Boatworld TR3
Moderaator: Moderators
Re: TR3 H5
Kõva install . Ei maksa pahandada, et inimesed elektri installi kohta huvi tunnevad. See on ju igapäevane probleem nii autos kui paadis: oksüdeerunud ühendused, hõõrdunud või murdunud juhtmed jne. Iga tarkusetera on abiks.
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4424
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: TR3 H5
Et keegi ei arvaks,et meil kõik väga lihtne on ja probleeme pole
Nüüd võtku sõna kõik need kes "teavad või peaaegu teavad " kuna endal on head ideed otsas .
Soovist saada autole "head pidurid" sai ehituse käigus installitud külge "hydro booster" ehk hüdrauliline pidurivõimendi mis saab oma jõu roolivõimupumbast .
Kuna "koguaeg" on kasutatud hammasrataspumpa siis sai ka seekord mindud sama teed mis oli ju kõige lihtsam .
Valikus polnud päris kindel aga kõik arvutused näitasid,et võiks olla 4,3ccm3 pump ja ülekandearv sai valitud 1:1 mootoriga. Ehk siis 4,3 L/min per 1000 rpm . Arvutatud sai ainult rooli jägi kuna hüdropidurid olid suht uus teema ja teadmised nõrgad .
Kuskil netist leidsin,et osadel USA s toodetavatel sõidukitel on see number ca 11,3 L/m ja on kuidagi fix.Ehk siis pea sama mis on hammasrataspumbal ca 3000 juures.
Rõhk sai seadistatud ca 100 bar juurde.
Aga nüüd põhiprobleemi juurde:
Madala pöördega ca 800-1400 on rool raske ja kui vajutada pidurit siis läheb rool lukku ehk keeramine on pea võimatu.See siis korraks ja hetke pärast vabaneb uuesti. Võiks olla nagu madala tootlikuse viga.
Circa alates 1500 st kuni 3500 ni on kõik suht OK ja töötab nii nagu võiks olla.
Kui pööre jõuab ca 4500-5000 ni siis hakkab ( see on muidugi puhas spekulatsioon ) õli voolukiirus võimendist üle käima ja tänu sellele vajub piduripedaal vaikselt alla ehk auto hakkab ise pidurdama.
Alguses ei saanud sellest aru.Siis avastasin,et pidurituli läheb põlema ja hiljem katsetades selgus ,et pidurid rakenduvad vastu tahtmist. Ise imestasin,et kaal on väike , jõudu on nagu ka nagu enamvähem aga üle põllu kihutades sees
3.käik on 5000-st pöördest üle saada suht võimatu.Täpselt nagu jõud on otsas.
Loogika ütleb,et alumise otsa tootlikust oleks vaja tõsta ja siis see piirata,et see jääks kuskile normaalsesse vahemikku .Lihtne on see ainult teoorias.
Täna sai kulutatud pea terve päev ja installitud külge üks sõiduauto "labapump" . Ootused olid suured aga tulemus tõmbas suunurgad viltu. Midagi paremaks ei läinud.
Rool läks raskemaks ja pidurite testini ei jõudnudki.
Lihtne on öelda,et mine ja osta õige pump ja installi külge.
Kas kellegil on teoreetilisi teadmisi,et kuidas tuleb teha pumba valik ?
Tavaliselt ei avalikust ükski tootja millised on pumba parameetrid.Seega tuleks teada ka mida valida.
Ruumi on nagu alati vähe ja pump peab olema suht väike.
Pilt hydro boosteri põhimõttelisest skeemist :
Hammasrataspump:
Hydro booster
Katsetatud labapump
Nüüd võtku sõna kõik need kes "teavad või peaaegu teavad " kuna endal on head ideed otsas .
Soovist saada autole "head pidurid" sai ehituse käigus installitud külge "hydro booster" ehk hüdrauliline pidurivõimendi mis saab oma jõu roolivõimupumbast .
