Ladoga 2009 - 30.05 - 07.06

Ametlik info võistluste kohta, küsimused, kommentaarid, järelkajad.

Official information and discussions about 4x4 competitions. Information on international events welcome!

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Oliver, Moderators

Vasta
jackass
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: N Mär 22, 2007 8:39 pm
Asukoht: kostivere kultuurimaja
Kontakt:

Postitus Postitas jackass »

Viimased uudised siis räägivad seda, et kogu kaader tõsteti tahaotsa v.a. Viido (eestlastest) ehk Viido läks juhtima, järgi tulevad lätlased ja venelased. Põhjus kolmapäeval valesti sõidetud rada vms. Targemad ehk oskavad paremini kommenteerida. Paras kammaijaa käib :hs
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1187
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas srock »

:bang: Ei ole võimalik.
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
4x4 sõber
Fitting 38"
Postitusi: 307
Liitunud: E Veebr 19, 2007 2:42 pm
Asukoht: TALLINN

Postitus Postitas 4x4 sõber »

jackass kirjutas:Viimased uudised siis räägivad seda, et kogu kaader tõsteti tahaotsa v.a. Viido (eestlastest) ehk Viido läks juhtima, järgi tulevad lätlased ja venelased. Põhjus kolmapäeval valesti sõidetud rada vms. Targemad ehk oskavad paremini kommenteerida. Paras kammaijaa käib :hs
Ma ju kirjutasin, et venelased mõtlevad midagi välja, et nendeomad ka mingi koha saaks. See ju Venemaa kus omad alati esimesed :D


Kahju meie omadest
Libekala
Lord of the Numbers
Postitusi: 94
Liitunud: K Aug 31, 2005 2:18 pm

Postitus Postitas Libekala »

Tulemused siiski kehtivad, midagi ümber ei tehtud. Lukoil täna starti ei läinud, seega neist ohtu pole. Tom ja Raul läbisid katse enamvähem võrdselt, täpseid tulemusi veel pole. Viido kaotas umbes pool tundi neile. Rada oli olnud vägagi vesine ning raske. Arto praegugi veel metsas - auto katki (probleemid elektri poolel). Karta on, et katkestavad. Esimese koha saatus selgub siis homme.
Vahur
misasi see pidur on?
Postitusi: 217
Liitunud: R Sept 15, 2006 10:08 am

Postitus Postitas Vahur »

Ei tasu paanikat tekitada-tulemustega kõik ok-lihtsalt eile päeval ei olnud Tomi ja Rauli üleeilse etapi trackid(trajektoorid) läbinud täiendavat kontrolli(õhtul kontrolliti üle ja track klappis ettenähtuga).Mingil hetkel oli tõesti infostendil kirjas liidrina Viido ning Tomil ja Raulil läbimata etapp .Need kes enne käinud Venemaal teavad juba, et selliseid "näpukaid" juhtub seal pea igal õhtul ja sellest eriti verest välja ei lähe.Eelmisel aastal oli Viidol korduvalt jama küll kiiruse ületamiste ja tracki läbimisega.Tavaliselt piisab õigluse/tõe jaluleseadmiseks korraldajate suulisest informeerimisest ,kuid on tulnud kirjutada ka kirjalikke avaldusi/proteste.
Esialgse info põhjal suurendas Tom pisut vahet Kostiverega.Õhtul siis täpsemad ajad ja seisud TR2-s samuti

Vahepeal suhtlesin Artoga -G-l sädeme probleemid (kord on siis jälle pole).Peale igat veeloiku kipub välja surema.Kuna max aeg on täis siis keeras otsa ringi ja sõidab stardi poole tagasi kus" tehnitska" juba ootab.Edasi laagrisse ja tuleb homseks liikuma saada.

Vahepeal veel natuke rõõmustavaid teateid Grand Turismist -
Peale eilset juhib Olle ja teine on Priit-tõotab tulla üks edukaimaid võistlusi eestlastele.
Vahur Romet,Carservice tiim,piloot
jackass
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: N Mär 22, 2007 8:39 pm
Asukoht: kostivere kultuurimaja
Kontakt:

Postitus Postitas jackass »

Hmm no loodame, et nõnda on nagu Sa Vahur väidad aga Ladoga lehelt järgnev info:
В ТР1 после проверки трек-логгеров (средство контроля маршрута участников) «чемпионат Эстонии» распался, однако первое место сохранилось за эстонским №114 Видо Лаане/Индрек Никкер. Второе место перешло к лучшим гонщикам по пляжу №108. на третьем месте Александр Евтушенко/Вадим Седов №106.

