autosse: garmin versus tomtom?
Moderaatorid: hulkur, Moderators
Garmin vs TomTom
Paar tähelepanekut Garmini kohta.
Minul on vee ja põrutuskindel Garmin Zümo 550 ja Nüvi 770.
Eestis on nüüd võimalik detailselt aadressidega navigeerida 3 erineva kaardi vahendusel:
1)GMSCNENT2009-[map_ID_378]
2)Regio Baltics States Roads
3)Eomap Eesti Teejuht
Nii imelik kui see ka ei tundu, saadavad kohalike kaarditootjate kaardid aegajalt eestisisestel marsruutidel õudsa ringiga. Enamasti täiesti põhjendamatult ja olenemata sellest, kas otsid kiireimat või lühimat teed. Alati peab üle vaatama zoom-out'iga kas marsruut tuli ikka loogiline. Üldiselt arvatakse, et see on seadme viga, aga tegelikult sõltub see kaardist.
Seetõttu on kindlaim viis eestis marsruudi küsimise ajal Regio välja lülitada (kiireim meetod on kaart korraks välja) ja siis kohe sisse tagasi.
Uuesti sisse on mõtekas panna sellepärast, et POI andmebaasid täiendavad üksteist. Üldiselt ei saa isegi siis kindel olla, et õige asja üles leiad. Näiteks Tallinnas on nende andmebaaside jaoks olemas üks või kaks neste tanklat ainult.
Motikat mul ei ole, aga Garmin Zümo ostsin sellepärast, et
1)see on vee ja põrutuskindel, kasutan vahest montain bike lenksul
2)toetas ostmise momendil ainsana saadaolevatest navidest erinevate riikide koordinaat grid'e. Autosse vaatama ei viitsi minna, aga erinevaid on vast 20-30. Minule teadaolevalt ei oska ükski teine Garmini ega Tom X-Y koordinaate isegi (ilma kraadide minutiteta kaks 7 kohalist arvu).
3)Hiljem olen avastanud, et garminil on jube hea reisilogi - joonistab automaatselt sinise kriipsu, kus oled sõitnud. Jube vajalik ja hea lisa. TomTom 730-l oli selline asi küll läbi teekondade salvestamise võimalik, kuid nii keeruline, et keegi ilmselt ei kasuta. Mul võibolla tuleb täna mõte, et oleks hea vaadata kus ma üleeile sõitsin. Garmini puhul lähed ja vaatad, TomTomiga ei vaata sa midagi. Parandage kui ma eksin.
Lisaks on hea BlueChart Atlanticu ja Zümo abil ka merel navigeerida. Nüviga saaks muidugi ka kui kantoss otsa panna.
Ma ei tea kas tomtomile üldse merekaarte tehakse, see ju puhas autonavi.
Minul on vee ja põrutuskindel Garmin Zümo 550 ja Nüvi 770.
Eestis on nüüd võimalik detailselt aadressidega navigeerida 3 erineva kaardi vahendusel:
1)GMSCNENT2009-[map_ID_378]
2)Regio Baltics States Roads
3)Eomap Eesti Teejuht
Nii imelik kui see ka ei tundu, saadavad kohalike kaarditootjate kaardid aegajalt eestisisestel marsruutidel õudsa ringiga. Enamasti täiesti põhjendamatult ja olenemata sellest, kas otsid kiireimat või lühimat teed. Alati peab üle vaatama zoom-out'iga kas marsruut tuli ikka loogiline. Üldiselt arvatakse, et see on seadme viga, aga tegelikult sõltub see kaardist.
Seetõttu on kindlaim viis eestis marsruudi küsimise ajal Regio välja lülitada (kiireim meetod on kaart korraks välja) ja siis kohe sisse tagasi.
Uuesti sisse on mõtekas panna sellepärast, et POI andmebaasid täiendavad üksteist. Üldiselt ei saa isegi siis kindel olla, et õige asja üles leiad. Näiteks Tallinnas on nende andmebaaside jaoks olemas üks või kaks neste tanklat ainult.