Kuna "koguaeg" on kasutatud hammasrataspumpa siis sai ka seekord mindud sama teed mis oli ju kõige lihtsam .
Valikus polnud päris kindel aga kõik arvutused näitasid,et võiks olla 4,3ccm3 pump ja ülekandearv sai valitud 1:1 mootoriga. Ehk siis 4,3 L/min per 1000 rpm . Arvutatud sai ainult rooli jägi kuna hüdropidurid olid suht uus teema ja teadmised nõrgad .
Kuskil netist leidsin,et osadel USA s toodetavatel sõidukitel on see number ca 11,3 L/m ja on kuidagi fix.Ehk siis pea sama mis on hammasrataspumbal ca 3000 juures.
Rõhk sai seadistatud ca 100 bar juurde.
Aga nüüd põhiprobleemi juurde:
Madala pöördega ca 800-1400 on rool raske ja kui vajutada pidurit siis läheb rool lukku ehk keeramine on pea võimatu.See siis korraks ja hetke pärast vabaneb uuesti. Võiks olla nagu madala tootlikuse viga.
Circa alates 1500 st kuni 3500 ni on kõik suht OK ja töötab nii nagu võiks olla.
Kui pööre jõuab ca 4500-5000 ni siis hakkab ( see on muidugi puhas spekulatsioon ) õli voolukiirus võimendist üle käima ja tänu sellele vajub piduripedaal vaikselt alla ehk auto hakkab ise pidurdama.
Alguses ei saanud sellest aru.Siis avastasin,et pidurituli läheb põlema ja hiljem katsetades selgus ,et pidurid rakenduvad vastu tahtmist. Ise imestasin,et kaal on väike , jõudu on nagu ka nagu enamvähem aga üle põllu kihutades sees
3.käik on 5000-st pöördest üle saada suht võimatu.Täpselt nagu jõud on otsas.
Loogika ütleb,et alumise otsa tootlikust oleks vaja tõsta ja siis see piirata,et see jääks kuskile normaalsesse vahemikku .Lihtne on see ainult teoorias.
Täna sai kulutatud pea terve päev ja installitud külge üks sõiduauto "labapump" . Ootused olid suured aga tulemus tõmbas suunurgad viltu. Midagi paremaks ei läinud.
Rool läks raskemaks ja pidurite testini ei jõudnudki.
Lihtne on öelda,et mine ja osta õige pump ja installi külge.
Kas kellegil on teoreetilisi teadmisi,et kuidas tuleb teha pumba valik ?
Tavaliselt ei avalikust ükski tootja millised on pumba parameetrid.Seega tuleks teada ka mida valida.
Ruumi on nagu alati vähe ja pump peab olema suht väike.
Pilt hydro boosteri põhimõttelisest skeemist :
Hammasrataspump:
Hydro booster
Katsetatud labapump
HM Racing Team
Re: TR3 H5
Hüdroaku äkki aitab seda hetkelist rõhupuudust leevendada
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4424
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: TR3 H5
Kuhu ühendatuna ta millist kasutegurit peaks andma ?
Pidurivõimul on analoogne asi küljes.Sinna salvestub ca 2 vajutust.
See ei aita aga kuidagi kaasa püstitatud probleemile kuna rõhupuudust ju pole.
Pidurivõimul on analoogne asi küljes.Sinna salvestub ca 2 vajutust.
See ei aita aga kuidagi kaasa püstitatud probleemile kuna rõhupuudust ju pole.
HM Racing Team
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1803
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
Re: TR3 H5
Kui pidurit vajutada ja kusagil "reservi" pole, läheb kogu tootlikkus sinna, kus parajasti kõige madalam surve ning nominaal 100bar tarbijad jäävad õlita. Ehk siis ühendatud anumate reegel ja Pascali seadus. Hüdroaku ongi nende puudujääkide leevendamiseks.Movistar kirjutas:Kuhu ühendatuna ta millist kasutegurit peaks andma ?
