Õpetussõnu päästeauto juhidele

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

anttil
Mudder
Postitusi: 52
Liitunud: R Nov 24, 2006 8:24 pm
Asukoht: Pärnu

Õpetussõnu päästeauto juhidele

Postitus Postitas anttil »

Tere jälle foorumlased.
Päästeamet on ostnud päästeteenistustele kõige muu hulgas ka uusi 4x4, 6x6 ja 8x8 kulgureid.
Oleme Lääne- eestis hakanud kokku panema täiesti uut lähenemist alarmsõiduki juhtide koolitusse ja tahame selle käigus rääkida ka maastikusõidust.
Pean peale autojuhi ameti ka teenistuses alarmsõidukijuhi koolitaja ametit ja minu koolitada on Pärnu- ja Saaremaa autojuhid.

Avan siinjuures uue teema, kus selle foorumi liikmed saavad oma tarkust jagada, millest saab edasi rääkida autojuhtidele. Ainult, et arvestage asjaoluga- päästeauto kaalub: põhiauto 9m pikk 20t ja 6x6 10m pikk paakauto 30t. Autod on automaatkäigukastidega Scaniad. All tavalised universaalrehvid.

Selle foorumi pooliku liikmena (ise veel ei võistle)ei ole ise ka täielik võhik, kuna sõitnud viimased 15 aastat ( kogemus ka selliste liikuritega 66/131/Ural) ja seda igasugustes oludes nt. Oru turbaraba kustutamisel, erinevad urkad kulu kustutamisel, päästeautode päästmised mülgastest jne. jne.
Eesmärk on võrrelda enda teadmisi teiste omadega et saaks kokku ühe korraliku ja asjaliku asja. Vältimaks asjatuid jõuvõtteid ja kalli tehnika mõttetut lõhkumist
Pärnu/ Tihemetsa
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Postitus Postitas yanekk »

Olles ise Lääne-Eesti Vabatahtlik Reservpäästerühma liige,siis sellisega,mis on Haapsalus põhiauto ,väldiks mina võimalusel maanteelt mahakeeramise.
Vaadates rehve ja masina massi,siis suht nutune kooslus,lisaks vintsi puudumine.


Kuumal ja kuival suvel ehk natuke veel kannataks.
Vanem 4x4 pääste tehnika on teine teema.


Ehk oleks mõtekas koostada ka nimekiri siinsetest meestest ja masinatest,mis võimalusel ka reaalselt vajadusel appi tuleksid.

Enda punast näidates,tundus asja vastu huvi olema.ATV ja Banwageniga võistlema ei hakka.
Kuid suht suur kast+kandevõime+liikumiskiirus mõne eelise annavad.

Ei kandideeri need mõtted absoluutsele tõele.
Kasutaja avatar
Valge Hiir
MudDrag MaaleTooja
Postitusi: 1214
Liitunud: T Juul 05, 2005 3:17 pm
Asukoht: Kadri Orus
Kontakt:

Postitus Postitas Valge Hiir »

yanekk kirjutas:Ehk oleks mõtekas koostada ka nimekiri siinsetest meestest ja masinatest,mis võimalusel ka reaalselt vajadusel appi tuleksid.
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=5024
Mud Yourself!
In mud since 1999.
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Postitus Postitas yanekk »

Valge Hiir kirjutas:
yanekk kirjutas:Ehk oleks mõtekas koostada ka nimekiri siinsetest meestest ja masinatest,mis võimalusel ka reaalselt vajadusel appi tuleksid.
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=5024
Rõhk sõnal reaalselt(mitte et see nimekiri kehva oleks) ja ilmselt võiks olla läbitud ka esmane pääste koolitus.
anttil
Mudder
Postitusi: 52
Liitunud: R Nov 24, 2006 8:24 pm
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas anttil »

Tean seda Haapsalu autot. Meil Pärnuski on selline. Sõidan sellega ka ise ja tean mida ta endast kujutab. Vintsid jäeti autodel ära majanduslikel kaalutlustel. Meie komandopealik on teinud taotluse esirehvide välja vahetamiseks. Eks aeg näitab. Meie ei saa valida, kas läheme või ei lähe. Selline mõttekäik jääb kahjuks autojuhile viimaseks sõiduks.


