Mugav peredziip - Jeep GC või midagi muud?

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
orejaP
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: N Veebr 21, 2008 10:30 pm
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas orejaP »

4,3L ja küttekulu 12l/100km :roll:
Jumala tõsi, kui sõidad 80km/h kergelt alla mäge. Ma ei saa aru, miks sellist soga peab ajama.
Juhanionu - kui sa ostad omale Grandi või Cherokee, siis viimasel on taga lehtvedrud ja teeb veidi jäigemaks. Grand pehmem, õõtsuvam.
Küttekulu võid arvestada 20l/100km kohta (seal urkas on sul kruus ja pehme pinnas, ei ole kogu aeg allamäge, ei ole võimalik ühtlase kiirusega sõita) ja kui joppab 16 saama, siis on ju see positiivne üllatus.
Pidasin cherot - 4,0L R6 - selline see küttekulu oli.
Täna pean Grandi - 4,7L V8 - saab ka 13l/100km kohta hakkama aga selleks ma seda autot ei ostnud, et nagu tigu mööda märga perset venida. Küttekulu võib ikka 16+ l/100km arvestada.

TO Tiitv - selle kruusa jutu peale - kahtlen, kas SINA selle subarugagi seal hakkama saad :oops:

Just tulin kõige ilusamast riigist - Lõuna-Eestist.
GC 4,7 162 kW -03
Ex kallimad: xj 4,0 HO; Y60 2,8 85kW
fagott
True Off Roader!
Postitusi: 1006
Liitunud: R Veebr 04, 2005 8:34 pm
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas fagott »

orejaP kirjutas:4,3L ja küttekulu 12l/100km :roll:
Jumala tõsi, kui sõidad 80km/h kergelt alla mäge. Ma ei saa aru, miks sellist soga peab ajama.
Juhanionu - kui sa ostad omale Grandi või Cherokee, siis viimasel on taga lehtvedrud ja teeb veidi jäigemaks. Grand pehmem, õõtsuvam.
Küttekulu võid arvestada 20l/100km kohta (seal urkas on sul kruus ja pehme pinnas, ei ole kogu aeg allamäge, ei ole võimalik ühtlase kiirusega sõita) ja kui joppab 16 saama, siis on ju see positiivne üllatus.
Pidasin cherot - 4,0L R6 - selline see küttekulu oli.
Täna pean Grandi - 4,7L V8 - saab ka 13l/100km kohta hakkama aga selleks ma seda autot ei ostnud, et nagu tigu mööda märga perset venida. Küttekulu võib ikka 16+ l/100km arvestada.

TO Tiitv - selle kruusa jutu peale - kahtlen, kas SINA selle subarugagi seal hakkama saad :oops:

Just tulin kõige ilusamast riigist - Lõuna-Eestist.
Kuule kutt sa ise ajad ju soga oma postituses. Ise ju möönad kah, et on võimalik V8-ga 13l/100. Antud juhul ei huvita kedagi, kuidas sina oma autot kasutad. Inimene tahab endale autot osta, mitte sulle. Minu postituse mõte oli selles, et saab ka ökomalt sõita, kui inimene seda ise tahab. Lõppude lõpuks on see tema asi, mida ta oma autoga teeb.
Kasutaja avatar
Pomo
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: K Mär 19, 2008 10:00 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Pomo »

võta üks ja viska teist :lol:
õige setu sõidab hoopis NIVAga 8)
teex yhe zuicu
tiitv
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: L Okt 27, 2007 11:28 am

Postitus Postitas tiitv »

Selles suhtes veel, et Luhamaa kandist on Võru tanklateni 40 km. Vastseliinas on ka mingi tankla, aga igaüks ise teab, kus tankida julgeb. Kuna ma sõidan põhiliselt ainult sealsete küngaste vahel, siis mingit sirge maantee ökonoomsussõitu sealt otsida ei saa. Maanteekulu on olenevalt autost liiter-kolm suurem kui tasasel maal, seda rahulikult sõites siis.