Pidurivõimul on analoogne asi küljes.Sinna salvestub ca 2 vajutust.
See ei aita aga kuidagi kaasa püstitatud probleemile kuna rõhupuudust ju pole.
Kui tootlikkus on liig suur, on kõige lihtsam variant äravoolu võimekuse tõstmine, et vastusurvet ei tekiks. Ehk siis jämedamad voolikud tagasivoolu ja suurema läbilaskega paagifilter.
Vaja oleks reaalis asja näha, siis oskaksin ehk paremat nõu anda.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
56 486769, isakene@gmail.com
Re: TR3 H5
Ega manomeetrit vahel pole süsteemis? Oleks kohe näha mis rõhu osas toimub. See 100bar on seadistatud möödaviigu klapi abil? Ehk ei ole piisav suure tootlikkuse juures ja lööb rõhu üles. Iseasi miks liiga suure rõhu juures pidurd iseeneslikult rakenduma peaks hakkama.
Kas rool on raske muidu ka hästi aeglaselt rooli keerates? Kui kiiresti rooli keerates pumba tootlikkusest vajaka jääb, kukub surve alla ja rool muutub raskeks. Kui aga ka aeglaselt keerates raske on, kaob surve ära juba enne roolini jõudmist või on pumba tootlikkus väga-väga madal.
Kas rool on raske muidu ka hästi aeglaselt rooli keerates? Kui kiiresti rooli keerates pumba tootlikkusest vajaka jääb, kukub surve alla ja rool muutub raskeks. Kui aga ka aeglaselt keerates raske on, kaob surve ära juba enne roolini jõudmist või on pumba tootlikkus väga-väga madal.
Viimati muutis olli, K Sept 23, 2015 12:11 am, muudetud 1 kord kokku.
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1803
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
Re: TR3 H5
Selguse saamiseks on manomeetreid vaja kaks tükki, üks surve- , teine tagasivoolu poolele kohe aktuaatori taha. Kohe on selge, kuhu ja mida vaja oleks.olli kirjutas:Ega manomeetrit vahel pole süsteemis? Oleks kohe näha mis rõhu osas toimub. See 100bar on seadistatud möödaviigu klapi abil? Ehk ei ole piisav suure tootlikkuse juures ja lööb rõhu üles. Iseasi miks liiga suure rõhu juures pidurd iseeneslikult rakenduma peaks hakkama.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
56 486769, isakene@gmail.com
-
- Zootramm
- Postitusi: 718
- Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
- Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi
Re: TR3 H5
Selline mõte käis peas, et kui roolivõimul kasutatakse vahel elektrilist pumpa, miks siis mitte piduritel seda kasutada? Tootlikkus, rõhk mootori pööretest sõltumatud. Vbl ei pruugigi kogu aeg käia, käivitub pedaalile vajutamisel koos pidurituledega? Ise pole kumbagi pumpa näinud ega kasutanud.
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4424
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: TR3 H5
Piduril on selline asi küljes.Ma ju kirjutasin sellest.isakene kirjutas:Kui pidurit vajutada ja kusagil "reservi" pole, läheb kogu tootlikkus sinna, kus parajasti kõige madalam surve ning nominaal 100bar tarbijad jäävad õlita. Ehk siis ühendatud anumate reegel ja Pascali seadus. Hüdroaku ongi nende puudujääkide leevendamiseks.Movistar kirjutas:Kuhu ühendatuna ta millist kasutegurit peaks andma ?
Pidurivõimul on analoogne asi küljes.Sinna salvestub ca 2 vajutust.
See ei aita aga kuidagi kaasa püstitatud probleemile kuna rõhupuudust ju pole.
Kui tootlikkus on liig suur, on kõige lihtsam variant äravoolu võimekuse tõstmine, et vastusurvet ei tekiks. Ehk siis jämedamad voolikud tagasivoolu ja suurema läbilaskega paagifilter.
Vaja oleks reaalis asja näha, siis oskaksin ehk paremat nõu anda.
