Ventilaatori visko sidur. Kui tummine peab olema

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

PARUN
Rock Crawler
Postitusi: 937
Liitunud: N Veebr 05, 2009 8:19 pm
Asukoht: Viljandimaa

Ventilaatori visko sidur. Kui tummine peab olema

Postitus Postitas PARUN »

Täna tekkisid jahutusprobleemid ja enda üllatuseks, andis seisval kuumal mootoril ventilatori tiivikut kerge vaevaga ringi ajada. Kuna on ka teine samasugune sidur varuks olemas, siis see oli külmast peast natuke tihkem, kui kuumutasin põletiga, ei läinud nagu eriti tihkemaks. Lõhkusin ka üke laiali, sees oli messing hammakas õli sees, mis peaks soojenedes vastu korpust kinni paisuma. Mingeid otseseid kulumis märke aga ei täheldanud.
Ehk oskab keegi nõu anda.
Timmo
Kõnetraat 51922951
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Kui asja ei saa, siis mul peaks üks korralik sidur olemas olema.
Aga üldiselt peaks olema niivõrd tummine, et kui külmast peast käega ventikale hoog sisse lükata, siis peaks enamvähem kohe seisma jääma.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
rt23
True Off Roader!
Postitusi: 1232
Liitunud: P Jaan 27, 2008 1:45 am
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas rt23 »

Külmast peast hoogu sisse lükata ei saa, takistus suht tuntav.
Asukoht viljandimaa Suslepa. Tel 53365288 - Toomas
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Ventilaatori visko sidur. Kui tummine peab olema

Postitus Postitas ibra »

PARUN kirjutas:Täna tekkisid jahutusprobleemid ja enda üllatuseks, andis seisval kuumal mootoril ventilatori tiivikut kerge vaevaga ringi ajada. Kuna on ka teine samasugune sidur varuks olemas, siis see oli külmast peast natuke tihkem, kui kuumutasin põletiga, ei läinud nagu eriti tihkemaks. Lõhkusin ka üke laiali, sees oli messing hammakas õli sees, mis peaks soojenedes vastu korpust kinni paisuma. Mingeid otseseid kulumis märke aga ei täheldanud.
Ehk oskab keegi nõu anda.
Timmo
Visko kuumast peast tihkemaks ei lähe ,pigem vastupidi vedelamaks.Ega teda käe vahel eriti aru ei saa ,ringi ajades ka mittekorras sidur on teatud tembi juures kange.Neid peab auto peal proovima ja lammarist neid eriti ei tasu osta,sest enamus nad sellise kuumaga ei tööta.Talvel käib ka mittekorras sidur hästi ringi.Sa ära aja seisval mootoril tiivikut ringi see ei ütle midagi.Sa pead vaatama ,kas tiivik käib kuumal või nn.jahutusprobleemidega mootoril ringi .Palju sul tempi näitab?Praeguse ilmaga ongi temperatuur natuke kõrgem,ega ta sellepärast keema lähe,kui muud asjad korras.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
CPX
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: R Mär 17, 2006 10:02 pm
Asukoht: Koppelmaa

Postitus Postitas CPX »

Viska see jama üldse minema ja pane elektriline ventikas.
PARUN
Rock Crawler
Postitusi: 937
Liitunud: N Veebr 05, 2009 8:19 pm
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas PARUN »

CPX kirjutas:Viska see jama üldse minema ja pane elektriline ventikas.
Eks ta õigem oleks, kuid ei viitsi.
Lammutasin mõlemad sidurid laiali. Olid ühe tootja omad, tööpõhimõttelt samad, kuid sisult erinesid. Ühte andis jäigemaks keerata, teist aga mitte.
Nüüd on külmaga juba suht raske liigutada vendikat. Samas kadusid ka igasugused jahutusprobleemid.
Kõnetraat 51922951
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ibra »

CPX kirjutas:Viska see jama üldse minema ja pane elektriline ventikas.
Tihti esineb neid autodel koos nii elektriline kui ka visko.Oleneb muidugi autost.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

