N1G - mis loom see on

Koht kus käsitletakse Transpordiameti (ARK), tehnoülevaatuse, liiklusseaduse, liikluskindlustuse ja muude õigusaktidega seotud teemasid.

Moderaator: Moderators

kopikas96
Off Roader Wannabe
Postitusi: 21
Liitunud: P Nov 04, 2012 7:16 pm
Asukoht: Rannu

N1G - mis loom see on

Postitus Postitas kopikas96 »

Tere foorum.

Kuna alles 4x4 maailmas algaja, siis tekkis küsimus. Erinevaid teemasid lugedes jäi silma, et vintsi või sahaga ringi sõites peab ARKis tegema autopassi märke. Oman L200, mille kategooria on N1G. Rauad ees ja lisatuled. On tekkinud vajadus vintsi järele.

Kas ma võin selle paigaldada, ilma ARKis asju ajamata?

Enne lume maha sadamist olen mõelud ka saha otstarbekusest - elan maal. Sahaga ringi sõitmiseks (ei viitsi ju kogu aeg eest ära kakkuda,vahel vaja ju ka sõpra hädas aidata, jne) pean vist ikkagi ARKi ust kulutama??

Lugedes erinevaid õigusakte, ei ole ma aru saanud, mida head annab mulle see "G". Oskab keegi selle lollile puust ette ja punaseks teha või vähemalt viidata mingisugusele kirjandusele, kust ise õppida võiksin - lugemisoskus on täitsa olemas.

Tänud ette foorumlased
L200- 2007 manuaaal
Pajero-2007 3,2automaaat
Hilux- 2019 manuaal
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: N1G - mis loom see on

Postitus Postitas LauriJ »

Vintsi võid küll paigaldada ilma ARKis asju ajamata. Oleneb muidugi, kuidas paigaldad. Kui auto mõõdud ei muutu, siis ei hakka keegi kobisema.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1289
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: N1G - mis loom see on

Postitus Postitas honkomees »

kopikas96 kirjutas:... ei ole ma aru saanud, mida head annab mulle see "G". ...
ei annagi midagi head, ennem vastupidi. Ikkagi veoauto, millel ülevaatus tihedamine ja ka muid piiranguid, mida tavamaasturil pole.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
Rainer
Fitting 44"
Postitusi: 419
Liitunud: N Okt 06, 2005 10:00 am
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Re: N1G - mis loom see on

Postitus Postitas Rainer »

See G peaks tähendama nelivedu.
Kasutaja avatar
Faric
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 165
Liitunud: K Okt 31, 2012 10:15 am
Asukoht: Tartu

Re: N1G - mis loom see on

Postitus Postitas Faric »

Kodus frontera millel ka G passi löödud ja see tähendab raudade olemasolu ametlikult, et mitteükski sinikuub kobiseda ei saa aga esimene lühend ütleb millega tegu kas veoauto, sõiduauto, kaubik, hetkel puusalt tulistama ei hakka niipalju tean et O tähendab haagist. Ja üv pole siin midagi pistmist, veoautoga saab tegu olla siis kui on registrimass üle 3500kg.
Toyota LC HJ60 -83
Trooper 3.0D -99
BMW X5 E53 3.0D
kopikas96
Off Roader Wannabe
Postitusi: 21
Liitunud: P Nov 04, 2012 7:16 pm
Asukoht: Rannu

Re: N1G - mis loom see on

Postitus Postitas kopikas96 »

Leidsin sellist infot:
http://www.jrmotors.ee/index.php?page=t ... savarustus
http://www.autoekspert.ee/kaitserauad

Saan aru, et ka tavalisele autole võib panna raudasid, vintsi. Mida annab mulle siis see G - maastikusõiduk. Esimesest viitest, et võin teha tõste??
L200- 2007 manuaaal
Pajero-2007 3,2automaaat
Hilux- 2019 manuaal
Kasutaja avatar
Roostekoll
Fitting 38"
Postitusi: 391
Liitunud: K Juul 31, 2013 9:24 pm
Asukoht: Tallinnacundimeesükskorsakov

Re: N1G - mis loom see on

Postitus Postitas Roostekoll »

Riigiteatajast txt failina siis selline pikk joru - https://www.riigiteataja.ee/akt/12754483.txt‎
ja guugeldades hüppab esimese asjana ette http://www.ohtuleht.ee/12535

Riigiteatajasse ma süüvima ei hakanud esmase hooga. Tõenäoliselt saab selle asja ka lihtsalt riigiteataja kodulehelt üles otsida kui vaja tõsisemalt süüvida.
Trolle pole olemas
kagu82
Mudder
Postitusi: 74
Liitunud: L Apr 13, 2013 2:16 pm
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: N1G - mis loom see on

Postitus Postitas kagu82 »

riigiteatajas kõik ilusti ära seletatud...oma navaral ka passis N1G, ehk siis N1 on veoauto(väikeveok), mille täismass on kuni 3500kg ja G tähendab maastikusõidukit...selle kohta, mis tingimustele peab vastama, saab lugeda samuti riigiteatajast...googli otsingusse "sõiduki kategooria" ja olemas...
rommel
Fitting 38"
Postitusi: 285
Liitunud: N Nov 01, 2012 8:30 am

Re: N1G - mis loom see on

Postitus Postitas rommel »

Faric kirjutas:Kodus frontera millel ka G passi löödud ja see tähendab raudade olemasolu ametlikult, et mitteükski sinikuub kobiseda ei saa aga esimene lühend ütleb millega tegu kas veoauto, sõiduauto, kaubik, hetkel puusalt tulistama ei hakka niipalju tean et O tähendab haagist. Ja üv pole siin midagi pistmist, veoautoga saab tegu olla siis kui on registrimass üle 3500kg.
N on veoauto (/veok/kaubik) sõltumata sellest kas registrimass on 3500 + või alla selle, reg massi peaks näitama N-i järel olev number (1 peaks olema kuni 3500 kg). Kui alla 3,5 t siis Eestis võib sõita B kat lubadega. Kasutaja jaoks on vast vahe ülevaatuse ja kindlustuse hindades (arvestuse meetod on teine) aga ettevõtjal on N-i eeliseks see, et erinevalt M katist ei peeta seda sõiduautoks ja (vähemalt siiani) sõidupäevikut pidama ei pea.
E: G peaks tähendama lülitatavat nelikvedu. Pidev nelikvedu minu mäletamist mööda G tähte lisaks ei andnud.
Kasutaja avatar
Roostekoll
Fitting 38"
Postitusi: 391
Liitunud: K Juul 31, 2013 9:24 pm
Asukoht: Tallinnacundimeesükskorsakov

Re: N1G - mis loom see on

Postitus Postitas Roostekoll »

Rauad ja stanged

Lähtudes hetkel kehtivast teede ja sideministri määrusest nr. 50 „ Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" kood 603, võib direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele mittevastavaid ja e-sertifitseerimata esikaitsesüsteeme paigaldada kuni 24. maini 2007.a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria maastikuautodele (M1G ja N1G). Peale nimetatud kuupäeva liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria maastikuautodele (M1G ja N1G) on lubatud paigaldada ainult direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele vastavaid ja e-sertifitseeritud täiendavaid esikaitsesüsteeme.
Kas sellest võin siis järeldada, et oma M1G kategooria potjomkinile, mille esmane arvelevõtmine oli eelmisel aastatuhandel, võin ette pookida isemeisterdatud kaitserauad ja keegi mingeid sertifikaate taga ajada ei saa?
Trolle pole olemas
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: N1G - mis loom see on

Postitus Postitas tuningman »

Põhimõtteliselt nii ta peaks olema jah.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: N1G - mis loom see on

Postitus Postitas tarmo »

G tähis pidevat või mitte pidevat nelikvedu küll ei erista.
Pigem oli see seaduses (ei viitsi otsida) määratletud tõusu ületamise võimekusega. Ise küsimus, et kuidas seda määratakse erinevatel automudelitel.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
kagu82
Mudder
Postitusi: 74
Liitunud: L Apr 13, 2013 2:16 pm
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: N1G - mis loom see on

Postitus Postitas kagu82 »

asi peaks nii olema...

2. N kategooria (veoauto) sõidukid on vähemalt neljarattalised veoseveoks
konstrueeritud ja valmistatud mootorsõidukid:
a) N1 kategooria on sõiduk, mille täismass ei ületa 3,5 t;
b) N2 kategooria on sõiduk, mille täismass on üle 3,5 t, kuid ei ületa 12 t;
c) N3 kategooria on sõiduk, mille täismass on üle 12 t.
Poolhaagise või kesktelghaagise veoks konstrueeritud veduki korral on selle
kategooria määramisel arvestatavaks massiks veduki tühimass, millele on liidetud
pool- või kesktelghaagise poolt vedukile ülekantavale suurimale staatilisele
vertikaalsele koormusele vastav mass ning vajadusel ka veduki enda koorma suurim
mass.
3. M ja N kategooria sõidukid loetakse maastikusõidukiteks, mida tähistatakse G tähe
lisamisega kategooria tähisesse, kui nad täidavad järgmisi nõudeid:
1. N1 kategooria sõiduk, mille täismass ei ületa 2,0 t ja M1 kategooria sõiduk, kui neil
vähemalt üks esi- ja üks tagatelg on veoteljed, sh sõidukid, mille ühte telge on
võimalik välja lülitada ja vähemalt ühe veotelje diferentsiaal on lukustatav või sellel
on sarnast toimet omav mehhanism ning kui ilma haagiseta sõidukid on võimelised
ületama 30 % tõusu. Lisaks sellele peavad sõidukid rahuldama järgnevast kuuest
nõudest vähemalt viite nõuet:
a) pealesõidunurk on vähemalt 25º;
b) eemaldumisnurk on vähemalt 20º;
c) teekumeruse ületusnurk on vähemalt 20º;
d) vähim esitelje kliirens on 180 mm;
e) vähim tagatelje kliirens on 180 mm;
f) vähim kliirens sildadevahelises alas on 200 mm;
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: N1G - mis loom see on

Postitus Postitas TiitR »

rommel kirjutas: E: G peaks tähendama lülitatavat nelikvedu. Pidev nelikvedu minu mäletamist mööda G tähte lisaks ei andnud.
Minu LC-l ka passis M1G, kuigi on pidev nelik.
Kasutaja avatar
CaveMan
True Off Roader!
Postitusi: 1043
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Peetri
Kontakt:

Re: N1G - mis loom see on

Postitus Postitas CaveMan »

Roostekoll kirjutas:
Rauad ja stanged

Lähtudes hetkel kehtivast teede ja sideministri määrusest nr. 50 „ Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" kood 603, võib direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele mittevastavaid ja e-sertifitseerimata esikaitsesüsteeme paigaldada kuni 24. maini 2007.a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria maastikuautodele (M1G ja N1G). Peale nimetatud kuupäeva liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria maastikuautodele (M1G ja N1G) on lubatud paigaldada ainult direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele vastavaid ja e-sertifitseeritud täiendavaid esikaitsesüsteeme.
Kas sellest võin siis järeldada, et oma M1G kategooria potjomkinile, mille esmane arvelevõtmine oli eelmisel aastatuhandel, võin ette pookida isemeisterdatud kaitserauad ja keegi mingeid sertifikaate taga ajada ei saa?
Ei ole vahet kas on G või mitte. Sai millalgi tehtud väheke teadustööd. Lugege siit minu postitusi: http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?p=253013#p253013
Viimati muutis CaveMan, P Dets 08, 2013 11:08 pm, muudetud 1 kord kokku.
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Vasta

Mine “ARK, TÜV, kindlustus ja muud juriidilised küsimused”