Boatworld TR3

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
toivo129
Mudder
Postitusi: 85
Liitunud: K Mai 06, 2015 10:49 am

Re: TR3 H5

Postitus Postitas toivo129 »

Kõva install :D . Ei maksa pahandada, et inimesed elektri installi kohta huvi tunnevad. See on ju igapäevane probleem nii autos kui paadis: oksüdeerunud ühendused, hõõrdunud või murdunud juhtmed jne. Iga tarkusetera on abiks.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4424
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR3 H5

Postitus Postitas Movistar »

Et keegi ei arvaks,et meil kõik väga lihtne on ja probleeme pole :D
Nüüd võtku sõna kõik need kes "teavad või peaaegu teavad " kuna endal on head ideed otsas .
Soovist saada autole "head pidurid" sai ehituse käigus installitud külge "hydro booster" ehk hüdrauliline pidurivõimendi mis saab oma jõu roolivõimupumbast .
Kuna "koguaeg" on kasutatud hammasrataspumpa siis sai ka seekord mindud sama teed mis oli ju kõige lihtsam .
Valikus polnud päris kindel aga kõik arvutused näitasid,et võiks olla 4,3ccm3 pump ja ülekandearv sai valitud 1:1 mootoriga. Ehk siis 4,3 L/min per 1000 rpm . Arvutatud sai ainult rooli jägi kuna hüdropidurid olid suht uus teema ja teadmised nõrgad .
Kuskil netist leidsin,et osadel USA s toodetavatel sõidukitel on see number ca 11,3 L/m ja on kuidagi fix.Ehk siis pea sama mis on hammasrataspumbal ca 3000 juures.
Rõhk sai seadistatud ca 100 bar juurde.
Aga nüüd põhiprobleemi juurde:
Madala pöördega ca 800-1400 on rool raske ja kui vajutada pidurit siis läheb rool lukku ehk keeramine on pea võimatu.See siis korraks ja hetke pärast vabaneb uuesti. Võiks olla nagu madala tootlikuse viga.
Circa alates 1500 st kuni 3500 ni on kõik suht OK ja töötab nii nagu võiks olla.
Kui pööre jõuab ca 4500-5000 ni siis hakkab ( see on muidugi puhas spekulatsioon ) õli voolukiirus võimendist üle käima ja tänu sellele vajub piduripedaal vaikselt alla ehk auto hakkab ise pidurdama.
Alguses ei saanud sellest aru.Siis avastasin,et pidurituli läheb põlema ja hiljem katsetades selgus ,et pidurid rakenduvad vastu tahtmist. Ise imestasin,et kaal on väike , jõudu on nagu ka nagu enamvähem aga üle põllu kihutades sees
3.käik on 5000-st pöördest üle saada suht võimatu.Täpselt nagu jõud on otsas.
Loogika ütleb,et alumise otsa tootlikust oleks vaja tõsta ja siis see piirata,et see jääks kuskile normaalsesse vahemikku .Lihtne on see ainult teoorias.
Täna sai kulutatud pea terve päev ja installitud külge üks sõiduauto "labapump" . Ootused olid suured aga tulemus tõmbas suunurgad viltu. :) Midagi paremaks ei läinud.
Rool läks raskemaks ja pidurite testini ei jõudnudki.
Lihtne on öelda,et mine ja osta õige pump ja installi külge.
Kas kellegil on teoreetilisi teadmisi,et kuidas tuleb teha pumba valik ?
Tavaliselt ei avalikust ükski tootja millised on pumba parameetrid.Seega tuleks teada ka mida valida.
Ruumi on nagu alati vähe ja pump peab olema suht väike.

Pilt hydro boosteri põhimõttelisest skeemist :
Pilt


Hammasrataspump:
Pilt


Hydro booster
Pilt


Katsetatud labapump
Pilt
HM Racing Team
Kasutaja avatar
t4nel
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 128
Liitunud: T Juun 02, 2015 8:06 pm

Re: TR3 H5

Postitus Postitas t4nel »

Hüdroaku äkki aitab seda hetkelist rõhupuudust leevendada :roll:
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4424
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR3 H5

Postitus Postitas Movistar »

Kuhu ühendatuna ta millist kasutegurit peaks andma ?

