Kõik on pahasti Eesti maastikusõidus
Moderaator: Moderators
Kõik on pahasti Eesti maastikusõidus
Palun esitage siia nägemusi kuidas vanasti oli kõik ilusam, rööbas ei olnud nii sügav jne
Tore oleks siin loomulikult lugeda ka asjalikke ettepanekuid.
Tore oleks siin loomulikult lugeda ka asjalikke ettepanekuid.
Viimati muutis MM, K Mai 19, 2010 11:07 pm, muudetud 1 kord kokku.
- inseneer
- Legod Varuosadest
- Postitusi: 2560
- Liitunud: N Nov 18, 2004 3:14 pm
- Asukoht: Tallinn ja Harjumaa 534O8157
Ka minul ei ole midagi viriseda, enamjaolt on liigne vintsimine ikkagi vale taktika tulemus. 

I. Nikker, rikutud alates 2001 +372534O8157
http://imedepold.ee/
http://imedepold.ee/
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17427
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
kindlasti pole kõik pahasti. Kaugel sellest. Viimase 10 aastaga on tehtud röögatu areng ja hüpe edasi. Algusaegade veidi anarhsest ja kaootilisest võidu metsa poole keeramisest on saanud saavustussport. Tõsi, sellele arengule on tulnud ka kallist lõivu maksta.
"Mehele tänavalt" oma pühapäevamaasturiga pole enam ammu võistlusradadele asja (jätkem turisti kõrvale) ja ilmselt pole üheski klassis ka enam ühtegi autot mida võistluste vahel igapäevasõitudeks kasutataks.
Kuna oluliselt on ahenenud võimalus valida meelpäraseid kohti võistlusradadeks on kahjuks on ühtlustunud ka enamike klasside trassid.
Veidi rohkem diferentseeritust tuleks abiks. TR1 ja TR3 on siiski veidi erinevate võimetega ja neile sama trassi pakkuda poleks kõige ausam.
Loodan siiski kunagi võistlus radadele naasta ja ehk on siis veel võimalik lisaks vintsimisoskusele ka orienteerumisoskusi kasutada.
"Mehele tänavalt" oma pühapäevamaasturiga pole enam ammu võistlusradadele asja (jätkem turisti kõrvale) ja ilmselt pole üheski klassis ka enam ühtegi autot mida võistluste vahel igapäevasõitudeks kasutataks.
Kuna oluliselt on ahenenud võimalus valida meelpäraseid kohti võistlusradadeks on kahjuks on ühtlustunud ka enamike klasside trassid.
Veidi rohkem diferentseeritust tuleks abiks. TR1 ja TR3 on siiski veidi erinevate võimetega ja neile sama trassi pakkuda poleks kõige ausam.
Loodan siiski kunagi võistlus radadele naasta ja ehk on siis veel võimalik lisaks vintsimisoskusele ka orienteerumisoskusi kasutada.
Viimati muutis Landy, N Mai 20, 2010 12:01 am, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vot... see ongi see, mida ma olen koguaeg püüdnud selgeks teha ja nüüd paistab, et ka mõni vanem tegelane mõtleb samamoodi.Landy kirjutas:TR1 ja TR3 on siiski veidi erinevate võimetega ja neile sama trassi pakkuda poleks kõige ausam.
Loodan siiski kunagi võsitlusradele naasta ja ehk on siis veel võimalik lisks vintsimisoskusele ka orjenteerumisoskusi kasutada.
Toyota Land Cruiser 120 2008; Jeep Grand Cherokee Overland 2019; Mercedes Benz ML500 w163; Hyundai Terracan 2005
tel. 51O7O27
tel. 51O7O27
Kristjan palun käi oma postitus rahulikult üle, on meil kõigil lihtsam aru saada.
Aga nüüd asjast. Mida siis inimesed ikkagi tahavad? Mõni tahab ehitada, mõni sõita, mõni rajaääres kaasaelada, mõni ...
Julgen siinkohal ära tuua ühe praegu TR1-s sõitva võistkonna nägemuse, kes ütlesid otse välja: Tuleb harjutada, esimene aasta kulub õppimisele, teisel võib juba sähvatada, kolmandal saab hakata teadlikult poodiumi kohti püüdma.
