Uaz mootor katkub

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

Kasutaja avatar
raudsepp
Mudder
Postitusi: 54
Liitunud: T Mär 03, 2009 12:05 pm
Asukoht: Raikküla mets

Uaz mootor katkub

Postitus Postitas raudsepp »

Tere. Mure siis selline et kui sõitma hakkata siis kipub katkuma ehk jõnksutama. Mida vaadata ja milles võib asi olla,muide kohal töötab ilusti.
Rein
Fitting 38"
Postitusi: 233
Liitunud: K Veebr 16, 2005 9:51 pm
Asukoht: Lõuna osariigid
Kontakt:

Postitus Postitas Rein »

Kas bensiini saab korralikult peale. Filtrid puhtad, pump lööb, voolikud korralikud?
Kasutaja avatar
raudsepp
Mudder
Postitusi: 54
Liitunud: T Mär 03, 2009 12:05 pm
Asukoht: Raikküla mets

Postitus Postitas raudsepp »

Bensiini saab kätte filtrid puhtad,voolikud ok. Kui gaasi tallata siis kõik ok kimab mis kole aga paraku kui vaikselt kulgeda siis hakkab jõnksutama.Onehk veel mida kontrolida või kas sama jama võib näiteks olla kui tõmbab lisa õhku kusagilt,tundub et tihendid suht saastad.
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas R969 »

Kui kuskilt lisaõhku saab siis kaob tühikäigul mõni silinder ära või jätab vahele.Segu koostise üle otsustamiseks tuleb luua selline olukord,kus mootor
jõnksutab või jätab vahele ja siis õhuklapi sulgemisega teha kindlaks,kas
segu on rikas või lahja.Järgmiseks on vaja kindlaks teha mis seguklapi asendis on probleeme.Esimesed 7 kraadi töötab ainult tühikäigusüsteem.
7 kuni 25 kraadi töötab lisaks üleminekusüsteem.25 kraadist alustab tööd
peadoseersüsteem ja 50 kraadist lisandub ökonomaiser.
Kui on selge,mis asendis mootori töös probleeme on siis tuleb vastavalt
seda osa reguleerida.
Üldiselt on probleeme tänapäeval bensiini erikaalu suure kõikumisega,mis
muudab taset ujukiruumis ja sellest oleneb ka see,kui palju teda õige segu moodustamiseks vaja on.
Näiteks täpselt reguleeritud karburaatoriga on peale mõnda paagitäit,kus mootor käib ideaalselt ka juhtunud,et peale tankimist ei saagi õhuklappi päris
lahti teha.
Kasutaja avatar
t6nu
Fitting 38"
Postitusi: 235
Liitunud: N Juul 29, 2004 3:06 pm

Postitus Postitas t6nu »

Kas lisaõhuga on seotud see, kui mootor tühikäigul aeg-ajalt natuke nö plärtsub? Minuarust on see uazidele igiomane hääl. Ja kuskohast see lisaõhk siis tulla saab, enne karburaatorit õhupuhasti ühendused asjasse puutuda ei saa, karpa ise istub ju otse sisselaskel, kui siis järelikult vaid karpa enda küljest?
Kasutaja avatar
Alex
Fitting 38"
Postitusi: 318
Liitunud: T Nov 23, 2004 7:41 pm
Asukoht: Pealinna külje all
Kontakt:

Postitus Postitas Alex »

Kunagi hakkas uazik jõnksutama madalatel pööretel kui jagaja loksus peal.(laager vms, täpselt enam ei mäleta)Suurtel pööretel ja tühikäigul oli kõik ok
KVF 750...Jõhker Jõud , Uaz 3962 Sanitarka Viis null123 kuus seitse
Kasutaja avatar
raudsepp
Mudder
Postitusi: 54
Liitunud: T Mär 03, 2009 12:05 pm
Asukoht: Raikküla mets

Postitus Postitas raudsepp »

Eh tegin täna siis süvenenumalt seal karpa ümber -all -peal tiire ja avastasin et on vähe kohti kus bensiin välja ei imbuks. Lisaks kuna ostes polnud autol bena paaki siis meisterdasin 20l kanistrist uue. Paraku unustasin õhu ava teha ja ca 10min töötas ja paak võttis uued mõõtmed. See nüüd parandatud ja kavas siis uued tihendid soetada,aga kust ma saaks infi et too karpa siis ära regullida et kus kohast ja mis pidi.
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas R969 »

Karburaatori marki oleks kah kasulik teada.Kui on see ühe lõõriga siis see
nii lihtsa ehitusega ja osadel on isegi üleminekusüsteemi jaoks oma kruvi.
Kui on kahe lõõriga siis oleks targem kasutada Siguli karburaatorit.
Plussiks on,et allub lihtsamalt reguleerimisele ja jubinaid on kah vähem.
Olgu mis marki tahes on kindlasti kasulik enne suuremat reguleerimist kasutada remont komplekti.
Kas lisaõhuga on seotud see, kui mootor tühikäigul aeg-ajalt natuke nö plärtsub? Minuarust on see uazidele igiomane hääl. Ja kuskohast see lisaõhk siis tulla saab, enne karburaatorit õhupuhasti ühendused asjasse puutuda ei saa, karpa ise istub ju otse sisselaskel, kui siis järelikult vaid karpa enda küljest?
Siin võib tegemist olla ka süüte probleemiga.
Lihtsaim viis kontrollida on tekitada süütepoolist tuleva juhtme peale sädevahemik.Näiteks võtta 2 juhet ja panna need klaastorru nii,et sädevahe
jääb 2-3mm.Sealt on kohe näha kas vahelejätud on süütest või toitest.
Õhust niipalju,et üks koht kust meeldib lekkida on see tihend,mis on kaane ja kollektori vahel.Nimelt tulenevalt kinnitusviisist võib toetada ühte
kollektorit rohkem.
Kõlab küll uskumatult,kuid ühte mootorit ei saanud enne ilusti käima kui
klapipuksid said vahetatud.
Mootori saab kindlasti niimoodi tööle,et viinapits püsib mootori peal püsti.
Kasutaja avatar
raudsepp
Mudder
Postitusi: 54
Liitunud: T Mär 03, 2009 12:05 pm
Asukoht: Raikküla mets

Postitus Postitas raudsepp »

Kisub huvitavaks nädala vahetuseks tuleb too rem komplekt,ja tegu siis ühe lõõriga. Seda süüte asjandust täna aega jubida ehk õhtul rohkem tarkust ja teadmist mida siis arutada kuigi kaldun arvama et tegu karpa jamaga.
Kasutaja avatar
raudsepp
Mudder
Postitusi: 54
Liitunud: T Mär 03, 2009 12:05 pm
Asukoht: Raikküla mets

Postitus Postitas raudsepp »

Eh täiendan oma avastusi oli tarvis siis masinaga nati kola liigutada enne mida süvenesin süüte värki ehk see peaks olema ok. Kuid avastasin et jõudu pole ja kipub karpast paugutama kas tegu siiski regullis (rem komplekt pole veel peale jõudnud)aga huvitav on ikka sest kütte kulu on päris jõhker. Seega kui vahetan tihendid ja asjad ära kuda ma selle asja siis paika krutin tegu siis too ühe lõõriglise karpaga.
Rein
Fitting 38"
Postitusi: 233
Liitunud: K Veebr 16, 2005 9:51 pm
Asukoht: Lõuna osariigid
Kontakt:

Postitus Postitas Rein »

Ühelõõrisega on jõhker jah. Käimaminek ka kehvem. Enda UAZ ikule sai uus kollektor pandud koos uuema karpaga, teine tera hoopis.
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas R969 »

Pooldaks kah Volga kollektorit 2 lõõrise Siguli karbussiga.Kahjuks jääb see ära,kui kaanel on kandilised avad.Kas sisselaske kollektor on kaanega ühinemise kohast kandiline või ümar?
Reguleerimisest niipalju,et kui lööb karbussist tagasi,siis segu lahja.
Kui sõites on mootor jõuetu,siis lahja segu korral peab õhuklappi tõmmates
jõudu juurde tulema.Kui tuleb,siis tuleb peadüüsi suurendada või õhudüüsi
vähendada.Soovitaks osta düüside puurimise komplekti,kuhu kuuluvad
koonus hõõritsad ja komplekt ümarkaliibreid(159 eek).Kui tekib näiteks maastikul tühikäigu pööretelt vaikselt gaasi andes tühi koht,siis tuleb tühikäigu õhudüüsi vähendada.Kindlasti peab nende reguleeringute ajal olema bensiini tase ujukiruumis õige.
Karburaatori reguleerimise juures kehtib reegel,et mida rohkem vaeva näed,
seda parem on tulemus.
Kasutaja avatar
raudsepp
Mudder
Postitusi: 54
Liitunud: T Mär 03, 2009 12:05 pm
Asukoht: Raikküla mets

Postitus Postitas raudsepp »

Njah homme plaan alustuseks vahetada tihendid ja tüüsid mis seal rem komplektis kaasas. Proovin esialgu ta tööle saada originaaliga sest lihtsalt on momendil masinat tarvis ei saa seisma jätta. Aga kui ei õnnestu siis olen kindel et saate sellest teada kiiremini kui arvatagi oskate. Kuid kas too kandilise kinnitusega kolektor ei sobi sest mul üks vaz mootor täitsa olemas karpa peal ja puha võibolla loll küsimus aga pole aega old süveneda on too vahetamine ka keeruline või mis, kusagil oli sellest ka juttu aga kuna plaan oli teine (originaal)siis ei süvenenud. :oops:
Kasutaja avatar
raudsepp
Mudder
Postitusi: 54
Liitunud: T Mär 03, 2009 12:05 pm
Asukoht: Raikküla mets

Postitus Postitas raudsepp »

Nüüdseks vahetatud tihendid ja mis iganes seal rem komplektis kaasas oli ja selle karpaga kutu piilu. Siit siis ka küsimus ega kellelgi seda ühe lõõrilist karpat kusagil riiuli serval ei vedele.
Kasutaja avatar
ivan
peedist pesumasinale...
Postitusi: 398
Liitunud: P Sept 24, 2006 6:30 pm

Postitus Postitas ivan »

raudsepp kirjutas: Siit siis ka küsimus ega kellelgi seda ühe lõõrilist karpat kusagil riiuli serval ei vedele.
Peaks vist olema, vaatan õhtul järgi, kui koju jõuan.
Metsast oled sina tulnud ja metsa pead sina minema.
Vasta

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”