Lasteauto sillad, rehvid

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lasteauto sillad, rehvid

Postitus Postitas tarmo »

Juba pea aastakene on peas mõlkunud mõte hakata tulevasele offroaderile ehitama väikest TR3 elektri-replikat. Paraku ei ole suutnud siiani välja mõelda, mis sildu selleks pruukida.

Auto mõõdud on enam-vähem fikseeritud - umbes sama mõõtu, nagu poes müüdavad elektriautod, võibolla nõksu suurem, aga mitte palju. Oleks hea, kui 90 cm uksest sisse mahuks.

Nagu kord ja kohus, siis auto PEAB olema 4x4 ja 100% sillalukkudega :twisted:
Nüüd siis aga vaja leida need sillad või siis millestki nad ise teha. Ehitus ei pea ju olema teab mis keeruline, sest väga suuri koormusi see asi taluma ei pea, kuid kohe laiali minna ka ei või. Ideaalne oleks difritega sillad, sest pidevalt lukus sildade ja kummist rehviga on kõvemal pinnasel väga niru pöörata.

Eks järgmine mure on muidugi vahekast ja rehvid. Ilmselt võiks leida mõne murutraktori või sarnase asja rehvid, mis oleks võimalikult suure klotsiga. Ideaalne oleks muidugi miniatuurne bogger :D

Jõuallikaks saab ilmselt mingi 12 või 24V starteri mootor, mille pöördeid peab saama sujuvalt regulaatoriga muuta.

Veel üks mõte, mis muudaks auto ehituse tunduvalt lihtsamaks, oleks kasutada nelja elektrimootorit - igale rattale oma mootor. Kuidas nad aga pööramisel eri kiirusega tööle panna, pole päris selge...

Kõik mõttearendused oodatud 8)
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Postitus Postitas yanekk »

Lihtsalt mõte.
Kas mõnda laste ATV-d poleks lihtsam autoks ümber ehitada.
Pakun autoremondi teenust Haapsalus.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Suhteliselt kompaktne ja kerge on "Muravei" reduktor, paraku sõltumatule vedrustusele aga ehk ongi parem. Mingit suurt sillakäiku, sellise laiuse korral, ei saa, küll on lihtsam lahendada esirataste pööramist ja tänu kettükekandele ei vaja vahekaste ja kardaane (keskvõllilt ketid mõlemale reduktorile). Sujuvaks kiiruse muutmiseks peaks sobima vintsidele pakutav asjandus ja ilmselt oleks mõistlik kasutada ka vintsimootorit (on mõeldudud pikemaks koormamiseks ja on juba algselt reverseeritav).
Nelja el. mootoriga ei ole pööramisel probleeme. Hullem see et offroadil hakkab väiksema takistusega ratas oluliselt kiiremini pöörlema. Ideaalilähedane peaks olema 4X AC mootorid ja sagedusmuundur, see jääb aga ilmselt plaanist välja. Päris normaalse asja võiks saada ka muruniitja mootori ja hüdroülekandaga aga jälle kallis.
Selliste projektidega on veel oht et sihtgrupp kasvab sellest enne välja kui asi valmis saab, seega suurusvaru oleks mõistlik.
Odavaim lahendus tõesti odavale laste ATV le kere peale kleepida ja 4 veoliseks aretada.
jõudu igatahes!
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Tarmo lapse vanust arvestades alustab ta projektiga piisvalt ara ja kui üks välja kasvab, küll ta järgmise valmis teeb kellele "pärandada" ;-)

Kõige lihtsam oleks ilmselt jah laste ATV baasila asja ehitama hakata.

Kere kohapealt kontateeru TAI-ga ta just üht kondiauruil laste maasturit ehitab.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Tsehhidel oli miski pisike aiatraktor. Keskelt liigendiga ja puha. Kiirovetsi poja-pojaks kutsut. Selle sild peaks ilusti 33 Boggerit kannatama . :twisted:

Või on võsu veel liiga noor nii suurte mänguassjade jaoks?
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Postitus Postitas karu »

Mul sama, ostsin poisile plastikust el jeebi , selle hammasrattad kulusid ja mootorid lagunesid aga maastikul üsna kiirelt ära, rääkimata võimetusest maastikul. Mõtlesin algul remontida seda plastmassihunnikut kuid saades aru, et see kasu on ainult lühiajaline, otsustasin et peab ümber ehitama ehk mul sama töö pooleli või pigem alustamisel.
Kere otsustasin, et jätan sama, sest see mugav ja ümarate nurkadega ning lapse jaoks ka nägus, värviline selline, laps alles 4 -ne. Nii ette kui taha kavatsen teha toruraamile kinnituvate õõtshoobadega vedrustuse. Mootori suhtes pole veel otsustanud ja pole veel ka leidnud sobivaid väikeseid amorte ning vedrusid kuid tahaksin paigaldada igale rattale oma el mootori. Tagarataste vahel olev võll ehk nagu talasild aga jääb alles nagu on originaalil, esiratastele aga nn sõltumatu vedrustus. Igal rattal oma mootor arvan, et annab võimaluse nö lukus diffriga sarnase neliveo efekti ja pöördel ei hakka liiast pooma, sest el mootorit kiiremini liigutada(pöördel välimine ratas) kui seda teeb elekter ei nõua erilist jõudu.
Tel 56224693
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Amordina ja vedruna peaks töötama sobiv gaasvedru (nn. luugiamort).
El. mootor nõuab päris suure ülekandega reduktorit rattarummu. Suhteliselt huvitav lahendus on teatud el. tõstukitel: kaks el mootorit on "sabapidi" koos ja võllide tagumistel otstel on piduritrumlid (klots surutakse küljelt vastu) ja ajam mõlemale rattale on läbi identsete reduktorite (sellise kerg. Selline lahendus võimaldaks üsna primitiivsete vahenditega kahe trumli omavahelist ühendamist- lahutamist e. tekitada "difriluku" ja ühtlasi lahendaks ka pidurite teema. Läbi reduktorite suurendataks nii pidurdus- kui lukustusjõudu (lukk võiks olla primitiivne sidur kahe trumli vahel).
Soodsad rattad peaks leidma Starcost ja mustrit on võimalik lõigata.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
-=matu=-
Rookie
Postitusi: 19
Liitunud: K Okt 31, 2007 5:17 pm
Asukoht: TLN

Postitus Postitas -=matu=- »

Viimati muutis -=matu=-, N Dets 03, 2009 2:22 pm, muudetud 1 kord kokku.
dodge ram 1500
Kasutaja avatar
Taavi2101
Fitting 38"
Postitusi: 253
Liitunud: T Apr 07, 2009 9:51 am
Asukoht: Järsi-Assaku-Tallinn 56502393

Postitus Postitas Taavi2101 »

Landy kirjutas:Kere kohapealt kontateeru TAI-ga ta just üht kondiauruil laste maasturit ehitab.
Arvestades kiirust, kuidas Tail see auto valmib, siis ...
Ta alustas auto ehitust siis kui plika sündis, pidi selleks ajaks valmis tegema kui ta poistes käima hakkab :D
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

K.....i ilus töö! 150 tuh+?? Kr ja 1000+ ?? töötundi. ...ja valmis ta ongi.
PS. Midagi sellist ette kujutasingi muruniitja mootorist ja hüdroülekandest rääkides.
Tehtud, mõeldud.
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”