Turvakaared
Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Oliver, Moderators
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Auto nüüd jälle võistlusvalmidusse viidud (katkine vedru parandatud, tuled korras jne), aga endiselt ei tea kas meid võistlema ikka lastakse selle pehme katuse ja originaalkaartega?tarmo kirjutas:Kas pehmekatusega Samurai (originaalkaartega) lastakse seekord võistlema?


Korraldajad - palun infot.
PS. Tegemist siis vabaklassiga.
- hulkur
- been there, done that
- Postitusi: 1552
- Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
- Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
- Kontakt:
Palun loe võistluse juhendi punkti 6.2 ja sellele järgnevat märkust. Kuidas te aru ei saa, et see turvakaare nõue pole mitte võistlejate kottimiseks vaid teie enda lülisamba huvides?tarmo kirjutas:Auto nüüd jälle võistlusvalmidusse viidud (katkine vedru parandatud, tuled korras jne), aga endiselt ei tea kas meid võistlema ikka lastakse selle pehme katuse ja originaalkaartega?tarmo kirjutas:Kas pehmekatusega Samurai (originaalkaartega) lastakse seekord võistlema?![]()
Korraldajad - palun infot.
PS. Tegemist siis vabaklassiga.
andres
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Jep, kaasaarvatud sellest, et võistluste ajal TEE täielik blokeerimine veerand tunniks ja auto juurest eemale JALUTAMINE ei-tea-kuhu on vist ka ainult MINU arvates väga ebanormaalne tegevus. Ülejäänud peavad seda täiesti normaalseks. Okei, veidi ebaviisakas ka minu arust (andke andeks - võistlusel minutid ju maksavad) on tõesti sel juhul selle auto vabakäigul 2 meetrit eemale vintsimise proovimine, aga see selleks...WOLF kirjutas:Hulkur ära väga kurjaks saa aga tundub et kodanik Tarmo saabki kõigile üheselt mõistetavatest asjadest omamoodi aru.
Andresele tänud veelkord lollile seletamast, turvapuur läks juba tegemisse

Ärge siis pahandage kui järelkasv kohati reeglitest aru ei saa, kui ka reeglite tegijate põhituumik nendest pahatihti isegi aru ei saa (tsiteerides ühe TR3 team'i kommentaari hiljutisest ajast

-
- Rock Crawler
- Postitusi: 771
- Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
- Asukoht: Tallinn
Kui juba tuline arutelu käib,
Joonised leiate www.autosport.ee lehelt Turvakarkass.
NB! 253-3 on nn minimum projekt kahe autos viibiva võistlejaga.
Torust veel (EAL aastaraamatu reeglid)
Material:
Külmalttöödeldud õmbluseta süsinikteras (C kuni 0,3%)
min tõmbetugevus 350 N/mm2
Kasutus ja mõõdud:
Peakaar, külgkaared ja nende tagumised ühendused 45x2,5 (50x2,0)
Kõik muud ohutuspuuri osad 38x2,5 (40x2,0)
Küsige palun alati kui midagi segane on - võimalik, et ongi segane ja tuleb paremini sõnastada/lahtiseletada
mitte 
Joonised leiate www.autosport.ee lehelt Turvakarkass.
NB! 253-3 on nn minimum projekt kahe autos viibiva võistlejaga.
Torust veel (EAL aastaraamatu reeglid)
Material:
Külmalttöödeldud õmbluseta süsinikteras (C kuni 0,3%)
min tõmbetugevus 350 N/mm2
Kasutus ja mõõdud:
Peakaar, külgkaared ja nende tagumised ühendused 45x2,5 (50x2,0)
Kõik muud ohutuspuuri osad 38x2,5 (40x2,0)
Küsige palun alati kui midagi segane on - võimalik, et ongi segane ja tuleb paremini sõnastada/lahtiseletada


- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Ehk siis peab olema siiski turvakarkass (puur), mitte turvakaar, nagu on öeldud reeglites?MM kirjutas:Küsige palun alati kui midagi segane on - võimalik, et ongi segane ja tuleb paremini sõnastada/lahtiseletadamitte
Tsitaat reglemendist:
"Pehme katusega sõidukitel peab olema 4-st punktist raamile ja/või kerele kinnitatud turvakaar. Kui autos istub võistluste ajal tagaistmel meeskonna liige, peab autol olema 6 punktist kinnitatud turvakarkass tagamaks avarii korral tagaistmetel viibivate meeskonna liikmete turvalisuse.
NB! Turvakaared ja karkassid peavab olema valmistatud tugevast terastorust minimaalse läbimõõduga 45 mm ja seina paksusega minimaalselt 2,5 mm."
Nelja punkti turvakaare all sain aru nii (nagu ka Marko Kasu+'st, kes mulle turvakaart praegu juba ehitama hakkas), et on üks peakaar, mis jookseb sõitjate peade kohalt, kahelt poolt põrandale (istmete taha/kõrvale) ning lisaks on torud, mis jooksevad püsttorude küljest diagonaalis kuskile tagumiste rattakoobaste juurde (kokku 4 punkti).
Kas see ei ole piisav turvakaar?
- Stupiduser
- Vintsmännide AÜ
- Postitusi: 1280
- Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm
Püüe lasta inimestel elada liigsete piiranguteta on hukutanud palju palju ühiskondi
Edasiste segaduste vältimiseks sai siis EORK-ga kokkulepitu, et olgu siis kõigil pehme katusega autodel karkass vastavalt joonisele 253-3. Kui autos soovitakse sõita võistlusel ka tagaistmetel tuleb karkassi tagaosa kujundamisel jälgida, et tagaistujad oleksid kaitstud st. vajadusel kinnitada karkass kasvõi 10 punktiga. NB diagonaalid on need mis annavad karkassile lisa jäikust ja neisse ei tasu karkassi kujundamisel üleolevalt suhtuda.
Soovitan loomulikult pöörduda tegijate poole kes on eelnevalt karkasse valmistanud ja vajadusel üritame anda nõu. Ükskord ja korralikult on odavam.
Vastavad muudatused tehakse ka juhenditesse.

Edasiste segaduste vältimiseks sai siis EORK-ga kokkulepitu, et olgu siis kõigil pehme katusega autodel karkass vastavalt joonisele 253-3. Kui autos soovitakse sõita võistlusel ka tagaistmetel tuleb karkassi tagaosa kujundamisel jälgida, et tagaistujad oleksid kaitstud st. vajadusel kinnitada karkass kasvõi 10 punktiga. NB diagonaalid on need mis annavad karkassile lisa jäikust ja neisse ei tasu karkassi kujundamisel üleolevalt suhtuda.
Soovitan loomulikult pöörduda tegijate poole kes on eelnevalt karkasse valmistanud ja vajadusel üritame anda nõu. Ükskord ja korralikult on odavam.
Vastavad muudatused tehakse ka juhenditesse.