Tere tulemast euroliitu.

Koht kus käsitletakse Transpordiameti (ARK), tehnoülevaatuse, liiklusseaduse, liikluskindlustuse ja muude õigusaktidega seotud teemasid.

Moderaator: Moderators

PriitV
Mudder
Postitusi: 95
Liitunud: E Jaan 07, 2008 2:33 pm
Asukoht: Tallinn/Noarootsi

Postitus Postitas PriitV »

tai kirjutas:
Seleta mulle ära, miks peaks avalikul teel teel nt. 33+" rehviga sõitma?
Selleks et minna poola või venemaale.
Täiesti nõus aga vaid selle tarbeks ja sellel ajal. Täpselt nii nagu on "lubatud" ralliautodel sportralli ajal sõita avalikel teedel piikrehvidega. On sellised rullid all, sportauto märge passis ja selgelt ametimehele tõestatav teekond võistlusele või tagasi (alati saab ka trenni minna aga piigiga näiteks on see keelatud) - lase minna. Oleme ka Margus61'ga nende balloonidega pikad sõidud omal rattal ju teinud, ega see päris ohutu ikkagi pole. Meenub Marguse röögatus, kui ma "põikekatset" metsloomast tegin - läheb kummuli! "Üle tuleb sõita", kõlas käsk ja tegelikult oli ju Tal tuline õigus. Õõtsus puurita Cabrio-G küll juba päris kahtlaselt kiirusel 80 km/h. Kuid tavaliikluses tuleb "põigata" tihti ja mitte metsloomadest vaid helkurita tegelastest jms.
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

Nojah... Minuarust ei ole kusagil kirjas, et 33+ rehviga PEAB ilmtingimata isegi 80-ga sõitma.. :roll:
Sõidad nii kiiresti, kui kannatab, ja no problemo.

Laske ometi Darwini teoorial oma tööd teha, mida on koguaeg vaja kõike reguleerida.

Tänapäeval liiguvad juba traktorid ka umbes 60 (mõni isegi natuke peale vist) km/h, proovige sellisega "põdratesti" teha :evil:


P.S. Allasõidutõkete kohta: ise ka keegi usub, et mõni neist külgmistest sõiduauto kinni püüab või?



zum@ loodab jätkuvalt pigem kainele mõistusele
FlammablE
Rock Crawler
Postitusi: 850
Liitunud: K Apr 04, 2007 10:36 pm

Postitus Postitas FlammablE »

Kui palju on liiklusohutusega seonduvaid intsidente 33" või suurema rehviga maasturitega? Kui palju üle 100hj tsiklitega? Kui paljude juures mängis rolli see ratta suurus või mootorivõimsus? Võrdluseks võiks võtta näiteks alkoholijoobe või ohtlike liiklussõlmede osakaalu liiklusohutuses. Nüüd võiks mõtelda, kuhu ja kelle peale aega raisata :bang:
Eks piiramatu fantaasiaga euroametnikul hakkab ka vahest igav ja kontoris juutuubist ghost riderit vaadates tulevad huvitavad mõtted :driving
Kasutaja avatar
pets9555
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 169
Liitunud: T Aug 14, 2007 7:36 pm
Asukoht: Viljandimaa, Rapla, Läänemaa metsad

Postitus Postitas pets9555 »

Võimsate ratastega on juhtunud küll õnnetusi, aga need ikkagi politseil eest ära sõites või mui lollusi tehes, sedagi ju ainult piloodi lollusest. Mulle küll ei meenu, et oleks juhtunud midagi maasturitge, mida on moditud suurmate rehvidega vms.

Pigem on tavaline liiklusõnnetse põhjustanu või liiklusohtliku olukorra põhjustaja ikka purjus või lihtne hajameelsus, märkamatus.

Ei põhjusta see rehvimõõt ega võimsus surma, pigem ikka mitte olukorra kohased sõiduvõtted.

Minu tagasihoidlik arvamus kõigest.

Pets
Chevy Blazer S-10, 4.3 sport
PriitV
Mudder
Postitusi: 95
Liitunud: E Jaan 07, 2008 2:33 pm
Asukoht: Tallinn/Noarootsi

Postitus Postitas PriitV »

FlammablE kirjutas:Kui palju on liiklusohutusega seonduvaid intsidente 33" või suurema rehviga maasturitega?
See on ju demagoogia. Kui palju on juhtunud piikidega WRC'dega liiklusintsidente? Sa oled elus proovinud piigiga sõita väljaspool jäärada?