PARUN kirjutas:
CPX kirjutas:Viska see jama üldse minema ja pane elektriline ventikas.
Eks ta õigem oleks, kuid ei viitsi.
Lammutasin mõlemad sidurid laiali. Olid ühe tootja omad, tööpõhimõttelt samad, kuid sisult erinesid. Ühte andis jäigemaks keerata, teist aga mitte.
Nüüd on külmaga juba suht raske liigutada vendikat. Samas kadusid ka igasugused jahutusprobleemid.
Kuidas see jäigemaks keeramine välja näeb, asi töötab ju silikoonõli pindpinevuse baasil? Bimetallvedru (OK, vedru ei ole õige sõna) avab kanalid, õli pääseb tööpindade vahele ja asi hakkab puhuma. Kui temp. langeb, keeratakse kanalid kinni, õli pumbatakse reservuaari, pinnad jäävad kuivaks ja ventilaator pöörleb vabalt võllil (õigemini võll pöörleb vabalt venilaatori sees). Toimib see "automaatika" ainult pöörlemise ajal, seistes valgub õli tööpindadele. Korras siduri võtab peale käivitamist mõneks sekundiks järgi (põhimõtteliselt on see kuulda). Suur osa sidureid töötab sujuvalt (mida kõrgem temp. seda kiiremini ventilaatorit kaasa veetakse) nende tegelikku rakendumist on üsna raske jälgida, vanemate, on-off, viskodega oli sõidu ajal võimalik kuulda ventilaatori rakendumist ja vabastumist.
Sai ka kunagi visko väga jäigaks keeratud (avad läbi ja poldid sisse) aga ventilaatori ulgumine tüütas väga kiiresti ära.
PS. bensuka visko täitsa seisab seina ääres, kas sobib, ei tea.
Tehtud, mõeldud.
PARUN
Rock Crawler
Postitusi: 937
Liitunud: N Veebr 05, 2009 8:19 pm
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas PARUN »

totu kirjutas:
PARUN kirjutas:
CPX kirjutas:Viska see jama üldse minema ja pane elektriline ventikas.
Eks ta õigem oleks, kuid ei viitsi.
Lammutasin mõlemad sidurid laiali. Olid ühe tootja omad, tööpõhimõttelt samad, kuid sisult erinesid. Ühte andis jäigemaks keerata, teist aga mitte.
Nüüd on külmaga juba suht raske liigutada vendikat. Samas kadusid ka igasugused jahutusprobleemid.
Kuidas see jäigemaks keeramine välja näeb, asi töötab ju silikoonõli pindpinevuse baasil? Bimetallvedru (OK, vedru ei ole õige sõna) avab kanalid, õli pääseb tööpindade vahele ja asi hakkab puhuma. Kui temp. langeb, keeratakse kanalid kinni, õli pumbatakse reservuaari, pinnad jäävad kuivaks ja ventilaator pöörleb vabalt võllil (õigemini võll pöörleb vabalt venilaatori sees). Toimib see "automaatika" ainult pöörlemise ajal, seistes valgub õli tööpindadele. Korras siduri võtab peale käivitamist mõneks sekundiks järgi (põhimõtteliselt on see kuulda). Suur osa sidureid töötab sujuvalt (mida kõrgem temp. seda kiiremini ventilaatorit kaasa veetakse) nende tegelikku rakendumist on üsna raske jälgida, vanemate, on-off, viskodega oli sõidu ajal võimalik kuulda ventilaatori rakendumist ja vabastumist.
Sai ka kunagi visko väga jäigaks keeratud (avad läbi ja poldid sisse) aga ventilaatori ulgumine tüütas väga kiiresti ära.
PS. bensuka visko täitsa seisab seina ääres, kas sobib, ei tea.
Raske seletada, mõlemad olid Aisin'i omad, ühte andis keerata jäigemaks sedasi, et sees oli 2 polti, mis hoiavad otsaseinas plaati kinni. Vabastasin need ja keerasin plaadi vastupäeva põhja. Ongi seal sellised spets ovaalsed augud. Jutt küll segane, hea kui pilti oleks teinud.
Ennem oligi bensuka visko, nüüd ei tea, mille oma on. Võll oli 2cm pikem, kuid vastu radikat veel ei läinud. Poldiaugud ka klappisid.
Kõnetraat 51922951
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Kõige loogiliselt seletus on siin totul. Aisini viskosiduri sees on bimetallist lamellid, mis avavad ja sulgevad õlikanaleid. Õli omakorda lülitab ventikat on/off. Töökorras 4Runneri ventika sidur on külma mootoriga suht jäik ja käib külmkäivitades mootoriga kaasa. Töösooja seisva mootori ventika käib praktiliselt vabalt ringi, jäikuse saavutab ta ainult töötaval mootoril. Vähemalt mina olen neid sidureid lammutades nii sellest asjast nii aru saanud.
Poltidega jäigaks keeramine on väga julm risk, kui midagigi peaks ventika vahele sattuma siis algab seal selline elu, mis võib lõppeda lisaks ventikale ka purukspekstud radika ja rihmadega.
Kui lamellid õliavade eest ära võtta, siis võib juhtuda küll et viskosiduri jäikus muutub, ise olen täpselt sama teinud.

Vägagi mõistlik mõte on vahetada el. ventika vastu.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
antik
Fitting 38"
Postitusi: 301
Liitunud: N Sept 04, 2008 3:55 pm

Postitus Postitas antik »

CPX kirjutas:Viska see jama üldse minema ja pane elektriline ventikas.
Elektrivendile suht lihtne ümber teha, kui vaja.