Ma liigun 90% oma sõitudest Lõuna-Eesti küngaste vahel ja üle 50% kruusateedel. Minu arvamus on lihtsalt see, et ameerika autod ei sobi nendele teedele.

Õige setu ei sõida enam eriti NIVA-ga, kuna ta on tüdinendud pidevalt kellegi järgi kutsumisest, et katki läinud NIVA tagasi koju lohistada. Auto peab olema vastupidav, mõistliku kütusekuluga. Hobiautoks võib olla mis tahes. Seal on ikkagi suur vahe, kas sõidad autoga kuus 500 km oma lõbuks või 5..6 korda rohkem igapäevaseid toimetusi.
juhanionu
Rookie
Postitusi: 18
Liitunud: E Mai 11, 2009 9:16 pm
Asukoht: Võrumaa metsad

Postitus Postitas juhanionu »

tiitv kirjutas:Liikudes isegi üsna palju sealkandis ringi, siis igapäevaauto valik sõltub sellest kui kaugel sa suurest teest elama hakkad. See on väga oluline just talvel. Möödunud talve esimese suure lumega olid peamised autod, mis mägede vahel kinni istusid just suured päris džiibid. Põhjus oli väga lihtne - rehvid. Sellest suurest ja kõrgest autost pole mitte mingit kasu, kui sa ei saa talveks alla osta häid [loe: kalleid (Nokian Hakkapelliita, Michelin X-Ice North)] talverehve. AT ja MT rehvid on muidu toredad küll, kuid ainult senini, kui on vajalik kuhugi kaugemale kindlaks ajaks kohale jõuda.
Aha! Kohalikke olusid teadev kommentaar on väga abiks. "Päris teeni" kus kaks autot korraga viisakalt teele mahub ja mida vastava sagedusega ka korras hoitakse on ~4..6 km, sõltuvalt teest. Mis suurusjärgus Jeep GC rehvivahetus talveks on? 5k? 8k? 10k ja rohkem? Kahjuks olen selles teemas samuti väga rumal ja eristan suverehve, lamelle, naelkumme ja siis veel "väga hullu mustriga" rehvid mida maasturite all kohtab.

Pehme vedrustusega Jeebid ei anna just erilist kindlustunnet sealsetel kruusateedel ning ka väiksematel kurvilistel asfaltkattega teedel sõites. Kas oled nõus sellistel teedel (valdav enamus) sõitma 50..60-ga?
Nojah - "vanadel kohalikel" on komme kõigil teedel, olgu nad kurvilised kruusakad või veidi paremad kõvakattega teed, kombeks sõita 90..sajaga ja vahel on minu jaoks päris ehmatavaid kohtumisi olnud. Ise olen täheldanud, et kruusateedel üle 70 kiirus tillukese vurajaga ei tõuse, seega 50..60 suure autoga ei ole samuti tappev. Kui ka järelkasv peal on, vajutab jalg sisemiste funktsioonide tõttu veelgi õrnemalt ja ehk 60 ongi piirkiirus.
Tingimusel, kui sa ei hakka elama väga kaugel mõnest suuremast teest, siis ma soovitan soojalt hoopis suurendatud kliirensiga nelikveolist sõituautot: Subaru Outback või Forester. Mõlema põhjad on maapinnast 18,5 cm kõrgusel. Kui kindel soov automaatkastiga autot saada, siis on ainus võimalus nendest kahest Outback 3,0 mis on päris nelikveoline. Nõrgemate mootoritega on automaatkastiga mudelid Haldexiga, mis ei ole mitte üldse hea. Manuaalid on kõik päris nelikveoga.
Subaru eelis on kruusal ja maanteel sõiduautolik juhitavus, samas suudab ka kogu talve puud metsast välja vedada. Sinu soovitud hinnaklassis aga on ääretult väike valik neid saada. Ja remontima neid eriti ei pea, enamasti piirdub ainult hooldusega.
Tartu Kaubamajas on hetkel väljanäitusel Forester ja uueks autoks ostaks selle küll, kui teaks tahta ja rahakott lubaks või oleks kindel soov liisingut maksta (ehk siis autoks nr. 2). Aga praegu ei oska tahta ja ei ole ka seda raha, et proovida isiklikuks autoks nr. 1 masinat, mis maksaks rohkem kui ~70k
juhanionu
Rookie
Postitusi: 18
Liitunud: E Mai 11, 2009 9:16 pm
Asukoht: Võrumaa metsad

Postitus Postitas juhanionu »

tiitv kirjutas:Teades enam-vähem Võrumaal talvist liikumist, siis peamised kohad, kus kinni jääd, on põldude kõrval lagedatel, mis täis tuiskavad.

Minu seisukoht on lihtsalt, et tegelikult ei ole see asi nii hull, kui kiputakse kaugemal pool arvama. Kui tegemist on tõesti mõne suurest teest väga kaugel asuva taluga, siis on tõesti džiip ainus variant. Täisraamita auto venitab väljavintsides kohe kõveraks.
Muidugi pole asi nii hull. Ütlesin juba alguses, et mingit mudarallit või sood plaanis pole. Talvel, ilusa ilmaga olen ilma eriliste probleemideta (lükkamine, oksad ja kaevamine on esiveollise lamellrehvidega masina alati 100..150 majast kohale ja ära viinud) aga peamiseks nõudeks ongi autonoomsus, et JUHUL KUI, siis omal käel 24/7 liigelda saad. Umbes nagu generaator - ära ju ei sure kui vahel päev-poolteist elektrit pole, aga generaator just sellisteks hetkedeks ongi. Sama kehtib maasturi osas.
juhanionu
Rookie
Postitusi: 18
Liitunud: E Mai 11, 2009 9:16 pm
Asukoht: Võrumaa metsad

Postitus Postitas juhanionu »

tiitv kirjutas:Selles suhtes veel, et Luhamaa kandist on Võru tanklateni 40 km. Vastseliinas on ka mingi tankla, aga igaüks ise teab, kus tankida julgeb. Kuna ma sõidan põhiliselt ainult sealsete küngaste vahel, siis mingit sirge maantee ökonoomsussõitu sealt otsida ei saa. Maanteekulu on olenevalt autost liiter-kolm suurem kui tasasel maal, seda rahulikult sõites siis.
Samuti hea point. Kui paak on 95l ja bensukas käimiseks kulub kuni ~90km käänulist kruusakat üles-allat (OK, võru-vastseliina võib asfaldi valida) ja kulu on 20/100 siis 10% paagist kulub järel käimiseks (OK, tagasi sõites kulub ainult 5% täis paagist)
Ma liigun 90% oma sõitudest Lõuna-Eesti küngaste vahel ja üle 50% kruusateedel. Minu arvamus on lihtsalt see, et ameerika autod ei sobi nendele teedele.
Miks? Kütusekulu? Tehniline ehitus? Vedrustus? Tolmavad teed ajavad süsteemid umbe?

Õige setu ei sõida enam eriti NIVA-ga, kuna ta on tüdinendud pidevalt kellegi järgi kutsumisest, et katki läinud NIVA tagasi koju lohistada. Auto peab olema vastupidav, mõistliku kütusekuluga. Hobiautoks võib olla mis tahes. Seal on ikkagi suur vahe, kas sõidad autoga kuus 500 km oma lõbuks või 5..6 korda rohkem igapäevaseid toimetusi.
Viimase poole aasta ringi sõelumist nmbrites vaadates julgen ennustada, et aastas on läbisõit ehk 30000km. Vahe tuleb kindlasti sisse (Tartust on Tallinna 200km, sealt aga 300km). Õnneks pole päevatöö pidev igapäevane ringisõitmine (sõidan siis kui vaja, mõnikord ei aja mitu päeva autot välja). Sellepärast ei tunne ka väga suurt muret kütusejoodiku soetamise pärast.

