Õpetussõnu päästeauto juhidele
Moderaator: Moderators
Õpetussõnu päästeauto juhidele
Tere jälle foorumlased.
Päästeamet on ostnud päästeteenistustele kõige muu hulgas ka uusi 4x4, 6x6 ja 8x8 kulgureid.
Oleme Lääne- eestis hakanud kokku panema täiesti uut lähenemist alarmsõiduki juhtide koolitusse ja tahame selle käigus rääkida ka maastikusõidust.
Pean peale autojuhi ameti ka teenistuses alarmsõidukijuhi koolitaja ametit ja minu koolitada on Pärnu- ja Saaremaa autojuhid.
Avan siinjuures uue teema, kus selle foorumi liikmed saavad oma tarkust jagada, millest saab edasi rääkida autojuhtidele. Ainult, et arvestage asjaoluga- päästeauto kaalub: põhiauto 9m pikk 20t ja 6x6 10m pikk paakauto 30t. Autod on automaatkäigukastidega Scaniad. All tavalised universaalrehvid.
Selle foorumi pooliku liikmena (ise veel ei võistle)ei ole ise ka täielik võhik, kuna sõitnud viimased 15 aastat ( kogemus ka selliste liikuritega 66/131/Ural) ja seda igasugustes oludes nt. Oru turbaraba kustutamisel, erinevad urkad kulu kustutamisel, päästeautode päästmised mülgastest jne. jne.
Eesmärk on võrrelda enda teadmisi teiste omadega et saaks kokku ühe korraliku ja asjaliku asja. Vältimaks asjatuid jõuvõtteid ja kalli tehnika mõttetut lõhkumist
Päästeamet on ostnud päästeteenistustele kõige muu hulgas ka uusi 4x4, 6x6 ja 8x8 kulgureid.
Oleme Lääne- eestis hakanud kokku panema täiesti uut lähenemist alarmsõiduki juhtide koolitusse ja tahame selle käigus rääkida ka maastikusõidust.
Pean peale autojuhi ameti ka teenistuses alarmsõidukijuhi koolitaja ametit ja minu koolitada on Pärnu- ja Saaremaa autojuhid.
Avan siinjuures uue teema, kus selle foorumi liikmed saavad oma tarkust jagada, millest saab edasi rääkida autojuhtidele. Ainult, et arvestage asjaoluga- päästeauto kaalub: põhiauto 9m pikk 20t ja 6x6 10m pikk paakauto 30t. Autod on automaatkäigukastidega Scaniad. All tavalised universaalrehvid.
Selle foorumi pooliku liikmena (ise veel ei võistle)ei ole ise ka täielik võhik, kuna sõitnud viimased 15 aastat ( kogemus ka selliste liikuritega 66/131/Ural) ja seda igasugustes oludes nt. Oru turbaraba kustutamisel, erinevad urkad kulu kustutamisel, päästeautode päästmised mülgastest jne. jne.
Eesmärk on võrrelda enda teadmisi teiste omadega et saaks kokku ühe korraliku ja asjaliku asja. Vältimaks asjatuid jõuvõtteid ja kalli tehnika mõttetut lõhkumist
Pärnu/ Tihemetsa
Olles ise Lääne-Eesti Vabatahtlik Reservpäästerühma liige,siis sellisega,mis on Haapsalus põhiauto ,väldiks mina võimalusel maanteelt mahakeeramise.
Vaadates rehve ja masina massi,siis suht nutune kooslus,lisaks vintsi puudumine.
Kuumal ja kuival suvel ehk natuke veel kannataks.
Vanem 4x4 pääste tehnika on teine teema.
Ehk oleks mõtekas koostada ka nimekiri siinsetest meestest ja masinatest,mis võimalusel ka reaalselt vajadusel appi tuleksid.
Enda punast näidates,tundus asja vastu huvi olema.ATV ja Banwageniga võistlema ei hakka.
