Kustutid ja kontroll

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, MM, Arto, Moderators

Kasutaja avatar
CaveMan
Rock Crawler
Postitusi: 946
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Peetri
Kontakt:

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2012

Postitus Postitas CaveMan »

Ei arvanudki, et kiusu ajate. Tahtsin olla lihtsalt kindel, et kõik korras.
Tänud selgitamast!
Mitsubishi Pajero ´00 GLS, 2,8TD Aut. - 33'' BFG AT - Come Up DV-9
Kasutaja avatar
sultan
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 146
Liitunud: L Veebr 23, 2013 5:27 pm

Re: Kustutid ja kontroll

Postitus Postitas sultan »

Kui osta kustuti suvalisest auto/ehituspoest, siis saategi hapuks läinud kraami. Ostke asjatundjate käest. Lisaks kui kontrollkleeps ei vasta määrusele, siis kustuti ei kehti ka. Hea E-pood nt siin www.tuleohutus24.ee
-------------------------------------
Minu 4X4 ajalugu:
RAM 1500
Frontera Sport A 2,0i 31" AT (ex)
Cherokee XJ 4,0 31" SpecTrck (ex)
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: Kustutid ja kontroll

Postitus Postitas e.p. »

Tänaseks seadus vist sinnamaale jõudnud, et iga Ants võib oma kustutit ise kontrollida ja peale kirjutada, millal kontrollis ja millal järgmine kord plaanib kontrollida ...
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 1914
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Kustutid ja kontroll

Postitus Postitas puhvel »

e.p. kirjutas:Tänaseks seadus vist sinnamaale jõudnud, et iga Ants võib oma kustutit ise kontrollida ja peale kirjutada, millal kontrollis ja millal järgmine kord plaanib kontrollida ...
:shock: No ei usu mitte :roll:
ZJ V8 b
WJ r5 td
B4 r4 b
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: Kustutid ja kontroll

Postitus Postitas e.p. »

Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2402
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Tapa 5013912
Kontakt:

Re: Kustutid ja kontroll

Postitus Postitas boob »

Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
sultan
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 146
Liitunud: L Veebr 23, 2013 5:27 pm

Re: Kustutid ja kontroll

Postitus Postitas sultan »

Kustutit tuleb kontrollida vastavalt tootjapoolsele juhendile. Kui tootjal pole kontrolli/hoolduse juhendit, tuleb kontrollida määruses sätestatust lähtuvalt. Kui paljudel teist on tootjapoolne juhend ette võtta? Lihtinimene isegi ei tea, kes tema kustuti tootnud on ja millised nõuded sellele kehtivad. Libe teesee ise kontrollimine. 4.- eur aastas hoiate kokku, aga kui mittetöötava kustuti pärast teie kaua ehitatud kaunike maha põleb...
-------------------------------------
Minu 4X4 ajalugu:
RAM 1500
Frontera Sport A 2,0i 31" AT (ex)
Cherokee XJ 4,0 31" SpecTrck (ex)
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1114
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Kustutid ja kontroll

Postitus Postitas Madis »

sultan kirjutas:Kustutit tuleb kontrollida vastavalt tootjapoolsele juhendile. Kui tootjal pole kontrolli/hoolduse juhendit, tuleb kontrollida määruses sätestatust lähtuvalt. Kui paljudel teist on tootjapoolne juhend ette võtta? Lihtinimene isegi ei tea, kes tema kustuti tootnud on ja millised nõuded sellele kehtivad. Libe teesee ise kontrollimine. 4.- eur aastas hoiate kokku, aga kui mittetöötava kustuti pärast teie kaua ehitatud kaunike maha põleb...
Ma saan aru jah et sa müüd või "taatled" neid kustuteid, aga ära nüüd nii paranoiline kah ole ja inimesi idiootidena kohtle. Iga autoomanik suudab ise aru saada, kas osuti asub rohelises alas ja kas pulber kustutis on kivijunn või endiselt pulbriline ja liikuv. Ja kes seda määrata ei suuda, siis suure tõenäosusega ei oska ta ka kustutiga vajadusel midagi peale hakata ehk ei päästa autot ka sulle loovutatud 4 eurot.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
sultan
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 146
Liitunud: L Veebr 23, 2013 5:27 pm

