Kaardi kalibreerimine
Moderaatorid: hulkur, Moderators
ei tea täpselt kuidas need kaardid tal töötavad aga peal on tal mõlemad kaardid ja on ka "linnukesega" korraga aktiivsed nii eesti kui ka euroopa
ja kaarti vaadates teed siiski "kohtuvad" piiril ja seda ka ikla´s
ja noh eesti kaart esimeses järjekorras ja aktiivne leiab ta riias õige maja aadressi ülesse seega on ka euroopa aktiivne
ise kahtlustan nn. piiripunkti puudulikust aga ? - vähemalt sain aru, et ALATI kui navigeerid siis zoomi välja ja vaata kas asi on loogish või mitte.
oleks ma olnud soomlane/rootslane vms. ja pimesi hakanud navi järgi sõitma oleks päris suure ringi teinud
ja kaarti vaadates teed siiski "kohtuvad" piiril ja seda ka ikla´s
ja noh eesti kaart esimeses järjekorras ja aktiivne leiab ta riias õige maja aadressi ülesse seega on ka euroopa aktiivne
ise kahtlustan nn. piiripunkti puudulikust aga ? - vähemalt sain aru, et ALATI kui navigeerid siis zoomi välja ja vaata kas asi on loogish või mitte.
oleks ma olnud soomlane/rootslane vms. ja pimesi hakanud navi järgi sõitma oleks päris suure ringi teinud
visuaalselt võib ju kattuda, aga tegelik navigeerimine käib "andmebaasis" olevate teede soeste järgi. Kahe kaardi vahel aga seoseid (ilmselt ei ole) ja see võiks ja probleemide alus olla.Pedaal kirjutas:ei tea täpselt kuidas need kaardid tal töötavad aga peal on tal mõlemad kaardid ja on ka "linnukesega" korraga aktiivsed nii eesti kui ka euroopa
ja kaarti vaadates teed siiski "kohtuvad" piiril ja seda ka ikla´s
ja noh eesti kaart esimeses järjekorras ja aktiivne leiab ta riias õige maja aadressi ülesse seega on ka euroopa aktiivne
ise kahtlustan nn. piiripunkti puudulikust aga ? - vähemalt sain aru, et ALATI kui navigeerid siis zoomi välja ja vaata kas asi on loogish või mitte.
oleks ma olnud soomlane/rootslane vms. ja pimesi hakanud navi järgi sõitma oleks päris suure ringi teinud
- hulkur
- been there, done that
- Postitusi: 1552
- Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
- Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
- Kontakt:
Regio eesti topo ei leia sul kohe kindlasti õiget maja Riias, kui me ikka räägime Läti pealinnast, selle leiab sul ikkagi CNE. Ma ei saa aru miks peaks tahtma Eesti topo kaardiga Riiga sõita???Pedaal kirjutas: ja noh eesti kaart esimeses järjekorras ja aktiivne leiab ta riias õige maja aadressi ülesse seega on ka euroopa aktiivne
andres@ei saanud eksperimendi mõttest aru...
ei asi ei olnud eksperimenthulkur kirjutas:Regio eesti topo ei leia sul kohe kindlasti õiget maja Riias, kui me ikka räägime Läti pealinnast, selle leiab sul ikkagi CNE. Ma ei saa aru miks peaks tahtma Eesti topo kaardiga Riiga sõita???Pedaal kirjutas: ja noh eesti kaart esimeses järjekorras ja aktiivne leiab ta riias õige maja aadressi ülesse seega on ka euroopa aktiivne
andres@ei saanud eksperimendi mõttest aru...
lihtne asi nagu sa tead on seal peal 3 kaarti
Eesti topo
CNE
WB
ja kõik nad olid korraga aktiivsed - ja sellele ma ei mõelnud sellel hetkel
mõte lihtne - lähen Riiga paneks aadressi sisse ja vaatan mis aparaat teeb - noh uus mänguasi ju siiski
sisestan aadressi mida ta tunnistab seega ei teki üldse kahtlust et peaks mingit kaarti välja lülitama - MIKS ?
aadress olemas ja "enter" ja sõitma - ainult et suht alguses hakkas ta mind suunama kuhugi väga viltu kuni ma mingil põhjusel välja zoomisin ja siis sain aru
peale seda tegingi selle katse, et lükkasin eesti kaardi välja ja kõik oligi normis - ehk ta suutis mind eestist välja juhatada mööda pärnu mnt. läbi ikla piiripunkti.
ehk siis ega ei tule küll ju kohe selle peale, et peaks eesti kaardi välja lükkama kui tahad eestis sõita aga jah lõpp punkt on üle piiri.
nüüd tean ja olen targem aga siiski miks selline kaartide vaheline mittesobivus - eks peab küsima targematelt
kokkuvõttes sain kogemuse ja ehk sai veel keegi
Re: Kaardi kalibreerimine
niivõrd kuivõrd teemasse jälle.
