Uaazik Porte

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Taunus2d
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 148
Liitunud: P Mai 16, 2010 2:20 pm

Uaazik Porte

Postitus Postitas Taunus2d »

Olen 22 aastane, ja terve elu autod huvitanud meeletult ning nüüd tekkis võimalus midagi suurema mahulist ettevõtta ja paras jagu tuttav inimene pakkus vanarauaks, ja vedasin omale hoovile porte kastiga UAZ´i.

Peale alusraami ja sildade, ei olnud seal pm enam midagi alles ja rookisn ta puhtaks ja vana lõhki külmud mootori koos ebavajlike agregaatide ning mõlki pekstud kabiini saatsin läbi vahendaja Kuusakoskist Hiinasse.

Uue kabiini otsingud lõppesid algasid ja lõppesid samal päeval ja järgmise päeva õhtaks oli ka hoovis. paarpäeva hiljem tõin 2,3fordi kone ka ära. Mootori valiku tingis hind, mis oli 1500 ja kasti ning gardaanid ning radika mis olid kompotis viisin vanarauda ja oli pool raha tagasi.

Kabiin rändas naabrimehe juurde keevitusse kus lasin tal teha uue põhja, 4mm metallist (koopad ja astmelauad nig osa põrandast), põhi "pigitatud", raam ka bituumenlakiga ja siis sai hakata asju ühendama kokku.

Mootor oli olenematta sitast akust ja paarikuulisest seismisest matsupill. Hoolduse koos küünalde filtrite ja vidinatega tegin ära, tiksub nagu õige traktor.

hetkeks on asi niikaugel ,et ootab tagumisi kabiini kinnitusi mida vaja natuke motida kuna orig hävinud ja uus kabiini alus tehtud ruutorust tugevdustega. Kabiini taha plaan teha tööriista kast ja tagavara rehvi koht. Kastiks plaan hetkel teha kolm rida "palgiposte" mille külge kinnitused kuhu saan vajadusel sisse tõsta veekindlast vineerist madelkasti osad et saab vajadusel ka muud tavaari vedada. See tuleb kõik tegemise käigus ja panen alati pilte ka kui võimalus ning eks jääme vastukaja ootama ja abistavat infot.

PS:Pildid tehtud juba uue kabiiniga, keevituse kohta pole mõtet arvamust avaldada kuna ei olnud ka ise sellega rahul. piltidelt veel tundub vähe viisakam. Lasin isal veel mõned kohad üle punktida.

http://album.ee/node/23069311/50236705
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Uaazik Porte

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Taunus2d kirjutas:Kabiin rändas naabrimehe juurde keevitusse kus lasin tal teha uue põhja, 4mm metallist (koopad ja astmelauad nig osa põrandast),
4mm ?? Soomustransportööri ehitad :roll:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Taunus2d
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 148
Liitunud: P Mai 16, 2010 2:20 pm

Postitus Postitas Taunus2d »

Ega välja kukkus jah midagi sarnast :D aga tegelt olid parajad jupid käepärast ja sellest paksust ainult koopad talast talani, muu sai ikka õhemaga.

Kuidas ARKi onud suhtuvad diislina arvele võtmisse? Sõber kurtis et tal ei võetud maha kantud bensukat arvele mille restaureeris. Onu vaatas et raami lapitud ja keeldus edasi uurimast üldse. läbi roostetanud detailid olid korralikult välja vahetatud ja ilusad keevised ja jäi isegi ülevaatuspunkti omani imestama inspektori käitumist.
Enda auto raam õnneks väga heas korras ja pole lapitud aga nipet näpet muudetud, näiteks võimendiga pidurid, hüdro sidur,summuti otse kabiini tagant üles ja kasti plaan on hetkel ju "puutoikad" ja sisepoolele teisaldatavad vineer seinad+ taga luuk.
Ja kas neid kotib see et kabiin vahetatud, vana läks koos pirkaga kuusakoski- oleks pidanud pirka alles jätma? Või hoopis uue kabiini dokid ära ostma? Uus kabiin pole arvel aga vana on.

