Milline aku osta?
Moderaator: Moderators
Milline aku osta?
Tere,
Auto Land Cruiser 120 2004 aasta ja 4,0 bensiin (183 kW). Praegune aku andis otsad. Akul aga kõik sildid maha tulnud ning ei tea, kui võimas peaks antud autole sobilik aku olema. Esindus ütles, et minimaalselt 70Ah ja 630 A. Autol originaalnavi ei ole. Lisatarbijana kasutan eraldi Garmini navi, suvel pidevalt jahutuskotti ning plaan on ette panna ka lisatuled Luminator Chromium.
Kas antud näitajatega (70 Ah ja 630 A) aku on piisav või peaks vaatama võimsamat, midagi 100 Ah ja 720 A lähedale?
Erinevalt diisel LC-dest on bensukal ainult 1 aku.
Tänud!
Auto Land Cruiser 120 2004 aasta ja 4,0 bensiin (183 kW). Praegune aku andis otsad. Akul aga kõik sildid maha tulnud ning ei tea, kui võimas peaks antud autole sobilik aku olema. Esindus ütles, et minimaalselt 70Ah ja 630 A. Autol originaalnavi ei ole. Lisatarbijana kasutan eraldi Garmini navi, suvel pidevalt jahutuskotti ning plaan on ette panna ka lisatuled Luminator Chromium.
Kas antud näitajatega (70 Ah ja 630 A) aku on piisav või peaks vaatama võimsamat, midagi 100 Ah ja 720 A lähedale?
Erinevalt diisel LC-dest on bensukal ainult 1 aku.
Tänud!
Land Cruiser 120 4,0 183 kW 2004
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
Sobiva aku pikkus ~260, laius 170 ja kõrgus minimaalselt 200 (kui aku on madalam, siis ei ulatu klemmid korralikult akuni).
Kataloogid näitavad erinevalt.
Exide kataloogis saab riigi järgi valida. Soome puhul näitab, et antud mootoriga masinal on 2 akud 75 Ah ja 630 A (tegelikult on ainult 1 aku) Venemaa puhul, et on 1 aku ja 100Ah ning 720 A.
Varta näitab, et 95Ah ja 830 A, kuid varta kataloogi soovitatud aku ei mahu länkari alusele (pikkus 306).
Valoor ütleb, et 70 Ah ja 630 A.
Aku mõõdu leidmisega vist ei teki probleeme, kuid hetkel on küsimus sellles, et kas see 70 Ah ja 630A aku on piisav, kui lisatarbijana kasutada veel navi, jahutuskotti ja lisatulesid või peaks vaatama 90Ah ja 720 A lähedale.
Kus võiksin saada infot, millise aku laadimisega konkreetne genekas toime tuleb?
Kataloogid näitavad erinevalt.
Exide kataloogis saab riigi järgi valida. Soome puhul näitab, et antud mootoriga masinal on 2 akud 75 Ah ja 630 A (tegelikult on ainult 1 aku) Venemaa puhul, et on 1 aku ja 100Ah ning 720 A.
Varta näitab, et 95Ah ja 830 A, kuid varta kataloogi soovitatud aku ei mahu länkari alusele (pikkus 306).
Valoor ütleb, et 70 Ah ja 630 A.
Aku mõõdu leidmisega vist ei teki probleeme, kuid hetkel on küsimus sellles, et kas see 70 Ah ja 630A aku on piisav, kui lisatarbijana kasutada veel navi, jahutuskotti ja lisatulesid või peaks vaatama 90Ah ja 720 A lähedale.
Kus võiksin saada infot, millise aku laadimisega konkreetne genekas toime tuleb?
Land Cruiser 120 4,0 183 kW 2004
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
Vali aku,mis füüsiliselt ära mahub ja võimalikult võimsam - kui sõidad lühemaid otsasid,siis meie tingimustes(tuled kohustuslikud !) nagunii generaator(milline see tehase orig, ka ei oleks) ei jõua akut täis laadida ja pead vahetevahel nö.järelaitama.Võimsam (loe suurema mahtuvusega) aku laseb kauem mõnuleda 

Ka väikeses töökojas saab suuri töid teha!
Uus aku lõpuks olemas. Valikud piirasid lõppkokkuvõttes aku mõõtmed. Pikkus ~260 mm, laius 177 ja kõrgus 220. Põhiprobleemiks oli pikkus. Enamik suurema mahutavusega akusid on oluliselt pikemad. Sobivate mõõtmetaga ja parimate näiteajatega oli Bosch S4 70Ah ja 630 A. Õnnestus ka lõpuks välja lugeda info, mis oli vanal akul peal. Väidetavalt originaal aku Panasonic ning näitajad 55Ah ja 550A.
Land Cruiser 120 4,0 183 kW 2004
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Krt. 55Ah V6 bensumootorile oleks natuke nagu vähe?Pob kirjutas:Uus aku lõpuks olemas. Valikud piirasid lõppkokkuvõttes aku mõõtmed. Pikkus ~260 mm, laius 177 ja kõrgus 220. Põhiprobleemiks oli pikkus. Enamik suurema mahutavusega akusid on oluliselt pikemad. Sobivate mõõtmetaga ja parimate näiteajatega oli Bosch S4 70Ah ja 630 A. Õnnestus ka lõpuks välja lugeda info, mis oli vanal akul peal. Väidetavalt originaal aku Panasonic ning näitajad 55Ah ja 550A.

Kas on mõtet maksta selle nimel rohkem, kui tavalise aku eest, kui autol pole palju elektrit tarbivaid lisasid. Kuivaku eluiga peaks teoorias olema küll kaks korda pikem, kui tavalisel, aga kas see ka reaalselt nii on?seenior2 kirjutas:Ise ikka saad aru,mida kirjutasidRauno kirjutas:Vabandan võõra teema solkimise pärast, kuid kas on mõtet soetada kuivaku masinale, mis on igapäevases kasutamises?![]()
![]()
Igapäevase kasutuse all mõtlen, et masin sõidab linnas ja korralikematel metsateedel, st. pole ohtu, et tekiks situatsioon kus aku on külili vms
4x4 austaja
Sry solkimise eest,seenior2 kirjutas:Ise ikka saad aru,mida kirjutasidRauno kirjutas:Vabandan võõra teema solkimise pärast, kuid kas on mõtet soetada kuivaku masinale, mis on igapäevases kasutamises?![]()
![]()
Mina sain, vabalt.
Kõik oleneb masinast ja kasutus iseloomust. Kui harva kasutad, vedeleb lumehanges ja palju külmkäivitusi siis soovitatav. Eriti diislite puhul. Põllumajandusest inimesed kiidavad taevani, sest oludes (spets. tehnika, mis käib kord kuus), kus tavaaku kustub aasta-paariga, kestavad Optimad kümmekond aastat.
Minul oli Mitsu V6 peal 45Ah, käras ilusti paar talve. Ise ei teadnudki, et nii pisike, enne kui ükskord ära vahetasin. Sai ka üsna lühikesi sutsakaid sõita koguaeg, nii umbes 5 kuni 10 km korraga. Otsa sai ta lihtsalt selletõttu, et mingi tarbija jäi taha ja auto seisma pikemaks ajaks, ja siis külm tegi oma töö tühja akuga.TiitR kirjutas:Krt. 55Ah V6 bensumootorile oleks natuke nagu vähe?