Gaz 66 mootori remont

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
Ain
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: L Jaan 08, 2005 11:18 am

Gaz 66 mootori remont

Postitus Postitas Ain »

Olen sel teemal oma kolm aastat tagasi sõna võtnud, nüüd siis läks asi töösse.
Mootor on võetud pulkadeks, plokikaaned 2 mm maha freesitud "Tõukur"-is, uued tihendid-saaled-kolvirõngad muretsetud. Kolb+sõrmśõrme stopperrõngad+keps+kepsupoldid+saaled+mutrid komplektis ära kaalutud, kaaluvahe 8 grammi. ( 1175 kuni 1183 grammi )
Nüüd siis küsimus, kas selle kaalu ühtlustamiseks tuleks kepsu servalt "valukrae" lihvimisega ühtne kaal saavutada või on mingi teine koht ? Mootor ise on originaalmõõdus ning saaled-rõngad lähevad lihtsalt kindluse mõttes vahetusse. Jahutussärgis oli kõvasti katlakivi silindririvi tagumises osas , kuid mingit ülekuumenemise või kulumise märki pole.
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas R969 »

Kepsu alumisele kaanele on kaalu reguleerimiseks pilu sisse lastud ja ülemisel otsal on ka kaalu saamiseks freesitud pind.
Sealt võtad käial maha.
Kas on tegemist valatud või stantsitud kepsudega?
Kas peale lähevad vana või uut tüüpi plokikaaned?
Mootori tagumise otsa jahutust soovitaks ka parandada.
Eriti kriitiline on see pool,kus väiksem veeauk on tagaotsas.
Mootoriplokil on tagaotsas veesärgis punnid ja nende asemele saab panna
stutseri ja ühendada alumisse radiaatori lödvikusse.
Ain
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: L Jaan 08, 2005 11:18 am

Postitus Postitas Ain »

Kepsud on valatud.
Mis vahe on vana või uut tüüpi plokikaanel? Mootor aastast 89.
Kaantel sai 2 mm maha freesitud, tuleb ka sisselaskekollektor üle töödelda, kanalid ja poldiavad. Ka tõukurvardad 2 mm lühemaks.
Kas ploki tagumistest avadest otse radikasse vee suunamine kuidagi termostaadi tööd ei sega, voolab ju vesi sel juhul mööda. Avadesse olid puust punnid ette löödud !
Kas on võimalik Gaz 13 sisselaskekollektor ning 4 lõõriga karpa panna ? Kas läheb 1:1 -le või on rohkem punnitamist ?
Ain
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: L Jaan 08, 2005 11:18 am

Postitus Postitas Ain »

ZmZ.ru annab lubatavaks kaalude vaheks 12 grammi ! Mine või lõhki !
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas R969 »

Ain kirjutas:Kepsud on valatud.
Mis vahe on vana või uut tüüpi plokikaanel? Mootor aastast 89.
Kaantel sai 2 mm maha freesitud, tuleb ka sisselaskekollektor üle töödelda, kanalid ja poldiavad. Ka tõukurvardad 2 mm lühemaks.
Kas ploki tagumistest avadest otse radikasse vee suunamine kuidagi termostaadi tööd ei sega, voolab ju vesi sel juhul mööda. Avadesse olid puust punnid ette löödud !
Kas on võimalik Gaz 13 sisselaskekollektor ning 4 lõõriga karpa panna ? Kas läheb 1:1 -le või on rohkem punnitamist ?
Uut tüüpi kaanel on sisselaskekanal nn.keeriskanal ja vanal kaanel jookseb
segu otse klapile peale.Uut tüüpi võiks pidada maastikusõiduks sobivamaks,
kuna on pisut peenem ja segab paremini õhu ja kütuse ära.
Vana tüüpi kaante eelis avaldub rohkem spordis,kus on tähtis ava suurus ja
selle eelis avaldub kõrgetel pööretel.
Sama võiks öelda ka kollektori kohta ja Gaz-13 kollektorit pole võimalik seepärast kasutada et on umbes 40mm laiem.
4 lõõrilist karbussi saab väga edukalt ka tavalisele kollektorile vahejalaga panna.
Kuidas on võimalik,et vahekaas ei lähe poltide otsa peale 2mm mahavõtmist?
Ka peale 3mm mahavõtmist sobib vahekaas ilusti poltide otsa.
Saladus on selles,et plokikaane poldiaugud tuleb 12,5mm puuriga üle lasta
ja kaant võetakse sisselaske poolt maha näiteks 1mm ja väljalaske poolt 3mm.
Samuti pole tõukurvardaid vaja lühendada sest reguleerimismaad peaks jätkuma.
Kaantest ja kollektoritest katsun ka pilte panna.
Praegu on krossiks minev mootor pukis.
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”