Äkki keegi oskab paarile küsimusele mõned vastused leida.
seenior2
Fitting 38"
Postitusi: 328
Liitunud: T Juun 09, 2009 5:33 pm
Asukoht: Harjumaa.Keila

Postitus Postitas seenior2 »

Igasugu pirkad ja dok`id on meie riigis ikka väga aus :lol: Siis jääb ametimehele alus,mille alusel ta otsuse teeb - egas keegi oma peaga ei tohi mõelda :lol:,veel vähem otsustada.
Sinu autol on nii palju muutusi,et....käi oma plaanidega(mitte autoga!) ikka kõigepealt ARK-kis ära,võibolla leiate kompromissi :?:
Ka väikeses töökojas saab suuri töid teha!
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

Seda tüüpi autodel on identiteedi kandjaks raam, kabiine võid vahetada nagu kindaid. Kui raamil number alles ja korralikult loetav, ei tohiks regamisega probleemi olla. Ja raam on ka selline püha asi, millel ei tohi olla parandusi ega ümberehitusi, sellest ka su sõbra probleemid. Birka olemasolu oleks muidugi boonuseks.

Üles viidud summuti too vähemalt regamise ajaks õigesse kohta. Selle kohta on seaduses vastav punkt.

Ma küll ei kujuta ette, milline see puutoigastega kast välja näeb, aga kindel on see, et mingit logisevat arteust arvele ei võeta, asi peab olema tipp-topp tehtud, korralikult kinnitatud, korralikult koos püsima ja kaubanduslik välja nägema. 8)

Ja lõpuks - igati kasulik lugemine on: http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13191853 Siin on vastused enamikele küsimustele.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

PS alati saab asju parandada ja mugandada, sh. ka raami, nii et keegi aru ei saa ja kobise. Imelikud probleemid aga inimestel...
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Postitus Postitas eero I »

Pead ei anna aga kas Uaz-il VIN kood raamil ei olnud värviga sinna kantud? Näiteks UAZ 469-l on VIN kood kerel, tagumise ukse taga kere ülemisel serval, poolt ei mäleta. Kaldun arvama, et raamilt seda numbrit ei leia kummalgi mudelil ja UAZ-i seda tüüpi autode hulka arvata ei saa. Seega ainsaks identiteedi kandjaks tehase andmesilt.
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

Hea on vaadata kui keegi sära silmis ka tagasihoidlikuma eelarvega projektikesi siia üles paneb, tuletades sellega meelde, et ka ilma autocadi ja väga paksu rahakotita on võimalik midagi ehitada. Ja tore on kui noor mees suudab erinevalt paljudest eakaaslastest selle kõik kirjavahemärkidega ja ilma lühendite, anglismide ja roppustetta loetavalt kirja panna. Igal juhul 10 :thumb:

Päikest:
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Muska71
Fitting 38"
Postitusi: 212
Liitunud: R Dets 29, 2006 2:52 pm
Asukoht: KEILA

Postitus Postitas Muska71 »

3303 raamil küll mingeid numbreid pole.Birka on parempoolse päiksesirmi taga.
Kasutaja avatar
Taunus2d
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 148
Liitunud: P Mai 16, 2010 2:20 pm

Postitus Postitas Taunus2d »

Muska71 kirjutas:3303 raamil küll mingeid numbreid pole.Birka on parempoolse päiksesirmi taga.
olen päri, otsisin ka ega leidnud muid andmeid.
Kasutaja avatar
Taunus2d
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 148
Liitunud: P Mai 16, 2010 2:20 pm

Postitus Postitas Taunus2d »