1. colorado 300 käsi gps autos kasutades "jääb hiljaks" ei ole suur viga aga jäi silma
ehk olenevalt sõidukiirusest (70...110) jääb pilt tegelikusega võrreldes hiljaks ~30..50+m ehk maanteel sõites olen mina tee otsast/jõest juba möödas kui ekraanil see alles tuleb. Pole viga aga kui saab parandada oleks hea või pean leppima paratamatusega. ?
2. on aga mure mis kummitab mind Tallinnas sõites Peterburi mnt.l linna poole hangub kaart kui olen jõudnud üle viadukti (susi hotelli juures) ja alati ühes kohas ning linnast välja sõites hangub täpselt viadukti peal.
eri suundades on "hangumispunkti" vahe ~200m.
mis võib seda põhjustada ? kas viga võib olla kaardis, tarkvaras või mingis "välises häires" mis mõjutab seda kooslust või konkreetset aparaati ? raudtee? kõrgepinge? vms. (järvevana teel on nt. koht kus katkevad tel. kõned ja mitte ainult minul) samas jääb aparaat näitama näiteks reaalset liikumiskiirust.
1. colorado 300 käsi gps autos kasutades "jääb hiljaks" ei ole suur viga aga jäi silma
ehk olenevalt sõidukiirusest (70...110) jääb pilt tegelikusega võrreldes hiljaks ~30..50+m ehk maanteel sõites olen mina tee otsast/jõest juba möödas kui ekraanil see alles tuleb. Pole viga aga kui saab parandada oleks hea või pean leppima paratamatusega. ?
2. on aga mure mis kummitab mind Tallinnas sõites Peterburi mnt.l linna poole hangub kaart kui olen jõudnud üle viadukti (susi hotelli juures) ja alati ühes kohas ning linnast välja sõites hangub täpselt viadukti peal.
eri suundades on "hangumispunkti" vahe ~200m.
mis võib seda põhjustada ? kas viga võib olla kaardis, tarkvaras või mingis "välises häires" mis mõjutab seda kooslust või konkreetset aparaati ? raudtee? kõrgepinge? vms. (järvevana teel on nt. koht kus katkevad tel. kõned ja mitte ainult minul) samas jääb aparaat näitama näiteks reaalset liikumiskiirust.
Re: Kaardi kalibreerimine
Kui on mahukas kaart aeglase mälukaardi peal, siis võib viiteid tekkida küll kaardi liigutamisel...
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Re: Kaardi kalibreerimine
see seletaks ehk selle esimese punkti - kaart oli vist sony 4gb kaart ja seal peal siis euroopa ja regio topo 1.0
aga pildi hangumine ühes ja samas asukohas ?
üritan täna/homme proovida paari mõtet
aga pildi hangumine ühes ja samas asukohas ?
üritan täna/homme proovida paari mõtet
Re: Kaardi kalibreerimine
lülitasin õhtul välja regio kaardi ja jäi tööle euroopa - ei hangunud
hommikul vastupidi ja ikka ei hangunud.
seega esmane oletus, et kaks kaarti koos tekitavad omal mingi konflikti
kuna tegelikult puudub vajadus euroopa kaardi kasutamisel (vist) eestis sõites siis jätan ka selle hetkel välja
teen õhtul veel vaid testi kinnitamaks oletust.
hommikul vastupidi ja ikka ei hangunud.
seega esmane oletus, et kaks kaarti koos tekitavad omal mingi konflikti
kuna tegelikult puudub vajadus euroopa kaardi kasutamisel (vist) eestis sõites siis jätan ka selle hetkel välja
teen õhtul veel vaid testi kinnitamaks oletust.
Re: Kaardi kalibreerimine
ei valda päris teemat, aga progesin vahepeal ise huvi tõttu navisofti ja puutusin mõnede probleemidega kokku. usb gps, mida uurisin, väljastas punkti sekundis, lisaks kiiruse ja asimuudi. viimased 2 rehkendab siis gps tarkvara. punkt sekundis on 50-100 km/h puhul liiga vähe ilmselgelt. teiselt poolt on gps viga olenevalt horisondi avatusest 0-ca35 m. asukohta kuvades tegeleb navitarkvara tõenõoliselt omajagu prognoosiga. esiteks asetab auto mingi tee peale, teiseks üritab kiiruse järgi imiteerida sujuvat liikumist. mõni isegi võib-olla arvutab välja kiirenduse ja korrigeerib kiirust. kindlasti on segavaid objekte. näiteks geodeesias kasutatavaid gps-e segavad tugevalt suured klaasfassaadid. tõenäoliselt segavad need ka muid gps-e. kui positsioneerimine läheb natuke nihu, arvutatakse ka kiirus valesti. kui läheb palju nihu, siis tõenäoliselt tarkvara otsustab, et kiirendus oli ebareaalne ja eelistab positsioneeritule teoreetilist asukohta. aga kõike pole võimalik ette näha enivei.
