Nagu aru saan siis on mõlemad variandid ok, "õiged" sillaülekanded siis tähendavad siis ülekandearvu muutmise vajadust ka 4,0 puhul, mitte ainult 2,5, millel muidu jõust nappima jääb või see lihtsalt hea asja veel paremaks muutmine?erik kirjutas:4,0 manuaal jeepiga õnnestub libistamine (õigete sillaülekannete korral) muretul, eriti kui siduriks Centerforcevtl kirjutas:Ütlen kohe ette, et kolli ehitamisest ja/või võistlemisest ei tea ma midagi. Ilmselt on seal hoopis teised nõuded ja prioriteedid...M.M. kirjutas:...selge, et siis pigem 4.0 ja kumb siis kas siis manuaal nagu ise nagu arvan et peaks kolli tehes mõtekam või automaat.
Aga oma 4.0 TJ *hobiautol* on automaat ja ausalt öeldes ei kujutaks praegu manuaali ettegi. Eelmisel liikuril (Grand Vitara) oli käsikast ja sellega sai siduri üsna kergelt kärssama, kui kusagile kivi otsa meelitada oli vaja. Automaadiga on väände doseerimine minu arvates oluliselt mugavam.![]()
Kunagi üks Soomlane isegi küsis mult Laadogal, sul on ju automaat kast aga miks sa selle kepiga pidevalt vehid??? Oli vaja pikalt seletada, miks ja kuidas.
Mida osta - Wrangler, Patrol, Pajero või hoopis midagi muud?
Moderaator: Moderators
4x4-ga on see sündroom, et tahaks järjest sügavamasse mülkasse ronida - kas sealt välja ka saab - eks siis näis
Mis toll rehvid all ja kas sul 4,0 automaatkast ja sillaülekanded stockis ja piisavad või oled ka kuidagi modinud?vtl kirjutas:Ütlen kohe ette, et kolli ehitamisest ja/või võistlemisest ei tea ma midagi. Ilmselt on seal hoopis teised nõuded ja prioriteedid...M.M. kirjutas:...selge, et siis pigem 4.0 ja kumb siis kas siis manuaal nagu ise nagu arvan et peaks kolli tehes mõtekam või automaat.
Aga oma 4.0 TJ *hobiautol* on automaat ja ausalt öeldes ei kujutaks praegu manuaali ettegi. Eelmisel liikuril (Grand Vitara) oli käsikast ja sellega sai siduri üsna kergelt kärssama, kui kusagile kivi otsa meelitada oli vaja. Automaadiga on väände doseerimine minu arvates oluliselt mugavam.
4x4-ga on see sündroom, et tahaks järjest sügavamasse mülkasse ronida - kas sealt välja ka saab - eks siis näis
Sinu poolt välja pakutud Wrangleril on juba aeglased ülekanded sildades sees. Tagasilla luku ja 32" rehvidega kannatas sõita vabalt. Jah tõsi ta on, et 4.0 ja veel suurema mootoriga Jeepidega võrrelda ei kannata, aga mulle ta täitsa meeldis. Soovitan, mine proovi, kas masinal on Sinu jaoks õige mekk küljes.
Kõike paremat,
Madis
Kõike paremat,
Madis
Tean, ja seal ka juba niipalju tehtud, et kannataks mutta minna alustuseks, seepärast mulle ka silm peale jäi, kuigi jah, olen ise ka mõelnud rohkem 4,0 pealenohik kirjutas:Sinu poolt välja pakutud Wrangleril on juba aeglased ülekanded sildades sees. Tagasilla luku ja 32" rehvidega kannatas sõita vabalt. Jah tõsi ta on, et 4.0 ja veel suurema mootoriga Jeepidega võrrelda ei kannata, aga mulle ta täitsa meeldis. Soovitan, mine proovi, kas masinal on Sinu jaoks õige mekk küljes.
Kõike paremat,
Madis

4x4-ga on see sündroom, et tahaks järjest sügavamasse mülkasse ronida - kas sealt välja ka saab - eks siis näis
Näh, lamisen ka veel siis natuke dinnikoksi kõrvale. 