Suur Päälik kella 18 ajal väitis, et ootavad veel protesti tulemusi (minu kõrva jõudis vähemalt selline info).

EDIT: 15 min tagasi saadud info põhjal siiski vanad seisud taastati(ja seda alles enne 22:00!). Tomi ja Rauli vahe peale tänast sõitu ca 20 min (Tom oli täna 9 min väledam Raulist).

Homme siis selgub tõde, kes on Liivimaa parim ratsutaja :goner :lol:
Vahur
misasi see pidur on?
Postitusi: 217
Liitunud: R Sept 15, 2006 10:08 am

Postitus Postitas Vahur »

Seda kodulehe juttu lugesin eile hilisõhtul minagi ja imestasin kui operatiivselt nad suudavad mitteametlikke tulemusi kajastada ja kohti ümber vahetada.Üks segaduste algpõhjustest võib peituda selles, et trackloggerite kontrollija(juba aastaid Vepsal ja Ladogal sama tööd teinud kõhna habemik) viidi vahepeal(kolmapäeval?) Piiterisse haiglasse ja teda asendada püüdvad isikud ei oska/suuda kõike seda tehnikat veel hallata.

TR2-s tegid Matis ja Tai(Pohh) endal elu tänasele katsele sõites vähe põnevamaks ja jõudsid starti 28 min hilinemisega(lubatud 30min-kui üle selle siis etapp läbimata).Napilt läks, kuid "ühe soojaga katsele " peale lennates õnnestus enamus konkurente kätte saada ja möödudagi.Kättesaamatuks jäi vaid senine liider ,kes enne viimast etappi kasvatas veel edu Matise ees.Loodame teine koht tuleb homme kindlasti!

TR1-s järjekord enne otsustavat etappi
1.Tom
2.Raul
3.Viido

4-5 on leedukas ja venelane kaotust Viidole ca 2-2,5h
Arto kukkus kõvasti tahapoole(täpselt ei tea kuid oma arvutuste järgi 8-9 kohale).Hea uudis et homme Arto ikkagi stardis.

Stardid algavad hommikul kell 7

Tom stardib 7.06 Viido kohe kannul 7.09
Kostivere ja Arto tagantpoolt.
Seega võibolla Raulil väike eelis -aga võibolla hoopis Tomil -kahjuks ei tea täpset omavahelist stardivahet.Mina eelistaksin tagantulija olla.Samuti on ju oma võimalus Viidol olemas-juhul kui Raul ja Tom omavahelises võistluses peaksid hakkama vigu tegema.
Kuradi raske on kellegile konkreetselt "pöialt hoida" -esimesed kolm kõik ju omad aga sõidavad kõik ju ühe ja sama("vale") auto(traktori)margiga--- hoian hoopis Artole tal vähemalt "valgete inimeste "käigukast ja bensiinimootor!Peasi et kõik omal jalal katselt välja tulevad!
Viimati muutis Vahur, L Juun 06, 2009 12:59 pm, muudetud 1 kord kokku.
Vahur Romet,Carservice tiim,piloot
Vahur
misasi see pidur on?
Postitusi: 217
Liitunud: R Sept 15, 2006 10:08 am

Postitus Postitas Vahur »

Esialgsed tulemused(kinnitatud/lõplikud tulevad alles õhtul peale trackide kontrollimist) TR1-s
1.Tom
2.Raul
3.Viido

Arto pole veel laagrisse jõudnud

TR2-s
Matis teine(aga neil veel kontrollimata ka eilne track)

Eks õhtuks -siis kui osalejatele diplomeid jagama hakatakse - saavad lõplikud tulemused paika.
Olle ja Priidu tulemused peaks ka lõunaks saama-öösel oli neil viimane arvestuslik etapp(öine orienteerumine)

Suhtlesin just Pridoga -temal läks öine orinteerumine hästi(1-2 koht),Olle oli vist 19(osavõtjaid oli ca 50).Praegu jalutasid briifingule sest tahetakse täna päeval neile veel mingi väike võistlus korraldada.Praeguste tulemuste põhjal peaks Prido Grand Turismis võitjaks kroonitama aga eks peale briifingut kuuleb mida korraldajad kohtade segamiseks välja on mõelnud.
Matise trackid kontrollitud ja koondtabelis teine koht!Väga tublid!
Varsti ehk saab TR1 kolmikvõidule ka paberil kinnitust-praeguses tabelis on Tom esimene(õnnitlused!) ja järgnevad leedukas ning venelane.Hetkel veel Viido ja Rauli trackid kontrollimisel kuid peaks varsti asjad korda saama.Arto ka sõitis katse läbi(eilne katse ja kindel neljas koht läksid siis vigase jagajakaane arvele) ja üldarvestuses ehk 8 koht.
Vahur Romet,Carservice tiim,piloot
Vahur
misasi see pidur on?
Postitusi: 217
Liitunud: R Sept 15, 2006 10:08 am

