Libedal teel lahtise või lukus keskdiferentsiaaliga
Moderaator: Moderators
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Huvitav miks teile meeldib lukus keskdifriga sõita? Ma lülitan/lülitasin 80-sel Cruiseril seda tavaliselt sisse ainult paksus lumes, et pidamine kindel oleks.
Samas lahtilükatud teel minu meelest lukus keskdiffer pigem pärsib kurvivõtmist. Lõbutsemise puhul on muidugi teine lugu.
Praegu on ka hea võrdlusmoment võtta - kui LC80 püsib jäisel või lumisel teel kurvides nagu alfaldil (mõistuse piires muidugi), siis ilma keskdifriga kastiauto läheb samasuguse kiirusega ja samas kurvis pikemalt otse. Rehvid on täpselt sama marki all. Tõsi küll - mingil määral loeb seal ilmselt erinev kaalujaotus.
Samas lahtilükatud teel minu meelest lukus keskdiffer pigem pärsib kurvivõtmist. Lõbutsemise puhul on muidugi teine lugu.
Praegu on ka hea võrdlusmoment võtta - kui LC80 püsib jäisel või lumisel teel kurvides nagu alfaldil (mõistuse piires muidugi), siis ilma keskdifriga kastiauto läheb samasuguse kiirusega ja samas kurvis pikemalt otse. Rehvid on täpselt sama marki all. Tõsi küll - mingil määral loeb seal ilmselt erinev kaalujaotus.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1292
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
ja nii ta ongi, kastikaga eelistan sõita kui olud vähegi lubavad tagaveolisena, aga mu Niva, ehkki kõik räägivad "kitsest" ja "taburetist", läbib libedaid kurve uljalt ...tarmo kirjutas:...Praegu on ka hea võrdlusmoment võtta - kui LC80 püsib jäisel või lumisel teel kurvides nagu alfaldil (mõistuse piires muidugi), siis ilma keskdifriga kastiauto läheb samasuguse kiirusega ja samas kurvis pikemalt otse. ...
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Minatoimetan täpselt samuti - tavaolukorras keskdiffer lahti ja paksu lume korral lukustan ära. Kuid häiriv on just see, et need abid (veojõukontroll, stabiilsuskonrtroll) on väga tundlikuks tehtud ja vahel lausa segavad sõitmist (loe: teinekord on parem kurvi võtta kui saba õrnalt libisema lased), samuti on teinekord olukord, kus töötad juba õrnalt libisema läinud autole rooliga vastu, kuid siis sekkub ÄKKI kontroll ja eneselegi ootamatult kukub rattaid pidurdamatarmo kirjutas:Huvitav miks teile meeldib lukus keskdifriga sõita? Ma lülitan/lülitasin 80-sel Cruiseril seda tavaliselt sisse ainult paksus lumes, et pidamine kindel oleks.
Samas lahtilükatud teel minu meelest lukus keskdiffer pigem pärsib kurvivõtmist. Lõbutsemise puhul on muidugi teine lugu.
Praegu on ka hea võrdlusmoment võtta - kui LC80 püsib jäisel või lumisel teel kurvides nagu alfaldil (mõistuse piires muidugi), siis ilma keskdifriga kastiauto läheb samasuguse kiirusega ja samas kurvis pikemalt otse. Rehvid on täpselt sama marki all. Tõsi küll - mingil määral loeb seal ilmselt erinev kaalujaotus.

- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Senine praktika on olnud see (vähmasti MT rehviga), et lukustatud keskdiferntsiaaliga (kui kaks kardaani ühe kiirusega pöörlevad) tahab lauskiilaka peal kurve otseks võtta. Äkki on viga ka minu sõiduoskustes.Päkapikk kirjutas:Landy, aga miks kiilakal ja kurvilisel teel ei ole mõistlik lukus keskdiffriga sõita.Landy kirjutas:Lühikesese Land Rover-iga umbes samad kogemused. Talvel siiki lumisel/libedal teel pigem lukus keskdifriga liigun, kui just kiilakas ja väga kurviline tee pole.
Kas resümee oleks siis, et jääl lahtise diferentsiaaliga ja lumepudrus lukus vahekastiga?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-
- Fitting 38"
- Postitusi: 233
- Liitunud: K Veebr 16, 2005 9:51 pm
- Asukoht: Lõuna osariigid
- Kontakt:
Sügav lumi jällegi näitab minu autopuhul seda, et pigem lahtise keskdifriga. Siis ikka rattad nagu rohkem valivad oma vedu. Lukus difriga sunnid teatud rataste diagonaali tööle ka kui ratta aluse tühjaks kraapab, siis istud ka kohe. Sula ja plöga kotrral on jälle parem olnud, kui lukus on. See ongi see perse tunne, (praktiline kogemus) millal kasutada, millal mitte. Lumes otse sõites võib isegi sees olla, aga kui on vaja manööverdada, siis väljas. Kui lumi on ikka üle poole ratta muidugist 

Ex: LR DISCO I
EX: Subaru Outback
Ex:Subaru Outback 2105
Ex:Subaru Forester XT 2016
Subaru Outback 2019
Nissan Patrol Y61 2004-
Chevy K1500
Cadillac Escalade ESV
http://reinufoto.wordpress.com/
EX: Subaru Outback
Ex:Subaru Outback 2105
Ex:Subaru Forester XT 2016
Subaru Outback 2019
Nissan Patrol Y61 2004-
Chevy K1500
Cadillac Escalade ESV
http://reinufoto.wordpress.com/
-
- Fitting 38"
- Postitusi: 233
- Liitunud: K Veebr 16, 2005 9:51 pm
- Asukoht: Lõuna osariigid
- Kontakt:
Pole proovinud. Paar korda vast kannatab ära. Kuigi tootjad on jah selle piiri enamusel autodel ette seadnud.
Ex: LR DISCO I
EX: Subaru Outback
Ex:Subaru Outback 2105
Ex:Subaru Forester XT 2016
Subaru Outback 2019
Nissan Patrol Y61 2004-
Chevy K1500
Cadillac Escalade ESV
http://reinufoto.wordpress.com/
EX: Subaru Outback
Ex:Subaru Outback 2105
Ex:Subaru Forester XT 2016
Subaru Outback 2019
Nissan Patrol Y61 2004-
Chevy K1500
Cadillac Escalade ESV
http://reinufoto.wordpress.com/
Pajero millel on Super Select nelivedu on täitsa lubatud kuni 100km/h lylitada sõidu pealt sisse nii nelivedu kui keskdiffer,teiste markide kohta ei oska kommenteerida.Päkapikk kirjutas:Aga kuidas mõjuks vahekastile, kui sõidupealt vastavalt vajadusele diffrit lukku ja lahti lülitada, ehk siis kiiruselt 80 ja üles?
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Kunagi omasin isegi II pv. Pajero`t koos SS neliveosüsteemiga ja IV pv. omaga proovisõitu tehes, uurisin, et kas lülitatud nelivedu võib olla ka pidevalt taga, siis vastas Silberi tegelane, et II pv. omal soovitatakse kuni 80 km/h. ja viimase pv. omal kuni 100 km/h.aymur kirjutas:Pajero millel on Super Select nelivedu on täitsa lubatud kuni 100km/h lylitada sõidu pealt sisse nii nelivedu kui keskdiffer,teiste markide kohta ei oska kommenteerida.Päkapikk kirjutas:Aga kuidas mõjuks vahekastile, kui sõidupealt vastavalt vajadusele diffrit lukku ja lahti lülitada, ehk siis kiiruselt 80 ja üles?

P.S minu Pajero oli autom. kastiga ja nelivedu lülitus hoopealt sisse ainult N olekus.
Huvitav, ma sõidan Cheroga enamus libedat aega teepeal ja linnavahel tagaveoga ja ei kurda. 4wd Full Timega tuleb ainult see "boonus" juurde, et äkki on esisillal mõni ratas libedama koha peal, kui tagaratas ja siis istu seal nagu loll paigalt liikumise asemel...
Tagasillaga ma vähemalt tean, et kindlalt 2 ratast tõmbavad (LSD).
Või kui tõesti on palju lund ja soppa, siis 4wd Part Time, aga see raibe tahab tüütult otse minna igal pool ja mulle meeldib pigem, kui saba ära läheb, kui et üldse rooli ei kuula, seega maanteel ei kasuta, kui teeolud lubavad normaalse kiirusega sõita.

Tagasillaga ma vähemalt tean, et kindlalt 2 ratast tõmbavad (LSD).
Või kui tõesti on palju lund ja soppa, siis 4wd Part Time, aga see raibe tahab tüütult otse minna igal pool ja mulle meeldib pigem, kui saba ära läheb, kui et üldse rooli ei kuula, seega maanteel ei kasuta, kui teeolud lubavad normaalse kiirusega sõita.
Vääga peen, vääga peen, pikapi ehk labase nelikveolisega sõidan üldiselt tavalistel teedel igasugustes oludes tagaveolisena ja vaid sügavas lumes ja vahest linnas (et lumesoolalopastel ristmikel kiiremini startida) lülitan nelikveo sisse . Õnneks pole mingit vajadust jahmerdada mingi keskdifri lukuga !
Toomas
372 512 6033
D-Max Roadmap
372 512 6033
D-Max Roadmap