Hetkel paagifiltrit pole,voolikud on piisavad ja vastusurvet kella järgi peaaegu ei teki.Kell on koguaeg küljes.
Pidurit vajutades on rõhk kuskil 30-40 bar ja pikalt peal hoides või jõuga lõpuni vajutades kerkib 90 ni. Üle ei lähe. Tundub,et võimendil on sisseehitatud rõhuregulaator olemas sest kolmas ots läheb tagasivoolu.
Rooliga saab seda last niikaua kui midagi katki läheb.Tegemist ju silindriga.Sellepärast on peale pumpa ja enne tarbijaid ees reguleeritav ülerõhuklapp.
Küsimus ei olegi niiväga hüdrosüsteemi ülesehituses kui pumba valikus. Ilmselgelt hammasrataspump,kus tootlikkus sõltub puhtalt pöördest, ei sobi sellesse süsteemi enam.
Pigem ongi asi selles,et milline sobib ja millest on põhjustatud iseeneslik pidurdamine ning kuidas sellest lahti saada .
Kuna 2 päevaga ei jõua suurt palju ringi teha siis Antsumäele tuleb vist minna põrkavate amortide ja isepidurduva piduri ning seisma jääva rooliga
Konkurentidel saab sellest ainult hea meel olla
HM Racing Team
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4424
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: TR3 H5
Sellised asjad on täitsa olemas aga ma ei ole jõudnud veel süveneda sellesse tootesse.Viskan hiljem ühe pildi asjast mis võiks toimida.margus61 kirjutas:Selline mõte käis peas, et kui roolivõimul kasutatakse vahel elektrilist pumpa, miks siis mitte piduritel seda kasutada? Tootlikkus, rõhk mootori pööretest sõltumatud. Vbl ei pruugigi kogu aeg käia, käivitub pedaalile vajutamisel koos pidurituledega? Ise pole kumbagi pumpa näinud ega kasutanud.
Jällegi on sellised asjad kasutusel pigem USA toodetel ja teatavasti on neid siia suht keeruline saada "niisama " proovimiseks ja vaatamiseks.
HM Racing Team
Re: TR3 H5
Vana tõde on see et roolivõmendi peab olema ereldi süsteem.
Antud juhul tuleks kasutada vooluhulga jagajat aga pump on sul väike.
Kõige parem oleks kaks pumppa (kaksikpump)
Antud juhul tuleks kasutada vooluhulga jagajat aga pump on sul väike.
Kõige parem oleks kaks pumppa (kaksikpump)
-
- Zootramm
- Postitusi: 718
- Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
- Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi
Re: TR3 H5
Kodumaalt romust mõne seeriamasina roolivõimu pumbaga katsetada? Vist mingitel Opelitel ja japsidel on kasutusel, keegi kindlasti on rohkem kursis.Movistar kirjutas:Sellised asjad on täitsa olemas aga ma ei ole jõudnud veel süveneda sellesse tootesse.Viskan hiljem ühe pildi asjast mis võiks toimida.margus61 kirjutas:Selline mõte käis peas, et kui roolivõimul kasutatakse vahel elektrilist pumpa, miks siis mitte piduritel seda kasutada? Tootlikkus, rõhk mootori pööretest sõltumatud. Vbl ei pruugigi kogu aeg käia, käivitub pedaalile vajutamisel koos pidurituledega? Ise pole kumbagi pumpa näinud ega kasutanud.
Jällegi on sellised asjad kasutusel pigem USA toodetel ja teatavasti on neid siia suht keeruline saada "niisama " proovimiseks ja vaatamiseks.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2865
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: TR3 H5
Siin tarkasid palju aga asjalik tundub vaid täieliku eraldamise mõte. Sa suur mees, jõuad ehk pedaali ka ilma võimendita vajutada. Võimendamata pidur töötab alati täpselt ettearvatavalt ja ei olegi nii raske (raske on mittetöötava võimendiga). Veidi pead hoovastiku geomeetriat muutma. Hammasrataspump on ka saatanast, tegelikult üle-eelmisest sajandist. Kahe päevaga jõuad suunata hürdrovoo roolile ja pidurivõimendi välja juurida. Proovi ära ja pakun, et hakkab meeldima. Kui ei meeldi, kasutati kurjematel sierradel-skorpiotel sissehitatud elektrivõimendiga peasilindrit, ehk on veel leida. Töötav asi.
