Ühe Samurai uus elu
Moderaator: Moderators
Ühe Samurai uus elu
Tere!
Eelmisel suvel sai päris põhjaliku remondi üks Samurai ja kuna protsessist tekkis päris palju pildimaterjali, siis mõtlesin, et miks mitte seda siinse rahvaga jagada . Pisut ajaloost: auto sai soetatud 2011 a. varakevadel peale pikka unistamist arhailise välimusega neljaveolisest masinast kulgemiseks põhiliselt Muhu saarel. Samurai kasuks langes kaalukauss tänu väiksusele, välimusele ja lihtsusele. Kuna tol ajahetkel oli meie kohalikes müügiportaalides ainult üks isend, nimelt Suzuki Samurai 1,3i, 1992 a. 4x4, saadaval, siis pikka kaalumist ei toimunud ja peale kiiret tuvastamist, et masin on komplektne, sõidab ja peamised sõlmed töötavad, saigi tehing tehtud . Eks muidugi oli kohe näha, et kerematerjalid on kohati uuesti maagiks taandunud, aga ega sellised asjad ju otsusekindlat inimest ei seganud ja tehingule takistuseks ei saanud. Esimeste töödena, nagu ikka uue kasutatud auto puhul, vahetasin rihmad, küünlad, filtrid, jagaja kaane ja kõik mahlad. Bensiinifiltrit vahetades pudenes muidugi pool kütusetorustikku ja kütusevõtturi paagipealne osa laiali, nii et see tuli ka uus aretada, aga kõik sai korda ja Samurai veeres rõõmsalt oma püsielupaika Muhusse, kus ta edukalt oma otstarvet täitis kuni eelmise aasta kevadeni, kui lõbusõitu tehes jäi tema teele üks poolemeetrine känd, mis kulu ja mätaste vahelt välja ei paistnud. Selle kohtumise tagajärjel deformeerus esistange lootusetult ja veel nipet näpet sai kannatada, seega tuli asuda taastama. Algul muidugi kapitaalremonti plaanis ei olnud, lootsin uue stange ja esiotsa kohtparandustega hakkama saada, aga tegutsema asudes selgus, et nii lihtne see olema ei saa ja tuleb laiemalt ette võtta. Aga pidades meeles vanasõna, et üks pilt räägib rohkem, kui 1000 sõna, lisan lingi pildialbumile, kus edasine üldjoontes näha (loodan, et link ikka töötab):
https://plus.google.com/photos/10855475 ... 54muxeD-GA
Ja valmis ta sai, olude sunnil oli talvel isegi Tallinnas n.ö. teiseks autoks igapäevases kasutuses ja ei saa salata, on üks vahva putukas
Eelmisel suvel sai päris põhjaliku remondi üks Samurai ja kuna protsessist tekkis päris palju pildimaterjali, siis mõtlesin, et miks mitte seda siinse rahvaga jagada . Pisut ajaloost: auto sai soetatud 2011 a. varakevadel peale pikka unistamist arhailise välimusega neljaveolisest masinast kulgemiseks põhiliselt Muhu saarel. Samurai kasuks langes kaalukauss tänu väiksusele, välimusele ja lihtsusele. Kuna tol ajahetkel oli meie kohalikes müügiportaalides ainult üks isend, nimelt Suzuki Samurai 1,3i, 1992 a. 4x4, saadaval, siis pikka kaalumist ei toimunud ja peale kiiret tuvastamist, et masin on komplektne, sõidab ja peamised sõlmed töötavad, saigi tehing tehtud . Eks muidugi oli kohe näha, et kerematerjalid on kohati uuesti maagiks taandunud, aga ega sellised asjad ju otsusekindlat inimest ei seganud ja tehingule takistuseks ei saanud. Esimeste töödena, nagu ikka uue kasutatud auto puhul, vahetasin rihmad, küünlad, filtrid, jagaja kaane ja kõik mahlad. Bensiinifiltrit vahetades pudenes muidugi pool kütusetorustikku ja kütusevõtturi paagipealne osa laiali, nii et see tuli ka uus aretada, aga kõik sai korda ja Samurai veeres rõõmsalt oma püsielupaika Muhusse, kus ta edukalt oma otstarvet täitis kuni eelmise aasta kevadeni, kui lõbusõitu tehes jäi tema teele üks poolemeetrine känd, mis kulu ja mätaste vahelt välja ei paistnud. Selle kohtumise tagajärjel deformeerus esistange lootusetult ja veel nipet näpet sai kannatada, seega tuli asuda taastama. Algul muidugi kapitaalremonti plaanis ei olnud, lootsin uue stange ja esiotsa kohtparandustega hakkama saada, aga tegutsema asudes selgus, et nii lihtne see olema ei saa ja tuleb laiemalt ette võtta. Aga pidades meeles vanasõna, et üks pilt räägib rohkem, kui 1000 sõna, lisan lingi pildialbumile, kus edasine üldjoontes näha (loodan, et link ikka töötab):
https://plus.google.com/photos/10855475 ... 54muxeD-GA
Ja valmis ta sai, olude sunnil oli talvel isegi Tallinnas n.ö. teiseks autoks igapäevases kasutuses ja ei saa salata, on üks vahva putukas
Re: Ühe Samurai uus elu
Respekk, silm puhkab kohe!
