lamda anduri näit
Moderaatorid: jr, vtl, Moderators
lamda anduri näit
No nii, asjatundjad huvilised..... Autoks cherokee 90 a 4,0 Mis numbreid v mis vahemikus peaks see lamda andur näitama kui pistikust destriga kontrollida....ma mõtlen korras variandi puhul. Seal on selline kolme otsaline pistik...ja mul näitas mingit 4, millegagi numbreid.
Kolmejuhtmelisel on kaks ühesugust värvi juhet kütte omad (tavaliselt hallid või valged). Signaali juhet on vaid üks, teistest eri värvi, tavaliselt must.
Kui oled oma anduri tuliseks ajanud, siis peaks selles signaalijuhtmes tekkima vool kuni 1Volt. Samas takistust kontrollides peab mingi takistus signaaljuhtme ja massi vahel olema, kui takistust pole või on lõpmata, siis asi pees.
Auto all on andurit raske mitusada kraadi niisama soojaks saada. Kui ta on aga maha keeratud, siis lihtne teda näiteks leeklambiga kuumutada (nii et anduri ots hakkab peaaegu punetama).
//
Terv.Priit
Kui oled oma anduri tuliseks ajanud, siis peaks selles signaalijuhtmes tekkima vool kuni 1Volt. Samas takistust kontrollides peab mingi takistus signaaljuhtme ja massi vahel olema, kui takistust pole või on lõpmata, siis asi pees.
Auto all on andurit raske mitusada kraadi niisama soojaks saada. Kui ta on aga maha keeratud, siis lihtne teda näiteks leeklambiga kuumutada (nii et anduri ots hakkab peaaegu punetama).
//
Terv.Priit
ei kujuta päris ette, kuidas lamdat koduste vahenditega kontrollida. aga võibolla kui kruviks pöörded miski 2000 peale ja mõõdaks pinge. siis näitaks üks mees õhupuhasti juures bensiinist kaltsu ja teine mees vaataks, mis pinge teeb. kui lamdast asja on, peaks vähemalt pinge muutuma, st ta peaks üritama kütuse etteannet muuta.
ahsoo ja siis on mul veel küsimus, et kas kellelgi kunagi mõni lamdaandur tegelikult kah läbi on olnud. elu jooksul olen ostnud 3 andurit, nagu autoelektrikud soovitasid. kõigil juhtudel ei muutunud midagi ja probleem oli mujal. möödund suvi ühe seatiga olin elektriku juures, see ütles, et kompuutri järgi nagu lamda ei töötaks, aga ta ei usu seda. lõpuks selguski, et potensmeeter (mida iganes see tähendab) oli paigast ära.
Täpsustaksin siiski. Lambdaanduri sünonüüm on hapnikuandur, seega paari sõnaga seletades registreerib ta hapnikusisaldust väljaheitegaasides ning vastavalt sellele reguleerib küttesegu.säinas kirjutas:on sellest ka kasu midagi, ega lamda ometi ju temperatuuri mööda. ma vanasti arvasin, et ta co peale peaks reageerima.
Lambdaandur teavitab automootori juhtplokki sellest, kas silindritesse minev küttesegu sisaldab optimaalselt hapnikku. Kui hapnikku on liiga vähe või palju, jääb heitgaaside koostis selliseks, mis võib rikkuda katalüsaatorit või mille koostist katalüsaator ei suuda puhastada kahjulikest komponentidest. Lambdaandurilt saadud signaali põhjal muudab mootori juhtplokk koheselt toite- ja sisselaskesüsteemi tööd, et küttesegu oleks optimaalse hapniku sisaldusega. (Allikas: www.automeister.ee)
Maailma ehituskivi
Säinas, jah minul on olnud terve kimp lambdasid nässus - ja reeglina nad ei olegi lõplikult pees vaid aja jooksul laheb neil nina töntsiks, kui vanainimesel ja oma aeglase reageerimisega keerab su kütusekulu ja heitgaasid ikka nässu.
Et teoreetiliselt jah nagu korras aga praktilisest seisukohast viska minema.
