mure vintsi margi tuvastamisega
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
Uurida tasub ka Elfast. Äkki sobib midagi 

-
- asjade olemus - see on imelihtne
- Postitusi: 636
- Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
- Asukoht: Tallinn
Paterei on tühi, salongis on ju lüliti,erik kirjutas:tanel kirjutas:Kuidas härrad üksinda ainult salongilülitiga trossi sisse lasevad, kui lühidalt mu küsimus kokku võtta?Tegija kirjutas:Lüliti salongi + raadiopult ja ongi OK.Oehh, sa oled nagu minu isa, kes on kõikide pessimistide "ema".vtl kirjutas:Raadiopult on ju tore asi... senikaua, kuni ta toimib. Toimimise lõpetamiseks piisab sellisest pisiasjast, nagu tühjad patareid. Viimast märkad tavaliselt alles hädaolukorras metsas.Juhuks, kui patarei tühi, on salongis ju lüliti. Praktika, mitte teooria.
seega taandame küsimuse Taneli poolt esitatud tingimusele:
Kuidas salongis oleva lülitiga nt. üksinda trossi sisse lasta?

PS. Minu paranoia ei ole mitte Sinusugusele hardcore praktikule kirjutatud, vaid pigem mõtteaineks nendele tegelastele, kes siit oma esimesed vintsilüliti-paigutamise kogemused saavad. Mõni muidu tõepoolest arvab, et lüliti iluvõre küljes on hea mõte, küll jõuab tasakesi autoga kaasa jalutada, või et mutta kukkunud ja/või vett saanud raadiopult on sama töökindel, nagu juhtme otsas robustses kummikarbis olev tumbler.
Viimati muutis vtl, K Jaan 20, 2010 10:30 pm, muudetud 3 korda kokku.
-
- asjade olemus - see on imelihtne
- Postitusi: 636
- Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
- Asukoht: Tallinn
jr kirjutas:YEINT pakub näiteks välikeskkonda mõeldud pistikuid ja pesasid.
Tasuks kiigata ka Punase tänava otsas olevasse WestBalt elektroonikapoodi, kus hulgaliselt veneaegset elektroonikakola. Kui sealt õnnestub veel leida omaaegseid vene militaarpistikuid, siis need on äärmiselt töökindlad tükid.Xim kirjutas:Uurida tasub ka Elfast. Äkki sobib midagi
veel üks küsimus ennem kui neid pisikuid, lüliteid jne. salongi vedama ja paika hakkan mõtlema ... kas see suur punane ON-OFF lüliti võib kogu aeg ka sees olla või vaja seda iga kord sisse-välja keerata ennem kui trossi liigutada tahan? Mõjub äkki millelegi kehvasti? Et peaks see äkki kah kuskil salongis käepärast olema?
Mitsubishi Pajero Sport 2,5L 85kw
nimelt see asub mul eelmise omaniku poolt panduna ees kapoti all. Ja usun et kuskil mudas istudes on päris töötu hakata ümber auto lonkima ja kapoti all veel seadmeid sisse lülitama...hea kui trossiotsa kätte saaksAhtoA kirjutas:veel üks küsimus ennem kui neid pisikuid, lüliteid jne. salongi vedama ja paika hakkan mõtlema ... kas see suur punane ON-OFF lüliti võib kogu aeg ka sees olla või vaja seda iga kord sisse-välja keerata ennem kui trossi liigutada tahan? Mõjub äkki millelegi kehvasti? Et peaks see äkki kah kuskil salongis käepärast olema?

Tänud kõigile soovituste eest riistvara pakkujate osas! Järgmine nädal püüan ümberehituse plaani paika pann ja siis vaadata kust mida pakutakse.
Mitsubishi Pajero Sport 2,5L 85kw
Mis vintsimispraktika see on?vtl kirjutas:Mõni muidu tõepoolest arvab, et lüliti iluvõre küljes on hea mõte, küll jõuab tasakesi autoga kaasa jalutada