lisaks renderdab tarkvara vektorandmetest pidevalt kuvamiseks rasterkaarti. algoritme on erinevaid, mõni on nutikam mõni mitte. nutikamad sõltuvad paraku konkreettsest olukorrast ja mõne elementide kombinatsiooni lahendamine võib võtta tunduvalt rohkem aega.
seega võib hüplemine olla tingitud nii valest positsioneerimisest, valest prognoosist, renderdusveast või protsessori jõudlusest. st et tegelikult ei tea, kas kuvatud järjepidev kiirus on prognoos või tegelik rehkendus viimase kahe punkti läbimisele kulunud ajast.
edit:
hüpe ekraanil võib tulla ka renderdussofti algoritmi katkestamisest. näiteks mingi elementide kombinatsiooni renderdamisele kulub tavapärase 100000 tsükli (laest võetud number) asemel 15 miljonit tsüklit. kui algoritm ei jäta ühtegi positsiooni vahele, siis kaart ekraanil lihtsalt viibib ja millalgi jõuab reaalsusele uuesti kandadele. samas võib osutuda otstarbekaks pisteliselt kontrollida, kas teostatav renderdus on säilitanud aktuaallsuse. kui mitte, katkestatakse renderdus ja võetakse uus positsioon.
lisaks renderdab tarkvara vektorandmetest pidevalt kuvamiseks rasterkaarti. algoritme on erinevaid, mõni on nutikam mõni mitte. nutikamad sõltuvad paraku konkreettsest olukorrast ja mõne elementide kombinatsiooni lahendamine võib võtta tunduvalt rohkem aega.
seega võib hüplemine olla tingitud nii valest positsioneerimisest, valest prognoosist, renderdusveast või protsessori jõudlusest. st et tegelikult ei tea, kas kuvatud järjepidev kiirus on prognoos või tegelik rehkendus viimase kahe punkti läbimisele kulunud ajast.
edit:
hüpe ekraanil võib tulla ka renderdussofti algoritmi katkestamisest. näiteks mingi elementide kombinatsiooni renderdamisele kulub tavapärase 100000 tsükli (laest võetud number) asemel 15 miljonit tsüklit. kui algoritm ei jäta ühtegi positsiooni vahele, siis kaart ekraanil lihtsalt viibib ja millalgi jõuab reaalsusele uuesti kandadele. samas võib osutuda otstarbekaks pisteliselt kontrollida, kas teostatav renderdus on säilitanud aktuaallsuse. kui mitte, katkestatakse renderdus ja võetakse uus positsioon.
Re: Kaardi kalibreerimine
läheb küll pealkirjast natuke välja aga ...
peale korduvaid katsetusi selgus et kurja juureks on hoopis " WW DEM Basemap NR " nimeline kaart.
ehk kui kõik kolm kaarti sees siis kaardi pilt hangub - kuid säilib kõik muu tegevus näiteks kuvab kiirust ja saab aru suunast ning näitab kompassi jne.
kui see kaart välja lükata siis viga kaob
samas leidsin lähedal asuva ka teise koha kus pilt hangub - Suur-sõjamäe tn. seal Renneksi nimelise autoplatsi juures mis tegelikult ei jää Susi keskusest just kaugele.
mis nende kaartide omavahelises suhtluses vastuolusse läheb ja pildi seisma jätab alati ühes kohas ei tea aga nüüd jätan siiski euroopa ja eesti kaardi sisse ja lükkan selle basemapi välja.
loll gps kasutaja sai natuke mängida
peale korduvaid katsetusi selgus et kurja juureks on hoopis " WW DEM Basemap NR " nimeline kaart.
ehk kui kõik kolm kaarti sees siis kaardi pilt hangub - kuid säilib kõik muu tegevus näiteks kuvab kiirust ja saab aru suunast ning näitab kompassi jne.
kui see kaart välja lükata siis viga kaob
samas leidsin lähedal asuva ka teise koha kus pilt hangub - Suur-sõjamäe tn. seal Renneksi nimelise autoplatsi juures mis tegelikult ei jää Susi keskusest just kaugele.
mis nende kaartide omavahelises suhtluses vastuolusse läheb ja pildi seisma jätab alati ühes kohas ei tea aga nüüd jätan siiski euroopa ja eesti kaardi sisse ja lükkan selle basemapi välja.
loll gps kasutaja sai natuke mängida