Kuid suht suur kast+kandevõime+liikumiskiirus mõne eelise annavad.
Ei kandideeri need mõtted absoluutsele tõele.
Vaadates rehve ja masina massi,siis suht nutune kooslus,lisaks vintsi puudumine.
Kuumal ja kuival suvel ehk natuke veel kannataks.
Vanem 4x4 pääste tehnika on teine teema.
Ehk oleks mõtekas koostada ka nimekiri siinsetest meestest ja masinatest,mis võimalusel ka reaalselt vajadusel appi tuleksid.
Enda punast näidates,tundus asja vastu huvi olema.ATV ja Banwageniga võistlema ei hakka.
Kuid suht suur kast+kandevõime+liikumiskiirus mõne eelise annavad.
Ei kandideeri need mõtted absoluutsele tõele.
- Valge Hiir
- MudDrag MaaleTooja
- Postitusi: 1214
- Liitunud: T Juul 05, 2005 3:17 pm
- Asukoht: Kadri Orus
- Kontakt:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=5024yanekk kirjutas:Ehk oleks mõtekas koostada ka nimekiri siinsetest meestest ja masinatest,mis võimalusel ka reaalselt vajadusel appi tuleksid.
Mud Yourself!
In mud since 1999.
In mud since 1999.
Rõhk sõnal reaalselt(mitte et see nimekiri kehva oleks) ja ilmselt võiks olla läbitud ka esmane pääste koolitus.Valge Hiir kirjutas:http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=5024yanekk kirjutas:Ehk oleks mõtekas koostada ka nimekiri siinsetest meestest ja masinatest,mis võimalusel ka reaalselt vajadusel appi tuleksid.
Tean seda Haapsalu autot. Meil Pärnuski on selline. Sõidan sellega ka ise ja tean mida ta endast kujutab. Vintsid jäeti autodel ära majanduslikel kaalutlustel. Meie komandopealik on teinud taotluse esirehvide välja vahetamiseks. Eks aeg näitab. Meie ei saa valida, kas läheme või ei lähe. Selline mõttekäik jääb kahjuks autojuhile viimaseks sõiduks.
See reaalselt appi tulijate nimekiri on küll väga mõistlik mõte. Aga te mõelge enne ikka hoolikalt järele. Mida ja kus te olete nõus tegema, sest suured metsatulekahjud ei ole tegelikult muud kui üks suur tehnika ja varustuse lõhkumise pidu.... Edasi mõelge ise..... Tean, millest räägin, kuna olen osalenud peaaegu kõigi viimase 15- aasta suurematel metsapõlengutel.
See reaalselt appi tulijate nimekiri on küll väga mõistlik mõte. Aga te mõelge enne ikka hoolikalt järele. Mida ja kus te olete nõus tegema, sest suured metsatulekahjud ei ole tegelikult muud kui üks suur tehnika ja varustuse lõhkumise pidu.... Edasi mõelge ise..... Tean, millest räägin, kuna olen osalenud peaaegu kõigi viimase 15- aasta suurematel metsapõlengutel.
Pärnu/ Tihemetsa
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4496
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Korralikum safari või võistlus ei ole kah muud miskit kui üks suur tehnika ja varustuse lõhkumise pidu - reaalselt tulijad teavad seda ja arvestavad sellega - ja kui mul on võimalik enda tehnikat lõhkudes ka kuidagi kasulik olla siis loomulikultanttil kirjutas:Aga te mõelge enne ikka hoolikalt järele sest suured metsatulekahjud ei ole tegelikult muud kui üks suur tehnika ja varustuse lõhkumise pidu.... Edasi mõelge ise.....