Samas teoretiseerisime ühe ,,vana peeruga", et oli ikka lahe vanasti võistluse käigus autot tati ja puupulkadega remontida ja grillida ja .... Jõudsime aga tõdemusele, et nüüd on see möödas ja selliseid naudinguid saabki endale lubada vaid nn turismi üritustel.
Viimasel ajal alates 2009, olen sõitnud: TR1 - 2 sõitu Toyota LC70 k.a. Ladoga, 3 sõitu autoks Jeep Wrangler, Turist - 1 sõit autoks Toyota LC95 (sellega käib proua igapäevaselt tööl), TR3 - Sellega tõesti Eero tööl ei käi
Erinevaid klasse läbiproovinuna leian, et peaks nagu jätkuma neid erinevaid võimalusi tegeleda selle tehnilissportliku ajaviitega.
Aga kui tahtmist, oskusi vms pole ei saa ka vist Vanajumal ega ligimene aidata.
Kas siis on kellelgi midagi konstruktiivset ka välja pakkuda?
Aga nüüd asjast. Mida siis inimesed ikkagi tahavad? Mõni tahab ehitada, mõni sõita, mõni rajaääres kaasaelada, mõni ...
Julgen siinkohal ära tuua ühe praegu TR1-s sõitva võistkonna nägemuse, kes ütlesid otse välja: Tuleb harjutada, esimene aasta kulub õppimisele, teisel võib juba sähvatada, kolmandal saab hakata teadlikult poodiumi kohti püüdma.
Samas teoretiseerisime ühe ,,vana peeruga", et oli ikka lahe vanasti võistluse käigus autot tati ja puupulkadega remontida ja grillida ja .... Jõudsime aga tõdemusele, et nüüd on see möödas ja selliseid naudinguid saabki endale lubada vaid nn turismi üritustel.
Viimasel ajal alates 2009, olen sõitnud: TR1 - 2 sõitu Toyota LC70 k.a. Ladoga, 3 sõitu autoks Jeep Wrangler, Turist - 1 sõit autoks Toyota LC95 (sellega käib proua igapäevaselt tööl), TR3 - Sellega tõesti Eero tööl ei käi

Erinevaid klasse läbiproovinuna leian, et peaks nagu jätkuma neid erinevaid võimalusi tegeleda selle tehnilissportliku ajaviitega.
Aga kui tahtmist, oskusi vms pole ei saa ka vist Vanajumal ega ligimene aidata.
Kas siis on kellelgi midagi konstruktiivset ka välja pakkuda?
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17427
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Pingutan end ja loodan, et majandus taas tõusule keeraks ning annaks lisaks igapäevaste elemanetaarvajaduste rahuldamisele võimaluse ka mudases mootorispordis kaas rääkida. TR1 rajad kunagi tulen tagasi! Seniks võib mind kohtunikuna või muidu raja ääres targutamas näha.
Pole kunagi kurtnud, et poodiumile ei jõua, sest tean et enda auto selleks ei kavalifitseeru. Seda enam toob naertuse näole iga saavutatud aastaravestuse punkti koht.
Auto kapremonti ja grillimist-chillimist tõesti enam võistluse ajal teha ei saa, küll igatsen taga mõnd korraldaja pandud nutikat orienteerumis vigurit või krutskit, mille lahendamine mõnusa surina keresse toob.
Oleks vaid rohkem lahedaid maaomanike, kes enda aladele müttama lubaks ja uusi vaheldusrikkaid radu pakuks.
Pole kunagi kurtnud, et poodiumile ei jõua, sest tean et enda auto selleks ei kavalifitseeru. Seda enam toob naertuse näole iga saavutatud aastaravestuse punkti koht.
Auto kapremonti ja grillimist-chillimist tõesti enam võistluse ajal teha ei saa, küll igatsen taga mõnd korraldaja pandud nutikat orienteerumis vigurit või krutskit, mille lahendamine mõnusa surina keresse toob.
Oleks vaid rohkem lahedaid maaomanike, kes enda aladele müttama lubaks ja uusi vaheldusrikkaid radu pakuks.
