Uaz mootor katkub
Moderaatorid: jr, Landy, Moderators
Uaz mootor katkub
Tere. Mure siis selline et kui sõitma hakkata siis kipub katkuma ehk jõnksutama. Mida vaadata ja milles võib asi olla,muide kohal töötab ilusti.
Kui kuskilt lisaõhku saab siis kaob tühikäigul mõni silinder ära või jätab vahele.Segu koostise üle otsustamiseks tuleb luua selline olukord,kus mootor
jõnksutab või jätab vahele ja siis õhuklapi sulgemisega teha kindlaks,kas
segu on rikas või lahja.Järgmiseks on vaja kindlaks teha mis seguklapi asendis on probleeme.Esimesed 7 kraadi töötab ainult tühikäigusüsteem.
7 kuni 25 kraadi töötab lisaks üleminekusüsteem.25 kraadist alustab tööd
peadoseersüsteem ja 50 kraadist lisandub ökonomaiser.
Kui on selge,mis asendis mootori töös probleeme on siis tuleb vastavalt
seda osa reguleerida.
Üldiselt on probleeme tänapäeval bensiini erikaalu suure kõikumisega,mis
muudab taset ujukiruumis ja sellest oleneb ka see,kui palju teda õige segu moodustamiseks vaja on.
Näiteks täpselt reguleeritud karburaatoriga on peale mõnda paagitäit,kus mootor käib ideaalselt ka juhtunud,et peale tankimist ei saagi õhuklappi päris
lahti teha.
jõnksutab või jätab vahele ja siis õhuklapi sulgemisega teha kindlaks,kas
segu on rikas või lahja.Järgmiseks on vaja kindlaks teha mis seguklapi asendis on probleeme.Esimesed 7 kraadi töötab ainult tühikäigusüsteem.
7 kuni 25 kraadi töötab lisaks üleminekusüsteem.25 kraadist alustab tööd
peadoseersüsteem ja 50 kraadist lisandub ökonomaiser.
Kui on selge,mis asendis mootori töös probleeme on siis tuleb vastavalt
seda osa reguleerida.
Üldiselt on probleeme tänapäeval bensiini erikaalu suure kõikumisega,mis
muudab taset ujukiruumis ja sellest oleneb ka see,kui palju teda õige segu moodustamiseks vaja on.
Näiteks täpselt reguleeritud karburaatoriga on peale mõnda paagitäit,kus mootor käib ideaalselt ka juhtunud,et peale tankimist ei saagi õhuklappi päris
lahti teha.
Kas lisaõhuga on seotud see, kui mootor tühikäigul aeg-ajalt natuke nö plärtsub? Minuarust on see uazidele igiomane hääl. Ja kuskohast see lisaõhk siis tulla saab, enne karburaatorit õhupuhasti ühendused asjasse puutuda ei saa, karpa ise istub ju otse sisselaskel, kui siis järelikult vaid karpa enda küljest?
Eh tegin täna siis süvenenumalt seal karpa ümber -all -peal tiire ja avastasin et on vähe kohti kus bensiin välja ei imbuks. Lisaks kuna ostes polnud autol bena paaki siis meisterdasin 20l kanistrist uue. Paraku unustasin õhu ava teha ja ca 10min töötas ja paak võttis uued mõõtmed. See nüüd parandatud ja kavas siis uued tihendid soetada,aga kust ma saaks infi et too karpa siis ära regullida et kus kohast ja mis pidi.
Karburaatori marki oleks kah kasulik teada.Kui on see ühe lõõriga siis see
nii lihtsa ehitusega ja osadel on isegi üleminekusüsteemi jaoks oma kruvi.
Kui on kahe lõõriga siis oleks targem kasutada Siguli karburaatorit.
Plussiks on,et allub lihtsamalt reguleerimisele ja jubinaid on kah vähem.
Olgu mis marki tahes on kindlasti kasulik enne suuremat reguleerimist kasutada remont komplekti.
Lihtsaim viis kontrollida on tekitada süütepoolist tuleva juhtme peale sädevahemik.Näiteks võtta 2 juhet ja panna need klaastorru nii,et sädevahe
jääb 2-3mm.Sealt on kohe näha kas vahelejätud on süütest või toitest.
Õhust niipalju,et üks koht kust meeldib lekkida on see tihend,mis on kaane ja kollektori vahel.Nimelt tulenevalt kinnitusviisist võib toetada ühte
kollektorit rohkem.
Kõlab küll uskumatult,kuid ühte mootorit ei saanud enne ilusti käima kui
klapipuksid said vahetatud.
Mootori saab kindlasti niimoodi tööle,et viinapits püsib mootori peal püsti.
nii lihtsa ehitusega ja osadel on isegi üleminekusüsteemi jaoks oma kruvi.
Kui on kahe lõõriga siis oleks targem kasutada Siguli karburaatorit.
Plussiks on,et allub lihtsamalt reguleerimisele ja jubinaid on kah vähem.
Olgu mis marki tahes on kindlasti kasulik enne suuremat reguleerimist kasutada remont komplekti.
Siin võib tegemist olla ka süüte probleemiga.Kas lisaõhuga on seotud see, kui mootor tühikäigul aeg-ajalt natuke nö plärtsub? Minuarust on see uazidele igiomane hääl. Ja kuskohast see lisaõhk siis tulla saab, enne karburaatorit õhupuhasti ühendused asjasse puutuda ei saa, karpa ise istub ju otse sisselaskel, kui siis järelikult vaid karpa enda küljest?
Lihtsaim viis kontrollida on tekitada süütepoolist tuleva juhtme peale sädevahemik.Näiteks võtta 2 juhet ja panna need klaastorru nii,et sädevahe
jääb 2-3mm.Sealt on kohe näha kas vahelejätud on süütest või toitest.
Õhust niipalju,et üks koht kust meeldib lekkida on see tihend,mis on kaane ja kollektori vahel.Nimelt tulenevalt kinnitusviisist võib toetada ühte
kollektorit rohkem.
Kõlab küll uskumatult,kuid ühte mootorit ei saanud enne ilusti käima kui
klapipuksid said vahetatud.
Mootori saab kindlasti niimoodi tööle,et viinapits püsib mootori peal püsti.
Eh täiendan oma avastusi oli tarvis siis masinaga nati kola liigutada enne mida süvenesin süüte värki ehk see peaks olema ok. Kuid avastasin et jõudu pole ja kipub karpast paugutama kas tegu siiski regullis (rem komplekt pole veel peale jõudnud)aga huvitav on ikka sest kütte kulu on päris jõhker. Seega kui vahetan tihendid ja asjad ära kuda ma selle asja siis paika krutin tegu siis too ühe lõõriglise karpaga.
Pooldaks kah Volga kollektorit 2 lõõrise Siguli karbussiga.Kahjuks jääb see ära,kui kaanel on kandilised avad.Kas sisselaske kollektor on kaanega ühinemise kohast kandiline või ümar?
Reguleerimisest niipalju,et kui lööb karbussist tagasi,siis segu lahja.
Kui sõites on mootor jõuetu,siis lahja segu korral peab õhuklappi tõmmates
jõudu juurde tulema.Kui tuleb,siis tuleb peadüüsi suurendada või õhudüüsi
vähendada.Soovitaks osta düüside puurimise komplekti,kuhu kuuluvad
koonus hõõritsad ja komplekt ümarkaliibreid(159 eek).Kui tekib näiteks maastikul tühikäigu pööretelt vaikselt gaasi andes tühi koht,siis tuleb tühikäigu õhudüüsi vähendada.Kindlasti peab nende reguleeringute ajal olema bensiini tase ujukiruumis õige.
Karburaatori reguleerimise juures kehtib reegel,et mida rohkem vaeva näed,
seda parem on tulemus.
Reguleerimisest niipalju,et kui lööb karbussist tagasi,siis segu lahja.
Kui sõites on mootor jõuetu,siis lahja segu korral peab õhuklappi tõmmates
jõudu juurde tulema.Kui tuleb,siis tuleb peadüüsi suurendada või õhudüüsi
vähendada.Soovitaks osta düüside puurimise komplekti,kuhu kuuluvad
koonus hõõritsad ja komplekt ümarkaliibreid(159 eek).Kui tekib näiteks maastikul tühikäigu pööretelt vaikselt gaasi andes tühi koht,siis tuleb tühikäigu õhudüüsi vähendada.Kindlasti peab nende reguleeringute ajal olema bensiini tase ujukiruumis õige.
Karburaatori reguleerimise juures kehtib reegel,et mida rohkem vaeva näed,
seda parem on tulemus.
Njah homme plaan alustuseks vahetada tihendid ja tüüsid mis seal rem komplektis kaasas. Proovin esialgu ta tööle saada originaaliga sest lihtsalt on momendil masinat tarvis ei saa seisma jätta. Aga kui ei õnnestu siis olen kindel et saate sellest teada kiiremini kui arvatagi oskate. Kuid kas too kandilise kinnitusega kolektor ei sobi sest mul üks vaz mootor täitsa olemas karpa peal ja puha võibolla loll küsimus aga pole aega old süveneda on too vahetamine ka keeruline või mis, kusagil oli sellest ka juttu aga kuna plaan oli teine (originaal)siis ei süvenenud. 