lisatuled katusele

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
M.A.R.E.K
Rock Crawler
Postitusi: 618
Liitunud: T Okt 25, 2005 8:35 pm

Postitus Postitas M.A.R.E.K »

he he hr koppel ma tean,et umbes pool aastat tagasi oli sadamas rekkameestele (palgiveoautodele) hr politsei töökrahvik müüa minev kaup oli ,kui teatsid et koppel tee ääres siis ära parem välja mine.äi palgiveo autojuht ja ei jõa teda ära kiruda.nüüd elab pärnu-jaagupis ja peaks ka seal kandis korda lööma :P :P :P
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Re: Lisatuled katusele

Postitus Postitas kala »

LR90 kirjutas:to Stupiduser:
avalikus liikluses on max. pirni võmsuseks lubatud 60 w.
terv. ants
24v voolusüsteemiga autodel on kõikidel h4 ju 75w
kala tervitab vastu 8)
56157755
WhiteLion
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: N Aug 18, 2005 12:11 am
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas WhiteLion »

Tegin copy Profid RÜ foorumist.

Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded. (Vastu võetud teede- ja sideministri 18.05.2001. a määrusega nr 50 (RTL 2001, 69, 941), jõustunud 15.06.2001.)

Grupp 2

Valgustusseadmed

Kood 201.
Põhilaternad (kaug- ja lähituled, ühitatud tulede korral ka teised esituled)
Nõuded:
1) sõidukile on lubatud paigaldada ainult koodides 202–220, 222–224 ja 1102 käsitletud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmeid;
2) laternad peavad olema koostatud nende ehituses ettenähtud lampidest, optilistest elementidest ja hajutiklaasidest;
3) 1999. a või hiljem valmistatud sõiduki lähi- või päevatuled peavad süttima kohe pärast mootori käivitumist;
4) kaug-, lähi- ja udutuled võivad olla paigutatud peitlaternatesse. Peitlaternaid ei tohi olla võimalik juhi kohalt poolikult avada ja sulgeda. Pimestamise vältimiseks laternate avanemisel või sulgumisel peavad tuled sisse lülituma alles pärast peitlaternate täielikku avanemist ja välja lülituma enne nende sulgumise algust. Lülitusmehhanismi rikke korral peab peituv lähituli jääma avatuks või olema kergesti avatav ilma tööriistadeta;
5) hajutiklaasid peavad olema pragudeta või muude vigastusteta. Peegeldi (reflektor) ei tohi olla tuhmunud või korrodeerunud;
6) võib kasutada ainult selle sõiduki variandi ehituses ettenähtud laternaid. 1990. a või hiljem valmistatud M ja N kategooria sõiduki lähi- ja kaugtule laternate optilised elemendid peavad vastama E-reeglile nr 1, nr 5, nr 8, nr 20, nr 31, nr 98, nr 112, nr 113 või direktiivile 76/761/EMÜ. Laternates kasutatavad lambid peavad vastama E-reeglile nr 37 või nr 99. ARK võib põhjendatud juhtudel lubada kasutada teistele sõidukitele ette nähtud laternaid tingimusel, et nende optilised elemendid, lambid ja laternate paigutus vastavad nõuetele;
7) 1996. a või hiljem valmistatud L kategooria sõiduki laternate optilised elemendid peavad vastama E-reeglile nr 57 või nr 72;
8 ) ei tohi kasutada vasakpoolses liikluses kasutamiseks ettenähtud lähitule laternaid (vasakpoolses liikluses kasutatava laterna klaasile on kantud nool). Lähituled, kaugtuled, lisakaugtuled ja eesmised udutuled peavad lülituma koos eesmiste, külgmiste ja tagumiste ääretuledega ning numbrituledega, välja arvatud kaug- ja lähituled juhul, kui neid kasutatakse lühiajaliselt hoiatava valgussignaali edastamiseks;
9) kohustuslike laternate kaitseks ei tohi kasutada selleks mitte ettenähtud vahendeid.