Skeem:
Pilt
Jahutusadapter, kui kasutada mingi teise masina termolülitit:
Pilt
Valmiskujul:
Pilt

Mul omal hetkel Inseneeri poolt külge aretatud Ford Escorti termolülitiga elektriventikad (kaks tükki- üks lülitub 100C teine 105C juures sisse), mis iseenesest juba toru küljes mitte korpusesse keeratav. Mõtlesin ainult väheke teise anduri panna, et vent varem käima läheks. 95C juures tundub natuke kuum 90C oleks vist paras.

Pilt

Komplektid olemas: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 3836832061
"Computers are useless. They can only give you answers."
-- Pablo Picasso
PARUN
Rock Crawler
Postitusi: 937
Liitunud: N Veebr 05, 2009 8:19 pm
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas PARUN »

totu kirjutas:
PARUN kirjutas:
CPX kirjutas:Viska see jama üldse minema ja pane elektriline ventikas.
Eks ta õigem oleks, kuid ei viitsi.
Lammutasin mõlemad sidurid laiali. Olid ühe tootja omad, tööpõhimõttelt samad, kuid sisult erinesid. Ühte andis jäigemaks keerata, teist aga mitte.
Nüüd on külmaga juba suht raske liigutada vendikat. Samas kadusid ka igasugused jahutusprobleemid.
Kuidas see jäigemaks keeramine välja näeb, asi töötab ju silikoonõli pindpinevuse baasil? Bimetallvedru (OK, vedru ei ole õige sõna) avab kanalid, õli pääseb tööpindade vahele ja asi hakkab puhuma. Kui temp. langeb, keeratakse kanalid kinni, õli pumbatakse reservuaari, pinnad jäävad kuivaks ja ventilaator pöörleb vabalt võllil (õigemini võll pöörleb vabalt venilaatori sees). Toimib see "automaatika" ainult pöörlemise ajal, seistes valgub õli tööpindadele. Korras siduri võtab peale käivitamist mõneks sekundiks järgi (põhimõtteliselt on see kuulda). Suur osa sidureid töötab sujuvalt (mida kõrgem temp. seda kiiremini ventilaatorit kaasa veetakse) nende tegelikku rakendumist on üsna raske jälgida, vanemate, on-off, viskodega oli sõidu ajal võimalik kuulda ventilaatori rakendumist ja vabastumist.
Sai ka kunagi visko väga jäigaks keeratud (avad läbi ja poldid sisse) aga ventilaatori ulgumine tüütas väga kiiresti ära.
PS. bensuka visko täitsa seisab seina ääres, kas sobib, ei tea.
ilmselt selle plaadi keeramisega vastupäeva avabki neid kanaleid ehk varem, sammuti liikus see plaat pöörlevale võllile lähemale, plaati keerates oli silmaga näha seda, nihikuga ei hakanud mõõtma. Ja hirmus paks õli oli seal sees muidugi.
Kõnetraat 51922951
Kasutaja avatar
rmann
Rock Crawler
Postitusi: 947
Liitunud: R Mai 11, 2007 11:00 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas rmann »

antik kirjutas:
CPX kirjutas:Viska see jama üldse minema ja pane elektriline ventikas.


Jahutusadapter, kui kasutada mingi teise masina termolülitit:
Pilt
Valmiskujul:
Pilt
Segan siia nüüd küll vahele aga küsiks kus selliseid vahejuppe müüakse ?
Kuna sama teema kohe-kohe päevakorral siis info oleks teretulnud !
LC70 2,4td
Chevy K5 6,2d V8
UAZ 31512
LC80 4,2td

Ja kui keegi tunneb vajadust siis : 50 97 26üheksa


Pilt
antik
Fitting 38"
Postitusi: 301
Liitunud: N Sept 04, 2008 3:55 pm

Postitus Postitas antik »

rmann kirjutas:
antik kirjutas: Valmiskujul:
Pilt
Segan siia nüüd küll vahele aga küsiks kus selliseid vahejuppe müüakse ?
Kuna sama teema kohe-kohe päevakorral siis info oleks teretulnud !
Mina leidsin ebay.com-ist aga nägin siit foorumist kellegi pildikogus kah sellist jublakat- võib ju isegi välja treida näiteks alumiiniumist.

Ebay: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0135874055

Samal müüjal on ka muid huvitavaid jublakaid.
"Computers are useless. They can only give you answers."
-- Pablo Picasso
Kasutaja avatar
Bill
Rock Crawler
Postitusi: 980
Liitunud: E Sept 08, 2008 10:57 pm
Asukoht: Pääsküla

Postitus Postitas Bill »

Biltemas olemas kõik vajalikud detailid-nii et kui keegi sõber käib põhjanaabrite juures tööl, siis saab vajaliku detailid ikka täitsa peenraha eest võrreldes e-bay-ga.Täis kataloog vist oli biltema.fi või .com (eks sõber google aitab kui vaja).
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”