nõuded varurattale

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
kuts
Rookie
Postitusi: 8
Liitunud: K Veebr 17, 2010 8:32 pm

nõuded varurattale

Postitus Postitas kuts »

järsku oskab keegi targem kommenteerida, et millised on kehtivad nõuded varurattale. huvitaks just see, et kas rehv peab olema sama mõõdu ja mustriga kui põhirehvid või võib see mingis ulatuses erineda?
laurz
Rock Crawler
Postitusi: 552
Liitunud: P Jaan 10, 2010 6:40 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas laurz »

Võid kasutada ka 12V-kaasaskantavat kompressorit :lol: :lol:
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

Peaylekannetele on soovitav kastada sama m66tu rehvi.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
kpihus
Fitting 38"
Postitusi: 273
Liitunud: R Juun 25, 2004 9:37 pm
Kontakt:

Re: nõuded varurattale

Postitus Postitas kpihus »

kuts kirjutas:järsku oskab keegi targem kommenteerida, et millised on kehtivad nõuded varurattale. huvitaks just see, et kas rehv peab olema sama mõõdu ja mustriga kui põhirehvid või võib see mingis ulatuses erineda?
Varuratas ei pea plema ei sama mustriga, ega samat mõõtu. Siiski peab ratas olema tänavalegaalne. Aga kui varuratas ei ole ei samat mõõtu, ega sama mustriga, kui samal teljel olev teine ratas, siis tohib sedasi sõita ainult lähimasse (loe: see mis on tegelikult ka kõige lähemal) rehvitöökotta ja liiklemis kiirus oli ka vist piiratud.
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

Osadel masinatel on ruumi säästmiseks juba tehasest peenike "mootorratta-ratas" kaasa pandud. Erinev laius, erinev kõrgus, erinev muster. Minu vanal sigar-audil oli kunagi selline, vist 135 laiusega plekkveljel jubedus. Korraga lubati sõita kuni sadakond kilomeetrit ja liikumiskiirus oli ka piiratud.

Kas varuratta olemasolu on üldse kohustuslik? Minuteada mitte. Seega ei saa loogiliselt võttes ka varurattale mingeid nõudeid esitada, sest kes ütleb, et see on just varuratas, mitte sinu pagas.

Kui ratas on auto all, siis muidugi teine asi - antud ratas peab antud margile sobima ja kui tegu ei ole just töökotta sõitmisega, siis kehtivad kõik nõuded sama-telje mustritele, naastrehv vs. naastudeta jms.
Kasutaja avatar
marauder
True Off Roader!
Postitusi: 1184
Liitunud: R Dets 19, 2008 8:34 pm
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas marauder »

Varuratta olemasolu ei ole kohustuslik, näiteks uued Civic Type-R'id tulevad poest välja ilma tagavara rattata ning selle asemel on rehvivahu pudelike.
Team saarlased
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

Varuratta kõrgus läheb eriti oluliseks, kui sillal on LSD differ. Kogemus on olemas, peale oluliselt erineva läbimõõduga ratastega sõitu võis difri peal muna praadida :poff ja ei olnud pikk sõit. Ei tea mina, mis peale seda LSD ketastest alles jäi...
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
seenior2
Fitting 38"
Postitusi: 328
Liitunud: T Juun 09, 2009 5:33 pm
Asukoht: Harjumaa.Keila

Postitus Postitas seenior2 »

marauder kirjutas:Varuratta olemasolu ei ole kohustuslik, näiteks uued Civic Type-R'id tulevad poest välja ilma tagavara rattata ning selle asemel on rehvivahu pudelike.
Just nii ongi ja kui ei oska seda ballooni kasutada,siis helistad maanteeabile (autofirma maksab !) ja mehed tulevad ja vahetavad ratta ära. :roll:
Ka väikeses töökojas saab suuri töid teha!
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ibra »

vtl kirjutas:Osadel masinatel on ruumi säästmiseks juba tehasest peenike "mootorratta-ratas" kaasa pandud. Erinev laius, erinev kõrgus, erinev muster. Minu vanal sigar-audil oli kunagi selline, vist 135 laiusega plekkveljel jubedus. Korraga lubati sõita kuni sadakond kilomeetrit ja liikumiskiirus oli ka piiratud.

Kas varuratta olemasolu on üldse kohustuslik? Minuteada mitte. Seega ei saa loogiliselt võttes ka varurattale mingeid nõudeid esitada, sest kes ütleb, et see on just varuratas, mitte sinu pagas.

Kui ratas on auto all, siis muidugi teine asi - antud ratas peab antud margile sobima ja kui tegu ei ole just töökotta sõitmisega, siis kehtivad kõik nõuded sama-telje mustritele, naastrehv vs. naastudeta jms.
Varuratas ei pea olema sama mustri ega naelaga ,kui teised on naelkummid .Kui on see nn.säästu tagavararatas siis sellel on lubatud sõidukiirus 70 km/h.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Postitus Postitas LR90 »

Omal olnud (nüüd tütrel) Volvo V70XC-l oli "säästu ratas", seda tohtis
alla panna ainult taha (esiratast ei saanud üksi üles tõsta), lubatud
kiirus 50 mph (80kmh).
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
metsik
I live off from the mud
Postitusi: 2131
Liitunud: R Aug 31, 2007 11:59 am
Asukoht: TALLINN kristiine juures

Postitus Postitas metsik »

minu arvamus on,et t.rattal ei ole mingeid nõudeid.Lillekesel on vw touran ja sellel pole t.ratast.on väike kompressor.mida sellelt nõuda saab.üv ei tunne ka keegi selle ratta ega kompressoti vastu huvi nii,et vist rohkem oma asi.
rekkal ei nõua ka eu-s keegi t.ratast.ja kui on kaasas ja kuskil kiirteel vahetad,saad 90% päris kõva trahvi.
saaks maakerale tiiru peale. Tel. 5183816
http://www.kregori.ee Teleskooplaaduri teenused
https://www.facebook.com/kregori.ee/?fref=ts
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Postitus Postitas eero I »

Kood 501. Üldnõuded sõiduki rehvidele

Nõuded: 1) M, N ja O kategooria sõidukil on lubatud kasutada kas sõiduki valmistaja poolt ette nähtud direktiivi 92/23/EMÜ või DOT või E-reegli nr 30 (sõiduauto ja tema haagise rehvid), E-reegli nr 54 (veoauto ja bussi ning tema haagise rehvid), E-reegli nr 64 (ajutiseks kasutamiseks ette nähtud varurattad) nõuetele vastavaid taastamata rehve või sõiduki valmistaja poolt ette nähtud karakteristikutele vastavaid taastatud rehve. L kategooria sõidukil on lubatud kasutada kas valmistaja poolt ette nähtud ja direktiivi 97/24/EÜ või E-reegli nr 75 nõuetele vastavaid taastamata rehve või sõiduki valmistaja poolt ette nähtud karakteristikutele vastavaid taastatud rehve. Esmakordselt kasutuselevõetav sõiduk peab olema komplekteeritud taastamata rehvidega;

E-reegli nr 64 saad
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs.html
Kui varurattana kasutatakse tavaratast peaks ilmselt lähtuma ka määruse koodidest; 501-503; 506 ja 509
Määrus ise: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13261839
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”