Lume raskus

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
Inz
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 179
Liitunud: L Dets 13, 2008 8:57 pm
Asukoht: Muuga

Postitus Postitas Inz »

Madis kirjutas:
antik kirjutas: Siit kerkib küsimus, et miks tundub 10kg vahtplasti kergem kui 10kg rauakamakas?
Nuvot umbes selline see küsimus mul oligi. Igal juhul tõmbasin fleimi ülesse :D
aga mis jama selle lumega ikkagist on, räägi välja 8)
Rocky minu esimese 4x4 masin
kõnetraat 56912385
rahvus: setu
Mart
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: E Veebr 11, 2008 12:51 am

Postitus Postitas Mart »

Siit kerkib küsimus, et miks tundub 10kg vahtplasti kergem kui 10kg rauakamakas?[/quote]


Seda saab kõige paremini teada, kui lasta need mõlemad kordamööda varbapeale kukkuda.
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

Pane silmad kinni, kui tõstad.
Kas siis ka üks raskem tundub? :?::
aadu
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: T Mär 18, 2003 9:43 pm
Asukoht: Tallinn, Õismäe; Helsingi, Lassila
Kontakt:

Postitus Postitas aadu »

Lumi koosneb jääkristallidest mille vahel on palju õhku. Temperatuuri tõustes hakkavad need kristallid deformeeruma, vajuvad tihedamalt kokku ning suurem osa õhku surutakse kristallide vahelt välja. Maht väheneb aga jääkristallide arv jääb samaks.
Mina võrdleks seda mitte vetsupaberiga teerulli all, vaid svammiga- vahet pole, kas svammitükk lebab laual või surud selle tihedalt pihku, kaalub ta ikka ühepalju.
Ei takista vallid, ei takista kraav...
Kaarel Puk; Turist; võistkond Lendorav; :driving ; Sõitis Uunoga Ümber Eesti 1999
Kasutaja avatar
vanapagan
Fitting 38"
Postitusi: 267
Liitunud: N Nov 08, 2007 2:12 pm
Asukoht: Elva

Postitus Postitas vanapagan »

Mul on furgoonauto mille koormaks on 1tonn elusaid kanu ja kaalub koos kanadega 4tonni aga sild millest on vaja üle sõita kannatab 3 tonni. Kui nüüd üks mees läheb kasti ja peksab kaikaga kanad lendu. kas siis võib üle silla sõita?
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 984
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Postitus Postitas Maaks »

vanapagan kirjutas:Mul on furgoonauto mille koormaks on 1tonn elusaid kanu ja kaalub koos kanadega 4tonni aga sild millest on vaja üle sõita kannatab 3 tonni. Kui nüüd üks mees läheb kasti ja peksab kaikaga kanad lendu. kas siis võib üle silla sõita?
Ma pakun et võib :-)
Seletan miks: Iga mõistlik projekteerija kasutab alati varutegurit, silla puhul on tegur ilmselt 3...5. Varuteguri kasutamine on kohustuslik!
Mis nüüd lendavatesse kanadesse puutub, siis ilmselt furgooni kaal eriti ei vähene, nii imelik kui see ei tundu. Hõljumiseks tekkitatav vaakum tiiva peal ja ülerõhk tiiva all nulliks teineteist.
Samas me ei tunne, et oleks teerulli alla jäänud kui meist B767 või A380 üle lendab :-)
Aga mis juhtuks kui furgoon oleks lahtine?
Õige vastus oleks - kanad lendaks laiali :lol:
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

vanapagan kirjutas:Mul on furgoonauto mille koormaks on 1tonn elusaid kanu ja kaalub koos kanadega 4tonni aga sild millest on vaja üle sõita kannatab 3 tonni. Kui nüüd üks mees läheb kasti ja peksab kaikaga kanad lendu. kas siis võib üle silla sõita?
Müüdimurdjad tõestasid, et ei või. st. suletud süsteemis kaal ei muutu.
Teemasse tagasi tulles, ei ole teoorial tähtsust. Kui sulaga oled õue lumest tühjaks pildunud, siis käed ja õlad kinnitavad, et oli ikka oluliselt tihedam küll, kui miinuskraadidega.
Külmaga ja kerget lund kannatab ka meetrise sahaga pilduda, sulaga on korralik kühvlitäis probleemiks.