Et teoreetiliselt jah nagu korras aga praktilisest seisukohast viska minema.
Toetan vanaisa juttu, et lihtsalt signaali nivoo või takistuse mõõtmine ei pruugi midagi anda. Omal ilmnes kahtlusi wranku suhtes ja panime Jaagu OBDII skänneri külge. Sõimaski ilusti O2 kohta: "bank 1 sensor 1 half cycle switch count failed (reading too low)" vms. Kratsisime kukalt ja igaks juhuks läksin partsu ka, peale pikka moosimist soostus imre ka oma diagnosti külge toppima ja kinnitas, et hapu jah. Läks vahetusse. Oktoobris kiideti ÜV-s gaaside puhtust, et pea ideaalsed. 

tegime pulli, aitab
Paljudele mootori diagnoosijatele on lambdaandur miskipärast suht tume maa ja seepärast ka pakuvad igaks probleemi lahenduseks esmalt selle vahetust.
Isiklikult pole oma autodel seda paarikümne aasta staazi jooksul vahetama pidanud kordagi.
Anduritootjad väidavad, et vananeb 80000 km-ga, sest reageerimis-tsükkel pikeneb ja väljundpingest jääb väheseks.
//
Priit
Isiklikult pole oma autodel seda paarikümne aasta staazi jooksul vahetama pidanud kordagi.
Anduritootjad väidavad, et vananeb 80000 km-ga, sest reageerimis-tsükkel pikeneb ja väljundpingest jääb väheseks.
//
Priit
Korras lamda toimetab pingel 0.3-0.7V. Ülelaaduriga masinatel võib minna ülemine piik 0.9V peale, kuna need toimetavad täisgaasil rikkama seguga. Lamda juures mängib kaks asja rolli, tegelikult kolm. Kaks on reageerimine hapnikusisaldusele ja reageerimise aeg. Näidud võivad isegi korras olla, aga kui ajusse on progetud, et näiteks gaasilt jala mahavõtmisel peab lamda kukkuma 10sek jooksul vähemalt 0.05V peale ja ta seda ei tee võid "Check Engine" tule saada. Kolmas on aju poolt lamdale peale jooksvad testid, mis ongi tegelikult selle eelmise näitega seotud, kuna lamda reageerib aeglaselt. Samuti mõjutab lamda tööd iga väiksmegi leke enne lamdasid väljalaskesüsteemis. Kõrvaga ei kuule ja silmaga ei näe, kuid detailsemal uuringul selgub, et leke on siiski olemas.
Just maadlesime ülelaaduriga masinal probleemiga, miks juhipoolne lamda reageerib aegalsemalt kui kõrvailustuja poolne ja sunnib vasakut poolt rikkamalt seega käima. Fakk no uuri kuidas tahad, alt kõik ilus ja olime juba uus katt näpu vahel auto all asja hakkamas vahetama, kui torustiku alt võtmisel ja liitepindade mikroskoopilisel vaatlusel selgus siiski et ühest kohast külmast peast pääses gaase välja ja turbulents effekti abil imeti lisaõhku sisse enna kahte lamdat. Viga sai lahendatud ja ka lamda hakkas ilusaid näite näitama.
Ehk ennekõike on vaja aru saada, miks lamda valesti näitab ja siis alles seda vahetama hakata.
Just maadlesime ülelaaduriga masinal probleemiga, miks juhipoolne lamda reageerib aegalsemalt kui kõrvailustuja poolne ja sunnib vasakut poolt rikkamalt seega käima. Fakk no uuri kuidas tahad, alt kõik ilus ja olime juba uus katt näpu vahel auto all asja hakkamas vahetama, kui torustiku alt võtmisel ja liitepindade mikroskoopilisel vaatlusel selgus siiski et ühest kohast külmast peast pääses gaase välja ja turbulents effekti abil imeti lisaõhku sisse enna kahte lamdat. Viga sai lahendatud ja ka lamda hakkas ilusaid näite näitama.
Ehk ennekõike on vaja aru saada, miks lamda valesti näitab ja siis alles seda vahetama hakata.
+372 5028488