Plokisoojenduse paigaldamine

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Jysk
Rookie
Postitusi: 18
Liitunud: K Nov 19, 2008 8:30 am
Asukoht: Tallinn

Plokisoojenduse paigaldamine

Postitus Postitas Jysk »

Kuna ei leidnud ühtegi teemat selle kohta siis tegin uue.

Kuna hetkel ilmad üsna külmad, siis tekkis mõte paigaldada elektriline blokisoojendus mootorile. Siis oleks käivitamine valutum ka siis kui peaks veel kangemasse külma jääma.
Oskab keegi valgustada, kas bloki soojenduse paigaldamine ise on keeruline tegevus.
Iseenesest mulle tundub, et väga ei tohiks olla.
Autoks 2000a Range Rover 2,5TD (BMW)
Muidugi küsimusteks oleks, et kas külmumis korgi kättesaamine võib osutuda raskeks ja kas küttekeha paigaldamisel blokki tuleb mingit tihendus ainet ka kasutada?

Oleks tänulik kui keegi jagaks oma kogemusi
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Plokk, mitte blokk.
Vaata soenduselemendi paigaldusjuhendit. Seal on kõik kirjas, kuidas panna. Punni kätte saamiseks (tervelt) oleks sul vaja vastavaid tange.
Alati ei käi ka punni asemele, osadel juhtudel on selleks spetshülss, kuhu "spiraal" sisse pistetakse. Sõltub mootorist.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Autoeksperdis on pädevad mehed,et seda sulle paigaldada.
Kontakti leiad siit:
http://www.autoekspert.ee/index.php?page=66&

Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

Kuulge mehed, küsiti ju, et mida on vaja, et ISE asja paigaldada? Eeldame sel juhul, et ei ole paigaldusjuhendit ja autoteeninduse leiab mees ise ka üles. :wink:

Põhiline - peab olema antud augule vastav element. Mõõda igaks juhuks auk ja element üle. Teoreetiline võimalus on, et koonuspinnad ei klapi, aga isiklikult praktikas pole sellest kuulnud.
Kui korki tahad tervelt kätte saada, siis selleks on spetstangid, nagu eespool juba öeldi. Kui korgist poogen on, siis on võimalus see ettevaatlikult välja toksida või auk läbi puurida ning poldi või kruvi abil välja tõmmata. Ettevaatlikult, et koonuspinda ei vigasta, muidu on pärast suurem jama!
Paigaldamisel on põhiline, et pinnad oleksid korras ja puhtad ning vigastusteta. O-rõngaga tihenduse korral puhasta ka rõngasoon, soovitatav on ka tihend vahetada. Isiklikult olen paigaldusel ka vähest kogust liimhermeetikut või vedelmetalli kasutanud, aga korras pindade puhul praktilist vajadust selle järele ei ole.
Midagi keerulist ei ole. Peaasi, et korki välja võttes ja elementi sisse pannes augu või elemendi serva ei vigasta.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Jysk
Rookie
Postitusi: 18
Liitunud: K Nov 19, 2008 8:30 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jysk »

Miks ma seda uurin on see, et paigalduse eest küsitakse a`la 1000 raha. See on minu jaoks piisavalt suur raha, et seda mitte nii lihtsalt välja käia kohe :lol: Pealegi on endal ka käed jalad otsas.
Nüüd kus sain mõned kommentaarid leian, veel enamgi, et võiks selle töö ise ära teha.

Suured tänud vastamise eest.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Pole seal keerulist muidugi midagi. Kasutusjuhend on ilmselt ikka olemas - kui ostsid uue kütteelemendi?
Jahutusvedeliku soovitaks ka kindlasti uue panna, pole mõtet seda vana tagasi kallata, kui juba nii kui nii välja pead laskma.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
fagott
True Off Roader!
Postitusi: 1006
Liitunud: R Veebr 04, 2005 8:34 pm
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas fagott »

Kui sa lähed poest seda vidinat ostma, siis neil margipõhine kataloog, mis näitab ka koha, kuhu ta mootoris pannakse(otstarbekas või lihtsam). Nii et küsi ka pilti näha :idea:
Kasutaja avatar
Kelle
Mudder
Postitusi: 56
Liitunud: T Okt 13, 2009 12:53 pm
Asukoht: Eesti