Ma olen võib-olla juhm, aga vanasti prooviti ratastega tasakesi kaasa aidata (ennast sikutades) või piduri otsas elada (teist mees sikutades) ja mootori pöördeid veidi tõsta, et genekast rohkem matsu välja tuleks ja akut säästaks... korrigeerimisvõimalus(e puudumine) ja ohutustehnika pealekauba? St piloot oli kettas ikka vintsimise aegu..?
P.S: tagavara patareid kriitilistele asjadele on nagunii mõistlik mõte, on selleks siis käsi-GPS või vintsipult või tasku-pealamp...
tegime pulli, aitab
-
- teo ragisev vahekord taldrikuga
- Postitusi: 302
- Liitunud: N Okt 04, 2007 6:38 pm
- Asukoht: harjumaa
Mul on lüliti armatuuri vasakus servas nii, et saab ka väljast, auto kõrvalt vintsida. Rabas ju hea, aeglustiga 1 , nauke käsigaasi ja 90 kg juhiiste kergemaks. Diisli puhul toimib see igatahes väga hästi. Pult ei ole muidugi kunagi liiast, eriti kui patareid täis on.
Ps. Vaatasin mingit Soome võistluse dvd d. Seal oli päris mitu autot, millel vintsides oli raadiopult vintsmani käes ja see juhatas vägesid.
Ps. Vaatasin mingit Soome võistluse dvd d. Seal oli päris mitu autot, millel vintsides oli raadiopult vintsmani käes ja see juhatas vägesid.
Mait Paldra, TR1, tiim "Artist" piloot
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
-
- asjade olemus - see on imelihtne
- Postitusi: 636
- Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
- Asukoht: Tallinn
See lüliti oli ju Sinu enda mõte.tanel kirjutas:Mis vintsimispraktika see on?vtl kirjutas:Mõni muidu tõepoolest arvab, et lüliti iluvõre küljes on hea mõte, küll jõuab tasakesi autoga kaasa jalutada
Ma ei räägi mitte "vintsimispraktikast", vaid asjaolust, et kui kusagil auto ninas on üks üleliigne lüliti, siis varem või hiljem seda kas mugavusest (või asjatundmatu inimese poolt teadmatusest) ka ohtlikul viisil kasutatakse.
Auto sellisel viisil endale pealetõmbamiseks polegi vaja vintsida - piisab, et trossi sisse tõmmates see kusagil kaugemal maas kännu ümber keerdus on.
Kui nüüd mõni tont siin arvab, et minu jutt on tema jaoks üleliigne tarkus või paranoia, siis arvestagu ka sellega, et seda foorumit loevad vahel ka päris algajad, kes on võib-olla endale äsja vintsiga masina ostnud, lähevad seda esimest korda (üksi!) metsa proovima ja ei oska selle jõudu või inertsi ette kujutada.
VÕISTLUSTEL! Seal loeb kiirus ja mugavus. Võistluseks on ette valmistatud, patareid kontrollitud jms.Neuser kirjutas:Ps. Vaatasin mingit Soome võistluse dvd d. Seal oli päris mitu autot, millel vintsides oli raadiopult vintsmani käes ja see juhatas vägesid.
Vints on tegelikult esmalt hädaabivahend. Hädavahendi puhul kehtib reegel, et see peab olema nii lihtne, töökindel ja lollikindel, kui vähegi võimalik ning alati töövalmis. Mida vähematest patareidest või elektroonikast sinu metsast väljatulek (hädaolukorras!) sõltub, seda parem.
Õige. Ja nüüd käsi püsti kõigil, kellel on tõepoolest metsas vintsipuldi, signa-kesklukupuldi ja taskulambi patareid kaasas. Värsked.tanel kirjutas:P.S: tagavara patareid kriitilistele asjadele on nagunii mõistlik mõte, on selleks siis käsi-GPS või vintsipult või tasku-pealamp...
_________________
Igati nõus...mina see algaja olengi, kes pole veel vinstitrossi üle meetri väljagi lasknudvtl kirjutas: Kui nüüd mõni tont siin arvab, et minu jutt on tema jaoks üleliigne tarkus või paranoia, siis arvestagu ka sellega, et seda foorumit loevad vahel ka päris algajad, kes on võib-olla endale äsja vintsiga masina ostnud, lähevad seda esimest korda (üksi!) metsa proovima ja ei oska selle jõudu või inertsi ette kujutada.

Mitsubishi Pajero Sport 2,5L 85kw
-
- teo ragisev vahekord taldrikuga
- Postitusi: 302
- Liitunud: N Okt 04, 2007 6:38 pm
- Asukoht: harjumaa
vtl kirjutas:VÕISTLUSTEL! Seal loeb kiirus ja mugavus. Võistluseks on ette valmistatud, patareid kontrollitud jms.Neuser kirjutas:Ps. Vaatasin mingit Soome võistluse dvd d. Seal oli päris mitu autot, millel vintsides oli raadiopult vintsmani käes ja see juhatas vägesid.
Vints on tegelikult esmalt hädaabivahend. Hädavahendi puhul kehtib reegel, et see peab olema nii lihtne, töökindel ja lollikindel, kui vähegi võimalik ning alati töövalmis. Mida vähematest patareidest või elektroonikast sinu metsast väljatulek (hädaolukorras!) sõltub, seda parem.
Igati nõus. Pidasin silmas just seda, et minu arvates peaks ikka vintsi juhtimine olema juhi käes, et säiliks tunnetus. Teoreetiliselt saab sõita ka ju nii, et juht keerab rooli ja pedaalid on kõrvalistuja taldade all, aga...

