Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.
totu kirjutas:Täpselt nii ongi.
Segaseks jääb PIP ja SAW ühenduste teema, kuhu kurat need panna, või kas neid üldse vaja on? Tean küll et loll olen, seepärast vajaksingi veidi "valgustamist".
Kahjuks ei oska ka siin sind aidata. Need pildid pärit oma GAZ 24-10 mootorilt kuhu VEMS sissepritse aretasin. Kogu paigalduse tegin ise, nõu andsid ja seadistuse tegid spetsialistid. Võin kontaktid privasse saata.
Omakogemuse põhjal võin öelda, et rihmaratta kylge paigaldatud trigerit oksad ei kahjusta, andur vajaks ehk tugevamat kinnitust ja kaitset kui võistlustel osaleda.
Metsast oled sina tulnud ja metsa pead sina minema.
Just, kui oks peaks hammaste vahele takerduma, murrab anduri ära. Tundub parem koht olema nukkvõlli ketiratta ees. Ainuke, mida kardan on 4,8mm hamba samm (72 hamba korral), see võib signaali lugemiseks liiga väike olla (aga eks peab prototüübi valmis freesima ära proovima). Need PIP ja SAW annavad ECU le võimaluse süütenurka mõjutada ja saada ettekujutus väntvõlli asendist. EDIS pidi töötama ka ilma ECU toeta. Loodan järgmine nädal loomkatseteni jõuda (laua peal). Häälestusabi ilmselt ei vaja, juua saab mootor horisontaalkarburaatorilt (muuseas, talub kreeni ca. 45 kraadi, igas suunas, ilma mootori tööd muutmata e, enne jääb õlipump kuivaks ja mingeid "tühje auke" ka ei ole). Kui asi õnnestub, saaks jagaja kohale nt. lisageneraatori installida.
Nonii loomkatsed teostatud e. TEHTUD. Veidi siis tulemustest.
1. Ilma ECU toeta on eelsüütenurk sõltumata pööretest, stabiilselt 10 kraadi.
2. Andur loeb hambaid kuni 5-6 mm kauguseni, siis hakkab signaal katkema.
3. Vett talub
4. Soolast vett talub
5. Soolast vett talub kaua
Sai siis peale "kuiva trenni" süütepool ja -juhtmed veekaussi uputatud. Veest jäid välja vaid küünalde (vahe ca. 3mm.) metallosad. Peale paarikümneminutist ketramist tundus asi liiga ilus olema ja lisasin vette paar supilusikat keedusoola (niikui kokk kohe)- ei midagi (ikka sädeleb). Tekkis siis kahtlus soolvee elektrijuhtivuses, vedsin ühe juhtme pinnale ja ühendasin vee kohal rippuva elektrijuhtme külge-paarisentimeetrine kaarlahendus tekkis juhtmeotsa ja veepinna vahel, ilus oli. Lasin tunnikese tal siis krõbistada, olukord ei muutunud e. kõik neli (3 küünalt+ "õhuelektrood") kanalit jatkasid rõõmsalt sädeme tootmist.
Seega olukord on lootustandev ja suurim eelis vast süütepooli asendi sõltumatus mootorist, erinevalt jagajast. Kogu süsteem koosneb induktiivandurist, juhtplokist ja kahesektsiooniliset (mõlemal kaks väljundit) süütepoolist. Kontrollplokil on väljund (kolm soont varjestuses) ECUga suhtlemiseks, see jääb esialgu paremaid aegu ootama.
PS. viimaste plaanide järgi läheb andur läbi hooratta esimese kattepleki ja hoorattasse tulevad vastavad hambad (analoogselt doonorfordile), kui tekib probleeme, saab alati anduri ära kolida.
Nonii, kisub personaalteemaks. Sai siis asi auto peale, käib. 10 kraadine nurk on väike, ca. 12-13 tundub normaalne, õnneks aretasin reguleerimise võimaluse ka (andur liigutatav). Anduri asukoht paistab ka üsna OK olema, saab ligi ja on suhteliselt kaitstud. Süsteemi vee-, oksa-, ja töökindlust näitab aeg. Mingi aeg riputan paar pilti ka üles.