Postitus Postitas Vahur »

Hetkel Venemaalt vägagi s...d teated.
Trackide kontrollija on jõudnud otsusele et kuna venekeelses reglemendis pole lubatud võistlejal oma GPS-lt/läpakalt tracki kontrollimiseks esitada(ingliskeelses on lubatud) siis võistluste spordikomissar(varasematel aastatel oli vähemalt kolmeliikmeline komissaride kogu) tunneb ennast tähtsana/jumalana (keelab,käseb,poob ja laseb) ning muudab pidevalt tulemusi.
Kell 18,00 oli seis midagi sellist
Esimene Tom,Arto 5-6,Viido 7,Kostivere 8-9(juba kaks läbimata etappi)
TR2-s Matis ja Tai kolmandad sest hilinemisega alanud etapi stardist puudub neil esimese 300meetri track(rada läks mööda metsateed ja oleks ju olnud "selge ajaline võit" liikuda kõrval mööda tihedat metsa???)

Ühesõnaga - laagris kihab nagu äsja tou saanud herilasepesas.Kui kella kümneks(22.00) õiglust jalule ei seata siis võib juhtuda et autasustamistseremooniat hakkavad boikoteerima lisaks eestlastele ka soomlased,inglased,lätlased ja leedukad(kõigil samuti kas mingid jamad trackidega või siis lihtsalt solidaarsed EU kodanikud?).Liiguvad jutud ka kohesest kojusõidust.
Maidu,Viido,Tai ja paljude teiste isiklik arvamus on see et praeguste tulemuste kehtima jäämisel jääb see meile viimaseks Ovcinnikovi poolt korraldatud üritusel osavõtuks(st Ladoga ja Vepski Les).
Toetan 100%.Kuidagi aastast aastasse jääb sporti(offroadi) vähemaks ja tulemused sünnivad"telgitagustes"
Aga ärgem rutakem sündmustest ette.Püüdsin lihtsalt edasi anda laagris valitsevatest meeleoludest
Vahur Romet,Carservice tiim,piloot
Vahur
misasi see pidur on?
Postitusi: 217
Liitunud: R Sept 15, 2006 10:08 am

Postitus Postitas Vahur »

Õige pea paneb Oliver "ametlikud" protokollid ülesse -kui need kehtima jäävad siis kaob tükiks ajaks ära tahtmine minna sellisele "võistlusele"
Eestlased igatahes õhtusele lõpulõkkele ja diplomite jagamisele ei läinud.
Vahur Romet,Carservice tiim,piloot
Kasutaja avatar
Oliver
offroad on külm, pime ja vastik
Postitusi: 442
Liitunud: T Dets 20, 2005 4:02 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Oliver »

Результаты трофи рейда "Ладога" - http://www.ladoga-trophy.ru/images/stor ... ts2009.xls

Результаты Гранд-Туризм - http://www.ladoga-trophy.ru/images/stor ... 2009gt.xls
Oliver Sults, TR3, 20 aastat võidu- ja lõbusõite
Orienteerumiseks vajaliku arvuti leiad siit: https://supervivent.eu/offroad
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Tõsine mõtte koht, kas Vepskile ikka minna? Korraldaja ju sama. Ma tõesti ei tahaks võistelda võistlusel, kus tulemus sõltub korraldaja antud tehnikast ja protestikomisjon otsutab asja puuduliku tehnika kasuks. Kuigi usaldusväärsed alternatiivsed kontrollvahendid olid olemas. Igatahes telefonis kostuv meeleolu laagris, oli kõike muud kui rõõmus. :cry:

Aga meie meeste sooritus oli ikkagi ülivägev.

:goner
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
tango
Lendab Madalalt
Postitusi: 627
Liitunud: N Dets 15, 2005 11:22 am
Kontakt:

Postitus Postitas tango »

Omalgi oli plaan Vepsale minna Taiga,aga eks näis mis saab.
http://www.olympiccar.com
http://www.pulmasoidud.eu
TR1 Team Tango, piloot. TR1 2007 III koht, Balti Karikas 2007 III koht.
Tel: 56 200 666
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

Tervist siis ka asjaosalise poolt.