Kood 203.
Kaugtule laternad

Nõuded:
1) M ja N kategooria sõidukil peab olema kaks või neli kaugtule laternat. N3 kategooria sõidukile on lisaks neljale kaugtule laternale lubatud paigaldada kaks lisakaugtule laternat. N3 kategooria sõidukil võivad üheaegselt põleda mitte rohkem kui kaks paari kaugtule laternaid. Kui M1, M2, M3, N 1 ja N2 kategooria sõidukil on neli kaugtuld peitlaternates, siis on lubatud paigaldada kaks lisakaugtule laternat, mida võib kasutada ainult lühiaegse valgussignaali edastamiseks. L kategooria sõidukil peab olema üks või kaks kaugtule laternat. Kaugtule laternate asetamine haagisele on keelatud;
2) kõigi kaugtulede ümberlülitumine lähituledeks peab toimuma üheaegselt ja need peavad lülituma põlema ja kustuma korraga. Lähituled võivad jääda põlema koos kaugtuledega;
3) summaarne kaugtulede valgustugevus, mida saab üheaegselt sisse lülitada, ei tohi M ja N kategooria sõidukil ületada 225 000 cd, L kategooria sõidukil – 120 000 cd;
4) kaugtulede värvus peab olema valge või valikkollane;
5) kaugtulede sisselülituse märgulamp on kohustuslik;
6) 1990. a või hiljem valmistatud M ja N kategooria sõiduki kaugtule laternate paigutus peab vastama E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele ning 1996. a või hiljem valmistatud L kategooria sõiduki kaugtule laternate paigutus peab vastama E-reegli nr 53 või direktiivi 93/92/EMÜ nõuetele;
7) või tähisega kaugtule laternate klaasidel peab olema kaugtule tunnustäht ĢRģ tähise või kohal. Tähisest paremal peab paiknema valgustugevuse kontrollarv. Üheaegselt sisselülitatud kaugtulede kontrollarvude summa ei tohi ületada arvu 75, mis vastab valgustugevusele 225 000 cd.

Kui kaugtulelaterna klaasidel tähistus puudub, mõõdetakse iga kaugtule valgustugevust eraldi ja tulemused summeeritakse;
8 ) või tähisega laterna puhul, milles on ühitatud kaug- ja lähituli, peab reguleerimine toimuma lähitule reguleerimise teel (vt kood 202);
9) enne 1988. a valmistatud sõidukitel on lubatud kasutada ameerika sümmeetriliste tuledega (ilma või tähiseta) lähitule laternaid. Selliste ühitatud lähi- ja kaugtuledega laternate reguleerimine peab toimuma kaugtule reguleerimise teel. Kaugtule laternate valguslaikude keskpunktid sõiduki ette asetatud ekraanil peavad kokku langema Ģ*ģ tähistatud punktidega, kui sõiduk asub 5 m kaugusel ekraanist ja laterna valgusava alumise serva kõrgus teepinnast (h) on (vt joonis 9):
• h 0,8 m u = 25 mm
• 0,8 = h = 1,0 m u = 35 mm
• h > 1,0 m u = 50 mm

Tulede värvus määratakse elektroonilise kolorimeetriga CIE koordinaatide süsteemis.

Kood 206.
Lisakaugtule laternad
Nõuded:
1) lisakaugtule laterna valgusava välisserv ei tohi olla lähemal sõiduki välisgabariidile kui lähitule laterna valgusava välisserv ja laterna ülaserv kõrgemal kui 4 m teepinnast. Haagisele on lisakaugtule laternate paigutamine keelatud. Kui neljale peitlaternates asuvale kaugtulele on lisaks paigaldatud kaks lisakaugtule laternat, siis peab elektriskeem tagama, et neid saab sisse lülitada ainult lühiajaliselt hoiatava valgussignaali edastamiseks;
2) koodi 203 nõuded;
3) lisakaugtule latern ei tohi olla nii suunatud, et ta otseselt või kaudselt, tahavaatepeegli või mõne teise valgust peegeldava pinna kaudu, pimestaks juhti.

Keda huvitab, kuidas on määrus sõnastatud, siis:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=882352

hea uudis nüüd varuks, kuna info otseselt eravedaja käest, kes sattus Pärnu politsei Koppeli küüntevahele.
Lisa prosed mis paiknevad katusel, peavad olema päevasel ajal kaetud ja õhtul, pimedal ajal on neid õigus kasutada kui lisa tulesid.
Kolleeg oli sõitnud läbi pärnu kodupoole keset päeva, kui oma kiuslikku jonni ajav Koppel ta peatas, ning nõudmised olid järgmised, see et sa nüüd keset päeva mulle ilma kateteta tuledega vahele jäid, on mul õigus sind saata kordus ülevaatusele või lasen sul prosed maha keerata, kuna päevasel ajal peavad prosedel katted peal olema.
Nii et üleskutse, kasutame lisa valgustust vaid selleks ettenähtud ajal ja mured peaksid olema ka Koppeliga lahendatud.
Hoidke oma tuledel päeval katted peal ja õhtul ei tüüta teid keegi.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Töötulede kohta polnud nagu midagi?
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Seda ma räägin, töötulede kohta pole seaduses norme olemas peale nende lülitusskeemi. Nii, et kui lülituvad nagu töötuled, siis ongi töötuled ja keegi ei saa väita, et on ebaseaduslikud kuna norme lihtsalt ei ole. Töötulesid ei saavat normeerida kuna vajadused on väga erinevad.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Peavad vist vastama ainult mingitele müstilistele koodidele 202–220, 222–224 ja 1102 ?
Martiini
Off Roader Wannabe
Postitusi: 30
Liitunud: E Aug 18, 2003 3:30 pm
Asukoht: Harjumaa, Pikaveski

Postitus Postitas Martiini »

Töötulede teemat võite lugeda ka selles foorumis: http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=66522
fs
Off Roader Wannabe
Postitusi: 30
Liitunud: N Dets 02, 2004 5:53 pm
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas fs »

HMM kirjutas:Seda ma räägin, töötulede kohta pole seaduses norme olemas peale nende lülitusskeemi. Nii, et kui lülituvad nagu töötuled, siis ongi töötuled ja keegi ei saa väita, et on ebaseaduslikud kuna norme lihtsalt ei ole. Töötulesid ei saavat normeerida kuna vajadused on väga erinevad.

Nõudeid on siiski veel, lisaks lülitusskeemile. Järgnev on väljavõte mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavatest nõudetest.


Kood 208. Töötule laternad

Nõuded: 1) töötule laternate paigutus peab võimaldama piisavalt valgustada töökohta, kuid ei tohi pimestamisega tekitada liiklusohtlikku olukorda;

2) töötule laternad võivad olla teisaldatavad;

3) töötule laterna klaas, v.a alarmsõidukil kasutatavad, peab olema valgust hajutava mustriga. Temal ei tohi olla auto valgustusseadmetena kasutatavate laternate tähistust. Töötule värvus peab olema valge või valikkollane;

4) töötule lülitamine peab toimuma eraldi lülitiga ja sõiduki armatuurlaual peab olema nende märgulamp.



Minul saavad igatahes lähipäevadel neli suurt laternat katusele, eks näis kas hakkab keegi jonni ajama või mitte.
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2516
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

Aru ma ei saa, mis asja te neid lisatulesid nii palju igale poole toppida tahate :twisted:
Minul on peale põhitulede veel üks lisatuli ees alles ja valgust on igati piisavalt. Tahate kilomeetrite taha näha? Siis keerake parem korralikd tuled ette ja reguleerige korralikult välja...
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
virx2
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 163
Liitunud: R Apr 01, 2005 8:36 pm
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas virx2 »

täiesti nõus sinuga bigmarx ;)
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

bigmarx kirjutas:Aru ma ei saa, mis asja te neid lisatulesid nii palju igale poole toppida tahate :twisted:
Minul on peale põhitulede veel üks lisatuli ees alles ja valgust on igati piisavalt. Tahate kilomeetrite taha näha? Siis keerake parem korralikd tuled ette ja reguleerige korralikult välja...
Mina ei kasuta lisatulesid maanteel pea kunagi. Reeglina ikka metsas müttamisel, kus ette, taha ja külgedele pidevalt valgust vaja. Seega tõesti töötuledena.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
jlx
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 145
Liitunud: K Dets 29, 2004 6:49 pm

Postitus Postitas jlx »

Talvisel ajal tuisuvaaludest läbi rünnates(pimedal ajal) on katusetuled vägagi kasulikud,sest enamasti lööb terve esinina nii lund täis,et originaaltuled ei näita enam midagi.
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Postitus Postitas kala »

täitsa õige jutt!
ma metsas tavalisi tulesi ei kasuta praktiliselt üldse,ainult kause omasid!ex muidugi saab ilma ka,on sõidetud ainult led lambiga ka,pea aknast väljas :D
56157755
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

bigmarx kirjutas:Aru ma ei saa, mis asja te neid lisatulesid nii palju igale poole toppida tahate :twisted:
Minul on peale põhitulede veel üks lisatuli ees alles ja valgust on igati piisavalt. Tahate kilomeetrite taha näha? Siis keerake parem korralikd tuled ette ja reguleerige korralikult välja...
Endal ohutum liigelda ju. Sigahea on ikka küll maanteel lasta, kui 3xHella 3000 ees põlevad. Relax olek on roolis kohe.
+372 5028488
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2516
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

Kui 3xHella 3000 ja põhituled on seadusega kooskõlas, siis tunneks ma ka end roolis rahulikult 8)
Samas ma jällegi ei usu, et sellise koosluse puhul küünalde arv nõutud piiridesse jääb. Sama lugu ka igasugu "töötuledega", mida siin katusele jne toppida püütakse.
Samas katusel olevate tuledega on küll väga hea sõita, aga need paistavad ka kaugemale ja hakkavad vastusõitjat varem pimestama, kui nad ka lisalüliti alla on pandud, võib tulede vahetamisega üpriski hiljaks jääda ja liiklusohtliku olukorra tekitada... :roll:
Sihtotstarbeliste töötuledega, mida kasutatakse ainult metsas, on nõus nii politsei kui ka muud organid :wink:
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”