Sissejuhatus vintsimisse

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

antsa911
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: R Dets 26, 2008 5:58 pm
Asukoht: Tallinn/Keila/Põltsamaa

Sissejuhatus vintsimisse

Postitus Postitas antsa911 »

Kuna otsing palju huvitavat ja kontsentreeritud infot ei andnud, siis teen uue teema. (ärge väga kõvasti pekske palun).

Oletame, et olen nüüd vintsimise mõtted võtnud mõlgutada ja ka mingisuguse välja valinud, mis edasi?

Vintsi saan ma poest, kuid nüüd tekivad uuel vintsiomanikul esimesed küsimused: kas ma pean peale vintsi veel mingisugust raudvara kokku ostma?

Näiteks: Seekel(id)?, vintsiplokid, vintsi otsaplaadid, vintsi alusplaadi, vintsi rullikud jne jne. Või peale ostuhinna, mis jäävad CU vintside puhul 11-17 tuhande EEK vahele, saan ma kogu kama kaasa?

Oletame, et ma sirvin oma auto tehnopassi ning leian, et tegemist on 1520kg täismassis sõidukiga. Mis nüüd edasi? Odavama otsa vintside juurde on kenasti kirjutatud tõmbejõud 1134kg kuni 2722kg. Kui me aga samas piilume CU 9000 või 9.5 seeriat, siis leiab terasem lugeja lausa 4,082 kg line pull jõunumbrid. Mis ma siis arvestama peaks? Ostma selle madala otsa vintsi või kangema auto puuotsa tirimiseks?

Kolmas küsimus on pigem juba tehnilist laadi ja millele ka siin erinevaid lahendusi on pakutud, kuid vints peaks ilmselt ka auto küljes püsima ja seega peaks olema ilmselt raami külge kinnitatud või poolraami küljes? Kuidas ARK sellistele modifikatsioonidele vaatab?

Neljas on selline Armeenia Raadio valdkonna küsimus ilmselt, kuid kuhu oleks vints otstarbekam paigaldada: vööri või ahtrisse? Kogenematul inimesel tekib kohe kaks seost, esiotsa kinnitatud vints aitab sind edasi, kuid kui tee osutub valitust keerulisemaks, siis tahaks tagasi minna :).

Viiendaks, et kas on mõtet üldse metsas käimise masinale (mitte võistlusauto) paigaldada elektrilist kallist vintsi või peaks kondiauru peale rohkem rõhku panema ja mehhaanilisega toimetama? Ehk siis küsimus investeeringu väärtuse vallast. Olen lugenud teemasid vintsi hooldamisest ja korrashoiust - tundub, et neid tuleks peale igat sõitu ja kasutamist hooldada ja ega varuosadki kõige odavamad ei ole.

Suur tänu kaasamõtlejatele juba ette. Ei teeks ka paha kui lugupeetavad jagaks lahkelt internetiavarustes või muul viisil saada olevat materjali lugemiseks vintside ja vintsinduse kohta.
Viimati muutis antsa911, N Veebr 12, 2009 11:11 am, muudetud 1 kord kokku.
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 840
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Postitus Postitas Jünger »

Nii nii nii, vastame siis oma pädevusega osadele küsimustele.

Vintsi saan ma poest, kuid nüüd tekivad uuel vintsiomanikul esimesed küsimused: kas ma pean peale vintsi veel mingisugust raudvara kokku ostma?

Vintsi ostes saad sa kaasa komplekti, kuhu kuulub vints, vintsi pult, rullikud, vintsi paigaldamise jaoks vaja minevad poldid, konks. Osade vintsidega, näiteks Come up saad kaasa ka vintsiploki, on ka selliseid vintse millega saad ka paigaldusplaadi ja näiteks mütsi või pastaka :D

Oletame, et ma sirvin oma auto tehnopassi ning leian, et tegemist on 1520kg täismassis sõidukiga. Mis nüüd edasi? Odavama otsa vintside juurde on kenasti kirjutatud tõmbejõud 1134kg kuni 2722kg. Kui me aga samas piilume CU 9000 või 9.5 seeriat, siis leiab terasem lugeja lausa 4,082 kg line pull jõunumbrid. Mis ma siis arvestama peaks? Ostma selle madala otsa vintsi või kangema auto puuotsa tirimiseks?


Kui sa vintsi ostad, soovitaks osta sellise, mille tõmbe jõud on auto kaaluga võrreldes kaks või enam korda suurem. Vintsi kasutad sa ju kuskil muda augus kinni olles, kus on suur takistus, muda, mitte sileda maa peal.

Kolmas küsimus on pigem juba tehnilist laadi ja millele ka siin erinevaid lahendusi on pakutud, kuid vints peaks ilmselt ka auto küljes püsima ja seega peaks olema ilmselt raami külge kinnitatud või poolraami küljes? Kuidas ARK sellistele modifikatsioonidele vaatab?

Vints paigalda raami või poolraami (olenevalt autost) külge, soovitatavalt polt liidesega. Lihtsalt on võimalus vajaduse korral kogu kupatus eemaldada. Arki arvamust ei oska mina sulle öelda.

Neljas on selline Armeenia Raadio valdkonna küsimus ilmselt, kuid kuhu oleks vints otstarbekam paigaldada: pärasse või ahtrisse? Kogenematul inimesel tekib kohe kaks seost, esiotsa kinnitatud vints aitab sind edasi, kuid kui tee osutub valitust keerulisemaks, siis tahaks tagasi minna .

Primaarne oleks ilmselt esimene vints, kui aga plaanid võistelda siis ka tagumine, olenevalt võistlusklassist. Kui sa käid lihtsalt safaril siis sul on aega auto tagasi hi-liftiga sikutada. Võid ka taha vintsi paigaldada, aga kõik maksab.


Viiendaks, et kas on mõtet üldse metsas käimise masinale (mitte võistlusauto) paigaldada elektrilist kallist vintsi või peaks kondiauru peale rohkem rõhku panema ja mehhaanilisega toimetama? Ehk siis küsimus investeeringu väärtuse vallast. Olen lugenud teemasid vintsi hooldamisest ja korrashoiust - tundub, et neid tuleks peale igat sõitu ja kasutamist hooldada ja ega varuosadki kõige odavamad ei ole.

Kõik oleneb ilmselt sellest kui palju ja kus kohas sa oma autoga sõitmas käid. Kui käid sellistes kohtades kuhu auto pidevalt ära upub, siis on ilmselt elektrivint mõitlik investeering, sest hi-liftiga vintsimine on väga tüütu, aega ja energiat rööviv tegevus. Vintsi hooldamine ei ole kuigi kallis, tava hoolduseks tuubitäis määret, vahel ka mõned laagrid ja harjad. Laagrite eluiga sõtub sellest et kui tihti sa hooldust teed, harjad lihtsalt kuluvad kasutades.


Jünger, kirjutas oma esimese romaani.
Mudane aastast 2005.
Mercedes G; Samurai; Defender 90, Defender 110, CJ-8
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
antsa911
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: R Dets 26, 2008 5:58 pm
Asukoht: Tallinn/Keila/Põltsamaa

Postitus Postitas antsa911 »

Suur tänu väga asjalike sõnade (romaani :D) eest. Hi-Lift vintsimise koha peal pidasid silmas mida täpsemalt? Kas sellist asja nagu >siin<?

Hi-Lift tööpõhimõte on natuke segaseks jäänud, toimib see nagu tungraud, kuid mudas või liivas on seda üldse võimalik kasutada ja mis otstarve on tal kraavi ületamisel?
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2885
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Aga PUUKAITSEVÖÖ ? See asjake peab olema enne esimest vintsimist ja seda PEAB kasutama. Vintsiplaat peab olema jäik, st. vintsi kinnitusavad ei tohi omavahel asendit muuta ka suurte jõudude puhul.
Tehtud, mõeldud.
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 840
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Postitus Postitas Jünger »

totu kirjutas:Aga PUUKAITSEVÖÖ ? See asjake peab olema enne esimest vintsimist ja seda PEAB kasutama. Vintsiplaat peab olema jäik, st. vintsi kinnitusavad ei tohi omavahel asendit muuta ka suurte jõudude puhul.
Puukaitsevöö on nagu tass kohvi joomise juures, see on lihtsalt nii elementaarne et ei tulnud meeldegi. :P
Mudane aastast 2005.
Mercedes G; Samurai; Defender 90, Defender 110, CJ-8
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Seda hoolduse asja ei maksa liiga üle ka tähtsustada. Muidugi on vaja seda teha, aga võib vast üsna rahuliku südamega öelda, et safari autol pole mõtet seda üle ühe korra aastas teha, kui sedagi.
Väikese piinlikkusega pean tunnistama, et meie vaba klassi võistlusauto esivints (Comeup 9000) ei saanud pooleteise aasta jooksul mitte ühtegi hooldust ja pärast seda lahti võttes oli olukord lausa suurepärane. St natuke vett oli, kuid laagrid, plastrõngad (millel pool jookseb) ja määre olid kõik väga ilusad. Vahetusse läkski ainult määre.
Samas ei saa öelda, et ta vähe uppumist oleks saanud. Vints oli alguses täitsa uus.

Teema algatajale veel nii palju, et mingeid varuosi (nagu see otsakaas) vms pole sul kindlasti mõtet varuks soetada. Neid ostad siis, kui reaalselt on vaja vahetada (oled ära lõhkunud).
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
FlammablE
Rock Crawler
Postitusi: 850
Liitunud: K Apr 04, 2007 10:36 pm

Postitus Postitas FlammablE »

Hilifti tööpõhimõte? Piisavalt pikk tungraud, mis töötab iga nurga all, iga ilmaga ja mõlemat pidi(kokku ja lahku). Suht universaalne ja odav asi, mis võiks juba enne vintsi soetamist olemas olla. Kasutusvõimalusi leiab juba iga üks vastavalt oma fantaasiale.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17414
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Kui vaja, teen nii lattungraua(hi-lift), kui vintsi kasutamise ohutuskoolitust.
Esmalt teoreetiline loeng, pärast praktika (ilma naljata!)
Elementaarse ohutustehnika eiramisel on mõlemad väga ohtlikud asjad ja võivad põhjustada raskeid kehavigastusi nii kasutajale, kui kõrvalseisjatele.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

pärasse või ahtrisse?
Natuke küll OT kuid kumb sinupoolt nimetatutest on esimene pool ehk auto esiots?

Eelneva osas vast muud lisada ei olegi kui et Tegelikult on ka saadaval üsna võimsad ja korralikud vintsid mida on kiirkinnituste abil võimalik kasutada nii ees kui taga, pales kui päras või vööris kui ahtris :wink:
Tõsiseks offroadiks need vast ei ole kõige mugavamad, kuid üsna mõistlik lahendus matka-autol. Võistlustel pori sees joosta 30-40 kg kaaluva vintsiga ümber auto on üsna tüütu ja tülikas.
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1187
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas srock »

Km[/quote]Vot vot ,seda oleks mul kunagi vaja olnud jah, Hi-Lifti varrega sain piki pead ,autot alla lastes :twisted:[/quote]

Sa pole esimene
Pilt
Murtud sõrmelludest ja välja väänatud randmetest ma ei räägigi.
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
antsa911
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: R Dets 26, 2008 5:58 pm
Asukoht: Tallinn/Keila/Põltsamaa

Postitus Postitas antsa911 »

Kindlasti seda pilti vaadates on väga oluline eelnev koolitus Hi-Lift ja vintsi kasutamisel, ma arvan ka proffidele. Landy, sa võiksid siis mingisuguse koolituse aja välja hõigata, saaksid paljud targemaks.




OT: Tõesti eksisin esimeses postis merendusterminitega ehk siiski pidasin silmas pära ja ahtri asemel vööri ja ahtrit. Üritasin tervmeelne olla aga välja ei tulnud :oops:
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

Teeks hoopis koolitusvideo, siis saavad kõik targemaks. Olen valmis tehnilise poole pealt toetama (operaator, kaamera, pealelugemine).

Urmas
5038572
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
antsa911
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: R Dets 26, 2008 5:58 pm
Asukoht: Tallinn/Keila/Põltsamaa

Postitus Postitas antsa911 »

Video saab juba koolituse käigus ju filmida. Siis saaks raha liikuma Eesti pinnal jälle. Vaevalt, et Landy seda tasuta teeb.

Netis neid videokesi pasitab olevat palju liikvel.
Kasutaja avatar
marauder
True Off Roader!
Postitusi: 1183
Liitunud: R Dets 19, 2008 8:34 pm
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas marauder »

Ma olen video poolt, pikk tee tulla noh...
Team saarlased
LoJack
Off Roader Wannabe
Postitusi: 45
Liitunud: N Okt 23, 2008 7:16 pm
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas LoJack »

Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”