Laekusime kodumaale hilisööl või pigem varahommikul. Piir kõik kena aga venelaste viimane "maasikasse" panek ajas s..ta keema küll. Ilm ürituse keskel keeras küll vahepal düünides nii saastaks, kui juuni kuus ültse keerata saab aga sellest ei olnud hullu. Meie probleem oli see, nagu siin ka varem mainiti track logger ehk must kast käivitus u 5 min peale sisselülitust ja u 300m trassi alguse "asfalt" teest oli puudu. Suur põhjus muidugi oli selles, et habemega kohtunik viidi piitrisse haiglasse, kes vaatas neid tracke võibolla natuke loomingulisemalt ja ei teinud sellest võistlusest arvutimängu. Poodiumil käies küsis ka taat migrofoniga meie käest miks me ei naerata sai talle teha selline väga võlts smile ja maha astuda. Eks see tekitas paljudes pealtvaatajais küsimusi.
Rajad ise algselt olid kuivad ja suuresti kattusid varasemate aastate tr1 radadega mis tähendas seda, et seal kus väikse rattaga juba vintsisid sai suurega veel sõita. Pärast kahepäevast vihmasadu saime aga sellise kena savitrassi mis oli juba midagi. Rohkem vist ei oska midagi lisada sest pea alles natu paks ja veidi magamata.

p.s. nüüd on riiulis 2008 tr 3 koht
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
vintsigunn
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 113
Liitunud: T Apr 24, 2007 7:32 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vintsigunn »

Terekest ka Ratturite isehakanud "sulesepalt" :wave

Siit siis mini-reisikiri Ladoga Trophy 2009 kohta läbi meie vaatevinkli.
Et tulevikus Eesti lipp ikkagi Laadogal edasi lehviks, siis lisaks katsetel toimunule üllitasin ka lühitutvustuse neile kes veel selle võistlusega eriti kursis pole ja alles osalemise mõtteid koguvad/mõlgutavad.
Nii, et "vanakesed" palun ärge pika sissejuhatuse pärast :goodguy

30.05-7.06.09 toimus venemaal juba 13. korda maailma suurim 4x4 maasturite orienteerumise- ja kestvussõit „Ladoga Trophy 2009“ kuhu kogunesid oma tehnika-, oskuste- ja „vaimujõu“ vastupidavuse proovilepanekuks ~170 võistkonda rohkem kui 10 riigist.

Võistluste pidulik avamine toimus Sankt-Peterburgi vanalinnas Iževski katedraali eest, kus samaaegselt linna sünnipäeva tähistavale linnarahvale oli uudistamiseks üles rivistatud kogu masinapark. Peale korraldajate avakõnesid ja tuhandete õhupallide taevasse lennutamist juhatati võistlejad autodega stardi-poodiumile ning sealt läks juba sõit läbi suvise Piiteri Laadoga järve suunas.

Võistluse iseloomust niipalju, et 9 päeva jooksul tuleb maasturitel läbida etteantud marsruudil ~1200km st. ring ümber Euroopa suurima (Laadoga) järve, mis on Peipsi järvest ~7x suurem! http://et.wikipedia.org/wiki/Laadoga_j%C3%A4rv Traditsioonilisest sõitmisest on teinekord asi päris kaugel, sest võistluse jooksul tuleb korduvalt läbida mudaseid/kiviseid metsasihte ja -raiesmikke, ületada soiseid alasid ja -jõgesid, turnida kivirahnudel ja rallitada liivaluidetel.
Võistlejatele puhkuse andmiseks on ka mitmeid (alla tunni kestvaid) võistlusetappe nt. ralli liivadüünides ja vigursõit järve kaldal. Samas on need ikkagi ülimat meisterlikkust nõudvad nii, et kokkuvõttes jagub ikkagi pinget kogu etapi ulatuses.
Lisaks võistlejatele teevad mööda sõiduteid Laadogale ringi peale ka saatemeeskonnad, kelleta oleks võistlejatel väga raske sellise mastaabiga üritusel hakkama saada. Nende organiseerida on majutus e. laagriplatsi pidev püstitamine/ümberkolimine, toitlustamine, kütuse- ja toiduvarude soetamine ning vajadusel võistlusautode remontimine.
Selle võistluse eduka läbimise eelduseks on täielik meeskonnatöö ja üksteise usaldamine. Kõigil on oma roll ja vastutus ning võidukaks osutubki see meeskond kes on suudab kõige operatiivsemalt pika võistluse käigus tekkinud situatsioonid lahendada.
Kuna Eesti meeskondade laagrid on enamasti kõrvuti siis ei puudu ka lõõgastav laagrielu. Ilmad on suviselt soojad ja ööd valged, ning kui ei tule just tehnikat remontida ja hommikul varakult startida, siis jagub laagrimelu teinekord varajaste hommikutundideni.
Ladoga Trophy suure populaarsuse ja pika traditsiooni valemiks on suurepärane võistluse formaat, võrratu loodus, meeldiv seltskond ja eksklusiivne suvepuhkus mida reisibürood ei müü.

