Libedal teel lahtise või lukus keskdiferentsiaaliga

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Huvitav miks teile meeldib lukus keskdifriga sõita? Ma lülitan/lülitasin 80-sel Cruiseril seda tavaliselt sisse ainult paksus lumes, et pidamine kindel oleks.
Samas lahtilükatud teel minu meelest lukus keskdiffer pigem pärsib kurvivõtmist. Lõbutsemise puhul on muidugi teine lugu.

Praegu on ka hea võrdlusmoment võtta - kui LC80 püsib jäisel või lumisel teel kurvides nagu alfaldil (mõistuse piires muidugi), siis ilma keskdifriga kastiauto läheb samasuguse kiirusega ja samas kurvis pikemalt otse. Rehvid on täpselt sama marki all. Tõsi küll - mingil määral loeb seal ilmselt erinev kaalujaotus.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Postitus Postitas honkomees »

tarmo kirjutas:...Praegu on ka hea võrdlusmoment võtta - kui LC80 püsib jäisel või lumisel teel kurvides nagu alfaldil (mõistuse piires muidugi), siis ilma keskdifriga kastiauto läheb samasuguse kiirusega ja samas kurvis pikemalt otse. ...
ja nii ta ongi, kastikaga eelistan sõita kui olud vähegi lubavad tagaveolisena, aga mu Niva, ehkki kõik räägivad "kitsest" ja "taburetist", läbib libedaid kurve uljalt ...
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Postitus Postitas TiitR »

tarmo kirjutas:Huvitav miks teile meeldib lukus keskdifriga sõita? Ma lülitan/lülitasin 80-sel Cruiseril seda tavaliselt sisse ainult paksus lumes, et pidamine kindel oleks.
Samas lahtilükatud teel minu meelest lukus keskdiffer pigem pärsib kurvivõtmist. Lõbutsemise puhul on muidugi teine lugu.

Praegu on ka hea võrdlusmoment võtta - kui LC80 püsib jäisel või lumisel teel kurvides nagu alfaldil (mõistuse piires muidugi), siis ilma keskdifriga kastiauto läheb samasuguse kiirusega ja samas kurvis pikemalt otse. Rehvid on täpselt sama marki all. Tõsi küll - mingil määral loeb seal ilmselt erinev kaalujaotus.
Minatoimetan täpselt samuti - tavaolukorras keskdiffer lahti ja paksu lume korral lukustan ära. Kuid häiriv on just see, et need abid (veojõukontroll, stabiilsuskonrtroll) on väga tundlikuks tehtud ja vahel lausa segavad sõitmist (loe: teinekord on parem kurvi võtta kui saba õrnalt libisema lased), samuti on teinekord olukord, kus töötad juba õrnalt libisema läinud autole rooliga vastu, kuid siis sekkub ÄKKI kontroll ja eneselegi ootamatult kukub rattaid pidurdama :?
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Päkapikk kirjutas:
Landy kirjutas:Lühikesese Land Rover-iga umbes samad kogemused. Talvel siiki lumisel/libedal teel pigem lukus keskdifriga liigun, kui just kiilakas ja väga kurviline tee pole.
Landy, aga miks kiilakal ja kurvilisel teel ei ole mõistlik lukus keskdiffriga sõita.
Kas resümee oleks siis, et jääl lahtise diferentsiaaliga ja lumepudrus lukus vahekastiga?
Senine praktika on olnud see (vähmasti MT rehviga), et lukustatud keskdiferntsiaaliga (kui kaks kardaani ühe kiirusega pöörlevad) tahab lauskiilaka peal kurve otseks võtta. Äkki on viga ka minu sõiduoskustes.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Rein
Fitting 38"
Postitusi: 233
Liitunud: K Veebr 16, 2005 9:51 pm
Asukoht: Lõuna osariigid
Kontakt:

Postitus Postitas Rein »

Sügav lumi jällegi näitab minu autopuhul seda, et pigem lahtise keskdifriga. Siis ikka rattad nagu rohkem valivad oma vedu. Lukus difriga sunnid teatud rataste diagonaali tööle ka kui ratta aluse tühjaks kraapab, siis istud ka kohe. Sula ja plöga kotrral on jälle parem olnud, kui lukus on. See ongi see perse tunne, (praktiline kogemus) millal kasutada, millal mitte. Lumes otse sõites võib isegi sees olla, aga kui on vaja manööverdada, siis väljas. Kui lumi on ikka üle poole ratta muidugist :)
Ex: LR DISCO I
EX: Subaru Outback
Ex:Subaru Outback 2105
Ex:Subaru Forester XT 2016
Subaru Outback 2019
Nissan Patrol Y61 2004-
Chevy K1500
Cadillac Escalade ESV


http://reinufoto.wordpress.com/
Päkapikk
Fitting 38"
Postitusi: 240
Liitunud: K Veebr 01, 2006 12:55 pm

Postitus Postitas Päkapikk »