edit:
4x4 teemasse.
Ainumas kord, kus landcruiser on tõsiselt lumes kinni olnud, oli kerge sulaga, allamäge, tuisuvaalu sisse murdes. Lund ainult stange alla, aga kapitaalselt keset teed sees. Samas kohas on õhulised tuisuvaalud ka tuledeni olnud ja pole probleemi.
Kui ümbert auto lumi kühveldatud sai, siis erilisi kahtluseid sulalume suuremas erikaalus ei olnud.
Päkapikk
Fitting 38"
Postitusi: 240
Liitunud: K Veebr 01, 2006 12:55 pm

Postitus Postitas Päkapikk »

Maaks kirjutas:
vanapagan kirjutas:Mul on furgoonauto mille koormaks on 1tonn elusaid kanu ja kaalub koos kanadega 4tonni aga sild millest on vaja üle sõita kannatab 3 tonni. Kui nüüd üks mees läheb kasti ja peksab kaikaga kanad lendu. kas siis võib üle silla sõita?
Ma pakun et võib :-)
Seletan miks: Iga mõistlik projekteerija kasutab alati varutegurit, silla puhul on tegur ilmselt 3...5. Varuteguri kasutamine on kohustuslik!
Mis nüüd lendavatesse kanadesse puutub, siis ilmselt furgooni kaal eriti ei vähene, nii imelik kui see ei tundu. Hõljumiseks tekkitatav vaakum tiiva peal ja ülerõhk tiiva all nulliks teineteist.
Samas me ei tunne, et oleks teerulli alla jäänud kui meist B767 või A380 üle lendab :-)
Aga mis juhtuks kui furgoon oleks lahtine?
Õige vastus oleks - kanad lendaks laiali :lol:
Ma usun, et ei või. Algul toetas kana jalgadega furgooni põrandale, lennates toetab ta tiibadega õhule ja õhk furgooni põrandale. See aga on vist küll vaadatav keskväärtusena ajas, sest kui kana paneb tiivad kokku ja kukub, mõjutab ta furgooni põrandat vaid jõuga (kuni ta ei ole maha kukkunud) mis on võrdne õhutakistusega, tiibadega ennast surudes üles on aga see jõud suurem, kui kana enda raskus. Kole häbi on, et koolis füüsikat ei viitsinud õppida.
Tegelikult oleks tore, kui Stupiduser selle asja meile reede õhtul peale saunaskäiku siia mahlaselt kirja paneks.
Mis nüüd puudutab lund, siis minu arust oleks õige öelda, et külmemal temperatuuril tuleb kohevam lumi. Ma arvan, et kui lumi on miinus kraadide juures on lumi ikka kristalliline. Jää ei ole raske kuna seal on palju vett. Jää on raske kuna seal on vähe õhku. Lumega on sama teema, mida rohkem on sealt õhk välja pressitud, seda raskem on lumi.
Kirjaoskamatu pähkel
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