Pidurivõimul on analoogne asi küljes.Sinna salvestub ca 2 vajutust.
See ei aita aga kuidagi kaasa püstitatud probleemile kuna rõhupuudust ju pole.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: TR3 H5

Postitus Postitas isakene »

Movistar kirjutas:Kuhu ühendatuna ta millist kasutegurit peaks andma ?

Pidurivõimul on analoogne asi küljes.Sinna salvestub ca 2 vajutust.
See ei aita aga kuidagi kaasa püstitatud probleemile kuna rõhupuudust ju pole.
Kui pidurit vajutada ja kusagil "reservi" pole, läheb kogu tootlikkus sinna, kus parajasti kõige madalam surve ning nominaal 100bar tarbijad jäävad õlita. Ehk siis ühendatud anumate reegel ja Pascali seadus. Hüdroaku ongi nende puudujääkide leevendamiseks.

Kui tootlikkus on liig suur, on kõige lihtsam variant äravoolu võimekuse tõstmine, et vastusurvet ei tekiks. Ehk siis jämedamad voolikud tagasivoolu ja suurema läbilaskega paagifilter.
Vaja oleks reaalis asja näha, siis oskaksin ehk paremat nõu anda.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
olli
Fitting 38"
Postitusi: 237
Liitunud: N Juul 07, 2011 11:59 pm

Re: TR3 H5

Postitus Postitas olli »

Ega manomeetrit vahel pole süsteemis? Oleks kohe näha mis rõhu osas toimub. See 100bar on seadistatud möödaviigu klapi abil? Ehk ei ole piisav suure tootlikkuse juures ja lööb rõhu üles. Iseasi miks liiga suure rõhu juures pidurd iseeneslikult rakenduma peaks hakkama.

Kas rool on raske muidu ka hästi aeglaselt rooli keerates? Kui kiiresti rooli keerates pumba tootlikkusest vajaka jääb, kukub surve alla ja rool muutub raskeks. Kui aga ka aeglaselt keerates raske on, kaob surve ära juba enne roolini jõudmist või on pumba tootlikkus väga-väga madal.
Viimati muutis olli, K Sept 23, 2015 12:11 am, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: TR3 H5

Postitus Postitas isakene »

olli kirjutas:Ega manomeetrit vahel pole süsteemis? Oleks kohe näha mis rõhu osas toimub. See 100bar on seadistatud möödaviigu klapi abil? Ehk ei ole piisav suure tootlikkuse juures ja lööb rõhu üles. Iseasi miks liiga suure rõhu juures pidurd iseeneslikult rakenduma peaks hakkama.
Selguse saamiseks on manomeetreid vaja kaks tükki, üks surve- , teine tagasivoolu poolele kohe aktuaatori taha. Kohe on selge, kuhu ja mida vaja oleks.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
margus61
Zootramm
Postitusi: 718
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Re: TR3 H5

Postitus Postitas margus61 »

Selline mõte käis peas, et kui roolivõimul kasutatakse vahel elektrilist pumpa, miks siis mitte piduritel seda kasutada? Tootlikkus, rõhk mootori pööretest sõltumatud. Vbl ei pruugigi kogu aeg käia, käivitub pedaalile vajutamisel koos pidurituledega? Ise pole kumbagi pumpa näinud ega kasutanud.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4424
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR3 H5

Postitus Postitas Movistar »

isakene kirjutas:
Movistar kirjutas:Kuhu ühendatuna ta millist kasutegurit peaks andma ?

