Turvakaared

Ametlik info võistluste kohta, küsimused, kommentaarid, järelkajad.

Official information and discussions about 4x4 competitions. Information on international events welcome!

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Oliver, Moderators

Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Kas pehmekatusega Samurai (originaalkaartega) lastakse seekord võistlema?
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

tarmo kirjutas:Kas pehmekatusega Samurai (originaalkaartega) lastakse seekord võistlema?
Auto nüüd jälle võistlusvalmidusse viidud (katkine vedru parandatud, tuled korras jne), aga endiselt ei tea kas meid võistlema ikka lastakse selle pehme katuse ja originaalkaartega? :?: :?
Korraldajad - palun infot.
PS. Tegemist siis vabaklassiga.
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Postitus Postitas Arto »

tarmo kirjutas:Kas pehmekatusega Samurai (originaalkaartega) lastakse seekord võistlema?
Pane need kaared peale - Teil endil on neid kõige rohkem vaja!
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

tarmo kirjutas:
tarmo kirjutas:Kas pehmekatusega Samurai (originaalkaartega) lastakse seekord võistlema?
Auto nüüd jälle võistlusvalmidusse viidud (katkine vedru parandatud, tuled korras jne), aga endiselt ei tea kas meid võistlema ikka lastakse selle pehme katuse ja originaalkaartega? :?: :?
Korraldajad - palun infot.
PS. Tegemist siis vabaklassiga.
Palun loe võistluse juhendi punkti 6.2 ja sellele järgnevat märkust. Kuidas te aru ei saa, et see turvakaare nõue pole mitte võistlejate kottimiseks vaid teie enda lülisamba huvides?

andres
WOLF
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: R Okt 08, 2004 12:31 pm

Postitus Postitas WOLF »

Hulkur ära väga kurjaks saa aga tundub et kodanik Tarmo saabki kõigile üheselt mõistetavatest asjadest omamoodi aru.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

WOLF kirjutas:Hulkur ära väga kurjaks saa aga tundub et kodanik Tarmo saabki kõigile üheselt mõistetavatest asjadest omamoodi aru.
Jep, kaasaarvatud sellest, et võistluste ajal TEE täielik blokeerimine veerand tunniks ja auto juurest eemale JALUTAMINE ei-tea-kuhu on vist ka ainult MINU arvates väga ebanormaalne tegevus. Ülejäänud peavad seda täiesti normaalseks. Okei, veidi ebaviisakas ka minu arust (andke andeks - võistlusel minutid ju maksavad) on tõesti sel juhul selle auto vabakäigul 2 meetrit eemale vintsimise proovimine, aga see selleks...

Andresele tänud veelkord lollile seletamast, turvapuur läks juba tegemisse 8) Segadusse ajas justnimelt asjaolu, et Aleksander Suurega eelmisel aastal rääkides jäi mulje, et saame sel aastal siiski olemasolevate (ja oletatavasti siiski tugevate) originaalkaartega võistelda.

Ärge siis pahandage kui järelkasv kohati reeglitest aru ei saa, kui ka reeglite tegijate põhituumik nendest pahatihti isegi aru ei saa (tsiteerides ühe TR3 team'i kommentaari hiljutisest ajast :P ).
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Tarmole. Õpetaja anektooti tead?
Füüsika õps kirub oma õpilasi: " On ikka lollid lapsed meil, seletan ühe korra, keegi aru ei saa. Seletan teist korda, ikka keegi ei taipa. Seletan kolmandat korda, ise juba hakkan taipama, need ikkagi ei saa aru."
Kasutaja avatar
MM
HallKardinal
Postitusi: 540
Liitunud: K Dets 15, 2004 1:18 pm
Kontakt:

Postitus Postitas MM »

Kui juba tuline arutelu käib,

Joonised leiate www.autosport.ee lehelt Turvakarkass.

NB! 253-3 on nn minimum projekt kahe autos viibiva võistlejaga.