Meie teamile oli see kolmandaks korraks Laadoga järvele tiir peale teha.
Saatemeeskond oli järjekordselt komplekteeritud Ratturid/Maasturid ühisjõududest kuhu kuulusid legendaarne peakokk/laagriülem ja Maasturite tehn. tugi Margus (Ats) :hail , uue liikmena abiline nii köögis kui Ratturite tehn. toe poolel "õpilane" Andres (Tuisk) alias UNN1 :yupikaye ja Ratturite ülikogenud remonditalli pealik Renku alias UNN2 :thumb:
Juhtivatel kohtadel :driving olid Maasturite Tom ja Ratturite Arto.
Abi-"silmade" ja abi"musklite" kohta täitsid Tom-i Toyotsis Are ning Arto G-mersus Kairi ja Gunnar

Kogu meie liikuv karavan alustas venemaa poole liikumist juba kolmapäeval, sest meie reisiplaanides on alati oma koht ka "kultuurilisel" osal (mille eest vastutab Kairi) :inct . Eesti piiri ületamine kulges suht ladusalt (kui välja jätta ärev hetk Arto kokkuteibitud tehn. passiga :wink: ), kuid vene piirile jäime toppama tänu vahetuste üleandmisele. Täheldada võis ka tollirahva kasvanud huvi kogu träni vastu mis meil kaasas oli.
Teekond Piiterisse kulges mööda järjest hullemaks muutunud teid kolistades kus augud on tekkinud juba ka olemasolevatesse aukudesse :lol:
Neljapäev kulus tehn. ülevaatusele ja registreerimisele ning reedese päeva veetsime mööda St. Peterb. hulkudes, metrooga sõites (mis oli Tom-ile esmakordne kogemus) ja pool päeva kulus Neva jõe saarel asuva Peter-Pauli kindluses asuvate lõputute muuseumite külastamisele.
Kultuurilaks käes, olime valmis :cheers rüübates järgmisel päeval algavaks Laadoga nn. võistlus-ekspeditsiooniks :driving

Siit siis mõned killukesed meie võistluste kulgemisest:

Esimene võistluspäev algas meile loosi tahtel viimaselt 16-ndalt positsioonilt. Ees ootas juba paari aasta tagusest ajast tuttav metsarada koos üksikute veekatsetega. Võistlejate infotunnil tehti teatavaks, et ühe jõe sild on „puudu“ ja veetase päris kõrge.
Tehnika hoidmise nimel soovitati ka katsest loobuda … aga kui juba nii kaugele tuldud, ning see poleks esimene kord autoga sügavat jõge ületada, siis läksime loomulikult katsele. Päikeseline- ja kuiv periood oli muutnud trassi läbimise üsnagi kergeks ning rallit meenutav sõit kulges päris tempokalt. “Sillata jõe“ ületamine osutus oodatust kergemaks ning kokkuvõttes saime etapilt 2. koha.
Ilm oli suviselt palav ja päikeseline kuni hiliste õhtutundideni. Tehnika püsis ühes tükis, tulemus samuti hea nii, et võis võistluse alguse lugeda vägagi kordaläinuks.