Kõige lollikindlam variant oleks vast ikka üks lüliti salongi ja juhtmega pult autosse kaasa. Paha ei teeks turvalisuse mõttes lisaks vahele veel ka märgutule ja kattega ohutuslüliti käeulatusse (alles peale mille sisse lülitamise saad kerima hakata), et kas või mõni laps või kes iganes mingit hullu jama ei tekitaks.
To Ahto: Juhuks kui pead vintsitrossi juba üle kolme meetri välja kerima

http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=101 ... vintsimine
Mait Paldra, TR1, tiim "Artist" piloot
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
Tänud...siit sai nii mõnegi tarkusetera mida kasutada...tross parajalt kõrgele, käsigaasiga põõrded ülesse, rattad tasakesi veerema ja...lülitit (mis saab varsti ka mul salongis olema koos puldi pistikugaNeuser kirjutas:[To Ahto: Juhuks kui pead vintsitrossi juba üle kolme meetri välja kerima :
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=101 ... vintsimine

Aga ikkagi see voolu väljalülitamine vahepeal (ON-OFF kang kapoti all) - saan aru, et ikka oleks tark ka see salongi vedada, et niisama kulgemise ajal vints vooluringist välja lükata?
Mitsubishi Pajero Sport 2,5L 85kw
selle ON/OFF lüliti oleks mõistlik asendada releega, mida saab juhtida salongis asuvast lülitist. Nii ei pea sa kapoti alla ronima, et vintsile toide peale lülitada ja samas ei ole ka kogu arg vintsil vool peal,AhtoA kirjutas:Tänud...siit sai nii mõnegi tarkusetera mida kasutada...tross parajalt kõrgele, käsigaasiga põõrded ülesse, rattad tasakesi veerema ja...lülitit (mis saab varsti ka mul salongis olema koos puldi pistikugaNeuser kirjutas:[To Ahto: Juhuks kui pead vintsitrossi juba üle kolme meetri välja kerima :
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=101 ... vintsimine)
Aga ikkagi see voolu väljalülitamine vahepeal (ON-OFF kang kapoti all) - saan aru, et ikka oleks tark ka see salongi vedada, et niisama kulgemise ajal vints vooluringist välja lükata?
vaata palju on sul vintsi voolutarbimine ja vali sobiv relee, relee juhtimine too aga salongi.
Mina omal igatahes tegin, ja asi toimib ilusti.
kokkuvõttes 1. lülitist saab vintsi voolu sisse lülitada ja 2. saab trossi kerida
NISSAN Patrol GR 3.0TD
MITSUBISHI Pajero Wagon 3.2 DID
MITSUBISHI Pajero Wagon 3.2 DID
Kontekst oli üksinda metsas trossi-nööri sisse kerimine.vtl kirjutas: See lüliti oli ju Sinu enda mõte.
Kes selle lüliti sinna paneb? Inimene ise? Võiks ju eeldada, et inimene teab, mida ta teeb, sellisel juhul? Kui ei pane ise, ilmselt siis instrueeritakse enne operatsiooni metsas või sõiduki omanikuvahetust?vtl kirjutas: Ma ei räägi mitte "vintsimispraktikast", vaid asjaolust, et kui kusagil auto ninas on üks üleliigne lüliti, siis varem või hiljem seda kas mugavusest (või asjatundmatu inimese poolt teadmatusest) ka ohtlikul viisil kasutatakse.
Kui me EI eelda seda, siis polegi midagi teha, tuleb maanteeametile ja pollarile au anda, et mõõdust 2 cm jämedamate rehvide ja 2 tolli kõrgema auto pärast pärast inimestele bez vazelina tehakse...
Mis kiirusega vintse sa kasutad...?vtl kirjutas: Auto sellisel viisil endale pealetõmbamiseks polegi vaja vintsida - piisab, et trossi sisse tõmmates see kusagil kaugemal maas kännu ümber keerdus on.