See reaalselt appi tulijate nimekiri on küll väga mõistlik mõte. Aga te mõelge enne ikka hoolikalt järele. Mida ja kus te olete nõus tegema, sest suured metsatulekahjud ei ole tegelikult muud kui üks suur tehnika ja varustuse lõhkumise pidu.... Edasi mõelge ise..... Tean, millest räägin, kuna olen osalenud peaaegu kõigi viimase 15- aasta suurematel metsapõlengutel.
Pärnu/ Tihemetsa
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

anttil kirjutas:Aga te mõelge enne ikka hoolikalt järele sest suured metsatulekahjud ei ole tegelikult muud kui üks suur tehnika ja varustuse lõhkumise pidu.... Edasi mõelge ise.....
Korralikum safari või võistlus ei ole kah muud miskit kui üks suur tehnika ja varustuse lõhkumise pidu - reaalselt tulijad teavad seda ja arvestavad sellega - ja kui mul on võimalik enda tehnikat lõhkudes ka kuidagi kasulik olla siis loomulikult :P

Rage Agains The Machine :wink:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

Me võime siin iga natukese ajast nimekirju koostada, üks reaalsematest tulejatest kui teine, aga kui Päästeamet seda nimekirja ei kasuta on tulemus ümmargune null. Meie märg unistus on see, et kellegil seal võib meie edevaid metsakolle vaja minna. Reaalsus on see, et päästeametil on suurte tulekahjude puhuks enamalt jaolt tehnika olemas. Puudu tuleb teinekord lihtsalt elavjõust, kes labidatega tuld lämmataks. Selle puhul ei ole vahet kas tegemist on offrõuderi või muidu rõuderiga. Pigem tuleb kasuks see, et oled abipäästja koolituse läbinud ja päästejuhil on natukene suurem kindus, et sa oma minekust teatamata ära ei eksi ja surnuks ei põle.

Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
samodelkin
Mudder
Postitusi: 69
Liitunud: R Aug 01, 2008 4:55 pm
Asukoht: Laitse

Postitus Postitas samodelkin »

Kaldun oma mõtetega ehk pisut teemast kõrvale, aga kui ei meeldi eks kustutage siis ära!

Kui Päästeamet sellist tehnikat muretseb/soetab, kas siis mõeldakse ka s u v i l a p i i r k o n d a d e peale? Ise elan Laitse kandis, siin on teede “laius” selline, et isegi prügiauto ei mahu liikuma ja firmad keelduvad teenindamast...
Enamus neid suvilapiirkondi, ka mujal Eestis, on projekteeritud '60-tel ja väga kitsa teedevõrguga. Meil siin 3,5 – 3,8m aedade/elektripostide vaheline kaugus/laius ja täisnurksed ristumiskohad... Suvilaid on üle 3500. Ja siin “juhtub” nii mõndagi! Igal aastal mitu korda.

Enda mitmekümne aasta tagusest kogemusest tean, et Zil 157 oli ja on kõige parem maastur. Sai ka ise sõidetud.(157; 131; 66; 69; 452; 469) Need 157-d olid sõjaväes ka pritsumasinad. 157 oli ainus ratastega riistapuu, mis Kazastani punases savis sai üldse liikuda, pääses nii läbi jõe, kui üle raudteetammi... Ei tehta enam autosid!
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Postitus Postitas yanekk »

samodelkin kirjutas: Ei tehta enam autosid!

Tehakse ikka aga sellise spets maastiku päästemasina hind on ilmselt suurem,kui praegustel põhimasinatel.
Ja lisaks sellele et rahaga on nagu on,siis ega suured saksad kes seda otsustavad ei saa selle vajadusest ju aru.