Teine võistluspäev möödus tuttavatel kaljudel elektriliini all, kus sõit kulges põhiliselt kändude ja kivirahnude vahel üles-alla laveerides ning sekka pisut ka mudast metsavahet. Kivine pinnas ja turnimine on alati meile sobinud ning kõik sujus kenasti kuni tehnikajumal läks „lõunale“ ja uute nõuete kohaselt paigaldatud voolukatkestuse elektrijuhtmed pidasid vajalikuks kärssama hakata ning ära sulada. Senini ladusalt kulgenud sõitu oli küll õnneks võimalik jätkata, kuid 30min remondipausist tingitud ajakaotuse tõttu nihkusime üldarvestuses 6. kohale. Tunne oli ligilähedane sellele nagu Erkki Nool oleks teivashüppes kirja saanud vaid algkõrguse :bang: See on/oli alati MEIE trumpetapp :bcry
Tagasisõit laagrisse kujunes peaaegu, et sama põnevaks kui võistlus. Meie poolt tagasiminekuks valitud tee osutus eelmise aasta võistlustrassiks :roll: mis sai siis nö. profülaktika mõttes siiski veelkord läbi sõidetud :rofl:
Laagris teostatud põhjalikumate remonditööde käigus selgus, et ka süütepool oli „põlengu“ käigus kõvasti kannata saanud ning vajas väljavahetamist. Tänu abivalmis kaasvõistlejatele õnnestus laagrist leida üks toimiv analoogne vene süütepool mis ka edukalt saksa tehnikale „siirdati“ ning võistlus võis jätkuda :P

Kolmandaks võistluspäevaks oli juba eelmise päeva pettumus meeles läinud ning alustasime uuesti liidrite tagaajamist. Selle päeva katse toimus uuel trassil mis meenutas takistustega „ameerika mägesid“. Kogu 7km trass oli kive ja väikeseid jõekraave täis offroad „kiirtee“ mille läbimiseks polnud tarvis muud kui külma närvi ja õnne, sest korraldajate poolt oli loodud auto lõhkumiseks rohkem eeldusi kui oleks soovinud. Juba peale esimese kraavi läbimist lõpetas momentaalselt kivistunud savimassi all koostöölepingu auto generaator ja edasine sõit kuni lõpuni kulges tänu tehnikahaldja soosingule vaid aku toitel. Niigi ärevale momendile lisas parajalt pinget ka kütuse lõppemisele viitav näidik, sest kütusepump oli lekkima hakanud :( . Õnneks jagus akus voolu- ja paagis kütust :br ning saime etapi edukalt lõpuni sõita. Laagrisse jõudes seiskus auto kümmekond meetrit enne võistluse staapi :wink:
Positsiooni parandada ei õnnestunud ja jätkasime/püsisime 6. kohal
Peale õhtust infotundi külastasime Prido (Priit Aus) laagriplatsi kuhu oli järve kaldale püsti pandud popp telk-saun, mille mõnusid siis ka koos selleaastase esmakordse ujumisega meelsasti nautisime. Senini 25-30c´lõõmanud päike vahetus õhtul korraks väikese vihmasabinaga, kuid õnneks sajuks ei pööranud.

Neljas võistluspäev algas varajase tõusmisega, sest laager tuli kokku panna ja meid ootas ees ~180km sõit järgmisesse võistluspiirkonda. Võistlustrass oli senistest katsetest kõige mitmekesisem. Koormust jagus nii tehnikale kui võistlejatele, sest tuli läbida mitmeid jõgesid ja soiseid metsaaluseid ning turnida mägises metsas.
Kui siiani oli kõikidel eestlastel kokkuvõttes hästi läinud e. teistest ajalise edumaa saanud esikuuikusse kuulusid kõik 4 Eesti võistkonda, siis selle etapiga tehti „puhas vuuk“ ja võeti etapilt nelikvõit! Üldarvestuses hõivati samuti 4 esimest kohta. Etapil mahtusid 2-4 koha tulemused 2min sisse ja kaotus liidrile ~12 min. Vahe järgmiste võistlejatega e. 5. kohaga oli ~1h. Ilmselgelt oli tehnikajumal seekord kõigi eestlaste poolt ja loodame, et nii jääb see ka edaspidi, ning lõplik paremusjärjestus otsustataksegi omavahel.
Kummalisel moel suutsime vahetult enne finišit ~10min metsas ekselda ja kaotasime seetõttu väärtuslikku aega. Kõigest hoolimata olime suutnud 6. kohalt 4. kohale tõusta. Super :cheers
Laagris ootas jälle ees suurem remondiõhtu, sest raske raja tõttu kurnatud tehnika tuli korda sättida. Eestlaste ühislaagri kopsimine ja generaatori põrin meelitas kohale ka võistluse kaameramehe kes jäädvustas meie auto kinnitusest lahtimurdunud amortisaatori keevitamist
Eestlaste heade tulemuste tähistamiseks küpsetas Kairi meile maitsvaid pannkooke :hail
Kuumus oli lõplikult taandunud ja taevas ohtlikult pilvine.