Kui me siinkohal juba wrankudele keskendume, mõtle siis enda jaoks välja, MIDA sa teha tahad ja KUI marutõbiseks minna.
Safariteks ja turistiklassis võistlemiseks on seda sinu pakutud urlil olevat (vist hindreku oma?) wranglerit küll ja veel, kuniks ise ka aru saad, mida tegelikult tahad ja kuhu suunas liikuda täpsemalt. Nelikomanull ei saa olla eesmärk omaette... Kui sul on raudne mõte alla panna a la 37" rehvid ja kuri tõste ja uued sillad jne, siis ehk on mõte 4,0 tänavakonditsioonis tooriku ostmisel (ja siis tuleks ka äkki juba mingit "laipa" vaadata, piiri tagant? Nagunii ehitad aastapäevad...)
Kui kohe sõita tahad - ...
2,5 pole asi mida karta iseeneses. Õlleklaasi taga on kõik kõvad mehed trummi taguma, kuidas alla formula offroadi ja 500 hp ei passi üldse ühegi küna pulti istuda, aga maa peale tulles... Isegi kolli kontekstis (iga koll pole TR3 ju kohe) tasub mõelda, jahutusprobleemid on minu arusaamist ja lugemist mööda 4,0iga võrreldes tublisti väiksemad (suvel raiesmikul loksudes ja turbas parkides või talvel läbi radikavõresse kititud lume jahutust hingates polegi teinekord nii marginaalne probleem). Sillad tuleb küll siis uued vaadata, peaülekandega ei pääse enam.
Mis puutub manuaal vs. autokasti - jah, ma eelistan ka metsamasinal manuaali. Sinu paralleel GV-ga pole lõpuni pädev vist, kui ma ei eksi siis GV-l puudub aeglusti? Samas, libistamine - rakendub jällegi elementaarne füüsika - kui sul mootor ringi käib ja tuuri annad ja rattad liikuda ei taha - kuskil see energia lõpetab, siseenergia ja temperatuuritõusu näol. On selleks siis sidur või automaatkast oma ketaste ja õliga... Ei teeks ka autokastile vast paha lisajahutusele mõelda, ronimisele ja "meelitamisele" mõeldes.
Nõustun, vaikselt turnimiseks jm susimiseks on automaat mõnes mõttes mõnusam. Metsaautol, tõsi, pole ise proovinud.
Ehk siis mõtle välja, mida sa TÄPSELT teha tahad. Kohe sõita või jupp aega ehitada, kerget ja nõrgemat või rasket ja tugevamat autot, bensukat või diislit... Tõepoolest, kui plaanid surmtõsised, vaata ka toyotasid?

Kui me siinkohal juba wrankudele keskendume, mõtle siis enda jaoks välja, MIDA sa teha tahad ja KUI marutõbiseks minna.
Safariteks ja turistiklassis võistlemiseks on seda sinu pakutud urlil olevat (vist hindreku oma?) wranglerit küll ja veel, kuniks ise ka aru saad, mida tegelikult tahad ja kuhu suunas liikuda täpsemalt. Nelikomanull ei saa olla eesmärk omaette... Kui sul on raudne mõte alla panna a la 37" rehvid ja kuri tõste ja uued sillad jne, siis ehk on mõte 4,0 tänavakonditsioonis tooriku ostmisel (ja siis tuleks ka äkki juba mingit "laipa" vaadata, piiri tagant? Nagunii ehitad aastapäevad...)
Kui kohe sõita tahad - ...
2,5 pole asi mida karta iseeneses. Õlleklaasi taga on kõik kõvad mehed trummi taguma, kuidas alla formula offroadi ja 500 hp ei passi üldse ühegi küna pulti istuda, aga maa peale tulles... Isegi kolli kontekstis (iga koll pole TR3 ju kohe) tasub mõelda, jahutusprobleemid on minu arusaamist ja lugemist mööda 4,0iga võrreldes tublisti väiksemad (suvel raiesmikul loksudes ja turbas parkides või talvel läbi radikavõresse kititud lume jahutust hingates polegi teinekord nii marginaalne probleem). Sillad tuleb küll siis uued vaadata, peaülekandega ei pääse enam.