Minu arust on (asjatundmatust tsivilistist juhmardi, mitte-võistleja) kontekstis palju ohtlikum juhil vintsimise ajal (mitte sisse kerimise) väljaspool salongi viibida kui et mingi nupp on üheks spetsiifiliseks tegevuseks kuratteabkuhu toodud.
Sisse kerimise ajal jälle tuleks minu arvates eelkõige silmas pidada ikkagi rullikuid, õigemini, oma jäsemeid nende läheduses. Soolikas-raadiopult lisab selles olukorras ohutust.
Jah, inimesed ostavad omale ka neliveolisi sõiduautosid ja panevad nendega esimesel nädalal paugu nii et särab. Sellise "force majeure" vastu ei saa. Mul hiljuti hea sõber, sellest ajast saati rooli keeranud kui nina üle armatuuri serva ulatas issi süles, ostis turbomootori ja pideva neliveoga auto. Veel enne kui ARKi pabereid vormistama jõudis, pani lumisel tänaval üle parema käe ristmiku loha (õnnelikult). Kogemust on maa ja ilm, ka võimsate mootoritega, ka neliveoga ja ka tosimaasturitega, aga pidev nelivedu ja hea rehv ja unustad hetkeks end - tehtud.vtl kirjutas: Kui nüüd mõni tont siin arvab, et minu jutt on tema jaoks üleliigne tarkus või paranoia, siis arvestagu ka sellega, et seda foorumit loevad vahel ka päris algajad, kes on võib-olla endale äsja vintsiga masina ostnud, lähevad seda esimest korda (üksi!) metsa proovima ja ei oska selle jõudu või inertsi ette kujutada.
Mis me teeme siis nüüd? Paneme kuuks ajaks plommiga piiraja peale või läheme keskdifri kallale?

Lollikaitseks on kindlustused loodud ja välja mõeldud (liiklus, kasko, haigekassa), ega moraalilugemine või tehnilised piirajad suurt ei aita.
That being said - loomulikult aitab algajaid heade tavade lugemine netist ja veel paremini praktika kellegi kõrval kaasa loksudes. Aga mitte lõpuni...
Pealambi varukomplekt on olemas (miks, ausalt ei tea, led'idega lamp, peaks nagu igal juhul "välja tulema". Vintsi raadiopulti pole. Signa-kesklukupult - signa saab maha võtta ka füüsilise kontaktiga kui patakas tühi või raadioside maha pekstud. Immod käivad RFID junnidega (võti ja "tilbendis"). Kesklukku jmt lollusi ei ole.vtl kirjutas:Õige. Ja nüüd käsi püsti kõigil, kellel on tõepoolest metsas vintsipuldi, signa-kesklukupuldi ja taskulambi patareid kaasas. Värsked.
Kui on pikemat jala vantsimist ette näha või ongi jalgsimatk, siis on alati gps varupatareid kaasas. Lisaks ka kompass.

Mis voolulülitisse puutub - ma (jällegi profaanina) ei saa sellest teemast päris aru. Kui sul reisijad hakkavad tundmatuid nuppe käppima on probleem reisijates, järgmiseks hakatakse käiku-kässarit-võtmeid kiskuma?
Mina hoian oma vintsi freespooli peal. Peaks igasugused tobeduste riskid esimeses lähenduses maandama, ise põlvega vastu minek salongi lülitile pluss reisijate esimesed-ja-viimased taidlemised?
See ohutuskattega lüliti on muidugi ülicool, ma saan aru.

Või on siin jutt eraldi massikast vintsile...? Sellel ma suudan mingit teoreetilist pointi näha, kuigi - ... (mitte-võistlusmasina kontekstis st)
Ok, kiskus mölaks ära, proovin vait jääda.

tegime pulli, aitab
-
- asjade olemus - see on imelihtne
- Postitusi: 636
- Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
- Asukoht: Tallinn
Kes see oli, kes siinsamas foorumis jutustas, kuidas poisikesed sarnase lüliti abil masina puu otsa vintsisid.tanel kirjutas:...Kes selle lüliti sinna paneb? Inimene ise? Võiks ju eeldada, et inimene teab, mida ta teeb, sellisel juhul? Kui ei pane ise, ilmselt siis instrueeritakse enne operatsiooni metsas või sõiduki omanikuvahetust...
Kas laps (või koer) autos helistab kella?tanel kirjutas:Mis voolulülitisse puutub - ma (jällegi profaanina) ei saa sellest teemast päris aru. Kui sul reisijad hakkavad tundmatuid nuppe käppima on probleem reisijates, järgmiseks hakatakse käiku-kässarit-võtmeid kiskuma?
Neid juhtumeid on küllalt, kus paariaastane titt suutis kõrvalistmelt automaatkastiga masinaga sõitma minna, kui vanem _korraks_ autost välja astus. Üks selline juhus oma lähikonnast.