Kas foori taga mootori väljasuretamine on sääst?
Moderaator: Moderators
Kas foori taga mootori väljasuretamine on sääst?
Kui me juba tuledest ja küttekülust rääkisime...
Tipptunnil ummikus seistes arvutasin välja, et kui üle minutiliste seisakute ajal mootor välja lülitada ja neid seisakuid on päevas keskmiselt 15, siis hoiab kokku aastas 3-4000 krooni.
Arvutuse aluseks oli töötava mootori küttekulu tunnis ligi 2l ja keskmise seisaku pikkus 1,5 minutit.
Mida ei arvestanud, oli aga laadimisvool aku taastumisel. Korralik auto käivitub veerand pöördest ja küttekulu ei tohiks käivitamisel ka tänapäeval olla võrreldav mosse käivitamiseks kulunud liitritega.
Samuti ei arvestanud agregaatide kulu.
Seega, kas kokkuhoitud 200 liitrit aastas võetakse tagasi laadimisvoolu pealt?
Tipptunnil ummikus seistes arvutasin välja, et kui üle minutiliste seisakute ajal mootor välja lülitada ja neid seisakuid on päevas keskmiselt 15, siis hoiab kokku aastas 3-4000 krooni.
Arvutuse aluseks oli töötava mootori küttekulu tunnis ligi 2l ja keskmise seisaku pikkus 1,5 minutit.
Mida ei arvestanud, oli aga laadimisvool aku taastumisel. Korralik auto käivitub veerand pöördest ja küttekulu ei tohiks käivitamisel ka tänapäeval olla võrreldav mosse käivitamiseks kulunud liitritega.
Samuti ei arvestanud agregaatide kulu.
Seega, kas kokkuhoitud 200 liitrit aastas võetakse tagasi laadimisvoolu pealt?
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4496
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Ei ole nõus. küsimus pole koonerdamises, vaid elementaarses arvutamises ning kokkuhoius.
Toon Sulle lihtsa näite - ma suutsin ühe päevaga kokku hoida aasta lõikes üle 10K raha.
Nimelt õnnestus hankida kütuse sooduskaart, mis annab 80 senti liitrilt, lõpetasin ära mingite mõttetute ajalehtede ja ajakirjade tellimuse, mida iial keegi ei lugenud, lõpetasin ära viasati kuldpaketi, mida ka keegi kurat ei vaadanud. Elukvaliteet ei muutunud aga aastas on 10K rohkem raha. Ma usun, et pingutades, leiaks veel kuskilt teise 10K kokkuhoidui aastas.
Ahjaa, tegin korda firma renderserverite shutdowni ja wake on lani, millega säästab elektrit 4K eest aastas, sest need tõprad tarbivad ainuüksi tühikäigul 235w per masin.
Kokkuhoid algab väikestest asjadest, eksole?
Toon Sulle lihtsa näite - ma suutsin ühe päevaga kokku hoida aasta lõikes üle 10K raha.
Nimelt õnnestus hankida kütuse sooduskaart, mis annab 80 senti liitrilt, lõpetasin ära mingite mõttetute ajalehtede ja ajakirjade tellimuse, mida iial keegi ei lugenud, lõpetasin ära viasati kuldpaketi, mida ka keegi kurat ei vaadanud. Elukvaliteet ei muutunud aga aastas on 10K rohkem raha. Ma usun, et pingutades, leiaks veel kuskilt teise 10K kokkuhoidui aastas.
Ahjaa, tegin korda firma renderserverite shutdowni ja wake on lani, millega säästab elektrit 4K eest aastas, sest need tõprad tarbivad ainuüksi tühikäigul 235w per masin.
Kokkuhoid algab väikestest asjadest, eksole?
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 1740
- Liitunud: P Okt 26, 2008 8:09 pm
- Asukoht: Vääna
- Kontakt:
Kust selliseid kaarte jagatakse? 