Rage Agains The Machine

tartuoffroad.ee
5581340
5581340
Me võime siin iga natukese ajast nimekirju koostada, üks reaalsematest tulejatest kui teine, aga kui Päästeamet seda nimekirja ei kasuta on tulemus ümmargune null. Meie märg unistus on see, et kellegil seal võib meie edevaid metsakolle vaja minna. Reaalsus on see, et päästeametil on suurte tulekahjude puhuks enamalt jaolt tehnika olemas. Puudu tuleb teinekord lihtsalt elavjõust, kes labidatega tuld lämmataks. Selle puhul ei ole vahet kas tegemist on offrõuderi või muidu rõuderiga. Pigem tuleb kasuks see, et oled abipäästja koolituse läbinud ja päästejuhil on natukene suurem kindus, et sa oma minekust teatamata ära ei eksi ja surnuks ei põle.
Urmas
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
www.myrgel.com
-
- Mudder
- Postitusi: 69
- Liitunud: R Aug 01, 2008 4:55 pm
- Asukoht: Laitse
Kaldun oma mõtetega ehk pisut teemast kõrvale, aga kui ei meeldi eks kustutage siis ära!
Kui Päästeamet sellist tehnikat muretseb/soetab, kas siis mõeldakse ka s u v i l a p i i r k o n d a d e peale? Ise elan Laitse kandis, siin on teede laius selline, et isegi prügiauto ei mahu liikuma ja firmad keelduvad teenindamast...
Enamus neid suvilapiirkondi, ka mujal Eestis, on projekteeritud '60-tel ja väga kitsa teedevõrguga. Meil siin 3,5 3,8m aedade/elektripostide vaheline kaugus/laius ja täisnurksed ristumiskohad... Suvilaid on üle 3500. Ja siin juhtub nii mõndagi! Igal aastal mitu korda.
Enda mitmekümne aasta tagusest kogemusest tean, et Zil 157 oli ja on kõige parem maastur. Sai ka ise sõidetud.(157; 131; 66; 69; 452; 469) Need 157-d olid sõjaväes ka pritsumasinad. 157 oli ainus ratastega riistapuu, mis Kazastani punases savis sai üldse liikuda, pääses nii läbi jõe, kui üle raudteetammi... Ei tehta enam autosid!
Kui Päästeamet sellist tehnikat muretseb/soetab, kas siis mõeldakse ka s u v i l a p i i r k o n d a d e peale? Ise elan Laitse kandis, siin on teede laius selline, et isegi prügiauto ei mahu liikuma ja firmad keelduvad teenindamast...
Enamus neid suvilapiirkondi, ka mujal Eestis, on projekteeritud '60-tel ja väga kitsa teedevõrguga. Meil siin 3,5 3,8m aedade/elektripostide vaheline kaugus/laius ja täisnurksed ristumiskohad... Suvilaid on üle 3500. Ja siin juhtub nii mõndagi! Igal aastal mitu korda.
Enda mitmekümne aasta tagusest kogemusest tean, et Zil 157 oli ja on kõige parem maastur. Sai ka ise sõidetud.(157; 131; 66; 69; 452; 469) Need 157-d olid sõjaväes ka pritsumasinad. 157 oli ainus ratastega riistapuu, mis Kazastani punases savis sai üldse liikuda, pääses nii läbi jõe, kui üle raudteetammi... Ei tehta enam autosid!
samodelkin kirjutas: Ei tehta enam autosid!
Tehakse ikka aga sellise spets maastiku päästemasina hind on ilmselt suurem,kui praegustel põhimasinatel.
Ja lisaks sellele et rahaga on nagu on,siis ega suured saksad kes seda otsustavad ei saa selle vajadusest ju aru.
Igal aastal toimub suuremaid maastiku põlenguid,kõik saavad "kuidagi" kustutatud,järelikult on sakste arvates tehnikat piisavalt.
Siia sobib hästi see kirjutis,
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/l ... d=29900815
-
- Mudder
- Postitusi: 69
- Liitunud: R Aug 01, 2008 4:55 pm
- Asukoht: Laitse
Võibolla natukene loll küsimus, aga milleks on vaja automaatkäigukastidega Scanial, millel all tavalised universaalrehvid üldse tee pealt kõvale keerata?
