Tr1 Reeglite arutelu möla

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

walkman
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: E Sept 10, 2007 12:27 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas walkman »

küsimus järgmine: Kas tohin oma TR1 klassi võistlusautol kasutada ARB poolt minu kasutatava auto mudeli ja modifikatsiooni jaoks valmistatud ja sertifikaadiga kaitseraudu. Et kas on sellega kõik OK ja võistluste tehnilises sellega probleeme ei teki :?
Ette tänades, Erik 8)
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Läheks õige alguse juurde. Olid originaal (TR1) idee poolest salongist tulnd on auto. Lisada võib vintsi, põhjakaitsmed jne. muuta ei või auto välimust, ründenurka jne. See peaks olema klass ALGAJATELE.
Edasijõudnutele juba Standard (TR2) lubatud auto põhjalikum ettevalmistamine- kaitseraudade vahetus, 2 vintsi jne.
Saan aru, et TR1-s käib tige rebimine ja kõik tahaksid oma autot paremaks teha, samas aga võistelda edasi salongiautode klassis. Väline turvapuur ei ole ainult ohutus vaid selle omanik võib võsas ennast tunduvalt julgemalt tunda ja seeläbi kiiremaid aegu saavutada. TR1 jäigad tehnilised tingimused sai kirjuatud just selleks, et säiliks algajatele kalss kuhu lihtsamalt tulla. Ametlikult ei ole TR1 isegi sportkass ja seal ei nõuta EAL võistlusauto tehnilist kaarti. Võibolla ei peaks ka paremusjärjestust selgitama!!!???
Loomulikult on see kõrvaltvaataja arvamus. Mulle isiklikult meeldib vabadus ja seetõttu valin TR3-e. Tulge teiegi!
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
walkman
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: E Sept 10, 2007 12:27 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas walkman »

konkreetset vastust ma ikkagi ei saanud.
Kasutaja avatar
Maasturid
Legod Varuosadest
Postitusi: 1958
Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
Kontakt:

Postitus Postitas Maasturid »

walkman kirjutas:konkreetset vastust ma ikkagi ei saanud.
Veidi kannatust,Mait kirjutab ehk peagi uute TR-1 tehniliste tingimuste kohta mis Leedus(BSC koosviibimisel) vastu võeti.
Seni aga võib nendega tutvuda siin http://www.ladoga-trophy.ru/news.php (sõna PROEKTOM all)
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17326
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

CÄÄRFIILD kirjutas:Vaatasin seda PROJEKTI Vene lehelt TR-1 tehn tingimuste kohta 2009a.
Mis silma jäi:
7) autost ei tohi sisepolstreid välja visata võib asendada teistega,
Nii palju jäi esialgu silma.
Paljude auotmarkide/mudelite puhul saab olema selle järgimine/jälgimine väga problemaatiline. Eriti, kui masin on Eestisse kaubikuna tulnud. Kuni juhiukse postini on reeglina kõik OK, aga sealt edasi on endise asukoha maa inimesed teinud reeglina mida iganes.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Maasturid
Legod Varuosadest
Postitusi: 1958
Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
Kontakt:

Postitus Postitas Maasturid »

CÄÄRFIILD kirjutas:Vaatasin seda PROJEKTI Vene lehelt TR-1 tehn tingimuste kohta 2009a.
Mis silma jäi:

5)Kaitseraud originaal-Kui on vahetatud peab olema ka valmistaja srtifikaat.
Punkt 13.3 Bamper
Selle all on mõeldud ikka esi ja tagastanget.
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

avaldaks ka ühe mõttetera Rehvi mõõtudest. See siis küll puhtalt subjektiivne.
Minu meelest ei saaks kohe kindlasti fikseerida lihtsalt rehvi mõõtu TR1 klassis, kus tegu on nn. originaal autodega. Kuda saab suzuki samurai sõita sama rehviga millega näiteks suur patrol. Suzuki on ju hõljuk samade rehvidega mis patrolil tehasest all. Teisalt kui keegi "hull" tahaks tulla stock H1 hummeriga võistlustele TR1 klassi, originaal autoga ju, siis ütleme temale, et sorri mees, sul on tehasest tulles juba TR2 :D
Minu arvamus on küll selline, et rehvimõõt peaks olema tootja poolt ettenähtu. Ok, tekib küsimus, et kes seda kontrollima hakkab enne võistlusi :twisted: Ei hakkagi keegi, lihtne :roll: Kui kellelgi tekib kaasvõistleja rehvide osas probleem-protest, siis on alati võimalus kontrollida auto tehnilist passi ja seal on rehvi mõõt must-valgel kirjas.

Lisaks ka loomulikult see, et miks me juba eos võtaksime suure auto omanikul võimaluse võistlema tulla. Ok, keegi ju ei keela võistlema tulla , aga sisimas tulevad ju kõik võitma :wink:
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Olle kirjutas:Kui kellelgi tekib kaasvõistleja rehvide osas probleem-protest, siis on alati võimalus kontrollida auto tehnilist passi ja seal on rehvi mõõt must-valgel kirjas.
ja siis leiame igale võistlusele kohtukolleegiumi kes proteste lahendab... Ja passi võib ARK-s lasta panna pmst igasuguseid mõõte.
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

  • Ja passi võib ARK-s lasta panna pmst igasuguseid mõõte.
No põhimõtteliselt võib ise omale lasta ka võistluse medaleid teha :D

Me ei saa jäädagi kõiki kogu aeg kontrollima, sest ka kontrollijaid on ju vaja kontrollida.....

Pigem on ikkagi minumeelest lukustatud mõõt paljudele eeliseks ja samas teistele, kes võibolla tulla tahaks pigem miinuseks. Kui on originaal, siis originaal.