Kui tüli ei tee, siis äkki jagad kasutatud keemia kohta juttu.
Kui tüli ei tee, siis äkki jagad kasutatud keemia kohta juttu.
- tuningman
- I live off from the mud
- Postitusi: 2715
- Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
- Asukoht: Saaremaa
Re: Ühe Samurai uus elu
tõesti kõva töö ära tehtud. huvitaks ka mis värv see on millega värvisid? selline mõnus pool-matt tundub.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Re: Ühe Samurai uus elu
Super !
Müts maha !
Müts maha !
Re: Ühe Samurai uus elu
Hea töö, aga küsin:
Miks keret raamipealt maha ei tõstnud?
Tundus, et uued pinnakihid võõpasid ikkagi roostealgete peale, seega kas ei karda, et hakkab uus elu toimuma liiga kiiresti ja oled alguspunktis tagasi?
Miks keret raamipealt maha ei tõstnud?
Tundus, et uued pinnakihid võõpasid ikkagi roostealgete peale, seega kas ei karda, et hakkab uus elu toimuma liiga kiiresti ja oled alguspunktis tagasi?
Kõnetraat 51922951
Re: Ühe Samurai uus elu
Tõesti karm töö ainult et liivaprits oleks sulle heaks abiliseks olnud-oleks ka urkad puhtaks saanud.Enda kogemusest võin öelda ,et ühtegi samukat enam ehitada ei taha-keevtamisest saab ikka kõhu korralikult täis.
Tarmo
5157448
Tarmo
5157448
Re: Ühe Samurai uus elu
Alustuseks tänan kiituste ees ja seejärel kirjeldan kasutatud keemiat ja värve jne. Kõik puhastatud vanad ja uued pinnad said esmalt töödeldud roostemuunduri/happekrundiga (ei oskagi öelda kumb täpselt, kuna tegu laevandusest pärit ollusega ja täidab mõlemat otstarvet). Seejärel keredetailidele 2K epokrunt Spies Hecker (piltidel valge) ja sillaosadele, raamiparandustele ning põhjaparandustele altpoolt 1K Teknose metallikrunt (must). Sillad, raam ja põhi said pinnavärviks Teknose uretaanipõhise 1K metallivärvi, mis pidavat olema hea tugev, aga samas elastne ja hästi nakkuv, et ei praguneks ega hakkaks kestendama. Kere puhul läks peale epo karestamist koobaste ja põranda keevisõmblustele peale Hagmans pintseldatav tihendusmastiksj pahteldamisele kuuluvatele pindadele Dinitrol Soft pahtel. Lihvitud pahtlile peale Hagmans 2K täitekrunt ja viimistluskihiks Spies Hecker 630 veokasarja poolmatt (müüja termin oli satiinmatt) pinnavärv, nii roheline, kui must. Koopad tegin Dinitroli mastiksiga, kahjuks täpset marki ei suuda meenutada, aga bituumeni baasil oli. Korrosioonitõrjeks enne kokkupanekut lasin kõik nurgatagused, õnarused, karbid, uksed, tiivakoopad, laiendite alused ja ka põranda Dinitrol ML-ga üle. Kõige lõpuks, kui masin juba estakaadil oli, tuiskasin raami ja põhja korralikult Dinitrol 4941- ga ka veel üle. Saigi vist kõik . Aa, veljed ju ka! Veljed samuti pärast puhastamist roostesurmaga töödeldud ja Teknose krundiga krunditud (epo oli kahjuks otsas). Pinnavärviks siseküljele Teknos ja välisküljele hõbedane baasvärv + 2K nn. kriimukindel lakk.
Ja veel üks keemia tuli meelde , nimelt laiendite ja kere liitumised tihendasin Dinitroli kereliimiga, oli vist UV410 must.
Ja veel üks keemia tuli meelde , nimelt laiendite ja kere liitumised tihendasin Dinitroli kereliimiga, oli vist UV410 must.
Re: Ühe Samurai uus elu
Kere maha tõstmise mõte käis peast läbi küll, eriti, kui põhja altpoolt tehes sädemed kõrvas praksusid ja puhvaika selja all põlema läks, aga paraku ruumi puudumisel jäi see tegemata ja läksin lihtsama (või raskema) vastupanu teed. Õnneks oli raam ja raamiga kohakuti olev põrandaosa üpris OK ja vast keemia abiga kestab. Mis puutub rooste algete peale värvimist, siis piltidelt pole küll näha, aga nühkisin siiski kõik võimalikult haljaks ja töötlesin roostesurmaga üle ka, enne kui kruntima hakkasin. 100% ei saa muidugi kunagi puhtaks, aga olles optimist, loodan parimatPARUN kirjutas:Hea töö, aga küsin:
Miks keret raamipealt maha ei tõstnud?
Tundus, et uued pinnakihid võõpasid ikkagi roostealgete peale, seega kas ei karda, et hakkab uus elu toimuma liiga kiiresti ja oled alguspunktis tagasi?
-
- Rookie
- Postitusi: 5
- Liitunud: P Mär 02, 2014 5:25 pm
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt: