Millega rauatükki kruntida

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

nymmik kirjutas:Olen erik'ga samal meelel et paras s*** on, püsib peal ainult siis kui kannad paksule roostele kuhu on sisse imbuda. aga kui võõpad metalli siis ei kata ega kaitse rooste eest. Omal nahal tundnud ja nüüd käin sellest riiulist kaarega mööda.
Ilmselt on siin tõhusamas roostekihis tõde jah. Majanurgas on mingi raudtorust post, mis oli haljaks jäetud (kunagi :) ). Tõmbasin selle ilma igasuguse krundita hammeriga üle ja kestab väga hästi.
Aiapostid (värvimata, roostes) kestavad ka. Väravate värvitud karkass sai ka parandamise korras üle võõbatud - fiasko.

Kui laiskus kallal ja kõik-ühes värvi vaja, võiks mingit kruntemaili juba vaadata siis. Oma vintsialuse plätserdasin sellega üle ja kaks talve soola jm pole midagi teinud. Oleneb rakendusest jms, lolliks ei maksa ka minna ja seemisnahaga kärukonksu poleerida, piltlikult öeldes. Sellises kohas peab ka värviparandusi lihtsalt teha saama - tuleb mõte trossisarvede jaoks mutreid juurde keevitada vms, hakka siis haljaks nühkimise jmt-ga otsast pihta kogu kruntimiste jm kadalippu..

Edit: kontrollisin eile, nats on mõne koha pealt (servad) hakanud sisse pugema uss ikka. Traatharja ja roostesurma ja pintsliga parandusi nats... peaks jälle 2 a. kestma. :)
Viimati muutis tanel, N Apr 17, 2008 8:08 am, muudetud 1 kord kokku.
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

ei saa jah aru millest see oleneb... kodus võõpasin prooviks aia metallosa pruuni hammeritega ja siiamaani on seal peal püsinud (merest paarkümmend meetrit) samas, suvilas värvisin täpselt samast purgist võetud värviga metallist katuseredeli ära ja pidas ühe talve :roll:

Parim kogemus on seni pintavärvi toodanguga. Kahekomponentne polüuretaan, tip-top... kuivab raskelt ja tahab veidi sooja kuid jääb väga tugev.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

Vastukäivad hinnangud Hammeritele võivad vabalt olla põhjustatud kõikuva kvaliteediga partiidest. Värvisin eelmisel aastal aiakiike - torud haljaks, kaks kihti Hammerite krunti rulliga alla ja kolm kihti värvi peale.
Krunt jäi korralikult peale, aga värviga oli see häda, et kiht ei tahtnud lubatud 4 tunniga kuidagi ära kuivada, jäi nätskeks ja hästi õrnaks. OK, temp ei olnud küll 20 kraadi vaid ca 10 (lubatud oli +7...30), aga ööpäevaga oleks pidanud ikkagi ülevärvimiskõlbulik olema. Alles paari päeva pärast sai järgmise kihi selga tõmmata. Kokku läks mul selle kiige värvimise peale oma paar nädalat.

Värvikiht oli alguses täpselt selline nagu Beast kirjutas - tõsta siidkinnastega - iga muljumisjälg ja kriimustus jäi peale.

Kontakteerusin sportlikust huvist Vivacoloriga ning andsin oma värvist proovi. Värvikile tugevuse uurimisel nende laboris nädala, kahe ja kuu aja pärast selgus, et minu antud värv kõvenes mitu korda aegasemalt, kui ette nähtud. Kuna alküüdvärvi kõvenemine jätkub kogu aeg, siis kunagi saavutab ta muidugi etteantud tugevuse, kuid selleks kulub lihtsalt rohkem aega. Vivacolori suhtumine oli viisakas, pädev ja abivalmis ning pakuti ka värvi asendamist.

Praeguseks on kiik siiski selle värviga ühe suve ja talve õues üle elanud ja värv tundub kõva ning roostet veel ei paista. (ptüi, ptüi, ptüi...)

PS. Hammerite eripära pidi olema veel selles, et värvikoorik on küll väga kõva, kuid ei kannata painutamist ning seetõttu ei sobi näiteks autoplekkide värvimiseks.
Kasutaja avatar
taxopets
True Off Roader!
Postitusi: 1063
Liitunud: T Veebr 13, 2007 11:37 pm
Asukoht: Nõmme vahel ka Läänemaa

Postitus Postitas taxopets »

Vahetasin täna autol rehve ja sain oma silmaga seda hammeriti "headust" näha.Täpselt aasta tagasi värvitud piduritrumlid olid hullemad rebased kui enne :evil: Puhastatud said need kindlalt hindele 5+.
Tahad taksot endale ja oma 7 sõbrale? Palun väga hel. 5643111.
Metsa tõstetud UAZ 3303 31x10,5x15 rehv ja drägon on ka.
Kia Sportge punn ka. Draakoniga.
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

taxopets kirjutas:Vahetasin täna autol rehve ja sain oma silmaga seda hammeriti "headust" näha.Täpselt aasta tagasi värvitud piduritrumlid olid hullemad rebased kui enne :evil: Puhastatud said need kindlalt hindele 5+.
Ei tahaks Hammeritet liigselt kaitsta, aga piduritrummel on üks koht, mis saab pidevalt nii vibratsiooni kui kuumust ja hammer pole kummagi jaoks ette nähtud[1]. Metalli soojuspaisumise tõttu tulevad praod sisse, niiskus poeb sealt värvi alla ja roostetabki hullemini kui ilma värvita.