Päkapikk kirjutas:
Maaks kirjutas:
vanapagan kirjutas:Mul on furgoonauto mille koormaks on 1tonn elusaid kanu ja kaalub koos kanadega 4tonni aga sild millest on vaja üle sõita kannatab 3 tonni. Kui nüüd üks mees läheb kasti ja peksab kaikaga kanad lendu. kas siis võib üle silla sõita?
Ma pakun et võib :-)
Seletan miks: Iga mõistlik projekteerija kasutab alati varutegurit, silla puhul on tegur ilmselt 3...5. Varuteguri kasutamine on kohustuslik!
Mis nüüd lendavatesse kanadesse puutub, siis ilmselt furgooni kaal eriti ei vähene, nii imelik kui see ei tundu. Hõljumiseks tekkitatav vaakum tiiva peal ja ülerõhk tiiva all nulliks teineteist.
Samas me ei tunne, et oleks teerulli alla jäänud kui meist B767 või A380 üle lendab :-)
Aga mis juhtuks kui furgoon oleks lahtine?
Õige vastus oleks - kanad lendaks laiali :lol:
Ma usun, et ei või. Algul toetas kana jalgadega furgooni põrandale, lennates toetab ta tiibadega õhule ja õhk furgooni põrandale. See aga on vist küll vaadatav keskväärtusena ajas, sest kui kana paneb tiivad kokku ja kukub, mõjutab ta furgooni põrandat vaid jõuga (kuni ta ei ole maha kukkunud) mis on võrdne õhutakistusega, tiibadega ennast surudes üles on aga see jõud suurem, kui kana enda raskus. Kole häbi on, et koolis füüsikat ei viitsinud õppida.
Tegelikult oleks tore, kui Stupiduser selle asja meile reede õhtul peale saunaskäiku siia mahlaselt kirja paneks.
Mis nüüd puudutab lund, siis minu arust oleks õige öelda, et külmemal temperatuuril tuleb kohevam lumi. Ma arvan, et kui lumi on miinus kraadide juures on lumi ikka kristalliline. Jää ei ole raske kuna seal on palju vett. Jää on raske kuna seal on vähe õhku. Lumega on sama teema, mida rohkem on sealt õhk välja pressitud, seda raskem on lumi.
Ei "toeta õhule".
Samamoodi, nagu lennukid ei püsi õhus mitte sellepärast, et tiiva all on õhk, kuhu toetada, vaid sellepärast, et tiiva kohal on õhk hõredam.
Purjekatega on ka sama lugu.

Niisama, selguse mõttes tahtsin targutada :twisted:
zum
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Mõelge nüüd ka mis jahu te siin ajate. Toetub õhule ja õhk autole :roll:
Sõidad autoga mööda teed (piisavalt kiiresti) ja selle kohale lendab 20 tonnine lennuk. Kas auto vajub nüüd lössi või? 8)
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Päkapikk
Fitting 38"
Postitusi: 240
Liitunud: K Veebr 01, 2006 12:55 pm

Postitus Postitas Päkapikk »

Vaakumis ei lendaks igatahes midagi:)
Kirjaoskamatu pähkel
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

Päkapikk kirjutas:Vaakumis ei lendaks igatahes midagi:)
Jah.
Aga point on selles, et hõredam pool "tõmbab", mitte tihedam ei "lükka" ega "toeta". :wink:

zum
aadu
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: T Mär 18, 2003 9:43 pm
Asukoht: Tallinn, Õismäe; Helsingi, Lassila
Kontakt:

Postitus Postitas aadu »

Millegipärast kahtlen, kas lennunduse termineid ja värke saab tiibadega rapsivast kanast rääkides kasutada???
Väljasirutatud tiibadega liugleva kotka puhul küll aga kas ka kana puhul... :roll:
Ei takista vallid, ei takista kraav...
Kaarel Puk; Turist; võistkond Lendorav; :driving ; Sõitis Uunoga Ümber Eesti 1999
Kasutaja avatar
vanapagan
Fitting 38"
Postitusi: 267
Liitunud: N Nov 08, 2007 2:12 pm
Asukoht: Elva

Postitus Postitas vanapagan »

zum kirjutas:
Päkapikk kirjutas:Vaakumis ei lendaks igatahes midagi:)
Jah.
Aga point on selles, et hõredam pool "tõmbab", mitte tihedam ei "lükka" ega "toeta". :wink:

zum
ˇ
Oi kurjam, kui asi nii siis pean furgoonile ankrukivid külge panema muidu läheb koos kanadega ära. :D
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

Tegelikult on nii, et 1 tonn elusaid kanu võtab ikka üksjagu ruumi, 3-tonnise veokaga sa neid ei vea nii ehk naa. :f

(Kui nad just märjad ei ole... :D )
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”