Küsimus on tegelikult väga lihtne. Siiani on nende suurte balloonidega sõitnud "sportlased", kes siiski kasvõi teoreetiliselt suudavad adekvaatselt riske tajuda. Sama käis ka tsiklite kohta väga kaua: polnudki üle 100 hobuse tsikleid olemas tavakasutuseks. Samas ei ole juhtide sõiduoskus mitte grammigi paremaks muutunud: Teesalu väänas superbike'i ja kadunud Raide moodsat rwd-autot ikka paremini, kui enamus noori "sportlaseid". Rääkimata sir. Jackie Stewartist, kes aktiivse autospordi lõpetas 1973 (enamus tänaseid sportlaseid polnud siis veel viisaastaku plaaniski) aga õpetab 71-aastasena neile, kuidas kiiresti kurvi sõita...

Läbi tsiklite MM ajaloo siiani parim tsikkel, Yamaha YZR 500, esimene koodiga OW20, millega Jarno Saarinen võitis 1973 Nürburgringil esimese sõidu ja tegi tuule alla MV Agustadele, hiljem tiitli võitnud uuemate arendustega veel sellised nimed kui Giacomo Agostini, Kenny Roberts, Eddie Lawson ja Wayne Rainey, kokku 10 tiitlit, evis 80 Hj!!! 100 hobuse juurde jõudsid MM-tipud 70'te keskel ja tänaste "tavaliste" poest saadavate numbriteni 160-170 sellised vaieldamatud tsikligeeniused kui Mamola, Rainey ja Rossi... siis peaks iga mõtlemisvõimeline inimene aru saama, et neid mehi on maailmas ikka kuradi vähe, kelle kätte võib selliseid jõunumbreid anda. Põhimõtteliselt on see aboluutselt õige otsus puhta loogfika ja faktite toel aga kas seda peab tegema? Ei pea aga see ei muuda teoreetilist otsust valeks.

Seega jääb küsimus: millal proffide mängumaa võimsused tsiklitel ja balloonrehvid autodel, muutudes oskamatute wannabede käes ohuks neile ja teistele, tuleb konkreetselt keelustada ja mõistlikesse piiridesse tagasi suruda.
Kasutaja avatar
kpihus
Fitting 38"
Postitusi: 273
Liitunud: R Juun 25, 2004 9:37 pm
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus »

KUi nüüd tohib rumalasti küsida, siis kust see 33" rehvi ja allasõidu tõkete jutt tekkis ? Artikkel räägib ainult mootoratastest. Spekulatsioon ?
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Postitus Postitas yanekk »

kpihus kirjutas:KUi nüüd tohib rumalasti küsida, siis kust see 33" rehvi ja allasõidu tõkete jutt tekkis ? Artikkel räägib ainult mootoratastest. Spekulatsioon ?
Kui euroametnikud samas vaimus jätkavad,siis ilmselt sinna poole asi läheb.

Meie Maanteeamet ainult kiidaks selliseid seadusi.

Ma olen varsti nõus maksma nn."maasturi maksu",kui sellega kaasneb natuke normaalsem suhtumine hobiautodesse.

Hetkel natuke uurinud Rootsi riigi arusaamist hobiautost,siis sellise nagu Uhti tegi,peaks seal maal isegi legaalseks liikuriks saama.Reinu HMM on aga suisa tehase masina nõudmistele vastav igapäeva liikur(masina laius vist küll natuke suurem).
Kasutaja avatar
marxkoll
Rock Crawler
Postitusi: 984
Liitunud: K Mai 30, 2007 10:28 pm
Asukoht: Lääs

Postitus Postitas marxkoll »

Rootsi hobiautot nähes teeks meie riigi seadusesilm püksid täis- ise kohtasin seal vanalinnas 1200 hobujõulist Dodge, ja täiesti legaalne maanteemasin :shock: sees olid sparco istmed ja turvapuur!!! :roll:
Isehakanud loodusesõber!!! Mees kes ei karda väljakutseid!!!
Margus +37256633834
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Postitus Postitas raulex »

yanekk kirjutas: Hetkel natuke uurinud Rootsi riigi arusaamist hobiautost,siis sellise nagu Uhti tegi,peaks seal maal isegi legaalseks liikuriks saama.
Sellise peaks mingi valemiga isegi Eestis sportautona arvele saama,
tr-3 tehnilistele nõuetele see ju peaks vastama,et sõiduk metsas ebaotstarbekas on
ei tohiks asjasse puutuda.Kui keegi oskaks anda mingit linki seadustele,
mis sportautot puudutavad,oleks väga tänulik.Ise ei ole Riigi Teatajast eriti
midagi leidnud.
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Postitus Postitas yanekk »