Pidurivõimul on analoogne asi küljes.Sinna salvestub ca 2 vajutust.
See ei aita aga kuidagi kaasa püstitatud probleemile kuna rõhupuudust ju pole.
Kui pidurit vajutada ja kusagil "reservi" pole, läheb kogu tootlikkus sinna, kus parajasti kõige madalam surve ning nominaal 100bar tarbijad jäävad õlita. Ehk siis ühendatud anumate reegel ja Pascali seadus. Hüdroaku ongi nende puudujääkide leevendamiseks.

Kui tootlikkus on liig suur, on kõige lihtsam variant äravoolu võimekuse tõstmine, et vastusurvet ei tekiks. Ehk siis jämedamad voolikud tagasivoolu ja suurema läbilaskega paagifilter.
Vaja oleks reaalis asja näha, siis oskaksin ehk paremat nõu anda.
Piduril on selline asi küljes.Ma ju kirjutasin sellest.
Hetkel paagifiltrit pole,voolikud on piisavad ja vastusurvet kella järgi peaaegu ei teki.Kell on koguaeg küljes.
Pidurit vajutades on rõhk kuskil 30-40 bar ja pikalt peal hoides või jõuga lõpuni vajutades kerkib 90 ni. Üle ei lähe. Tundub,et võimendil on sisseehitatud rõhuregulaator olemas sest kolmas ots läheb tagasivoolu.
Rooliga saab seda last niikaua kui midagi katki läheb.Tegemist ju silindriga.Sellepärast on peale pumpa ja enne tarbijaid ees reguleeritav ülerõhuklapp.
Küsimus ei olegi niiväga hüdrosüsteemi ülesehituses kui pumba valikus. Ilmselgelt hammasrataspump,kus tootlikkus sõltub puhtalt pöördest, ei sobi sellesse süsteemi enam.
Pigem ongi asi selles,et milline sobib ja millest on põhjustatud iseeneslik pidurdamine ning kuidas sellest lahti saada .

Kuna 2 päevaga ei jõua suurt palju ringi teha siis Antsumäele tuleb vist minna põrkavate amortide ja isepidurduva piduri ning seisma jääva rooliga :D
Konkurentidel saab sellest ainult hea meel olla :lol:
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4424
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR3 H5

Postitus Postitas Movistar »

margus61 kirjutas:Selline mõte käis peas, et kui roolivõimul kasutatakse vahel elektrilist pumpa, miks siis mitte piduritel seda kasutada? Tootlikkus, rõhk mootori pööretest sõltumatud. Vbl ei pruugigi kogu aeg käia, käivitub pedaalile vajutamisel koos pidurituledega? Ise pole kumbagi pumpa näinud ega kasutanud.
Sellised asjad on täitsa olemas aga ma ei ole jõudnud veel süveneda sellesse tootesse.Viskan hiljem ühe pildi asjast mis võiks toimida.
Jällegi on sellised asjad kasutusel pigem USA toodetel ja teatavasti on neid siia suht keeruline saada "niisama " proovimiseks ja vaatamiseks. :)
HM Racing Team
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: TR3 H5

Postitus Postitas heeringas »

Vana tõde on see et roolivõmendi peab olema ereldi süsteem.
Antud juhul tuleks kasutada vooluhulga jagajat aga pump on sul väike.
Kõige parem oleks kaks pumppa (kaksikpump)
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
margus61
Zootramm
Postitusi: 718
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Re: TR3 H5

Postitus Postitas margus61 »

Movistar kirjutas:
margus61 kirjutas:Selline mõte käis peas, et kui roolivõimul kasutatakse vahel elektrilist pumpa, miks siis mitte piduritel seda kasutada? Tootlikkus, rõhk mootori pööretest sõltumatud. Vbl ei pruugigi kogu aeg käia, käivitub pedaalile vajutamisel koos pidurituledega? Ise pole kumbagi pumpa näinud ega kasutanud.
Sellised asjad on täitsa olemas aga ma ei ole jõudnud veel süveneda sellesse tootesse.Viskan hiljem ühe pildi asjast mis võiks toimida.
Jällegi on sellised asjad kasutusel pigem USA toodetel ja teatavasti on neid siia suht keeruline saada "niisama " proovimiseks ja vaatamiseks. :)
Kodumaalt romust mõne seeriamasina roolivõimu pumbaga katsetada? Vist mingitel Opelitel ja japsidel on kasutusel, keegi kindlasti on rohkem kursis.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2865
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: TR3 H5

