Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.
Tere!
Oskab keegi nõu anda kust tuleks raami tugevdada, et ka vähe tõsisematele väntsutustele vastu peaks?
Ja veel teinegi küsimus. Kust ja kui palju tuleks keret maapinna suhtes tõsta ja milline kõrgus oleks kõige optimaalsem. (nt kardaani ristide seisukohalt)
Tõstmis võimalusi näen kolme (ei räägi praegu rehvidest)
1. Kere ja raami vahele vahepuksid
2. Vedru kiigede pikendamine
3. Pikemad kammitsad, vedrude ja sillade vahele
Jokker kirjutas:Tere!
Oskab keegi nõu anda kust tuleks raami tugevdada, et ka vähe tõsisematele väntsutustele vastu peaks?
Ja veel teinegi küsimus. Kust ja kui palju tuleks keret maapinna suhtes tõsta ja milline kõrgus oleks kõige optimaalsem. (nt kardaani ristide seisukohalt)
Tõstmis võimalusi näen kolme (ei räägi praegu rehvidest)
1. Kere ja raami vahele vahepuksid
2. Vedru kiigede pikendamine
3. Pikemad kammitsad, vedrude ja sillade vahele
Väga värske UAZ-iku omanik (2 nädalat)
Tõsta tulebki niipalju kui kardaaniristid seda kannatavad. 120mm vahepukid vedrude kiigepoolsetesse otsade vahele + uued lehed millele tuleb väänet juurde anda ja kolm lisalehte juurde panna. Siis veel Zil'i kabiinipuksid kerepuksidele lisaks ja võid suht rahulikult 35" kumme kasutada
Vedrulehti oskab täpselt nii nagu vaja väänata OÜ Vedruleht Tartus! Kahele autole teinud jooksu vedrusi ja siiani väga hea!
Ja palju kardaaniristid kannatavad?(100mm. ???)
Miks Zil´i puksid? Ise mõtlesin, et kui paneks 50mm. metalltorust ja siis originaal kummipuksid lisaks.
Seega kui kõik kokku liita, siis peaks Uaz´i kõrgus suurenema u. 300-400 mm.
No vaata palju sul ristid kannatavad. Tõsta auto üles, lase kiidest vedrulehepakk lahti ja lase silda kogu kupatusega allapoole. Siis näed kohe ära kui palju saab sild allapoole tulla, et ristid veel ok on. Koos 120mm pukkidega ja vedrulehetõstega tuleb kuskil 400mm jah tõstet juurde.
Miks Zil'i kabiinipadjad? Selleks et neeid oli kõige mugavam panna ja nad olid meile just see puuduv 2,5 cm, et rattad extreemse sillanurga juures veel koopas vabalt ringi käiks. Kere ei oleks üldse mõttekas tõsta tegelikult. 50mm keretõste on igati liiast. Sa viid oma raskuskeskme liiga üles ja terve masin muutub ebastabiilseks. Antud tõstega mis meil on tehtud on auto niigi ebastabiilne, eriti just maanteel, kus liikumise kiirus võimendab niigi veel kõiki muutujaid omaette.
Kere ei oleks üldse mõttekas tõsta tegelikult. 50mm keretõste on igati liiast. Sa viid oma raskuskeskme liiga üles ja terve masin muutub ebastabiilseks. Antud tõstega mis meil on tehtud on auto niigi ebastabiilne, eriti just maanteel, kus liikumise kiirus võimendab niigi veel kõiki muutujaid omaette.[/quote]
jr r22gib t6tt. mina t6stin sillast 100 mm (kiigest) ja kere ei t6stnud (ehk siis v2hem kui jr/kotkas) - ja 35" kumm alla. Stabiilsus on super, eriti aru ei saa et suurem kumm all on, isegi maanteel mitte. Aga l6ikan koobast juba kolmandat korda. Valiku v2rk, kumba eelistada.. kas k6vasti riskida kummi l6hkumisega ja koopa meeletu 2ra l6ikamisega v6i stabiilsuses j2rgiandmisi teha.
