetsialistid ja meie 101 parimat poega ja tütart ei suuda sinu lause analoogi seadusesse kirjutada või jätta see üldse välja ja teha search-and-replace "liikumispuudega" -> "raske liikumispuudega", vaid lepivad tuimalt kokku, et "koer on suur koer"?
Mõiste defineerimine mõiste enese kaudu - ...
See 101+n tegelast ei ole keegi silpigi formaalloogika kursust kuulanud (seal oleks sellise tembu eest välja visatud, aknast) JA ei oma kulbitäit tervet talupojamõistust VÕI ei loe keegi läbi, mida parasjagu vastu võetakse ja hääletatakse?

Kurb. Ja rahutuks tegev.
Huvitav, mis imelisi pühademunasid veel teistes seadustes peituda võib... :shock:

P.S: jätkuvalt, kes taipab, selgitage mulle see möödumise ja möödasõidu kosmonautika ära... Kas olen lihtsalt mina loll või proovitakse uut tööstusharu Eestis luua, liiklusjuristide põldu väetada?
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
uppund kana
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:35 pm
Asukoht: Pärnu-ühe varbaga Saaremaal
Kontakt:

Postitus Postitas uppund kana »

tfr kirjutas:
uppund kana kirjutas:33) liikumispuudega isik on raske ja sügava liikumispuudega isik;

Oi jah , midagi ei oska kosta. :?
Mina saan sellest aru nii, et meditsiinilise definitsiooni järgi kerge liikumispuudega isikut (või misiganes terminid seal eespool rasket on) ei loeta LS mõistes liikumispuudega isikuks.
Minjah, Sul on ilmselt õigus. Soovita siin teistel rahulikult lugeda aga näe isegi veel ei oska :D
Parketitigu (praegu küll rohkem turist) ........Bussiga
Suhtlen inimestega ka 56 204 888
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Postitus Postitas yanekk »

CÄÄRFIILD kirjutas:Oluline täpsustus ka TR-2 ja TR-3 võistlusautode omanikele.Vanas seaduses puudus see osa täielikult. Ka nn treeningsõit peab olema EALis registreeritud.Seega lihtsalt mutta müttama(treenima) sõita ei saa. Võistlustevälisel ajal tuleb tankima sõita treilal või täita paaki kanistrist.

(§ 82 lg 1) Võistlusauto on auto, mis on ette nähtud
ainult autospordivõistlustel või -treeningutel
osalemiseks ning mis vastab Rahvusvahelise Autoliidu
(FIA) või Eesti Autospordi Liidu kehtestatud nõuetele
(§ 82 lg 2) Võistlusauto võib osaleda liikluses ainult
seoses Eesti Autospordi Liidus registreeritud
autospordivõistluste ja -treeningutega võistluse või
treeningu juhendi kohaselt ja kooskõlastatult võistluse
korraldajaga. Võistlusautot võib juhtida liikluses ainult
Eesti Autospordi Liidu väljastatud sõitjalitsentsi omav isik
Sattusin samale reale mõned päevad tagasi, jätan enamus tundeid enda teada aga :bcry :floff
Ma olen järgmise aasta alguses jälle oma masinaga tagasi seal kus olin enne.

Tuleb hakkata jälle sugulasi, tuttavaid naaberriikidest otsima.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4433
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Movistar »

CÄÄRFIILD kirjutas:Oluline täpsustus ka TR-2 ja TR-3 võistlusautode omanikele.Vanas seaduses puudus see osa täielikult. Ka nn treeningsõit peab olema EALis registreeritud.Seega lihtsalt mutta müttama(treenima) sõita ei saa. Võistlustevälisel ajal tuleb tankima sõita treilal või täita paaki kanistrist.