Viimati muutis Landy, N Mai 20, 2010 9:07 am, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-
- teo ragisev vahekord taldrikuga
- Postitusi: 302
- Liitunud: N Okt 04, 2007 6:38 pm
- Asukoht: harjumaa
Mehed, mis siis Sultsi sõidul viga on?! See ju minuteada ainuke ühise trassiga võistlus. Ja mu meelest igavesti vinge.walkman kirjutas:Vot... see ongi see, mida ma olen koguaeg püüdnud selgeks teha ja nüüd paistab, et ka mõni vanem tegelane mõtleb samamoodi.Landy kirjutas:TR1 ja TR3 on siiski veidi erinevate võimetega ja neile sama trassi pakkuda poleks kõige ausam.
Loodan siiski kunagi võsitlusradele naasta ja ehk on siis veel võimalik lisks vintsimisoskusele ka orjenteerumisoskusi kasutada.
Ise küll alles kolmandat hooaega võistlemas, aga selle aja jooksul enamus võistlustest osa võtnud enne Vabas , nüüd TR1, (klassi vahetus oli inspireeritud uue auto poolt mitte Suzuki+portaalsild hirmust

Kes ei ole sellist juttu kuulnud- rääkinud peale võistlust,et oleks ringiga läind...., poleks me seda , teist , kolmandat ära lõhkunud jne, jne, me oleks raudselt kolmandad , teised, esimesed olnud. Aga seda, et oleks rada kergem olnud, oleksime kõigile ära pannud, pole küll kuulnud.(rääkinud)
Kas meile meeldiks Soome variant rohkem: Kõigile samad punktid kätte mida on rohkem kui keegi ära võtta jõuaks,nii lihtsaid kui raskeid (korraldaja vabastab end vastutusest-ise olid loll, et ahneks läksid ja sinna ronisid) 23+ 1 tunniks metsa, hommikul uimerdada nii kaua kui punktid kokku loetakse,koos karja zombidega autasustamine välja kannatada ja kiire lest kodu poole.
Mulle isiklikult meeldivad meie formaadid rohkem koos erinevate katsete, laagri ja sellega kaasneva meluga.
Mait Paldra, TR1, tiim "Artist" piloot
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
vot mina aru ei saa, kuidas vanasti parem oli.
Kunagi ammu ammu, sellel ajal, kui ma oma esimese maastur tüüpi auto ostsin, siis sinna külge igasuguse lisavarustuse soetamine oli koshmaarne! Rehvid maksid hinge hinda, vintsidest rääkimata.
Mäletan, kuidas ma mõtlesin, et küll oleks lahe, kui saaks broncole 33" rehvid alla, kerge tõste ja siis metsa... oh
eks rajad olid teised kah ja eks vanad sõitjad on vahepeal 10 aasta jooksul suutnud endale perre paar pudinat juurde teha, või mõned pudinad perest juba iseseisvale teele lähetanud, olnud buumi ajal tekkinud rahaline mugavus ei taha veel kontidest välja loksuda kuidagi jne. Tegelikult ei viitsi ju kah. Naine hakkab virisema, et mida sa sinna garaazi taas elama lähed ning üldse, tegelikult on vesi märg, võistlustel omi sägasid õhtuti nagunii kohal pole kellega vanu aeg meenutada. Milleks siis üldse.
Täna on olukord, kus me kõik peame oma kroone või eurosid lugema - kes rohkemal kes vähemal määral. Kui nüüd küsida, et kas ralli on HOBI või ralli on sport, siis see on nn "no brainer" e selge, et ralli sport on. Samas, kas offroad on sport või on see Hobi on juba keerulisem küsimus.
Millal sa Mumm viimati safaril käisid ? Sellisel, kus polnud kindlat kava ning safari kulmineerus kahe kuivanud leivakoore, pudeli vee ja öise peatusega ? Mulle näiteks ei meenu, milla ma seda viimati tegin. Mu kõik vaba aeg jaguneb töö, pereelu ja siis "saavutussportlasetele" vajaliku töötunni vahel, millest viimasest on pidevalt 20% puudu.
Ärgem saage valesti aru. Mulle VÄGA meeldib võistelda, VÄGA, eriti sellepärast, et on konkreetne võimalus võita, ning kellele siis võita ei meeldi eks. Võidu nimel aga oleme me SB teamis aga kõvast vaeva näinud ja näeme seda veelgi, rääkimata teistsugusest rahuldusest mida pakub auto ehitamine, kätega töötamine.