Tänud osalejatele, olen arvuti tagant lahkumata palju targemaks saanud, loodetavasti saan õige varsti ka sisulisematest vestlustest osa võtta!
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Postitus Postitas yanekk »

tiitv kirjutas: AT ja MT rehvide kasutamist pidasin ma talvel silmas. Täisraamita auto venitab väljavintsides kohe kõveraks.
Kui ei saa nende rehvidega sõitetud,siis viga ilmselt tihendis.
Aga kuidas vintsimisega autot kõveraks saadakse?
Pakun autoremondi teenust Haapsalus.
Kalamees
Fitting 44"
Postitusi: 406
Liitunud: T Mär 13, 2007 6:22 pm
Asukoht: Rakvere

Võru värk

Postitus Postitas Kalamees »

Olles tihti seal kandis, Muratis. Siis tasub vaadta selline masin millele saab difriluku ka paigaldada ilma eriliste kuludeta. Või on LSD difrid. Kant seal kandis selline et kui kinni jääd siis abi saamine et maastur välja tõmmata probleemne. Korras traktorite olemasolu väga küsitav vastavalt aastale seal kandis. Kindlasti vints vajalik.
Eesti poole kõvakattega teed mõnusad. Aga Alüksne see suht offroad katsumus. Jäiga vedrustusega masinga seal liigeldes on tagajärjeks pukside ja hambaarsti arved suht kopsakad.
Ja kui viitsid piiril asjatada siis et paak oleks suur. Siis saab bensiini ja diislit Venest tuua. Bensaga nagu kergem kvaliteet suht ok aga diisel enamasti suure väävli sisaldusega.
svatski
Fitting 44"
Postitusi: 436
Liitunud: P Nov 04, 2007 1:39 pm
Asukoht: tartu

Postitus Postitas svatski »

tiitv kirjutas:Urmas, üks asi on liikluseks suletud teel sõitmine ja teine avalikult kasutatavatel teedel, kus igas kurvis võib keegi vastu tulla. Lisaks kurvidele on ka küllalt järsud tõusud ning langused. AT ja MT rehvide kasutamist pidasin ma talvel silmas. Tavalisel kruusal peavad mõlemad asfaldirehvist oluliselt paremini.

Teades enam-vähem Võrumaal talvist liikumist, siis peamised kohad, kus kinni jääd, on põldude kõrval lagedatel, mis täis tuiskavad.

Minu seisukoht on lihtsalt, et tegelikult ei ole see asi nii hull, kui kiputakse kaugemal pool arvama. Kui tegemist on tõesti mõne suurest teest väga kaugel asuva taluga, siis on tõesti džiip ainus variant. Täisraamita auto venitab väljavintsides kohe kõveraks.
sa ikka ise maasturiga sõitnd oled?? tundub et rehvidest, sõitmisest ja vintsimisest ei tea sa sittagi.
kui inimene tahab omale GC osta siis on see inimese enda valik ja ma igati nõus aitama ülevaadata. ise ostsin ka omale GC just välimuse pärast.
To Landy: LandRoverit soovita ikka rohkem neile kellel pole rahaga suurt midagist peale hakata peale remontimise ja asfaldit mööda sõitmise.

aah jaa ja kui keegi kahtleb et mööda kruusa ei saa ameeriklasega kiiremini kui 60 sõita siis helistage võtan oma ilma stabikateta ja 31" rehviga grandi ja viin sõitma.
Mihkel
Kasutaja avatar
vanaisa
Fitting 38"
Postitusi: 396
Liitunud: L Dets 01, 2007 1:01 pm
Asukoht: Kanavere
Kontakt:

Postitus Postitas vanaisa »

mehed - kotkad, käed jalad terved - kakelge asi selgeks :D:D
Tegelikult on igas postis mingi tõde ja topicu algataja teeb ilmselt mõistlikult, kui proovib erinevaid pakutud aparaate ja valib enda sabatunde järgi mõnusaima.
Nagu igal pool mujalgi, pole maastikuauto puhul olemas PÜHA GRAALI, mida kummardada. See graal on igal omanikul oma....
Kasutaja avatar
leek
Fitting 44"
Postitusi: 492
Liitunud: E Apr 04, 2005 12:01 pm
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas leek »

lugesin ja imestasin,et kõik kiidavad jeepi-jupid odavad ja remont odav jne.
Muidugi asi päris nii ei ole arvan mina!
Filtrid,klotsid,õlid ja ehk ka tihendid kannatab meite maalt võtta,muu nänn www.rockauto.com-ist.On ka teisi kohti loomulikult.
Igasugu partsude jne viga see,et kas tuleb vale kaup,ootad kaua või kirves hind!
Remo kohapealt niipalju,et kuna sa ei otsi uut autot siis varem-või hiljem tuleb sul endal tutvuda masinaga lähemalt!
Kõik tööd,mis endal võimalik teha tee ise!Mingi HAYNES-i manual võiks alati kõrval olla!Aga kui pappi palju siis on erinevaid remokohti olemas!
Kokkuvõtteks tahan öelda,et Jeep on hea masin kuid odavalt ja hästi ei saa!
See kõik minu isiklik arvamus,mida ei saa võtta absoluutse tõena!
lootus kunagi metsa jõuda!
www.defa.com

56682214
KeegiVeel
Fitting 38"
Postitusi: 331
Liitunud: R Nov 14, 2008 1:34 am
Asukoht: harjumaa

..

Postitus Postitas KeegiVeel »

Oman Crand Cherokeed, mootoriks on 2,5 td ja aastaks 96. Kuigi olen kuulnud igasuguseid jutte selle masina mootori kohta siis pean ütlema, et ei kurda ise küll miskit. Tol hetkel, kui auto ostsin sain pakkumise mis oli samas hinnaklassis tavalise cherokeega ,seega tuli selline otsus. Kütusekuluks on talvel 11 ning momendil 8,7-10 oleneb sõidust. Käin autoga jahil ning sõidan päälinnavahet mugavus on normaalne maasturi kohta. Ise naljatan, et "küla kiireim traktor" (ikkagi disla). Välimus on ok. Siinse foorumi viga on see, et kõik on hullud offroadikud (sõna otseses mõttes). Kui inimene tahab osta autot igapäevasõiduks ning sellega metsa ei kipu, siis pole ka masinale vaja vintsi ega mudarehve. Igast lisad ning mudarehvid suurendavad kütusekulu. Tegelikkuses on asi nii, et igast rehvidest ja diffrilukkudest ei ole mingit kasu, kui rooli ja juhiistmevaheline puks ei tööta. Olen näind neid maasturimehi küll, kes ei tea oma auto võimetest miskit ning suudavad masina sinna kinnijätta, kust enamud nn "vanapapisid" omaziguliga läbi suudavad ronida. Pereautoks on jeep normaalne. Ostmisel proovi leida masin, millel saab nelivedu väljalülitada, neid küll palju ei ole, kuid siiski leidub, kütusekulu kokkuhoid on märgatav. Proovi sõita, testi vahekasti, vaata, kas aeglusti läheb sisse, kuidas sillad toimivad, kuidas on aeglustiga keeramine(et miskit ei ragiseks). Ise ei kahetse ja julgen soovitada.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ..

Postitus Postitas tarmo »

KeegiVeel kirjutas:Siinse foorumi viga on see, et kõik on hullud offroadikud (sõna otseses mõttes).
OT: See ei ole foorumi viga, vaid featuur (võimalus). Kui ei usu, vaata foorumi päist: "4x4.ee ... sest tõelised autod ehitatakse ise ..."
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

tiitv kirjutas: AT ja MT rehvide kasutamist pidasin ma talvel silmas.

Täisraamita auto venitab väljavintsides kohe kõveraks.
See on ikka täielik loba, palun ärge uskuge!
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”