Mis puutub manuaal vs. autokasti - jah, ma eelistan ka metsamasinal manuaali. Sinu paralleel GV-ga pole lõpuni pädev vist, kui ma ei eksi siis GV-l puudub aeglusti? Samas, libistamine - rakendub jällegi elementaarne füüsika - kui sul mootor ringi käib ja tuuri annad ja rattad liikuda ei taha - kuskil see energia lõpetab, siseenergia ja temperatuuritõusu näol. On selleks siis sidur või automaatkast oma ketaste ja õliga... Ei teeks ka autokastile vast paha lisajahutusele mõelda, ronimisele ja "meelitamisele" mõeldes.
Nõustun, vaikselt turnimiseks jm susimiseks on automaat mõnes mõttes mõnusam. Metsaautol, tõsi, pole ise proovinud.
Ehk siis mõtle välja, mida sa TÄPSELT teha tahad. Kohe sõita või jupp aega ehitada, kerget ja nõrgemat või rasket ja tugevamat autot, bensukat või diislit... Tõepoolest, kui plaanid surmtõsised, vaata ka toyotasid?
tegime pulli, aitab
- uputaja
- I live off from the mud
- Postitusi: 4713
- Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
- Asukoht: Kuusalu lähedal metsas
See must 2,5l mootoriga Wrangler oli ka minu valduses vahepeal, ning mõningad tähelepanekud: Bensiini kulus julge 15-16l/ 100km . Vedrustus oli hea, kannatas ka kiiresti sõita 90-110 . 33x13,5 Mudzilladega jäi asfaldil jõudu kõvasti puudud 32"x11,5 rehviga oli enam-vähem. Aeglustiga polnud vahet. Kõik muu tundus hea olema. 
PS: 37" rehviga auto pole veel koll.

PS: 37" rehviga auto pole veel koll.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
-
- asjade olemus - see on imelihtne
- Postitusi: 636
- Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
- Asukoht: Tallinn
Rehvid on siinse foorumi mõistes pisikesed, BF Goodrich 235/75 R15 AT ehk ca 29". Stock sillad. Peale vintsi paigalduse ei ole ma rohkem midagi selle auto juures modinud.M.M. kirjutas:Mis toll rehvid all ja kas sul 4,0 automaatkast ja sillaülekanded stockis ja piisavad või oled ka kuidagi modinud?vtl kirjutas:Aga oma 4.0 TJ *hobiautol* on automaat ja ausalt öeldes ei kujutaks praegu manuaali ettegi.
Kui sõidumõnu on oluline siis saab küll nelikomanull olla eesmärk omaette.tanel kirjutas:...Nelikomanull ei saa olla eesmärk omaette...
...2,5 pole asi mida karta iseeneses...
Üsna raske on ainult oma mätta otsas erapooletuks jääda, teades, et Tanel sinu liikuril on just 2.5/manuaal kombinatsioon. Minul jällegi 2.5 mootori kogemus puudub, tsiteerin ainult, mida Wikipedia ütleb selle ridakuuese kohta: "the 4.0 is regarded as one of the best 4x4 off-road engines". 2.5 on nende arvates "entry level".
Liikuda saab ilmselt mõlemaga. Kütust rüüpavad ka ohtralt mõlemad. Kas 2.5 selles osas ka mingit säästu annab, on küsimärgi all.
Minu 4.0 rüüpab suvel linnas suurusjärk 15...18l, olenevalt jalanumbrist. Sellel talvel peamiselt neliveoga hangedes ukerdades keskmiselt 20...21l. Sinna sisse siis ka hommikused klaaside soojendamised jms.uputaja kirjutas:See must 2,5l mootoriga Wrangler oli ka minu valduses vahepeal, ning mõningad tähelepanekud: Bensiini kulus julge 15-16l/ 100km
GV-l on aeglusti täiesti olemas, lihtsalt iga äärekivi pärast ei hakka seda sisse lülitama. Automaatkastiga (ja 4.0 mootoriga) pole vahet.tanel kirjutas:Mis puutub manuaal vs. autokasti - jah, ma eelistan ka metsamasinal manuaali. Sinu paralleel GV-ga pole lõpuni pädev vist, kui ma ei eksi siis GV-l puudub aeglusti?
Kui teemaalgatajale ikka algusest peale see konkreetne 2.5 Wrangler on niivõrd meeldinud, siis on ainuke lahendus minna ja see järgi proovida. See oleks ka nukker, kui siinsete soovituste peale ostad midagi muud ja pärast mõtled kogu elu, kuidas oleks wrangleriga sõita olnud. Kõik soovitused lähtuvad ikkagi teiste subjektiivsetest kogemustest ja teatud võistlemiseks sobivama auto valimisel. Hetkel tundub, et sa sellega kohe nagunii võistlustulle ei torma. 2.5 on lahja, aga lõpuks saavad ka suzukid oma 1l mootoritega enamik auke võetud ilma, et kaardilugeja peaks osa varustust seljas tassima. Wrangler on stiili poolest teistest erinev ja kui see meeldib, siis ei muuda ka 2.5 mootor midagi 

-
- Mudder
- Postitusi: 67
- Liitunud: N Sept 04, 2008 10:35 pm
- Asukoht: tallinn
Selle raha eest saad juba mõne keerdvedrudega ja tugevamate sildadega isendi. Turvaline valik oleks Toyota või Suzuki. Ega Patrolidki kehvad pole, küll veidi suured ja rasked.
Kõik mis Wrangleril vahekastist asfalti poole on on saast (sillad, tagumine kardaan (oma liugmuhviga), risti kinnitused, silla alla kinnituvad lehtvedrud (esimesed lähevad katki tihti) jne).
Ülejäänu on okitoki - mootor, kastid, juhitavus asfaltil, ligipääsetavus (kõik käib kenasti poltidega ära). Kahe poolene võib lahjaks jääda, kuid samas sellega ka võisteldakse vabalt.
Selleks, et püsivalt Wrangleriga võisltema hakata peab sul olema kas väga palju raha või oma ameerika autode lammutus või remonditöökoda, kus linnaautodelt metsa sobivaid juppe üle jääb. Selleks, et neid dana sildasid suurema rehvi juures pidama saada, peab sul veel rohkem raha olema.
Nagu siin eelpool mainiti on siinpuhulgi tegemist ühe endise Wrangleriomaniku "subjektiivse" hinnanguga.
Urmas
Kõik mis Wrangleril vahekastist asfalti poole on on saast (sillad, tagumine kardaan (oma liugmuhviga), risti kinnitused, silla alla kinnituvad lehtvedrud (esimesed lähevad katki tihti) jne).
Ülejäänu on okitoki - mootor, kastid, juhitavus asfaltil, ligipääsetavus (kõik käib kenasti poltidega ära). Kahe poolene võib lahjaks jääda, kuid samas sellega ka võisteldakse vabalt.
Selleks, et püsivalt Wrangleriga võisltema hakata peab sul olema kas väga palju raha või oma ameerika autode lammutus või remonditöökoda, kus linnaautodelt metsa sobivaid juppe üle jääb. Selleks, et neid dana sildasid suurema rehvi juures pidama saada, peab sul veel rohkem raha olema.
Nagu siin eelpool mainiti on siinpuhulgi tegemist ühe endise Wrangleriomaniku "subjektiivse" hinnanguga.
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
www.myrgel.com
Olude sunnil kaua foorumist eemal olnud, tänud kõigile kes viitsisid vastata ja arvamust avaldada, neist oli palju kasu, et teada millega silmitsi tuleb seista erinevate automarkide puhul ning tegi ka valiku tegemise lihtsamaks. Selge on see, et üheselt ainsat õiget valikut ei anna teha ehk siis millele oligi vaja kinnitust, tuleb lihtsalt kuskilt peale hakata ja seda plaaningi teha kui tuleb mõni selline pakkumine mis rahuldab.
Edu kõigile, eks mingi aeg mudas näeme
Edu kõigile, eks mingi aeg mudas näeme

4x4-ga on see sündroom, et tahaks järjest sügavamasse mülkasse ronida - kas sealt välja ka saab - eks siis näis