Re: Kustutid ja kontroll

Postitus Postitas sultan »

jagan sõbralikke soovitusi oma pikaajalisest kogemusest

90% "isekontrollijatest" kleebiks kontrollsildi ka punases kilepakendis lastevorsti kangile peale - see on reaalsus

ja Madis, mis siis teed, kui kustutil polegi rõhunäiturit? Paljudel väga headel kustutitel see puudub sootuks.
Ja kuidas kontrollid rõhunäituri korrasolekut? (vahest seisavad rohelises vaatamata rõhu puudumisele)

ja selliseid valusaid küsimusi võib palju esitada...
-------------------------------------
Minu 4X4 ajalugu:
RAM 1500
Frontera Sport A 2,0i 31" AT (ex)
Cherokee XJ 4,0 31" SpecTrck (ex)
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 800
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Re: Kustutid ja kontroll

Postitus Postitas Jünger »

Madis kirjutas:
sultan kirjutas:Kustutit tuleb kontrollida vastavalt tootjapoolsele juhendile. Kui tootjal pole kontrolli/hoolduse juhendit, tuleb kontrollida määruses sätestatust lähtuvalt. Kui paljudel teist on tootjapoolne juhend ette võtta? Lihtinimene isegi ei tea, kes tema kustuti tootnud on ja millised nõuded sellele kehtivad. Libe teesee ise kontrollimine. 4.- eur aastas hoiate kokku, aga kui mittetöötava kustuti pärast teie kaua ehitatud kaunike maha põleb...
Ma saan aru jah et sa müüd või "taatled" neid kustuteid, aga ära nüüd nii paranoiline kah ole ja inimesi idiootidena kohtle. Iga autoomanik suudab ise aru saada, kas osuti asub rohelises alas ja kas pulber kustutis on kivijunn või endiselt pulbriline ja liikuv. Ja kes seda määrata ei suuda, siis suure tõenäosusega ei oska ta ka kustutiga vajadusel midagi peale hakata ehk ei päästa autot ka sulle loovutatud 4 eurot.
Madis, mina pigem viiksin selle kustuti kontrolli, võtaksin tseki ja hoiaksin seda alles. Siis on pärast kellegi poole pöörduda kurja pilguga vaadata, kui masin maha põleb. Meil endil on kogemus selle ise kontrollimisega. Seier ilusti rohelises, pulber liigub sees, kõik tibens-tobens. Siis kui kustutit vaja oli, sellili auto alla hüpates tegi see kustuti vaid "suss" ja kõik. Õnneks oli teine olemas.
Minu arvamus on see, et pigem lase see kellegil teha. Kui viid näiteks tamrexisse, siis nemad ka pärast vastutavad, kui peaks olema samasugune situatsioon. Võib-olle helesinine unistus, kuid siiski on kuhu pöörduda arvega.


Kaspar
Mudane aastast 2005.
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1114
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Kustutid ja kontroll

Postitus Postitas Madis »

Kuulge, me ju kõik teame kuidas see "kontroll" päriselus käib. Mis kuradi tsekk või mida. Põles maha, siis on see tamrex või kes iganes viimane, keda sinu mahapõlenud auto huvitab.
Minu pärast viige ja makske 4 või 40 ja kui kustuti on reaalselt tuksis, siis ta ka seda on, olgu see seier kus iganes.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kustutid ja kontroll