Myrgel kirjutas:Hea on vaadata kui keegi sära silmis ka tagasihoidlikuma eelarvega projektikesi siia üles paneb, tuletades sellega meelde, et ka ilma autocadi ja väga paksu rahakotita on võimalik midagi ehitada. Ja tore on kui noor mees suudab erinevalt paljudest eakaaslastest selle kõik kirjavahemärkidega ja ilma lühendite, anglismide ja roppustetta loetavalt kirja panna. Igal juhul 10 :thumb:

Päikest:
Urmas
Tänan kiidusõnade eest, lisab indu juurde. Õnneks on palju abivalmis inimesi ka ümber üllatavalt palju kes ei vaata ülevalt alla ja ei naera välja.
Emakeel on ka armas olnud ikka koguaeg õnneks ja häirib ennasti kirjeldatud emakeele solkimine.
Rahakotist ka niipalju, et tänu nendele arusaajatele inimestele on toetust juppide ja erinevate materjalide näol olnud meeletu, helistatakse ja käiakse hoovipeal vaatamas ning pakutakse midagi mis omal vedeleb ja mul ära kuluks.

Ei ole eestlased nii kadedad midagi, vähemalt minu naabruses elavad.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Ei tahaks küll norida ja poleks suud lahti teinudki, aga kui juba emakeelest juttu tuli, siis "paras jagu", "gardaanid", "motida", "tagavara rehvi" ja rääkimata komadest (õigemini nende puudumisest) tundub suhteliselt värske gümnaasiumi (või kõrgkooli?) lõpetaja kohta natuke nõrk keeletase :)

Aga rääkides asjast - vene masinale omaselt on identiteedi tõestajaks siiski kabiinil olev birka ja raamil puudub tõenäoliselt igasugune tähistus.

Bensiinimootori asendamine diisliga pole iseenesest mingi probleem. Seda juhul, kui tehas on vastavat mootorit samal mudelil kasutanud. Vähemalt vanemate UAZide puhul see ju ei kehti. Seega legaliseerimine võib osutuda suhteliselt keeruliseks. :(
Lisaks on vajalik teatud tolerantsis püsimine mootori näitajatega (võimsus, maht jms).
Täpsemalt tasuks tutvuda: http://www.ark.ee/atp/index.php?id=496
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Taunus2d
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 148
Liitunud: P Mai 16, 2010 2:20 pm

Postitus Postitas Taunus2d »

Emakeele kohta veel nii palju et, jälgi kellaaegasi millal olen postitanud ja see tõesti mu ainuke vabaaeg peale tööd, aga kirjutamata ei ole tahtnud jätta. Olen teinud ennast arusaadavaks nii Sulle kui teistele ja enda jaoks pean tähtsamaks et, ei kirjuta sarnasel: "Kle klemm tzeki mis pilli ma putitan garages." pole muidugi eriline vabandus ja tunnistan oma vigu.
Tänan tähelepanekute eest ja üritan ennast korrigeerida.

Mootori valik oli tingitud just sellest et, 2,3 on levinumaid mootoreid mida paigaldada UAZile ja ARKi läbinuid on ikka üksjagu. Nii palju kui võimalik olen uurinud ka teiste samalaadseid projekte ja üritanud kopeerida nii palju kui võimalik et, saavutada võimalikult hea koooslus millega ARK onudel võimalikult vähe norida. Jalgratast ei üritagi leiutada.
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Postitus Postitas eero I »

"Kastiks plaan hetkel teha kolm rida "palgiposte" mille külge kinnitused kuhu saan vajadusel sisse tõsta veekindlast vineerist madelkasti osad et saab vajadusel ka muud tavaari vedada".
Kasti asendamine "palgipostidega" võib ARK-s (Maanteeamet) tuua kaasa rohkem probleeme kui mootori vahetus.
Kasutaja avatar
Taunus2d
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 148
Liitunud: P Mai 16, 2010 2:20 pm

Postitus Postitas Taunus2d »

plaan on teha ark jaoks ikkagi nagu kast, korralikult raamil kinni jne. tuleb 1m kõrge. postid on nagu karkass ja võimalikult kaubandusliku välimusega.
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”