TR1 peaks olema ikkagi meeste võistlus, mitte autode võistlus.
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

Olle kirjutas:TR1 peaks olema ikkagi meeste võistlus, mitte autode võistlus.
Ja jääb mul arusaamatuks kus sa siin tonti näed? Mitte keegi ei keela ju lubatud mõõduni rattaid alla kruvimast. Ja tehase jutt unusta kohe ära, sest "tehase" rehv ei ole maastiku suutlik vaid lihtsalt tavaline sile ja ümmargune asi.
Istmetest - kui teh.passis on kirjas kolm kohta siis on ok. Kui teh.passis ei ole kolm kohta, siis laseme ark-is selle sinna kirjutada ja on jälle ok. Kas on vaja hakata pilli lõhki ajama? Kellele see kasulik on ei ole mina aru saanud?
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Olle kirjutas: Pigem on ikkagi minumeelest lukustatud mõõt paljudele eeliseks ja samas teistele, kes võibolla tulla tahaks pigem miinuseks. Kui on originaal, siis originaal. TR1 peaks olema ikkagi meeste võistlus, mitte autode võistlus.
Olle... ega selle vastu ei saagi. Kõiges kompromisse ei leia ja kokkuvõttes Samurai sugustele masinatele jääb niiehknaa eelis :P Samahästi võiks ju vintsid ka ära keelata, see on ju märksa tähtsam erinevus tehaseoriginaaliga võrreldes.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Siledusest niipalju, et muster võib ikke vaba olla :)
Aga nuh... see siis oli minu arvamus.
Minu mõttetera oli ikkagi pigem selles, et TR1's peaks olema auto abivahend ja meeskond tubli. Ehk teisisõnu välistaks selle, et kõik kes tahavad TR1 tegiad olla peavad omale just "selle" auto ostma.
Kes tahavad juba tõsiseks offroaderiks saada, need ostku omale juba konkreetselt selleks auto ja ehitagu seda.
Asi ongi selles, et ka täna on juba TR1 läinud selliseks kus ei ole lihtsurelikul tänava autoga midagi teha. 3-4 aastat tagasi oli seda küll... ja oli ka huvilisi rohkem. OK, statistikud öelge nüüd, et täna on tr1 suurem. võibolla ongi, kuid TR2 ja TR3 arvelt. Praegu on endistel TR2 meestel ka TR1's pusimist ja paljud kes sõitsid 4-5 aastat tagasi ütlevad, et ei ole mõtet lihtsalt oma maasturiga sinna ronida kuna TR1 klass on niivõrd karmiks läinud. Seda nii autode kui ka raja poolest. Minu arvamus on ikkagi see, et TR1 peaks olema niiöelda "söödaks" klass... kui ala meeldib, ehita ja tule TR2'te sõitma. TR1 aga ikkagi ennekõike kõigile linnamaasturi omanikele proovikiviks, kas meeldib offroad või ei.... midagi sellist Rahvaralli klassi kuuluvat....
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
walkman
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: E Sept 10, 2007 12:27 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas walkman »

kõik "tehasest tulnud auto" jutu mehed tulge ja sõitke praeguste eesti karikavõistluste TR1 rajal üks võistlus oma tänavarehvi ja linnamaasturiga läbi. Võistlustel sõidavad TR1 ja TR2 sama rada mööda. Peale teie poolt linnamaasturiga läbitud võistlust räägime edasi sellest tehase originaalautoga võistlemisest. Minu arvamus on, et võistlustel peab olema tehnika rajale vastav, et oleks võimalik sõitu ka nautida. Need kellele see vahetpidamatu vintsimine meeldib võiksid seakünadele vintsid ette installeerida ja võistelda, kes kui sügaval mudas kaugemale vintsib. (Liblika Imre sõnad). Fikseeritud rehvimõõt on õige, sest auto tuleb valida võistlustele sobiv. See virisemine, et minu auto alla mingisugune rehv ei mahu või et miks mina oma autoga konkuretnsivõimeliselt sõita ei saa, ei maksa küll midagi. Minu arvates on praegused TR1 reeglid suhteliselt OK ja mingiteks radikaalseteks muudatusteks ma küll vajadust hetkel ei näe. Igaühe vaba valik on ju kas ta võistleb ja millise tehnikaga ta võistleb. TR1-s ei peagi saama salongiautodega võistelda, sellisteks ettevõtmisteks sobivad hästi RMK maastikusõidualad. :x
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

HMM kirjutas:(Läheks õige alguse juurde. Olid originaal (TR1) idee poolest salongist tulnd on auto. ...................... Lihtsalt küsimus selles ,kuidas saavad algajad huvilised asjasse sisse, et kellele meeldib läheb juba edasi sportklassidesse ,milleks on TR-" ja TR-3.
Minu mõte on täpselt sama. Võibolla ma lihtsalt olen oma targutamisega vales kohas ja peaks minema kuskile kus on TR0 ja miks mitte näiteks TR0,27.. 8)
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
Maasturid
Legod Varuosadest
Postitusi: 1958
Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
Kontakt:

Postitus Postitas Maasturid »

Meist käivad ka pajud TR-1 võitkonnad pidevalt välisvõistlustel(Ladoga,Vepski,BSC) ja ma ei näe seal mingit võimalust sõita teie pakutavate "salongi"autodega.
Kuna hetkel on tehnilised tingimused just sellised nagu on siis tuleb neid vastavalt järgida ja kes tahab see sõidab.Kõigile ei saa need tehnilised tingimused ka kindlasti meelepäraseks kunagi.
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
Suletud

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”