Igal aastal toimub suuremaid maastiku põlenguid,kõik saavad "kuidagi" kustutatud,järelikult on sakste arvates tehnikat piisavalt.
Siia sobib hästi see kirjutis,
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/l ... d=29900815
samodelkin
Mudder
Postitusi: 69
Liitunud: R Aug 01, 2008 4:55 pm
Asukoht: Laitse

Postitus Postitas samodelkin »

...just, just! Hankisin endale maasturi, kuna siin traktor lund lükata ei saa - pole ruumi. Nüüd peaks ka sellise päästetehnika ise muretsema, mis siia ligi pääseks... ja sel kevadel tuleks veel üks paat hankida, vähemalt kummipaat... :-)
svenson
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: T Apr 08, 2003 1:10 pm
Asukoht: viljandi-tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas svenson »

Võibolla natukene loll küsimus, aga milleks on vaja automaatkäigukastidega Scanial, millel all tavalised universaalrehvid üldse tee pealt kõvale keerata?

Niipalju kui mina päästekompanii aegadest mäletan ei olnud meil küll ühtegi juhust, kus suure masinaga pidi sügavale maastiku peale ronima. Ikka liin pikalt maha. Kui paak ka väga ligidale ei saanud, siis läks sinna ka liin. Kui ikka mets või raba põleb siis on oluline, et saab vajadusel kiirelt ka minekut teha. Vihterpalus vist ammu ammu põles natukene tehnikat ära.

Teepealt keerati ära ainult 66 või Unimogiga (üks vinge masin aunimetusega Metsavend, kes lennukit ka päästmas käis), vahel ka ZIL131.
carlking
Mudder
Postitusi: 57
Liitunud: T Veebr 27, 2007 7:13 pm
Asukoht: Harju rajoon, Jõelähtme

Postitus Postitas carlking »

2006 juulis sai Alutagusel metsa kustutatud ajateenistuse ajal ja siis sõitsime bandwageni ja zil'iga igalpool kus vaja. Suurt abi andis aga põlengu piiramisel suur metsaveo traktor millel taga oli mingisugused suured freesid mis lihtsalt kündsid kogu maa üles ning tuli edasi ei pääsenud.
samodelkin
Mudder
Postitusi: 69
Liitunud: R Aug 01, 2008 4:55 pm
Asukoht: Laitse

Postitus Postitas samodelkin »

Asi tundubki selles olevat, et need 66-d ja 131-d on kõik ammu vanarauaks viidud. Vahetatakse tehnika uuema ja moodsama vastu, unustades, et mujal Euroopas puudub praktiliselt selline teedeta maastik ja mets!
Andku mulle automaatkasti sõbrad andeks, aga mina, "vanakooli" mehena ei oska automaatkasti ja offroad'i kuidagi kokku viia. Ja sama käib ka veoauto ja automaatkasti kohta...
Rubriigi algteema oligi ehk see, et mida ja kuidas nüüd selle uue ja moodsa tehnikaga peale hakata?
Mina nii raske masinaga küll asfaldilt kõrvale ei läheks! Isegi teepeenar võib "saatuslik" olla!
Tean, mida räägin, kuna olen suurema osa 30 a staažist just suurltel veoautodel töötanud.
anttil
Mudder
Postitusi: 52
Liitunud: R Nov 24, 2006 8:24 pm
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas anttil »

Kusjuures järjest kasvav trend on praegu komandodes ise 66- sid ümber ehitada. Spetsiaalselt metsa ehitatud autod on Viljandis, Võrus, Kuressaares.

Tegelikult see Unimog a' la Metsavend ei olegi rabas ja soos nii hea kui kaugelt paistab.



Kel rohkemhuvi. Siin on enam- vähem kogu eesti päästetehnika. Usun, et nii mõnigi selle foorumi liige läheb nostalgia radadele tagasi.

http://galerii.estrescue.eu/
Pärnu/ Tihemetsa
Uko
Rock Crawler
Postitusi: 663
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:38 pm
Asukoht: viljandi

Postitus Postitas Uko »

Mis tehnika on soomlastel kasutada?Neil seal ka rabasid ja mülkaid.Kas sealt mingeid ideid ei saa üle võtta?Pole ju tarvis kõike ise leiutada,vastavalt oludele kohendada ehk.
olge marurahulikud!
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”