Patroli rihmaratas ja tema hävitustöö

Moderaatorid: jr, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Kuzmitz
Fitting 38"
Postitusi: 211
Liitunud: K Veebr 19, 2003 12:22 pm
Asukoht: tööl...

Patroli rihmaratas ja tema hävitustöö

Postitus Postitas Kuzmitz »

Tere, Tarkade klubi!
Probleem: Patrolil algas ühel hetkel kohtav kolin mootoris ja uurimisel selgus, et väntvõlli otsas olev rihmaratas (see, mis generaatorit ja ventilaatorit ringi vedib) on lahti. Detaili eemaldamisel ilmnes, et kadunud oli kiil, mis ratast võlli küljes fikseerima peab. Samuti on kannatada saanud võlli ots, mille küljes rihmaratas on. Kiilupesa on ühelt poolt täiesti ära lõhutud. Rihmaratta saab ju uue soetada, kuid kuidas võlli taastada?
Kas:
1. panna rihmaratas tagasi ja kahe punktiga kinni keevitada (halb mõte)?
2. on võimalik mootorit maha võtmata kulunud kiilupesa täis keevitada ja siis uus kiilupesa sisse freesida?
3. tuleb ikkagi mootor maha võtta ja laiali kiskuda ning siis korralikult võll taastada?
4. viia terve auto kusagile töökotta ja lasta suure raha eest ära teha?
Mootoriks on 2,8 TD ja masin ise Y61 (vt ka "Salvo kelk" allpool 8) )
Viimati muutis Kuzmitz, E Okt 19, 2009 8:53 pm, muudetud 1 kord kokku.
Ka kõige kehvem saabas jätab lumele jälje...
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4477
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Vänt mootorist välja - vastasküljele uus kiilu soon freesida - mootor kokku panna
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Kuzmitz
Fitting 38"
Postitusi: 211
Liitunud: K Veebr 19, 2003 12:22 pm
Asukoht: tööl...

Postitus Postitas Kuzmitz »

MahviaDeTyrk kirjutas:Vänt mootorist välja - vastasküljele uus kiilu soon freesida - mootor kokku panna
Seda mootori mahavõtmist ma kahtlustasin isegi, aga loodan/lootsin, et äkki saab veidi lihtsamalt...
Ka kõige kehvem saabas jätab lumele jälje...
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

99 % et muu ei aita enam, kui nüüd korralikult ei tee, ostad järgmine kord uue väntvõlli.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Postitus Postitas heeringas »

Kõkk oleneb sellest, kui kulunud on võll.
Võimalik on et saab teha, ilma vänta välja võtmata.
Aga asja peab nägema, enne kui midagi ennustada.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

Ühel natuke suuremal mootoril on sarnane viga tehasest sisse programmeeritud, ainukese vahega, et rihmaratta taga on veel jaotushammasrattad, mis loksuma pääsevad ja...
Ühesõnaga, esimesel korral jäime natuke hiljaks ja odavam oli lammutusest mootor osta. Teisel autol sama mootoriga oli algul väike loks sees, spetsialistid soovitasid Loctite mingit super keermeliimi millega pidi igasugu jäik ist paika jääma. Ei jäänud... Õnneks sai enne jaole, kui klapid kolvid kohtusid. Mootor käis maha, vänt välja, kontaktpinnad taastati pulberkeevituse ja lihvimisega, kiilusoon 180 kraadi vastaskülge, ja kokku tagasi. (keevitati TTÜ-s, lihv kohalik). Lisana sai veel rihmaratta flants uus ja 2mm paksem, et kindlamalt kokku istuks.
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

3,3 diislil on seda juhtunud palju, see on tüüpviga. Paar korda olen vedelmetalliga rihmaratta uuesti otsa pannud, uus koonusseib ja kiil muidugi ka, ja on pidama jäänud. Sõltub muidugi kahjustuse ulatusest, kui ikka asi korralikult vända otsas loksub, siis ei ole muidugi miskit teha. 3,3D puhul on muidugi lihtsaim ja odavaim moodus teine vänt osta :D
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
smurhv
Rock Crawler
Postitusi: 971
Liitunud: N Veebr 15, 2007 9:59 pm

Re: Patroli rihmaratas ja tema hävitustöö

Postitus Postitas smurhv »

Tere

Aastaid hiljem, sama probleem.

Rihmaratas on uus olemas, kas keegi teab kustkohast kiilu saaks?
Peaks ka y60 oma sobima.

Asjaga kiire
Kontakt 5O347I6
Y61
#540 Mudmen
smurhv
Rock Crawler
Postitusi: 971
Liitunud: N Veebr 15, 2007 9:59 pm

Re: Patroli rihmaratas ja tema hävitustöö

Postitus Postitas smurhv »

smurhv kirjutas:Tere

Aastaid hiljem, sama probleem.

Rihmaratas on uus olemas, kas keegi teab kustkohast kiilu saaks?
Peaks ka y60 oma sobima.

Asjaga kiire
Kontakt 5O347I6

Ise vastan. Tellisin esindusest kiilusid rohkem, kui kellegil häda käes siis minult saab y61 2.8 mootorile väntvõlli rihmaratta paigaldusseibi kiilu.
Y61
#540 Mudmen
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: Patroli rihmaratas ja tema hävitustöö

Postitus Postitas holari »

Tere.
Kas see tuli Sul lihtsalt lahti ja kõik ülejäänud jäi terveks? Aint uus kiil ja uuesti kinni?

Kas hoiatab ette, kui hakkab irduma?

H.
smurhv
Rock Crawler
Postitusi: 971
Liitunud: N Veebr 15, 2007 9:59 pm

Re: Patroli rihmaratas ja tema hävitustöö

Postitus Postitas smurhv »

holari kirjutas:Tere.
Kas see tuli Sul lihtsalt lahti ja kõik ülejäänud jäi terveks? Aint uus kiil ja uuesti kinni?

Kas hoiatab ette, kui hakkab irduma?

H.
Paar päeva ennem hakkas tegema mingit sarnast häält nagu vanal bensu mootoriga autol laseks sukk natuke heitgaase läbi. Siis oli vaikus ja kolmandal päeval hakkas jube kolin ja ragin. Arvasin et mootor jookseb kokku. Õnneks oli see just siis juhtumas kui mootoril olid juba tühikäigupöörded ja jäin autoga seisma et parkida. Kui kapoti avasin siis katsusin ratast ja see oli jeeli-jeeli võlli otsas. Oleks see sõiduajal juhtunud, teise või kolmanda käiguga kiirendades, siis oleks radikas ja kõik lõdvikud võinud puru olla. Jubedalt vedas seekord. Võll oli korralik ja terve, ratas ja kiiluseib tulevad tutikad. Kuna kiiluseib on defka, ehk peab tellima siis tellisin paar kmpl lisaks, kuna hind oli tühine.
Y61
#540 Mudmen
Vasta

Mine “Nissan / Renault”