Postitus Postitas tarmo »

sultan kirjutas:jagan sõbralikke soovitusi oma pikaajalisest kogemusest

90% "isekontrollijatest" kleebiks kontrollsildi ka punases kilepakendis lastevorsti kangile peale - see on reaalsus

ja Madis, mis siis teed, kui kustutil polegi rõhunäiturit? Paljudel väga headel kustutitel see puudub sootuks.
Ja kuidas kontrollid rõhunäituri korrasolekut? (vahest seisavad rohelises vaatamata rõhu puudumisele)

ja selliseid valusaid küsimusi võib palju esitada...
Täitsa mõistlikud mõtteavaldused, aga:
"Ja kuidas kontrollid rõhunäituri korrasolekut? (vahest seisavad rohelises vaatamata rõhu puudumisele)"

Kuidas siis asjaosaline seda kontrollib? Või on ärisaladus? Kas seda üleüldse ilma lahti võtmata on võimalik kontrollida? Pulberkustutit tavapärase kontrolli (selle 4 eurose) käigus lahti ju ei võeta ega mingit proovikasutust või rõhukontrolli ei tehta. Vastasel juhul jääb pulber kraani vahele ja enam see asi tihe ei ole...
Vähemalt nii on mulle üks teine "spetsialist" selgitanud. Jutumärgid võivad ka üleliigsed olla - pole kindel päris :)
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 16087
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Kustutid ja kontroll

Postitus Postitas Landy »

Madis kirjutas:Kuulge, me ju kõik teame kuidas see "kontroll" päriselus käib. Mis kuradi tsekk või mida. Põles maha, siis on see tamrex või kes iganes viimane, keda sinu mahapõlenud auto huvitab.
Usun, et tarbijakaitseamet ja kohus jäävad sinuga võrreldes eriarvamusele.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2426
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Kustutid ja kontroll

Postitus Postitas helar »

Mõned aastad tagasi, kui iga mats maalriteibile pastakaga kritseltatud taatlemismärget veel teha ei tohtinud, arvas endise töökoha tegevjuht, et jube äge bisnesplaan on teenida veits lisa tulekustutite kontrolliga.
Tuli siis mingi mart kohale ja tegi koolituse kuidas kontrollida.
Esmalt mainin ära ,et peale "edukat :D " koolitust tohtisin kontrollida kuni 1 kg ja rõhunäidikuga pulberkustutit. Kui nüüd ei eksi, siis see tulekustuti ei tohtinud üle 4 aasta vana olla.
Eniveis , läbiviidav kontrollprotsess , mis ka kusagil seaduses reglementeeritud , käis nii:
Kontroll ,kas rõhu näit ok. Seejärel pulbri voolavus , hinnatakse kuulmise/käe järgi.
Plommi korrasoleku kontroll.

Kui need asjad kõik ok kirjutasin kleepsu ja paigaldasin kustutile.
Seejärel pidi veel mingit vihikut täitma, kuhu läks auto number, kustuti seerianumber, kuupäev ja teostaja.

Laias laastus nagu nii.

Sellest lähtuvalt leian ,et:

Kuivõrd selline protsess on reglementeeritud seaduses ( kellel on igav , võiks välja otsida) siis ka kontrollitud tulekustuti puhul ei ole probleemide esinemisel võimalik ka kohtu kaudu kontrollijalt midagi välja nõuda.

Ei usu, et ka suuri 20 kg pulberkustuteid lahti võetakse ja sisse vaadatakse ( meenub paari aasta tagune Tamrexi case pealtnägijas) Kui mälu ei peta, siis suurte kontroll oli vist miski 7-8 € kontroll. Selle raha eest ei saagi tahta.
Y61, LC80
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1114
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Kustutid ja kontroll

Postitus Postitas Madis »

No just sellest ma räägingi! Et "neid kuradi taatlejaid-kontrollijaid" on kõik ilm täis, mõni neist tuututab siin, mõni käib ukselt uksele, mõne juurde minnakse kohale kui dalailaamale. Lihtne maamehe loogika - kui pole seierit - lase PÄRIS kontrollijal kontrollida (siinne taatlejategelane ei vaevunud avaldama mil moel tuvastada perses kustutit). kui on seier, siis usalda seda. Kõik. Ja kui maha põles, siis oli halb õnn, vms.
TR3 BHC
Madis 5115033
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”