Antud skeemi puhul ei viitsi isegi edasi mõtelda, niikaua kui pumba väljund jagatakse kaheks, ilma prioriteerklapita. Pidurid saavad rõhku ainult juhtrataste pööramise vastujõudude arvelt ja pidurdamise ajal jäävad roolile rasked/aeglased kohad sisse.
Antud skeemi puhul ei viitsi isegi edasi mõtelda, niikaua kui pumba väljund jagatakse kaheks, ilma prioriteerklapita. Pidurid saavad rõhku ainult juhtrataste pööramise vastujõudude arvelt ja pidurdamise ajal jäävad roolile rasked/aeglased kohad sisse.
Tehtud, mõeldud.
Re: TR3 H5
Kui mu mälu mind ei peta, siis olid vanadel Audi 100-del alates 83a. kahe süsteemne pump.
Üks väljund rooli võimule ja teine hüdro võimendile. Pump ise oli päris pikk võrreldes tänapäevastega.
Ei tea, kas see pump suudaks tekitada väga head tulemust, sellisele projektile kohaselt.
Üks väljund rooli võimule ja teine hüdro võimendile. Pump ise oli päris pikk võrreldes tänapäevastega.
Ei tea, kas see pump suudaks tekitada väga head tulemust, sellisele projektile kohaselt.
Jeep XJ 2.5TD (OM602 edition)
- TTUUL
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 157
- Liitunud: N Jaan 05, 2012 10:09 am
- Asukoht: Oru ja Saula küla piiril
Re: TR3 H5
Midagi jeep cherokee bendix-i laadset , kus on elektriga piduri võim.Movistar kirjutas:Sellised asjad on täitsa olemas aga ma ei ole jõudnud veel süveneda sellesse tootesse.Viskan hiljem ühe pildi asjast mis võiks toimida.margus61 kirjutas:Selline mõte käis peas, et kui roolivõimul kasutatakse vahel elektrilist pumpa, miks siis mitte piduritel seda kasutada? Tootlikkus, rõhk mootori pööretest sõltumatud. Vbl ei pruugigi kogu aeg käia, käivitub pedaalile vajutamisel koos pidurituledega? Ise pole kumbagi pumpa näinud ega kasutanud.
Jällegi on sellised asjad kasutusel pigem USA toodetel ja teatavasti on neid siia suht keeruline saada "niisama " proovimiseks ja vaatamiseks.
http://jeep.avtograd.ru/cherokee/faq/be ... ircuit.gif
http://jeep.avtograd.ru/cherokee/faq/be ... x_pump.htm
http://jeep.avtograd.ru/cherokee/chassi ... ircuit.htm
XJ ´91, 136KW AMC242, AW4, NP 242, ..... EX
ZJ ´95, 135KW AMC242+LPG II, 42RE, NP 242, ..... loheta väikserattaline gloobuse abiga teed otsiv igapäeva liikur.
Tahoe ´98, 190KW Vortec 5700 L31,4L60-E , NVG246, ..... small block ja suurem ratas.
ZJ ´96, 131KW AMC242, 42RE, NP 242, ..... teatri seades.
ZJ ´95, 135KW AMC242+LPG II, 42RE, NP 242, ..... loheta väikserattaline gloobuse abiga teed otsiv igapäeva liikur.
Tahoe ´98, 190KW Vortec 5700 L31,4L60-E , NVG246, ..... small block ja suurem ratas.
ZJ ´96, 131KW AMC242, 42RE, NP 242, ..... teatri seades.