Kõrvalpõikena, siis vahtisin mingi päev SB 2.0 all olevat värki, mis sinna kokku keeratud on. Mind valdas ülev rahulolu, sest esimene emotsioon, mis tekkis oli "Tehas". ... aga noh see on meie kvaliteedinõuded, mis vist ei kuulu siia teema alla.
Rajad radadeks, rajad pole kunagi olnud liiga rasked, on olnud valed valikud. Meenutan siinkohal ühte Erna sõitu, kus me katuse panime, ning siis istusime pikiraavis kinni 7h, sest kurat lätlane oli end puu otsa vintsinud ja kohtunikud kõrvalt ei lubanud minna..
Reinu poolt tehtud 36h järjest kestvussõit oli igatahes raske, proovilepanev ja nauditav, sest mis siis, kui sa istud 7h kinni. ISE SA SINNA RONISID. Alati on olemas valik nr 2 - ära mine, mõtle arutle. Oksake!
Rohi on alati rohelisem teiselpool aeda, ning möödunud aegade hiilgust ei suuda kuidagi tänapäev tasakaalustada või vähemalt nii arvatakse pidevalt.
Kas ma tahaksin minna sinna soo peale, kus SB 2.0 üle sõitis mingi suzuki või tava toyotaga - HELL NO. Kindlasti mitte - Samas, ma väga tahan sealt läbi sõita ning teades, mida selline saavutus eeldab siis on ka selleks vastavasisulised vahendid loodud.
Kunagi ammu ammu, sellel ajal, kui ma oma esimese maastur tüüpi auto ostsin, siis sinna külge igasuguse lisavarustuse soetamine oli koshmaarne! Rehvid maksid hinge hinda, vintsidest rääkimata.
Mäletan, kuidas ma mõtlesin, et küll oleks lahe, kui saaks broncole 33" rehvid alla, kerge tõste ja siis metsa... oh

eks rajad olid teised kah ja eks vanad sõitjad on vahepeal 10 aasta jooksul suutnud endale perre paar pudinat juurde teha, või mõned pudinad perest juba iseseisvale teele lähetanud, olnud buumi ajal tekkinud rahaline mugavus ei taha veel kontidest välja loksuda kuidagi jne. Tegelikult ei viitsi ju kah. Naine hakkab virisema, et mida sa sinna garaazi taas elama lähed ning üldse, tegelikult on vesi märg, võistlustel omi sägasid õhtuti nagunii kohal pole kellega vanu aeg meenutada. Milleks siis üldse.
Täna on olukord, kus me kõik peame oma kroone või eurosid lugema - kes rohkemal kes vähemal määral. Kui nüüd küsida, et kas ralli on HOBI või ralli on sport, siis see on nn "no brainer" e selge, et ralli sport on. Samas, kas offroad on sport või on see Hobi on juba keerulisem küsimus.
Millal sa Mumm viimati safaril käisid ? Sellisel, kus polnud kindlat kava ning safari kulmineerus kahe kuivanud leivakoore, pudeli vee ja öise peatusega ? Mulle näiteks ei meenu, milla ma seda viimati tegin. Mu kõik vaba aeg jaguneb töö, pereelu ja siis "saavutussportlasetele" vajaliku töötunni vahel, millest viimasest on pidevalt 20% puudu.
Ärgem saage valesti aru. Mulle VÄGA meeldib võistelda, VÄGA, eriti sellepärast, et on konkreetne võimalus võita, ning kellele siis võita ei meeldi eks. Võidu nimel aga oleme me SB teamis aga kõvast vaeva näinud ja näeme seda veelgi, rääkimata teistsugusest rahuldusest mida pakub auto ehitamine, kätega töötamine.
Kõrvalpõikena, siis vahtisin mingi päev SB 2.0 all olevat värki, mis sinna kokku keeratud on. Mind valdas ülev rahulolu, sest esimene emotsioon, mis tekkis oli "Tehas". ... aga noh see on meie kvaliteedinõuded, mis vist ei kuulu siia teema alla.
Rajad radadeks, rajad pole kunagi olnud liiga rasked, on olnud valed valikud. Meenutan siinkohal ühte Erna sõitu, kus me katuse panime, ning siis istusime pikiraavis kinni 7h, sest kurat lätlane oli end puu otsa vintsinud ja kohtunikud kõrvalt ei lubanud minna..