Ma küll lõpuni pole süsteemist veel aru saanud, aga kas/miks ei võiks andurit paigaldada nö ülejääva jagaja asemele/sisse/külge? Oleks kõrgel ja kõige eest kaitstud.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT tarmo@4x4.ee, 526 5874
See nn. prügisädeme süsteem, St. säde antakse 1 kord vända pöörde kohta, kahte silindrisse ja 180 kraadi pärast teise kahte. Nukkvõll käib aga 2 korda arglasemalt. Lisaks on jagaja koht õige magus lisageneka paigaldamiseks (22Rl jagaja plokikaane ees, vasakul). Esialgne mõte oli andur paigaldada, jagaja vastas olevasse, bensiinipumba avasse. Seal aga oleks anduri uputamine üsna keeruline olnud ja 72 (2X36) triggeri hamba korral oleks samm jäänud riskantselt väike. Hoorattal aga oli sobiva diameetri peal vägagi sobiv rant (hammaste freesimiseks) olemas ja mootor niikuinii maas. Ja paar amatöörfotot ka: http://pilt.delfi.ee/album/147407/
Tore näha, et tõrgeteta toimib. Piltidelt vaatan, et anduri kinnitus tehtud terasest ja asub terasplaadi sees. Mulle väideti, et kinnituskonstruktsioonid peavad olema kindlasti tehtud alumiiniumist või vasest, rauast korpus nõrgestab signaali või moonutab seda.
Hooratas käis ilmselt ka taskaalustuspingist läbi!
Kuidas mootor töötab muutumatu eelsüüte nurgaga erinevatel pööretel? Moment ja võimsus ei kannatanud?
Metsast oled sina tulnud ja metsa pead sina minema.
Anduri kinnitus on roostevabast, kõik ülejäänu terasest. Horoatta freesimisel sai arvutatud puuduva hamba maht ja vastasküljelt kaks süvendit vastavalt sügavamaks freesitud, primitiivne, laagriga balanss näitas et OK. Võimsuse kohalt ei nurise, igatahes parem kui alatihti lödisev mootor ja pöördesse läheb päris hästi.
Viimati muutis totu, P Nov 22, 2009 8:07 pm, muudetud 1 kord kokku.
Nonii, esimene tagasilöök siis ka saadud. nimelt anduri kaabel osutus liiga lähedalseisvaks (ca. 6cm) leegitorudele ja soojuskiirgus (lumes liikumine on ikka sigaraske) sulatas kaabli. Noa, terroristiteibi ja joogipurgist tehtud ekraani abiga sai küll koju tagasi aga mingi püsivam ekraan tuleb sinna tekitada.
PS. ilmselt tabas sama saatus ka tagurpidi käigu anduri kaablit.
kui midagi aitab siis paiskan oma tähelepaneku ka siis siia. Mul käis töö juures üks niva see oli suht uus ja seal oli koik siis snorklid ja asjad kyljes juba ja tehasepoolt arvatavasti ja mis ma kapote alt avastasin et seal ei olnud jagajat et ei olnud eriti aega et rohkem lammutada ja uurida asja aga soovitan seda kellelgi teisel teha!!
Alvar84 kirjutas:kui midagi aitab siis paiskan oma tähelepaneku ka siis siia. Mul käis töö juures üks niva see oli suht uus ja seal oli koik siis snorklid ja asjad kyljes juba ja tehasepoolt arvatavasti ja mis ma kapote alt avastasin et seal ei olnud jagajat et ei olnud eriti aega et rohkem lammutada ja uurida asja aga soovitan seda kellelgi teisel teha!!
See, et bensiinimootoriga autol pole jagajat, pole mingi ime asi, vaid juba 15 aastat täiesti tavaline asi.
Kasuta komasid oma tekstis!
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
tere.teema on tore. omlagi moogiga sama asi plaanis.
see teema on hetkel poolikult lahendatud.
Autorile ka väga lihtne küsimus: millega oled lahendanud süüte automaatse reguleerimise pööretega?
ise hetkel sama teoreetilise probleemi ees ja tundub, et lahendusi oleks 2:
kas maf või map sensor. mapi kasutab eelkõige ford. maf enamustel peal aga ecu tahab ka nuka signaali. mõtlesin ,et paneks mõlemad andurid vända pealt käima tehes nuka andurile poole väiksema vöö kuid sellele mõeldes juba ei teki tahtmist isegi kapotti avada.
niisiis plaanis map, mis annab ecu le info kollektori hõrendusest. vaatan preagu siis fordi poole ,ehk saab midagi sealt laenata...
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee