Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.
Tervitus. Tegin oma Samuraile tõste(ca 20-25cm kõrgemaks) ja panin alla 31X10.5x15 rehvid. Kuna peale tõstet ei saanud rattaid päris lõpuni välja keerata(hakkas vastu lehtvedrut nühkima), siis keerasin veljed teistpidi ja sellega muutus päris korralikult offset. Laius muutus ca 5-7cm(laiemaks).
On kellegil kogemusi kuidas korravalvurid sellele reageerivad? Kuna plaan sellega sõita ka väljaspool metsateid(ka linnas) siis suur risk et satun tähelepanu orbiiti. Ilmselt saadetakse kordus ülevaatusele või mis? Üv ja paberid saaks korda kuid siiski. Kas on kedagi nöögitud selliste muudatuste pärast ja trahvitud? Või on kinni peetud muu asja pärast ja pole sellistele asjadele tähelepanu pööratud?
Ei tahaks mööda ARK-i ja ekspertiis joosta ja avaldust kirjutada et kantaks "sportautoks"....siis pea seda krdima sõidupäevikut jne...liiga tülikas.
Viimati muutis vip001, E Mär 22, 2010 6:32 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kui on võimalus teh.passis asi õigeks saada,siis tee see ära.
Kui hiljem koos mingite jamadega seda tegema hakkad,on tulemused olematud.
Ja kui ikka visuaalselt asi mäda,siis kõrvaldab kui mitte esimene,siis teine politsei patrull su liiklusest kindlasti.
Kogu jutt siis hetkel enda kogemustest,vaidlusest Maanteeametiga.
vip001 kirjutas:
Ei tahaks mööda ARK-i ja ekspertiis joosta ja avaldust kirjutada et kantaks "sportautoks"....siis pea seda krdima sõidupäevikut jne...liiga tülikas.
Kui sa arvad,et lihtsalt lähed ja teed jne,siis sa eksid.
Sportauto märke teh.passi saamine ei ole poes käik.Teiseks ei paranda see sinu olukorda,kuna märke saamisega kaob sul automaatselt õigus osaleda teeliikluses.Lubatud vaid võistlustel ja võistluspiirkonnas.Võistlemisega sa arvatavasti ei tegele,seega pole sul sellest ka kasu midagi.Taotleda tuleb ümberehitust.
Kindlasti saadetakse sind kõigepealt tehnoosakonda,et tuvastada mida sa seal kokku oled keeranud ja kas sellist asja on võimalik ohutult teeliiklusesse lubada.Kui ARK annab nõusoleku,siis nemad ka vastutavad selle eest.Lihtne see sul olema ei saa.
PS:ma muidugi ei kujuta ette milline näeb välja samurai,mida on 25 cm tõstetud.Arvatavasti jube pukk
Pane veljed õiget pidi alla tagasi ja kasuta spacer'eid (eemaldavad velge rummust). Siis ei ole väljaulatumine nii suur enam, sest 7 cm laiemaks sul kindlasti pole tarvis seda autot teha, et rattad pööraks.
Teine võimalus - muretse teistsuguse offsetiga veljed.
Ja kõige lõpuks tee tiivalaiendid piisavalt laiaks, et rattad kaetud oleks. Siis ei hakka keegi sulle hõlma.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT tarmo@4x4.ee, 526 5874
Tean jah seda et kui sportautona arvele võtta siis võib sõita teedel ainult treeningule minnes ja tagasi, võistlustele ja ka remonti ja tagasi. Kas mitte ei pidanud siis ka sõidupäevikut pidama? Ei viiciks küll selle taotlemisega vaeva nägema hakata.
Tarmo! Räägi lähemalt nendest spacer´itest???? Kust saab? Mis maksab?
Ette panin 2 uut lehtvedru(tiki treileri omad,vanad olid katki) .Taga ei muutnud midagi. Arvasin et esiosa mootori pärast raskem ja vajutab esiosa rohkem alla. Mõlemal sillal tõstsin vedrud silla peale. Taga jäi madalam. Plaan vedrukiigest veidi järele aidata et oleks esiosaga ühel kõrgusel, kuid nüüd mõtlen, et peaks vist ikkagi eest ühe lehe ära üldse võtma. Siis peaks jääma lõpptulemus sama kõrge kui tagaosa.
yanekk kirjutas:Kui on võimalus teh.passis asi õigeks saada,siis tee see ära.
Mis moodi seda siis õigeks saada? Vaevalt nad minu soovile passis gabariitide numbreid nii lihtsalt muudavad
No küsi Maanteeametist järgi,masinal mis pole üksitüübikinnitusega arvele võetud peaks see isegi ehk võimalik olema.
Aga enne kui küsima lähed,tee omale tehnonõuded ja seadused selgeks,muidu sa eriti kaugele ei jõua nagunii.
Kindlasti on sellise velgede asetusega eriti huvitav sõita üle kändude ja mätaste vahel.
Ilmselt ei jõua juht seda ka rooliga otse hoida ühe rattaga libedal pidurdades.
Sellisele tornile ei anta ilmselt ausal teel luba liigelda.
Mõistlikum oleks siiski veljed tagasi keerata ja piirajaid reguleerides leppida
suurema pöörderaadiusega või lasta velje südamik lahti ja tõsta 20-30mm laiemaks.
Siis pole ka vajadust nii palju tõsta ja auto on stabiilsem sõita ja ka liikluses ei teki probleeme
Mure lahenes sellega et tõste jätsin ca 16cm kõrgemaks kui tehasest(jäi paras jagu), panin veljed õiget pidi alla tagasi ja piirasin ca 1cm pöörde raadiust väiksemaks.