Viiendal võistluspäeval oli kahjuks päike koos meie õnnega vihmapilve taha läinud. Katse algas paljulubavalt, sest pealtvaatajatele ühe põhilisema atraktsiooni e. tugeva vooluga ja kohati väga sügava Tuksa jõe läbisime tänu eelnevate aastate kogemusele probleemideta. Vale sõidutrajektoor võib lõppeda selles jões üsna lihtsalt auto uppumisega. Seejärel saime edukalt ületatud ka rabajões oleva ujuv-palksilla, millelt mahalibisemine oleks samuti lõppenud auto uputamisega. Siis hakkasid kas väsimusest- või tihedast konkurentsist tingituna tekkima vead ning lubamatute eksimuste tõttu kaotasime väärtuslikke minuteid kändudega võideldes. Nagu nendest ajakaotustest veel ei piisaks, siis mõned kilomeetrid enne finišit tuli lahti auto bensiinipaagi kaitse ja selle eemaldamisega kaotasime jällegi 15min sõiduaega. Heast tulemusest võis sellel katsel suu puhtaks pühkida. Õnneks ei muutnud aga selle etapi tulemus üldarvestust ja jätkasime 4. kohal. Esinelik püsis samuti eestlaste päralt.
Kahjuks polnud üllatused veel selleks päevaks läbi. Tagasiteel laagrisse purunes pauguga auto esirehv ja õhtusel infotunnil selgus, et kohtunikud olid paljude võistkondade (ka. meie) etapi eest määranud maksimaalse trahviaja mõningate läbimata punktide eest. Väikese vaidluse ja tõestusmaterjalide tulemusena tunnistasid kohtunikud oma eksimust ning tulemused lubati ära parandada.
Hoolimata väljas möllanud tormist ja vihmast said remontijad õnneks autodele elu sisse puhutud ja uus päev võis jällegi alata.

Kuuendal võistluspäeval oli ilm tugevaks tormiks pööranud kuid õnneks oli sellel päeval vaid kaks lühikest katset. Need kujutasid endast rallit Laadoga järve rannal ning liivadüünidel. Pealtnäha tundusid katsed üsna lihtsad, kuid paraku oli korraldaja rajad nii salakavalalt teinud, et väga paljudel ei õnnestunudki ajalimiidi raames rada läbida. Rannas saime etapi kirja, kuid üks liivadüüni tõus jäi meile kättesaamatuks ning teenisime hulga trahviminuteid. Kahe rallikatse tulemusena saime kokku 13. koha mis tõi meile eriauhinna (Laadoga DVD). Üldtulemustes jällegi olulisi muudatusi ei olnud ja kõik eestlased jätkasid esineliku kohtadel.

Seitsmenda võistluspäeva läbielamiste kõrval muutusid senised probleemid tühisteks. 13-ndal Laadoga võistlusel ringihiiliv ebaõnn jõudis meieni kontrollpunktis nr 666 ning kahjuks tuli tehnilistel põhjustel etapp katkestada :bang: Tundub, et auto elektrisüsteem soovis liigsest niiskusest ja veest puhkust võtta ning seiskas mootori. Olemasolevate vahenditega ei õnnestunud kahjuks etapi ajalimiidi sees remonditöid teostada. Lõpuks saime tänu Arto pikalt metsamatkalt "leitud lahendusele" autole niipalju eluvaimu sisse puhuda, et peale 8h vihmases ja külmas metsas „konutamist“ õnnestus mööda tuldud rada laagrisse tagasi sõita. Kuna saime etapi mitteläbimise eest maksimaalse ajatrahvi, siis langesime 4. kohalt 9. kohale :cry: . Teistel eestlastel õnneks sõiduga probleeme ei esinenud, kuid probleemid ilmnesid tulemuste arvestamisel, sest trassi läbimist salvestavad seadmed ei olnud osasid tegelikult läbitud kontrollpunkte salvestanud. Ees ootas (jälle) pikk vaidlus kohtunikega.
Õhtune osa kulges juba traditsiooniks saanud remontimise tähe all. Elektrisüsteemi pugenud kotermann sai lõpuks jagajast ning süütepoolist välja aetud ning jäi vaid loota, et viimaseks võistluspäevaks oli meie ebaõnne limiit ületatud ja võistlus saab läbitud.