daffid kirjutas:jr r22gib t6tt. mina t6stin sillast 100 mm (kiigest) ja kere ei t6stnud (ehk siis v2hem kui jr/kotkas) - ja 35" kumm alla. Stabiilsus on super, eriti aru ei saa et suurem kumm all on, isegi maanteel mitte. Aga l6ikan koobast juba kolmandat korda. Valiku v2rk, kumba eelistada.. kas k6vasti riskida kummi l6hkumisega ja koopa meeletu 2ra l6ikamisega v6i stabiilsuses j2rgiandmisi teha. daff
Tänan, kõrgusega asi selge, aga kuidas raami tugevdamisega asi on ...
jr kirjutas:Siiani pole raamiga probleeme olnud... eks kui ära lguneb siis tuleb tugevdada. Aga praegu tunub, et pole mõtet.
Selge, aga asi nimelt selles, et see raam on juba katki esisilla parempoolse vedru tagumise kronsteini juurest Lapitud on seda ka nii robustselt, et pealevaadates lausa jube hakkab, et kas tõesti peab raamile sellised raudplaadid külge keevitama?
Sellepärast tekkiski see küsimus, kuna ta sealt juba korra pooleks on läinud, äkki on siis veel teisigi nõrku kohti
Jokker kirjutas:et kas tõesti peab raamile sellised raudplaadid külge keevitama?
tegelikult on nii et raamikylge ei tohiks midagi keevitada !
kui ainult prao kinni , siis siledaks käiata - et mingit keevitust näha poleks
ja siis poltida raami välisele kyljele ( mõlemale poole )
pikad raudplaadid tugevduseks.
Raame keevitatud küll ja küll. Peaasi, et kohe 90 kraadi risti raamiga keevist ei tee. Diagonaallõigetega saab suurepärase lappimise teha. Samuti tuleks vältida risti-raami keevitamist.
Aga mida sina seal teha saad on ehk nii...
Eemalda vedrukinnitus raami küljest
Samuti ka eelnev jama mis sinna on keevitatud
Meisterda valmis sobiliku kujuga paik (4-5mm rauast) sinna haiget saanud koha peale, jälgides raami kontuuri servadest
Keevita paik kinni ainult raami servadest paralleelselt mööda raami.
Kinnita vedrukinnitus poltidega läbi paiga ja raami (raam vist peaks olema tagant lahtine selle koha pealt. Samas tee üks lapp (alusseib) ka teisele poole raami sisse, kus kohast poldid läbi lähevad, et tugevam jääks.
Ja põhimõttelt peakski hea olema...kui on veel kuhu keevitada, siis jääb pidama küll.
jr kirjutas:Raame keevitatud küll ja küll. Peaasi, et kohe 90 kraadi risti raamiga keevist ei tee. Diagonaallõigetega saab suurepärase lappimise teha. Samuti tuleks vältida risti-raami keevitamist.
Aga mida sina seal teha saad on ehk nii...
Kinnita vedrukinnitus poltidega läbi paiga ja raami (raam vist peaks olema tagant lahtine selle koha pealt.
Tänan hea nõuande eest Just nii ma tegingi, kuid kahjuks sellel varjandil pole raam seestpoolt lahti Tuli sellest katkisest kohast sisemine katkine tugevndus osaliselt välja lõigata ja raami sisse sai paigaldatud jupike karprauda ja kinnitatud koonuspoltidega, ka vedru kanduri kinnitus sai analoogne eelpool mainituga ja lõpuks taastatud raami sisemine külg <=====> analoogse lapiga ja see siis äärtest piki raami kinni keevitatud. Loodan, et sai hea ja tugev
4x4x4x4x4 kirjutas:eemalda orig.pedaalid ja paigalda mõne teise liikuri pedalbox nt.469 oma ,natuke lõigud ja väänad ,mahub küll .
Tegemist on 469 (unustasin enne mainida) eriti ei ole seda mammonat et tutikat pedaalide komplekti osta. Aga mingilmääral peax saama tõsta ka ilma pedaalide ümbertõstmiseta?