(§ 82 lg 1) Võistlusauto on auto, mis on ette nähtud
ainult autospordivõistlustel või -treeningutel
osalemiseks ning mis vastab Rahvusvahelise Autoliidu
(FIA) või Eesti Autospordi Liidu kehtestatud nõuetele
(§ 82 lg 2) Võistlusauto võib osaleda liikluses ainult
seoses Eesti Autospordi Liidus registreeritud
autospordivõistluste ja -treeningutega võistluse või
treeningu juhendi kohaselt ja kooskõlastatult võistluse
korraldajaga. Võistlusautot võib juhtida liikluses ainult
Eesti Autospordi Liidu väljastatud sõitjalitsentsi omav isik
Huvitav kui suur on trahv selle seaduse rikkumise eest ja kui tänaval kinni püütakse,kas siis lastakse edasi sõita või veavad parklasse ära?
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

CÄÄRFIILD kirjutas:Oluline täpsustus ka TR-2 ja TR-3 võistlusautode omanikele.Vanas seaduses puudus see osa täielikult. Ka nn treeningsõit peab olema EALis registreeritud.Seega lihtsalt mutta müttama(treenima) sõita ei saa. Võistlustevälisel ajal tuleb tankima sõita treilal või täita paaki kanistrist.

(§ 82 lg 1) Võistlusauto on auto, mis on ette nähtud
ainult autospordivõistlustel või -treeningutel
osalemiseks ning mis vastab Rahvusvahelise Autoliidu
(FIA) või Eesti Autospordi Liidu kehtestatud nõuetele
(§ 82 lg 2) Võistlusauto võib osaleda liikluses ainult
seoses Eesti Autospordi Liidus registreeritud
autospordivõistluste ja -treeningutega võistluse või
treeningu juhendi kohaselt ja kooskõlastatult võistluse
korraldajaga. Võistlusautot võib juhtida liikluses ainult
Eesti Autospordi Liidu väljastatud sõitjalitsentsi omav isik
Kas neile treeningjuhenditele ja graafikutele hakkab "suurelt juhilt" (nime avalikult ei nimeta )vajadusel ka reede õhtul templeid peale saama kui selgub et nädalavahetus teeningute tähe alla möödub?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
samodelkin
Mudder
Postitusi: 69
Liitunud: R Aug 01, 2008 4:55 pm
Asukoht: Laitse

Postitus Postitas samodelkin »

CÄÄRFIILD kirjutas: kes on läbinud tervisekontrolli enne 07.06.2009 kehtib tervisetõend kuni juhiloa kehtivuse lõpuni, sh juhul kui isik on vahepeal juhiloa kaotanud ning liiklsuregistri büroost uue juhiloa saanud.[/b]
Huvitav millisel alusel just selline kuupäev...? Ja millisest allikast on see pärit? Kas selle kuupäevaga seoses muutus midagi tõendite väljastamises?

Ei saa ka hästi aru, millest nüüd selline paanika? Minu 30a sõidustaaži jooksul on neid eeskirju vist kümmekond korda juba ringi tehtud. Pole neist ühtegi lugenud, samas ka karistusi juskui pole saanud.
Omal ajal oligi nii, et pensionäri tõend kehtis 2 a, bussijuhil 3 a ja kõigil ülejäänul 5a! Kui sa enam aru ei saanud, et rooliis oled ja miks sa seal oled, siis tõendit enam ei antud. Arstitõendi kehtivust kontrolliti igal aastal ülevaatusel. Polnud probleeme kellelgi.
Siis olid riigipalgalised rajooniarstid. Nüüd on perearstid FIEd ja tellisidki omale "teaduslikel uuringutel põhineva" tervisetõendi kehtimise seaduse. Et neilt ikka tihemini tõendit ostetaks ja sissetulekud suureneksid.
See on nüüd ainult minu arvamus ja ei pretendeeri absoluutsele tõele ega vihja kellelegi-millelegi... Ei esinda ka mõnda suuremat (4X4) huvigruppi. :lol:
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Nüüd küsimus TR3/2 kohta. Et võislusautot võib juhtida liidu poolt litsentsi saand iski. :shock: Mis müttes, juhilubades enam ei piisa vä :?:
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Vasta

Mine “ARK, TÜV, kindlustus ja muud juriidilised küsimused”