Küsimus - lülitatav 4WD
Moderaator: Moderators
- rajaleidja
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 39
- Liitunud: K Jaan 30, 2008 3:29 pm
- Asukoht: Tartumaa, Valgamaa
Küsimus - lülitatav 4WD
Tere! Teab keegi mõnda sellist autotootjat, kes toodaks autot, mis vastab järgmistele tingimustele: sõiduauto kerega/sõidumugavusega(a la Audi Allroad, Volvo XC70 jne), lülitatava nelikveoga(ehk siis mitte AWD vms, nagu nad enamik on). Ehk siis nelikveo süsteem võiks olla selline, et tavaolukorras 2WD ja kui ise tahad, siis lülitad ise 4WD, mitte et auto seda iseseisvalt lülitab. Esialgu tuli mulle pähe Nissan X-Trail,Dodge Nitro, aga need pole eriti sõiduautod.
Kas seal, kus maantee otsa saab, on ümberringi tüma maa?
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4495
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4495
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17414
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Suzuki X-90!
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- rajaleidja
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 39
- Liitunud: K Jaan 30, 2008 3:29 pm
- Asukoht: Tartumaa, Valgamaa
-
- Fitting 44"
- Postitusi: 450
- Liitunud: N Dets 04, 2008 2:23 pm
A mis selle lülitatavuse point on ?
Paljud lgp autotootjad pole igatahes selle peale suutnud tulla ?!
Ahjaa, ilmselt kütusekulu ...
Aga kas see on argument sellele, et süsteem on palju keerukam nii mehhaanika, kui elektroonika poolest (loe, kui miskit peppu läheb, siis maksad nii, et käsi haige) versus 0,5 - 0,8 l/100 ökonoomitada ?
Paljud lgp autotootjad pole igatahes selle peale suutnud tulla ?!
Ahjaa, ilmselt kütusekulu ...
Aga kas see on argument sellele, et süsteem on palju keerukam nii mehhaanika, kui elektroonika poolest (loe, kui miskit peppu läheb, siis maksad nii, et käsi haige) versus 0,5 - 0,8 l/100 ökonoomitada ?
Chero
Re: Küsimus
Jeep Compass / Patriot, kuigi ka need pole vist väga sõiduautod...rajaleidja kirjutas:Tere! Teab keegi mõnda sellist autotootjat, kes toodaks autot, mis vastab järgmistele tingimustele: sõiduauto kerega/sõidumugavusega(a la Audi Allroad, Volvo XC70 jne), lülitatava nelikveoga(ehk siis mitte AWD vms, nagu nad enamik on). Ehk siis nelikveo süsteem võiks olla selline, et tavaolukorras 2WD ja kui ise tahad, siis lülitad ise 4WD, mitte et auto seda iseseisvalt lülitab. Esialgu tuli mulle pähe Nissan X-Trail,Dodge Nitro, aga need pole eriti sõiduautod.
Tavaolukorras FWD*, 50:50 lukustatav** keskdifferentsiaal, väljalülitatav ESP, väljalülitatav traction control.
* tegelikult ikkagi AWD, kuna automaatika peal. Nt. lumes käitub ilma lukustuseta pigem nagu (4WD) / RWD, kuna erinevalt tavapärastest AWD linnamaasturitest ei lülitu tagasild alles läbilibisemisel, vaid ka lihtsalt järsema gaasivajutuse korral.
** lukustus võetakse siiski automaatselt maha kuskil 50-70 km/h juures
Pakuksin kogemuslikult samasse kategooriasse VW Passat 4WD, küll pidev nelivedu, aga on 2x lukustid olemas läbivuse parandamiseks, minu masinal isegi sportlik vedrude madaldus vastupidiselt maastiku suutlikkusele. Mõnel libedamal juhul olen sellega päris maasturile silmad ette teinud. Aeglusti puudumine väga venitada ei lase rasketes oludes... Aga minu teada oli tingimustele vastav Subaru mingi vanem mudel+aeglusti isegi. 

Juba liikuv maastur tekitab ikkagi mitmeid ümberehitusmõtteid.
- rajaleidja
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 39
- Liitunud: K Jaan 30, 2008 3:29 pm
- Asukoht: Tartumaa, Valgamaa