Torust veel (EAL aastaraamatu reeglid)

Material:
Külmalttöödeldud õmbluseta süsinikteras (C kuni 0,3%)
min tõmbetugevus 350 N/mm2
Kasutus ja mõõdud:
Peakaar, külgkaared ja nende tagumised ühendused 45x2,5 (50x2,0)
Kõik muud ohutuspuuri osad 38x2,5 (40x2,0)


Küsige palun alati kui midagi segane on - võimalik, et ongi segane ja tuleb paremini sõnastada/lahtiseletada :argue mitte :texas
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

MM kirjutas:Küsige palun alati kui midagi segane on - võimalik, et ongi segane ja tuleb paremini sõnastada/lahtiseletada :argue mitte :texas
Ehk siis peab olema siiski turvakarkass (puur), mitte turvakaar, nagu on öeldud reeglites?

Tsitaat reglemendist:
"Pehme katusega sõidukitel peab olema 4-st punktist raamile ja/või kerele kinnitatud turvakaar. Kui autos istub võistluste ajal tagaistmel meeskonna liige, peab autol olema 6 punktist kinnitatud turvakarkass tagamaks avarii korral tagaistmetel viibivate meeskonna liikmete turvalisuse.
NB! Turvakaared ja karkassid peavab olema valmistatud tugevast terastorust minimaalse läbimõõduga 45 mm ja seina paksusega minimaalselt 2,5 mm."

Nelja punkti turvakaare all sain aru nii (nagu ka Marko Kasu+'st, kes mulle turvakaart praegu juba ehitama hakkas), et on üks peakaar, mis jookseb sõitjate peade kohalt, kahelt poolt põrandale (istmete taha/kõrvale) ning lisaks on torud, mis jooksevad püsttorude küljest diagonaalis kuskile tagumiste rattakoobaste juurde (kokku 4 punkti).
Kas see ei ole piisav turvakaar?
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1625
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

Tee endale lihtsaks. Mõtle nii, et auto läheb hooga ringi üle külje. Mõtle, mis siis juhtub. Talita vastavalt.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Ja ära unusta teooriat eksperimentaalselt üle kontrollimata :lol:
Kasutaja avatar
MM
HallKardinal
Postitusi: 540
Liitunud: K Dets 15, 2004 1:18 pm
Kontakt:

Postitus Postitas MM »

Püüe lasta inimestel elada liigsete piiranguteta on hukutanud palju palju ühiskondi :smash

Edasiste segaduste vältimiseks sai siis EORK-ga kokkulepitu, et olgu siis kõigil pehme katusega autodel karkass vastavalt joonisele 253-3. Kui autos soovitakse sõita võistlusel ka tagaistmetel tuleb karkassi tagaosa kujundamisel jälgida, et tagaistujad oleksid kaitstud st. vajadusel kinnitada karkass kasvõi 10 punktiga. NB diagonaalid on need mis annavad karkassile lisa jäikust ja neisse ei tasu karkassi kujundamisel üleolevalt suhtuda.

Soovitan loomulikult pöörduda tegijate poole kes on eelnevalt karkasse valmistanud ja vajadusel üritame anda nõu. Ükskord ja korralikult on odavam.

Vastavad muudatused tehakse ka juhenditesse.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Tänud info eest.
Muutsime ehitamise plaane ja hakkasime karkassi planeerima :wink:
Kasutaja avatar
FB
Fitting 38"
Postitusi: 214
Liitunud: T Okt 18, 2005 7:54 pm
Asukoht: Tallinn, 56614969

Postitus Postitas FB »

Kui on plekkkatusega auto, kas siis võib olla mingi teist tüüpi tõmmatud toru(42,4x3,25; stall 30)?
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 901
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Postitus Postitas heeringas »

Võibju teha ka täis rauast, aga kas on mõtet kui on materjal mis on tugevuselt õige ja kaalult minimaalne.
Tuleb ju masin võimalikult kerge ja tugev teha.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Vasta

Mine “Võistlused/Competitions”