Reinu poolt tehtud 36h järjest kestvussõit oli igatahes raske, proovilepanev ja nauditav, sest mis siis, kui sa istud 7h kinni. ISE SA SINNA RONISID. Alati on olemas valik nr 2 - ära mine, mõtle arutle. Oksake!
Rohi on alati rohelisem teiselpool aeda, ning möödunud aegade hiilgust ei suuda kuidagi tänapäev tasakaalustada või vähemalt nii arvatakse pidevalt.
Kas ma tahaksin minna sinna soo peale, kus SB 2.0 üle sõitis mingi suzuki või tava toyotaga - HELL NO. Kindlasti mitte - Samas, ma väga tahan sealt läbi sõita ning teades, mida selline saavutus eeldab siis on ka selleks vastavasisulised vahendid loodud.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Jah, nii mõnelegi meeldiks küll.Neuser kirjutas: Kas meile meeldiks Soome variant rohkem: Kõigile samad punktid kätte mida on rohkem kui keegi ära võtta jõuaks,nii lihtsaid kui raskeid.. 23+1 tunniks metsa
Toyota Land Cruiser 120 2008; Jeep Grand Cherokee Overland 2019; Mercedes Benz ML500 w163; Hyundai Terracan 2005
tel. 51O7O27
tel. 51O7O27
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Laeva piletid maksavad mingi 2000 krooni, osavõtutasud on samas suurusjärgus mis kodus, miks Sa siis kordagi käinud ei ole?walkman kirjutas:Jah, nii mõnelegi meeldiks küll.Neuser kirjutas: Kas meile meeldiks Soome variant rohkem: Kõigile samad punktid kätte mida on rohkem kui keegi ära võtta jõuaks,nii lihtsaid kui raskeid.. 23+1 tunniks metsa
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17427
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Nõustun siinkirjutajaga kõigi kehast eemale ulatuvate jäsemetega.CÄÄRFIILD kirjutas: E.Pl on õigus ,et TURISTI tasub sõita, oleme ise 2 korda sõitnud ja üritus on tõsiselt tasemel olnud. Just selline mõnus ajaviide, piisavalt orienteerumist, metsa ja muud. Meenutab natuke juba vana ORIGINAALI![]()
Eelmise aasta suvesõidu Turist oli tõeline nostalgia doping- 110% ! Sellist äratundmisrõõmu pole ammu kogenud. Samas oli seal ka tõsine ja töine põlvkondade vaheline koostöö, kus kümmekond aastat metsas toimetanud "seeioritega" koos olevaid esmakordselt metsaradu avastavaid "juuniore" nõu ja jõuga toetada sai.
Loodetavasti sirgub just sellislest koostööst mõni tulevane TR klassi tiim. Kurb ja ilmselt partamatu, et keskmise turmsiauto ja min. metsasuutliku TR1 auto vahel on väga suur kuristik. Seega nõuab sportklassi siirdumine tõsiseid investeeringuid ja ettevalmistusi.
Selle suvine turimus jääb kahjuks kõll ühe maailmarevolutsioonilise sündmuse tõttu kaasa tegemata.

Mulle meenub kaks head off-road veteranide hüüdlauset "Mudast on meil savi!" ja "Me ei virise!" Proovigen üheskoos neist lähtuda.
Mis isand Kotka poolt mainitud juurdekasvu puudutab, siis usun, et peagi hakkab osa neist häälekalt lisaks kaardilugeja-vintsmnni kohale ka rooli tagust kohta nõudma. Veel mõni aasta ja võib näha uue põlvkonna (kes "vanadest headest aegadest" midagi ei tea) jõulist pealetungi. Siis hakkamekuulam ja lugema uue põlvkonna nägemusi ja ideid.
Viimati muutis Landy, N Mai 20, 2010 5:52 pm, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Segan ennast siia vanade olijate vahele aga leian, et sellistele pühapäeva maastikuvallutajatele nagu mina ja paljud teised, võiks mõni üritus rohkem olla. St radu/võistlusi, kus ka vintsita hakkama saaks aga samas ka mingitgi pinget pakuks.
Hetkel nö turisti klass aetud ikka selliseks, kus ERITI ilma vintsita osalema ei läheks.
Hetkel nö turisti klass aetud ikka selliseks, kus ERITI ilma vintsita osalema ei läheks.