[1] Tootelehelt:
Termostabiilsus. Lühiajaliselt talub –20 oC kuni +150 oC, pidevat kuumust kuni 80 oC, kui värv on täielikult kõvenenunud.

PS. Milleks piduritrumleid värvida?
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

vtl kirjutas:Vastukäivad hinnangud Hammeritele võivad vabalt olla põhjustatud kõikuva kvaliteediga partiidest. Värvisin eelmisel aastal aiakiike - torud haljaks, kaks kihti Hammerite krunti rulliga alla ja kolm kihti värvi peale.
Krunt jäi korralikult peale, aga värviga oli see häda, et kiht ei tahtnud lubatud 4 tunniga kuidagi ära kuivada, jäi nätskeks ja hästi õrnaks. OK, temp ei olnud küll 20 kraadi vaid ca 10 (lubatud oli +7...30), aga ööpäevaga oleks pidanud ikkagi ülevärvimiskõlbulik olema.
Kui ma viimati hammeri purki uurisin, oli seal minu meelest kirjas, et üle värvitav (mõeldud uut kihti siis ilmselt) 2h jooksul ja siis peab vist mingi nädal aega tahenema, enne kui uuesti kallale võib minna...?
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
taxopets
True Off Roader!
Postitusi: 1063
Liitunud: T Veebr 13, 2007 11:37 pm
Asukoht: Nõmme vahel ka Läänemaa

Postitus Postitas taxopets »

vtl kirjutas:
taxopets kirjutas:Vahetasin täna autol rehve ja sain oma silmaga seda hammeriti "headust" näha.Täpselt aasta tagasi värvitud piduritrumlid olid hullemad rebased kui enne :evil: Puhastatud said need kindlalt hindele 5+.
Ei tahaks Hammeritet liigselt kaitsta, aga piduritrummel on üks koht, mis saab pidevalt nii vibratsiooni kui kuumust ja hammer pole kummagi jaoks ette nähtud[1]. Metalli soojuspaisumise tõttu tulevad praod sisse, niiskus poeb sealt värvi alla ja roostetabki hullemini kui ilma värvita.

[1] Tootelehelt:
Termostabiilsus. Lühiajaliselt talub –20 oC kuni +150 oC, pidevat kuumust kuni 80 oC, kui värv on täielikult kõvenenunud.

PS. Milleks piduritrumleid värvida?
Kui autol on all nelja kodaraga valukad ei ole just kena kui tagant paistab rämedalt roostes piduri trummel.Või mis?Samuti kahtlen,et tagumised piduritrumlid pidevalt üle 80 c temperatuuriga on.Aga see pole selle teema jutt.Igatahes võtan nüüd kodumaise roostekrundi ja võõpan sellega.Ainus häda,et kuna hammrite peale ei soovitata muud värvi panna tuleb trummlid taas haljaks nühkida :evil:
Tahad taksot endale ja oma 7 sõbrale? Palun väga hel. 5643111.
Metsa tõstetud UAZ 3303 31x10,5x15 rehv ja drägon on ka.
Kia Sportge punn ka. Draakoniga.
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

tanel kirjutas:...Kui ma viimati hammeri purki uurisin, oli seal minu meelest kirjas, et üle värvitav (mõeldud uut kihti siis ilmselt) 2h jooksul ja siis peab vist mingi nädal aega tahenema, enne kui uuesti kallale võib minna...?
Tuleb välja, et mina olen siin veel kõige suurem "hammerispets"...
Igaks juhuks ütlen ette, et ma EI ole Vivacolori (ega ka teiste) värvitoodetega seotud. Alljärgnev info pärineb netist ja tootejuhilt.

Asjast:
Hammeritet on kahte sorti: vana retseptiga värvil oli tõesti nõue, et "kui 8h jooksul ei ole üle värvitud, siis hakkab värv kõvenema ja uuesti tohib värvida alles 2 nädala pärast".
Uue retseptiga värvil (mida juba vähemalt paar aastat müüakse) ülevärvimispiiranguid ei ole.
Miski selleteemalise uudise leiab ka otsinguga Vivacolori lehelt
taxopets kirjutas:...Ainus häda,et kuna hammrite peale ei soovitata muud värvi panna tuleb trummlid taas haljaks nühkida :evil:
Jah, kuna värv sisaldab silikoone. Ja kuna ta on ilmselt ka värvi alt roostes, siis tuleks igal juhul kõik maha tõmmata.
taxopets kirjutas:
vtl kirjutas:Milleks piduritrumleid värvida?
Kui autol on all nelja kodaraga valukad ei ole just kena kui tagant paistab rämedalt roostes piduri trummel.Või mis?
Mul jäi Su eelmisest kirjast mulje, et roostet nägid alles siis, kui rattaid vahetama hakkasid, seetõttu tekkiski küsimus, et kui näha pole, siis milleks. Enne jõuavad need trumlid Sul seestpoolt läbi kuluda, kui rooste augu sisse teeb.
taxopets kirjutas:...Samuti kahtlen,et tagumised piduritrumlid pidevalt üle 80 c temperatuuriga on...
Trumlinärakat ilmselt nii kuumaks ei aja, aga kettaid saab mõnesaja kraadini või ka kuumemaks pidurdada vabalt.
Aga nagu juba öeldud "pidevast 80 C"-st märksa hullem on pidev temperatuurikõikumine - pidurdad kuumaks, siis sõidad veelombist läbi ja jahutad kiirelt maha.
Kasutaja avatar
taxopets
True Off Roader!
Postitusi: 1063
Liitunud: T Veebr 13, 2007 11:37 pm
Asukoht: Nõmme vahel ka Läänemaa

Postitus Postitas taxopets »

vtl. kirjutas:Mul jäi Su eelmisest kirjast mulje, et roostet nägid alles siis, kui rattaid vahetama hakkasid, seetõttu tekkiski küsimus, et kui näha pole, siis milleks. Enne jõuavad need trumlid Sul seestpoolt läbi kuluda, kui rooste augu sisse teeb.

Lihtsalt talverehvid plekkvelgedel ja need katavad trumlid kinni.Kas vana värvi eemaldid hammeritile ka peale hakkavad?Trummlite mehaaniline puhastus on suht tüütu tegevus eriti nüüd kus vana värv ka peal.
Tahad taksot endale ja oma 7 sõbrale? Palun väga hel. 5643111.
Metsa tõstetud UAZ 3303 31x10,5x15 rehv ja drägon on ka.
Kia Sportge punn ka. Draakoniga.
Kasutaja avatar
Rax888
Fitting 38"
Postitusi: 277
Liitunud: P Nov 26, 2006 8:34 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas Rax888 »

Aga millega värvida sildasid ja raami? Ega neid ju päris haljaks ei saagi. Sain aru, et selle happe-ja eppokrundi puhul peab metall haljas olema. Aga kui panna need krundid nüüd näitek sillal alles jäänud värvile, siis kas jääb pidama, või on selleks puhuks mingi teine keemia.
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

tanel kirjutas:Kui laiskus kallal ja kõik-ühes värvi vaja, võiks mingit kruntemaili juba vaadata siis. Oma vintsialuse plätserdasin sellega üle ja kaks talve soola jm pole midagi teinud. Oleneb rakendusest jms, lolliks ei maksa ka minna ja seemisnahaga kärukonksu poleerida, piltlikult öeldes. Sellises kohas peab ka värviparandusi lihtsalt teha saama - tuleb mõte trossisarvede jaoks mutreid juurde keevitada vms, hakka siis haljaks nühkimise jmt-ga otsast pihta kogu kruntimiste jm kadalippu..
Nüüd endal ka see mure, et aeg-ajalt on vaja raamil üht-teist juurde keevitada ja maha lõigata. Sooviks ka head lihtsat lahedust, kuidas haljad (mitte liivapritsi haljad) kohad roostekindlaks teha. Kui kompressor tuleb, siis on võimalus ka värvipüstolit kasutada. Kas eelpool mainitud kruntemaili idee kannab?

Urmas
5038572
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Happekrunt+Epokrunt+pinnavärv. Pinnavärvina sedalaadi töö juures kasutan kas Standofleeti või PUR Polüuretaani. Odav ja 100% kindel lahendus.
+372 5028488
Kasutaja avatar
ricardo
Rock Crawler
Postitusi: 963
Liitunud: N Veebr 16, 2006 8:34 pm
Asukoht: Pärnu linn

Postitus Postitas ricardo »

jr kirjutas:Happekrunt+Epokrunt+pinnavärv. Pinnavärvina sedalaadi töö juures kasutan kas Standofleeti või PUR Polüuretaani. Odav ja 100% kindel lahendus.
Oskab keegi äkki öelda, et kuskandipeal Pärnus kõige mõistlikum neid asju otsida?
CPX
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: R Mär 17, 2006 10:02 pm
Asukoht: Koppelmaa

Postitus Postitas CPX »

Hammerite kestab küll kui pind on PUHAS ja KUIV ja peale kanda vähemalt viis õhukest kihti iga paari tunni tagant.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

CPX kirjutas:Hammerite kestab küll kui pind on PUHAS ja KUIV ja peale kanda vähemalt viis õhukest kihti iga paari tunni tagant.
Lisaks kõigele ei kannata absoluutselt lööke. Nii, kui saab füüsilise vigastuse on suht suur tükk väljas.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”