Kaheksanda võistluspäeva trass tõotas tulla väga raske, sest kogemustele lähtudes ootas ees vähemalt kolme soo- ja mitmete kraavide ületamine. Metsavahe-, kraavid-, ja soo olid jällegi tänu eelnenud kuivale perioodile kergema vaevaga läbitavamad kui varasematel aastatel aga mis ei tähenda, et pusimist poleks jagunud. Jõudes peale edukaid soode ületamisi ~200m enne finišit olnud järsu kraavini, hakkas aku laadimine muret valmistama :c . Õnneks pidas aku pinge tugevale vintsimisele vastu ja järsk kraav kaasmaalastest pealtvaatajate ergutuskisa saatel ületatud. Pisut pusimist veel ja kurvi taga ootas võistluse lõppfiniš :burnout . Me tegime seda jälle!!! :thumb: :cheers :bg :br Sedakorda oli see juba kolmas kord mersuga Laadoga järvele tiir peale teha, au saksa inseneridele :beer:
Meie rõõmu piiramiseks otsustas aga tagasiteel laagrisse auto mootor millegipärast seiskuda. Kätte oli jõudnud aeg remontida bensiinipumpa, mis on tavaliselt meie põhiliseks muretekitajaks. Remont kulges katset jälgima läinud kaasvõistlejate lõbusate kommentaaride- ja vene muusika saatel. :69 Juba varsti olid autol hääled sees ning peale laagrisse jõudmist ning andmete edastamist, võisime võistluse lõppenuks kuulutada :D

Laagris selgus, et võistlus käib paberil edasi, sest eelmisel päeva põhjendamatult määratud karistused (mis lubati parandada) olid endiselt jõus ja viimane etapp lisas neid veelgi juurde :eek . Teisel kohal püsinud ja seal ka lõpetama pidanud Kostivere 4x4 Garage oli saanud 2 päeva järjest nulli ning langenud meie seljataha 10. kohale. Viido meeskond oli samuti ajatrahvi tulemusena liikunud kindlalt 3. kohalt 5. kohale? :(
Ka meie olime saanud viimase päeva tulemuseks „mittearvestatud“, sest puudus korraldaja poolt paigaldatud track-logeri salvestus viimase 500m võistlustrassi läbimise kohta, ning võistlejate oma GPS track pole venekeelse reglemendi järgi ametlik näitaja (ENG reglemendis aga on)! :lowblow MÜSTIKA!!! Hoolimata võistlejate põhjendustest ja tõestustest, et läbiti kogu rada, ei õnnestunud spordikomissari veenda, et viga on nende poolt antud navigatsiooni kontrollseades ja me TÕEPOOLEST läbisime raja korrektselt. Sama teemaga oli kohtunike juurde asja kokku kümnekonnal teamil … kõiki ootas paraku sama saatus … midagi ei muudeta … kui täielikku teekonda pole … etapp kirja ei lähe :bshake
Kui mõned päevad tagasi poleks ootamatu terviserikke tõttu haiglasse viidud senist „tehnika-guru“, kes oskas navigeerimisseadmete tehnilised vead loominguliselt ära lahendada, siis oleks suure hulga negatiivseid emotsioone, pahameelt ja põhjalikku solvumist ära hoida. Nüüd lõppes aga Laadoga võistlus eestlaste- ja paljude teiste võistlejate jaoks suure mõrupilliga, mille tegelikku mõju ei oska keegi ette kujutada.
Igal juhul see tore Eesti seltskond kes on juba aastaid käinud üheskoos Laadogal, sai tõsiselt külma šoki ja ülekohtu osaliseks. Korraldajapoolse ebaõiglase käitumise tulemusena ei läinud ükski Eesti TR-1 team pidulikule lõpetamisele ning tähistasime ametlikest tulemustest hoolimata eestlaste kolmikvõitu traditsioonilise Kairi & Marguse tehtud maitsva lõputordiga :thumb: oma laagris.

Järgmisel päeval oli aeg laager kokku panna ja teele asuda, sest autasustamine toimus St. Peterburgis mingis klubis. Peale seda kui olime Eesti võidumeestele: TR-1 Maasturid I koht, TR-2 Serengeti III koht, Grand-Turism- QKulgur III koht ära plaksutanud … sättisime auto nina Tallinna poole ja tänu ladusale piiriületusele olime Piiterist peale 6h reisi varahommikul kell 3.00 jälle hubastes kodudes, et kohe lemmiksängi maanduda.

PS: üritan peale väikest „puhastustööd“ lähipäevil ka pildigalerii üles panna:

„Mäng käib alati viimase punktini“
Klassid: TR-1, VABA, TUR / Võistkond: Ratturid / 4x4 kohtunik / Vintsisõltlane alates 2005
Vasta

Mine “Võistlused/Competitions”