Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.
Tahaks ka siis oma länkarit tösta teadmata körgusesse , aga eriti ei jaga nendest asjadest midagi mis mured sellega vöivad kaasneda.
Nimelt tahaks rakendada seda odavat varianti, mingi pildi leidsin ka siit foorumist: http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/usa2008/USA_153 , pöhimötselt siis panna lihtsalt pikemad kinnitused lehtvedru ja raami vahele. Kas on vöimalik seda teha nii et ainult piirduda pikemate rauajuppidega vöi peab juba väiksema töste korral mingeid suuremaid muudatusi tegema?
Köik abi teretulnud!
Tambet.
No ega pikemate kiikedega ei saa eriti nigu tõstet - nt +50mm kiiged annavad umbes +25mm - aga samas muudab kiikede pikendamine ka kiikede kalde püstisemaks mis muudab vedrustuse jäigemaks ning suurendab kiikede tagurpidi mineku ja vedrude lõhkumise ohtu, ning muudab käändmiku nurka (castor angle).
IMHO = kiikede pikendamine ei ole sobiv tõstmiseks - kiikede pikendamist võib kasutada parema sillakäigu või flexi saamiseks, ning ka siis ettevaatlikult
Kõige lihtsama ja odavama tõste lehtvedrudel saad teha vedrude silla peale toomisega (originaalis on nad ilmselt all?).
See küll eeldab sillataladele ülemisele küljele samasuguste vedrukandurite keevitamist, nagu on all, kuid sellega kogu keerukus enamasti ka piirdub.
Veidi peavalu võib veel põhjustada roolivarda asend või üleüldse tee. Võib osutuda vajalikuks roolikäpa vms ümbertegemine. Paremal juhul ei pea midagi ringi tegema.
Lisaks võib juhtuda, et kardaanid vajavad pikendamist, kõige lihtsam vahele treida väike disantsflants. Ja lõpuks amordid - kui käigust puudu jääb, siis uued või kinnitus sillal/autol kõrgemale/madalamale viia.
Pidurivoolikuid ei tohiks ka päris tähelepanuta jätta, peavad ikka hiljem ka ulatama. Ongi kõik.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT tarmo@4x4.ee, 526 5874
tarmo kirjutas:Ja lõpuks amordid - kui käigust puudu jääb, siis uued või kinnitus sillal/autol kõrgemale/madalamale viia.
Pidurivoolikuid ei tohiks ka päris tähelepanuta jätta, peavad ikka hiljem ka ulatama. Ongi kõik.
Amortide käik ei muutu - SOA ei anna juurde vedrukäiku - aga kogupikkusest ei pruugi jätkuda
Ilmselt tuleb ka puhvreid alla poole tuua, et vedrusid pahupidi ei lööks
Ja peale pidurivoolikute tuleks ka tuulutusele tähelepanu pöörata
Kiigetõste poleks ju väga halb mõte mõlemat otsa allapoole tuua? St. silmaga kinnitust samapalju
Vedrude tagurpidi minekut pead kah siis kuidagi kontrollima, isegi originaalkiigedel on ju tavaliselt stopperid ees.
Üks probleem tekkis veel millega üldse arvestada ei osanud. Nimelt tuli kardaani vahele treida flants mille tõttu tuleb ka pikemad poldid panna.
Poltide jämus on 11mm mida saaremaalt kusagilt ei leidnud.
Ega kellegil ei juhtu olema kusagil või oskab soovitada tugevamaid 11x60 polte.
Viimases hädas tuleb 12mm välja treida aga mõtlesin et enne küsiks siit.
Kõik poed Saaremaal läbi käidud ja mõned poed ütlevad et selliseid pole olemaski:D:D
Tambet.
McDriver kirjutas:Üks probleem tekkis veel millega üldse arvestada ei osanud. Nimelt tuli kardaani vahele treida flants mille tõttu tuleb ka pikemad poldid panna.
Poltide jämus on 11mm mida saaremaalt kusagilt ei leidnud.
Ega kellegil ei juhtu olema kusagil või oskab soovitada tugevamaid 11x60 polte.
Viimases hädas tuleb 12mm välja treida aga mõtlesin et enne küsiks siit.
Kõik poed Saaremaal läbi käidud ja mõned poed ütlevad et selliseid pole olemaski:D:D
Tambet.
Vaata tollmõõte või puuri augud suuremaks, saadki tugevamad poldid ka panna.