Niipalju kui mina päästekompanii aegadest mäletan ei olnud meil küll ühtegi juhust, kus suure masinaga pidi sügavale maastiku peale ronima. Ikka liin pikalt maha. Kui paak ka väga ligidale ei saanud, siis läks sinna ka liin. Kui ikka mets või raba põleb siis on oluline, et saab vajadusel kiirelt ka minekut teha. Vihterpalus vist ammu ammu põles natukene tehnikat ära.
Teepealt keerati ära ainult 66 või Unimogiga (üks vinge masin aunimetusega Metsavend, kes lennukit ka päästmas käis), vahel ka ZIL131.
Niipalju kui mina päästekompanii aegadest mäletan ei olnud meil küll ühtegi juhust, kus suure masinaga pidi sügavale maastiku peale ronima. Ikka liin pikalt maha. Kui paak ka väga ligidale ei saanud, siis läks sinna ka liin. Kui ikka mets või raba põleb siis on oluline, et saab vajadusel kiirelt ka minekut teha. Vihterpalus vist ammu ammu põles natukene tehnikat ära.
Teepealt keerati ära ainult 66 või Unimogiga (üks vinge masin aunimetusega Metsavend, kes lennukit ka päästmas käis), vahel ka ZIL131.
-
- Mudder
- Postitusi: 69
- Liitunud: R Aug 01, 2008 4:55 pm
- Asukoht: Laitse
Asi tundubki selles olevat, et need 66-d ja 131-d on kõik ammu vanarauaks viidud. Vahetatakse tehnika uuema ja moodsama vastu, unustades, et mujal Euroopas puudub praktiliselt selline teedeta maastik ja mets!
Andku mulle automaatkasti sõbrad andeks, aga mina, "vanakooli" mehena ei oska automaatkasti ja offroad'i kuidagi kokku viia. Ja sama käib ka veoauto ja automaatkasti kohta...
Rubriigi algteema oligi ehk see, et mida ja kuidas nüüd selle uue ja moodsa tehnikaga peale hakata?
Mina nii raske masinaga küll asfaldilt kõrvale ei läheks! Isegi teepeenar võib "saatuslik" olla!
Tean, mida räägin, kuna olen suurema osa 30 a staaist just suurltel veoautodel töötanud.
Andku mulle automaatkasti sõbrad andeks, aga mina, "vanakooli" mehena ei oska automaatkasti ja offroad'i kuidagi kokku viia. Ja sama käib ka veoauto ja automaatkasti kohta...
Rubriigi algteema oligi ehk see, et mida ja kuidas nüüd selle uue ja moodsa tehnikaga peale hakata?
Mina nii raske masinaga küll asfaldilt kõrvale ei läheks! Isegi teepeenar võib "saatuslik" olla!
Tean, mida räägin, kuna olen suurema osa 30 a staaist just suurltel veoautodel töötanud.
Kusjuures järjest kasvav trend on praegu komandodes ise 66- sid ümber ehitada. Spetsiaalselt metsa ehitatud autod on Viljandis, Võrus, Kuressaares.
Tegelikult see Unimog a' la Metsavend ei olegi rabas ja soos nii hea kui kaugelt paistab.
Kel rohkemhuvi. Siin on enam- vähem kogu eesti päästetehnika. Usun, et nii mõnigi selle foorumi liige läheb nostalgia radadele tagasi.
http://galerii.estrescue.eu/
Tegelikult see Unimog a' la Metsavend ei olegi rabas ja soos nii hea kui kaugelt paistab.
Kel rohkemhuvi. Siin on enam- vähem kogu eesti päästetehnika. Usun, et nii mõnigi selle foorumi liige läheb nostalgia radadele tagasi.
http://galerii.estrescue.eu/
Pärnu/ Tihemetsa