Postitus Postitas totu »

Siin tarkasid palju aga asjalik tundub vaid täieliku eraldamise mõte. Sa suur mees, jõuad ehk pedaali ka ilma võimendita vajutada. Võimendamata pidur töötab alati täpselt ettearvatavalt ja ei olegi nii raske (raske on mittetöötava võimendiga). Veidi pead hoovastiku geomeetriat muutma. Hammasrataspump on ka saatanast, tegelikult üle-eelmisest sajandist. Kahe päevaga jõuad suunata hürdrovoo roolile ja pidurivõimendi välja juurida. Proovi ära ja pakun, et hakkab meeldima. Kui ei meeldi, kasutati kurjematel sierradel-skorpiotel sissehitatud elektrivõimendiga peasilindrit, ehk on veel leida. Töötav asi.
Antud skeemi puhul ei viitsi isegi edasi mõtelda, niikaua kui pumba väljund jagatakse kaheks, ilma prioriteerklapita. Pidurid saavad rõhku ainult juhtrataste pööramise vastujõudude arvelt ja pidurdamise ajal jäävad roolile rasked/aeglased kohad sisse.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Rene
Fitting 38"
Postitusi: 223
Liitunud: N Jaan 18, 2007 5:16 pm
Asukoht: Keila, Tallinn

Re: TR3 H5

Postitus Postitas Rene »

Kui mu mälu mind ei peta, siis olid vanadel Audi 100-del alates 83a. kahe süsteemne pump.
Üks väljund rooli võimule ja teine hüdro võimendile. Pump ise oli päris pikk võrreldes tänapäevastega.
Ei tea, kas see pump suudaks tekitada väga head tulemust, sellisele projektile kohaselt.
Jeep XJ 2.5TD (OM602 edition)
Kasutaja avatar
TTUUL
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 157
Liitunud: N Jaan 05, 2012 10:09 am
Asukoht: Oru ja Saula küla piiril

Re: TR3 H5

Postitus Postitas TTUUL »

Movistar kirjutas:
margus61 kirjutas:Selline mõte käis peas, et kui roolivõimul kasutatakse vahel elektrilist pumpa, miks siis mitte piduritel seda kasutada? Tootlikkus, rõhk mootori pööretest sõltumatud. Vbl ei pruugigi kogu aeg käia, käivitub pedaalile vajutamisel koos pidurituledega? Ise pole kumbagi pumpa näinud ega kasutanud.
Sellised asjad on täitsa olemas aga ma ei ole jõudnud veel süveneda sellesse tootesse.Viskan hiljem ühe pildi asjast mis võiks toimida.
Jällegi on sellised asjad kasutusel pigem USA toodetel ja teatavasti on neid siia suht keeruline saada "niisama " proovimiseks ja vaatamiseks. :)
Midagi jeep cherokee bendix-i laadset , kus on elektriga piduri võim.
http://jeep.avtograd.ru/cherokee/faq/be ... ircuit.gif
http://jeep.avtograd.ru/cherokee/faq/be ... x_pump.htm
http://jeep.avtograd.ru/cherokee/chassi ... ircuit.htm
XJ ´91, 136KW AMC242, AW4, NP 242, ..... EX
ZJ ´95, 135KW AMC242+LPG II, 42RE, NP 242, ..... loheta väikserattaline gloobuse abiga teed otsiv igapäeva liikur.
Tahoe ´98, 190KW Vortec 5700 L31,4L60-E , NVG246, ..... small block ja suurem ratas.
ZJ ´96, 131KW AMC242, 42RE, NP 242, ..... teatri seades.
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”