Aga kuidas mõjuks vahekastile, kui sõidupealt vastavalt vajadusele diffrit lukku ja lahti lülitada, ehk siis kiiruselt 80 ja üles?
Kirjaoskamatu pähkel
Rein
Fitting 38"
Postitusi: 233
Liitunud: K Veebr 16, 2005 9:51 pm
Asukoht: Lõuna osariigid
Kontakt:

Postitus Postitas Rein »

Pole proovinud. Paar korda vast kannatab ära. Kuigi tootjad on jah selle piiri enamusel autodel ette seadnud.
Ex: LR DISCO I
EX: Subaru Outback
Ex:Subaru Outback 2105
Ex:Subaru Forester XT 2016
Subaru Outback 2019
Nissan Patrol Y61 2004-
Chevy K1500
Cadillac Escalade ESV


http://reinufoto.wordpress.com/
aymur
Mudder
Postitusi: 90
Liitunud: P Veebr 26, 2006 9:16 am
Asukoht: elva

Postitus Postitas aymur »

Päkapikk kirjutas:Aga kuidas mõjuks vahekastile, kui sõidupealt vastavalt vajadusele diffrit lukku ja lahti lülitada, ehk siis kiiruselt 80 ja üles?
Pajero millel on Super Select nelivedu on täitsa lubatud kuni 100km/h lylitada sõidu pealt sisse nii nelivedu kui keskdiffer,teiste markide kohta ei oska kommenteerida.
aivo28
Off Roader Wannabe
Postitusi: 35
Liitunud: E Okt 12, 2009 5:41 pm

Postitus Postitas aivo28 »

cherol olen ma ka sõidupealt selle vahekastiga toimetanud (va aeglusti loomulikult), ei tea, täiesti vaikne se lülitus.
Cherokee Limited -92a (ex)
Impreza WRX -98a
Camaro z28 -93a
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Postitus Postitas TiitR »

aymur kirjutas:
Päkapikk kirjutas:Aga kuidas mõjuks vahekastile, kui sõidupealt vastavalt vajadusele diffrit lukku ja lahti lülitada, ehk siis kiiruselt 80 ja üles?
Pajero millel on Super Select nelivedu on täitsa lubatud kuni 100km/h lylitada sõidu pealt sisse nii nelivedu kui keskdiffer,teiste markide kohta ei oska kommenteerida.
Kunagi omasin isegi II pv. Pajero`t koos SS neliveosüsteemiga ja IV pv. omaga proovisõitu tehes, uurisin, et kas lülitatud nelivedu võib olla ka pidevalt taga, siis vastas Silberi tegelane, et II pv. omal soovitatakse kuni 80 km/h. ja viimase pv. omal kuni 100 km/h. :roll:
P.S minu Pajero oli autom. kastiga ja nelivedu lülitus hoopealt sisse ainult N olekus.
Mell
Fitting 44"
Postitusi: 481
Liitunud: T Mär 20, 2007 8:39 pm
Asukoht: Sweet Home Kalamaja

Postitus Postitas Mell »

Lahtise keskdiffriga saan sõita vaid Cheroga,talvel vägagi hea variant,Patrullil seda võimalust kahjuks pole ja olen selle üle õnnetu :( .Aga siit vist tulebki vahe linnamaasturi(Chero) ja maasturi(nt.Patrol) vahel?
GAZ 69A
Elu on ilus
5177232
Kasutaja avatar
vanapagan
Fitting 38"
Postitusi: 267
Liitunud: N Nov 08, 2007 2:12 pm
Asukoht: Elva

Postitus Postitas vanapagan »

Aga Chero püsib lahtise keskdiffriga uskumatult hästi jääpeal.
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

Huvitav, ma sõidan Cheroga enamus libedat aega teepeal ja linnavahel tagaveoga ja ei kurda. 4wd Full Timega tuleb ainult see "boonus" juurde, et äkki on esisillal mõni ratas libedama koha peal, kui tagaratas ja siis istu seal nagu loll paigalt liikumise asemel... :roll:
Tagasillaga ma vähemalt tean, et kindlalt 2 ratast tõmbavad (LSD).

Või kui tõesti on palju lund ja soppa, siis 4wd Part Time, aga see raibe tahab tüütult otse minna igal pool ja mulle meeldib pigem, kui saba ära läheb, kui et üldse rooli ei kuula, seega maanteel ei kasuta, kui teeolud lubavad normaalse kiirusega sõita.
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

vanapagan kirjutas:Aga Chero püsib lahtise keskdiffriga uskumatult hästi jääpeal.
Jah, püsib. Aga pidurdab ikka samamoodi nagu tagaveoga :wink:
Kasutaja avatar
111CAT
Off Roader Wannabe
Postitusi: 36
Liitunud: E Okt 22, 2007 7:28 pm

Postitus Postitas 111CAT »

Vääga peen, vääga peen, pikapi ehk labase nelikveolisega sõidan üldiselt tavalistel teedel igasugustes oludes tagaveolisena ja vaid sügavas lumes ja vahest linnas (et lumesoolalopastel ristmikel kiiremini startida) lülitan nelikveo sisse . Õnneks pole mingit vajadust jahmerdada mingi keskdifri lukuga !
Toomas
372 512 6033
D-Max Roadmap
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”