raulex kirjutas:
yanekk kirjutas: Hetkel natuke uurinud Rootsi riigi arusaamist hobiautost,siis sellise nagu Uhti tegi,peaks seal maal isegi legaalseks liikuriks saama.
Sellise peaks mingi valemiga isegi Eestis sportautona arvele saama,
tr-3 tehnilistele nõuetele see ju peaks vastama,et sõiduk metsas ebaotstarbekas on
ei tohiks asjasse puutuda.Kui keegi oskaks anda mingit linki seadustele,
mis sportautot puudutavad,oleks väga tänulik.Ise ei ole Riigi Teatajast eriti
midagi leidnud.
Sportauto ja tavaliikur on väga erinevad asjad.

Ja Uhti oma ei vasta kuskilt otsast TR3 nõuetele.
Kui tahad sportautona arvele võtta,siis peab vastama selle masina klassi nõuetele,kus taha arvele võtta.

Siit leiad vastavad nõuded.
http://www.autosport.ee/
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Postitus Postitas raulex »

yanekk kirjutas:
raulex kirjutas:
yanekk kirjutas:
Sportauto ja tavaliikur on väga erinevad asjad.

Ja Uhti oma ei vasta kuskilt otsast TR3 nõuetele.
Kui tahad sportautona arvele võtta,siis peab vastama selle masina klassi nõuetele,kus taha arvele võtta.

Siit leiad vastavad nõuded.
http://www.autosport.ee/
Tänud lingi eest! Kiire ülevaade näitab 3 olulist tehnilist puudust(vints,turvakaared,porilauad),mis on kõik lisatavad.
Võibolla jäi midagi kahe silma vahele, kuid olemasoleva info alusel peaks ikkagi arvele saama.
Asjaolu,et võistlustel viimaseks jääks ,ei tohiks registreerimist takistada.
Kasutaja avatar
kpihus
Fitting 38"
Postitusi: 273
Liitunud: R Juun 25, 2004 9:37 pm
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus »

yanekk kirjutas:
kpihus kirjutas:KUi nüüd tohib rumalasti küsida, siis kust see 33" rehvi ja allasõidu tõkete jutt tekkis ? Artikkel räägib ainult mootoratastest. Spekulatsioon ?
Kui euroametnikud samas vaimus jätkavad,siis ilmselt sinna poole asi läheb.
Tsiteerides klassikuid:

Assumption is the mother of all fuckups
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Postitus Postitas karu »

PriitV kirjutas:Seega jääb küsimus: millal proffide mängumaa võimsused tsiklitel ja balloonrehvid autodel, muutudes oskamatute wannabede käes ohuks neile ja teistele, tuleb konkreetselt keelustada ja mõistlikesse piiridesse tagasi suruda.
Minu lugupidamine sellise motoajaloo õppetunni eest aga näiteks tsiklite avariide statistika näitab just, et enim avariisid teevad algajad ja profid mitte aga tavasõitjad. Sellise 'turvalisuse' loosungi all peaks siis keelama ka autod mis sõidavad kiiremini kui 110 kmh (milline on mõistlik piir?), mõtle millise avarii võib teha wannabe suvalise autoga sõites 200 või 150 kmh, olenemata kas see on lubatud.
Iga selline piiramine on samm edasi inimestest marionettide tegemisele ja seda kõik mingi ülla egiidi all, veneajal ei tohtinud sõidukid ka võimsamad olla kui miilitsa või kgb omad, räägiti aga turvalisusest
Tel 56224693
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Postitus Postitas karu »

Ja ei suuda ma välja mõelda kuidagi mismoodi ma sõidaks oma baigiga teistmoodi kui mu praeguse 100kw asemel oleks 100hj, reaalselt sa seda jõudu kasutad linnas ainult ca 30% niikuinii.
Tel 56224693
Kasutaja avatar
Raitz
Fitting 38"
Postitusi: 368
Liitunud: T Veebr 13, 2007 2:23 pm
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Antud teemas tekib mul kange tahtmine küsida, et kui paljudel 100hj kaasakiitjatel on reaalne arvestatav sõidukogemus alla 100hj ja üle 100hj ratastega?
Selle jutu peale et sellised rattad jäägu ringrajale tahaks kangesti vihjata, et poes müüdavad tänavasõidu rattad on tehtud igapäevaliikluseks. Sobivad ringrajale 1:1 le sama hästi kui poes müüdav maastikuauto maastikule.
1 Hobujõud
Vasta

Mine “ARK, TÜV, kindlustus ja muud juriidilised küsimused”