Väljaminekud kasvavad, et järele jõuda sissetulekutele....
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
jätsin suitsetamise maha ja hoian 30tonni aastas kokku, nüüd saab kogu raha auto(de) peale panna.
"kokkuhoid pole koonerdamine"
"kokkuhoid pole koonerdamine"

Kaks saia, üks piim
Subaru OB 2,0D (2012); Duster 1,5d (2010); Toyota LC 4,0D (1983); Jeep Cherokee 4,0i (1991); Toyota LC 4,0D (1986)
Subaru OB 2,5 NorthernLights 2019/05; BMW 745D V8; VW Arteon ShootingBrake 2,0tdi 2023/08
Subaru OB 2,0D (2012); Duster 1,5d (2010); Toyota LC 4,0D (1983); Jeep Cherokee 4,0i (1991); Toyota LC 4,0D (1986)
Subaru OB 2,5 NorthernLights 2019/05; BMW 745D V8; VW Arteon ShootingBrake 2,0tdi 2023/08
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Tahan ka 80 sendilisti kütuse sooduskaarti. Kus antakse?
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kunagi, kui alustasin oma tööinimese elu, oli meil firmas üks bussijuht, tõeline vanakooli mees, Automi sõidumeister, tööeesrindlane ja kõike muud.
Ausalt peab ütlema, et tehnika oli tal alati korras, vana TA-6 buss oli tehasest saati, kap.remondita, sõidukas aastast 1975, kui prillikivi.
Sõitis vana, kui Automi (ökonoomsus)sõidumeistrile kohane, kiirendas 60-65-ni, käik välja, mootor seisku ja siis veeres, kuniks kiirus 40ni kustus, siis starterist! mootor käima ja kiirendus, jne. Mäest üles logistas 4. käiguga sellistel kiirustel, et pahatihti kostis salongist hõikeid: vaata teerull (jalgratas, tigu) paneb mööda. Ja muidugi jäeti iga kord punase tule all vm sarnasel juhul mootor seisku, mis sellest, et vahel tuli pärast reisijatel buss käima lükata.
Muidu oli ju kõik ok, sest tavaliselt vedas tööliseid ja neil tunnipalk, aga kord kui teise Eesti otsa suvepäevadele sõitsime ja kohale jõudes tühjad lauad ja juba koomas seltskonna eest leidsime, siis leiti ühiselt, (kaasaegselt väljendudes), et F*** the fuel economy...
Ausalt peab ütlema, et tehnika oli tal alati korras, vana TA-6 buss oli tehasest saati, kap.remondita, sõidukas aastast 1975, kui prillikivi.
Sõitis vana, kui Automi (ökonoomsus)sõidumeistrile kohane, kiirendas 60-65-ni, käik välja, mootor seisku ja siis veeres, kuniks kiirus 40ni kustus, siis starterist! mootor käima ja kiirendus, jne. Mäest üles logistas 4. käiguga sellistel kiirustel, et pahatihti kostis salongist hõikeid: vaata teerull (jalgratas, tigu) paneb mööda. Ja muidugi jäeti iga kord punase tule all vm sarnasel juhul mootor seisku, mis sellest, et vahel tuli pärast reisijatel buss käima lükata.
Muidu oli ju kõik ok, sest tavaliselt vedas tööliseid ja neil tunnipalk, aga kord kui teise Eesti otsa suvepäevadele sõitsime ja kohale jõudes tühjad lauad ja juba koomas seltskonna eest leidsime, siis leiti ühiselt, (kaasaegselt väljendudes), et F*** the fuel economy...
Kütuse sooduskaardi saab rahumeeli suvalisest tanklaketist, kui võtta 4x4 seltskond kokku, panna nimed kirja ning keegi käib läbi kütusemüüjad. Soodus antakse tarbitud kütuse pealt. Kui me saame kokku 50 aktiivset kütuseraiskajat, on 80 senti täiesti reaalne. Soodukat arvutatakse tavaliselt eelneva kuu tarbimise järgi.
sai tõmmatud jah hullumoodi pruuni kenti 40.-/pakkMovistar kirjutas:See teeb päevas ca 82 eekuCruizsub kirjutas:jätsin suitsetamise maha ja hoian 30tonni aastas kokku, nüüd saab kogu raha auto(de) peale panna.
"kokkuhoid pole koonerdamine"![]()
Kuidas nii palju suutsid sisse hingata?Sellise koguse peale peaks pigi tagant tilkuma hakkama
sellepärast maha jätsingi, et lõõrid olid juba nii tahma ja pigi täis, et ... eks õllega loputamine ole veidi abiks nüüd

Kaks saia, üks piim
Subaru OB 2,0D (2012); Duster 1,5d (2010); Toyota LC 4,0D (1983); Jeep Cherokee 4,0i (1991); Toyota LC 4,0D (1986)
Subaru OB 2,5 NorthernLights 2019/05; BMW 745D V8; VW Arteon ShootingBrake 2,0tdi 2023/08
Subaru OB 2,0D (2012); Duster 1,5d (2010); Toyota LC 4,0D (1983); Jeep Cherokee 4,0i (1991); Toyota LC 4,0D (1986)
Subaru OB 2,5 NorthernLights 2019/05; BMW 745D V8; VW Arteon ShootingBrake 2,0tdi 2023/08
Eesrindlik mõte. Juhtoinad võiks mingi ilusa regamise nüüd korraldada, mitte vastused siia "mina kaa", "jaa tahan küll".sirr kirjutas:Kütuse sooduskaardi saab rahumeeli suvalisest tanklaketist, kui võtta 4x4 seltskond kokku, panna nimed kirja ning keegi käib läbi kütusemüüjad. Soodus antakse tarbitud kütuse pealt. Kui me saame kokku 50 aktiivset kütuseraiskajat, on 80 senti täiesti reaalne. Soodukat arvutatakse tavaliselt eelneva kuu tarbimise järgi.

BTW, niipalju pirtsutaks, et tegu võiks olla mingi suurema keti tanklatega, mitte a la 1 igas linnas.

Headcounti aitaks suuremaks paisutada vast ka teiste pereliikmete (ja) sõidukite regamine... kui anda tanklatele ette list autonumbritega vms...?
Mõte lihtsalt.
Hmm... krt kas selleks on juriidilist keha vaja?

Kui ERITI kanget alet tehakse, tasub ehk omapoolse kompvekina tanklatele välja panna oma logo väikeselt 4x4 lehele riputamise võimalus? "maastureid tangib xxx" vms...? Selleks peaks ale ikka selgelt juba mitte enam sentides ka olema.
St igal teisel juhul oleks ma selle vastu, aga nii selge ja pidev rahaline sääst iga päev - ehk tasub kaalumist-arutamist vähemalt...?
tegime pulli, aitab
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2887
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Kütus - 0,8 EEK on hea, mootori surtamine foori all paha. 1. ennustan starteri surma umbes aastaga ( kui läbisõit linnas annaks 4000 kokkuhoidu). 2. Mootor kulub (ja ka metall väsib) nende suretamistega oluliselt kiiremini. 3. Iga käivitamisega kaasneb täiendav kütusekulu. 4. Rohelise süttides on oht käivitamisega hilineda ja teenide kaasliiklejate teenitud pahameel. 5. Turbo olemasolul ikaldub see võibolla enne starterit (käivitus ja kohe piitsa = labidaga pähe, võrreldes turbot elusolendiga).
Isegi automaatkastiga N või P kautamine foori all on vägagi küsitav kokkuhoid, isiklikult hoian D peal.
Selline käivitamine, suretamine annab efekti hübriidautodel mille mootor on selleks kohandatud (toite- ja õlitussüsteem on optimeeritud, käivitamine toimub otseajamiga generaatoriga jms).
Isegi automaatkastiga N või P kautamine foori all on vägagi küsitav kokkuhoid, isiklikult hoian D peal.
Selline käivitamine, suretamine annab efekti hübriidautodel mille mootor on selleks kohandatud (toite- ja õlitussüsteem on optimeeritud, käivitamine toimub otseajamiga generaatoriga jms).
Tehtud, mõeldud.