Motikat mul ei ole, aga Garmin Zümo ostsin sellepärast, et
1)see on vee ja põrutuskindel, kasutan vahest montain bike lenksul
2)toetas ostmise momendil ainsana saadaolevatest navidest erinevate riikide koordinaat grid'e. Autosse vaatama ei viitsi minna, aga erinevaid on vast 20-30. Minule teadaolevalt ei oska ükski teine Garmini ega Tom X-Y koordinaate isegi (ilma kraadide minutiteta kaks 7 kohalist arvu).
3)Hiljem olen avastanud, et garminil on jube hea reisilogi - joonistab automaatselt sinise kriipsu, kus oled sõitnud. Jube vajalik ja hea lisa. TomTom 730-l oli selline asi küll läbi teekondade salvestamise võimalik, kuid nii keeruline, et keegi ilmselt ei kasuta. Mul võibolla tuleb täna mõte, et oleks hea vaadata kus ma üleeile sõitsin. Garmini puhul lähed ja vaatad, TomTomiga ei vaata sa midagi. Parandage kui ma eksin.
Lisaks on hea BlueChart Atlanticu ja Zümo abil ka merel navigeerida. Nüviga saaks muidugi ka kui kantoss otsa panna.
Ma ei tea kas tomtomile üldse merekaarte tehakse, see ju puhas autonavi.
Viimati muutis p2rlirax, N Nov 05, 2009 10:53 pm, muudetud 1 kord kokku.
D40 LE linnakas, 3x4
Vaatasin, et HobbyHall müüb praegu sellist TomTom-i:
Kas see on mingi kohitsetud versioon, spetsiaalselt HobbyHallile tehtud või on ikkagi õige asi- hinnaks on 3499.-Tehnilised andmed:
TOMTOM XL EUROPE 31: • SiRF starIIIGPS-vastuvõtja • 4,3” puutenäidik • Sisemine GPS-antenn • Kiiruskaamerainfo • Menüü “Help me!” (hädaabinumbrid, asukoht, esmaabijuhised) • Kasutajaliides 22 keeles; räägib 36 keelt • USB 2.0 • Liitiumioonaku, töötab ühe laadimisega kuni 3 tundi • Autolaadur + paigalduskomplekt • Mõõtmed: 11,8 x 8,3 x 2,5 cm; kaal: 186 g
"Computers are useless. They can only give you answers."
-- Pablo Picasso
-- Pablo Picasso
antik, see on eestpoolt nagu vana One XL, aga puudub mälukaardi pesa, mälu on olenevalt mudelist 1Gb ja kinnitus on otse vastu akent. Meil üks tegelane just ostis sellise kohapealt poest 2990.-
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
- keelutsoon
- SUURED asjad
- Postitusi: 447
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
- Asukoht: Tln-Tartu vahel
- Kontakt:
ostaks kellelegi kingituseks tomtom 730 mudeli.
kui keegi oskab soovitada parima hinna asukohta, siis teretulnud.
kui keegi oskab soovitada parima hinna asukohta, siis teretulnud.
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
www.keelutsoon.ee
Kui Prestigio lahti "häkkida", saab sellele ka Garmini kaardi peale osta. Seega sõiks öelda, et Prestigiol on oma suurema ekraani ja odavama hinnaga eelis olemas.
Ja Colorado asemel soovitaks hoopis Oregoni, väga hea hinna ja kvaliteedi suhtega ning puutekraan on palju mugavam autos kasutada, kui selle kettaga jurada. Menüü poolest on Oregonil olemas ka nn. autoprofiil, siis näeb asi välja nagu Nüvi
Ja Colorado asemel soovitaks hoopis Oregoni, väga hea hinna ja kvaliteedi suhtega ning puutekraan on palju mugavam autos kasutada, kui selle kettaga jurada. Menüü poolest on Oregonil olemas ka nn. autoprofiil, siis näeb asi välja nagu Nüvi

Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Garminile Kreeka jaoks Auto Drive Hellas 1.6 Greece olemas iseasi kas tast kasu ka onolevtoom kirjutas:TomTomi klienditugi vastas mulle Kreeka kaardi küsimise peale:erik kirjutas:Just sirvisin neid navisid ja kellelgi pole vist kaarti kreeka kohta, albaaniast rääkimata?