Postitus Postitas Kelle »

Juhuslikult kui paigaldusjuhendid ei ole käepärast siis üldreeglina
on see allalaetav tootja kodulehehel.
K
Tegija
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: N Nov 30, 2006 8:29 pm
Asukoht: aravete
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

BMW 2,5 TD mootorile sobib Defa element 316-teist Manuaalil paigalduskork A1 ,Automaadil A4
Tiimid Tegija ja Lada Eesti, metalli nii Eestist,kui lähi-välismaalt. Juhi parem käsi. Asja sees 2001. aastast.
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

Infoks isetegijatele, lasin ka Defa kütteelemendi paigaldada ja just Autoeksperdis. 3s element sobis. :) Kataloog andis (ja mitte ainult selles firmas) minu wrankule vastuseks 2 elementi, 1 neist oli olemas ja teine oli kuskil Soome avarustest tellimise peale. Noh, esimene ei sobinud, korra oli plaan proovida ka teist (korgi mõõdu järgi sobivat ja Eestis saada), see ka ei sobinud. Ehk siis istus kaks ööd mul seal.

NB, see pole kivi Autoeksperdi kapsaaeda! Väga asjalikud mehed tundusid olema ja kui ilmnes mingeid üllatusi, helistati ja kooskõlastati tegevusplaan kohe. :thumb:

Et, üheksa korda mõõda, üks kord lõika, kui vähimgi kahtlus või mitu varianti on. Välja ostes ja edasi-tagasi sõites on ebasobivuse korral jebla rohkem kui vaja.
tegime pulli, aitab
Andres J
Off Roader Wannabe
Postitusi: 35
Liitunud: R Dets 25, 2009 7:58 pm
Asukoht: Saue

Postitus Postitas Andres J »

Minu GC 5.2 - le pandi plokisoojendus Soe Auto töökojas Mõigus ja olen asjaga väga rahul. Paned paar tundi enne käivitamist juhtme stepslisse ja võtit keerates stardib nagu suvel ning üsna kähku hakkab ka sooja puhuma. Hiljuti lasin samas panna ka salongi puhuri ja nüüd on ka aknad puhtad ja tuba soe sõitu alustades.
4x4 ja loodus kutsub...
Kasutaja avatar
MM
HallKardinal
Postitusi: 538
Liitunud: K Dets 15, 2004 1:18 pm
Kontakt:

Postitus Postitas MM »

Kataloogi info
Ja kui kukud ISE paigaldama, siis enne elemendi vooluvõrku ühendamist on oluline jahutussüsteemi korralik õhutamine (elemendi enda soendusspiraali kotta ei tohi jääda õhumulli)
Mait Mumme - eks ole sõidetud kah ... 4x4 fän since`99
www.europart.ee
+3725069842
Jysk
Rookie
Postitusi: 18
Liitunud: K Nov 19, 2008 8:30 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jysk »

Tänud abi eest. Leidsin ise ka interneti sirvides paigaldusjuhendeid jne. Ise leidsin Calix i lehelt paigaldus juhendi, kus kõik vajalik välja toodud. Ühtlasi sain selle tootja tootele ka parema hinna. Seega enam küsimusi ei ole.
Hetkel ei ole veel paigaldanud seda kuna nüüd ilmad tiba soojemad jälle. Aga mingi aeg võtan ette kindlasti selle.
kuuskant
Rookie
Postitusi: 9
Liitunud: E Jaan 30, 2012 10:02 am
Asukoht: palamuse

Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Postitus Postitas kuuskant »

kas opel fronterale on raske paigaldada plokisoendust?
2,3tdi -92a
petros
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: P Juul 27, 2008 1:23 pm
Asukoht: rakvere
Kontakt:

Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Postitus Postitas petros »

täpselt, 9 korda mõõda 1x lõika...
mulle anti ka rakvere autoeksperdist algul pool komplektist e ilma vaherõngata. Loomulikult tuli selle teadmiseks asi lahti kiskuda :)

Huvitav oleks teada kui võimas see defa spiraal on? Alates -25'st tuleb ikka tunde sees hoida, et mõikaks. Peaks vist timeri panema, et mitte liiga vara ärgata :)
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”