"Thank you for your enquiry.
Additional maps are available for the various TomTom products. Unfortunately, art present, we do not have any maps available for the region you have specified and there have been no imminent plans for a release."
Millest ma julgen järeldada, et teisedki Tele Atlase kaartide kasutajad võivad Kreekas paberkaartide järgi edasi sõita.
- keelutsoon
- SUURED asjad
- Postitusi: 447
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
- Asukoht: Tln-Tartu vahel
- Kontakt:
khm, oskab keegi aidata - tomtom.com näen mina ainult uue kaardi versiooni 830.2305, aga see uusim peaks olema 830.2306.
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
www.keelutsoon.ee
Seoses mudruna tulevate uute mudelitega, tekkis küsimus: kuidas arvutavad uued Garminid ja TomTomid liikumise kiirust ja saabumise aega? see viimane just töös oluline.
Ise kasutan ajaloolist streetpilote, mis paneb saabumise aja paika väga täpselt. Samas olen kasutanud nii TT kui ka uhiuut G1250 ja neil on asi ikka väga puus, Saabumist arvutatakse lubatud suurima kiiruse järgi antud teelõigul ja see ei sobi mitte. Menüüs puuduvad enamusel aeglasemad valikud (buss, veoauto) ja ei saa ka kiirust näppida. TT suutis ca 3h tunnisel lõigul kiirteel pea tunniga mööda panna, Garmin natuke vähem. Vana Streetpilote tundub iseõppija olema, st. jälgib mingi viimase ajaühiku keskmist ja arvestab sellega.
Muidu on Garmin ikka nagu vanasti, kui teha "omatarkust" mööda, siis võitleb Sinuga meeleheitlikult ja suunab ikka esialgsele kursile tagasi, isegi siis kui tema valik lõpuks 20min. pikemaks osutub, Sinu valitud rajast. TT selles suhtes kordades targem. TT-i rajavalik on ka tugevalt üle, Garminil on Norras enamus teid "kollane" joon ja peab väga jälgima, et mõnele pikema numbriga teele ei sattu. TT oskab eristada suuremaid ja väiksemaid ja valib siiski norm teekonna.
Ise kasutan ajaloolist streetpilote, mis paneb saabumise aja paika väga täpselt. Samas olen kasutanud nii TT kui ka uhiuut G1250 ja neil on asi ikka väga puus, Saabumist arvutatakse lubatud suurima kiiruse järgi antud teelõigul ja see ei sobi mitte. Menüüs puuduvad enamusel aeglasemad valikud (buss, veoauto) ja ei saa ka kiirust näppida. TT suutis ca 3h tunnisel lõigul kiirteel pea tunniga mööda panna, Garmin natuke vähem. Vana Streetpilote tundub iseõppija olema, st. jälgib mingi viimase ajaühiku keskmist ja arvestab sellega.
Muidu on Garmin ikka nagu vanasti, kui teha "omatarkust" mööda, siis võitleb Sinuga meeleheitlikult ja suunab ikka esialgsele kursile tagasi, isegi siis kui tema valik lõpuks 20min. pikemaks osutub, Sinu valitud rajast. TT selles suhtes kordades targem. TT-i rajavalik on ka tugevalt üle, Garminil on Norras enamus teid "kollane" joon ja peab väga jälgima, et mõnele pikema numbriga teele ei sattu. TT oskab eristada suuremaid ja väiksemaid ja valib siiski norm teekonna.