Wrangler Suzuki GV asemele?

Moderaatorid: jr, vtl, Moderators

vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Wrangler Suzuki GV asemele?

Postitus Postitas vtl »

Hetkel metsaliikuriks[1] 98.a. Grand Vitara, mis tehasekonfis pisut "kitsaks" jäänud. Tahaks vedrustust pisut tõsta, lisada põhjakaitsed, siis plaststangede ja -küljepaneelide asemel installida pisut asisemaid rauad ning ette vints... aga hinge närib kahtluseuss, kas GV on ikka mõistlik baas selliseks ümberehituseks. Mõningaid GV modimise lehti vaadates on näha, et ainuüksi keretöid on plastmassi väljavahetamiseks vaja teha üsna palju ja tulemus on ikka nagu sea seljas sadul. Lisaks on GV varuosad üsna kallid ja mulje jäänud, et spetsiifilisi off-road pulki liigub siinmaal vähe.

Ringi vaadates on potentsiaalse kandidaadina silma jäänud TJ seeria Wrangler, mis näeb isegi tehasekonfis oluliselt metsasuutlikum välja. Mida kogudus sellisest "upgradest" arvab - kinnitage või lükake ümber?

[1] Metsaliikuri eesmärk on viia mind kõvakattega teedest pisut kaugemale loodust pildistama, kalale jms. Spetsiaalselt mutta uputama pole plaanis minna, võistlema samuti mitte.
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

Noh, minu arvamus on a) kallutatud :) ja b) poolik (vitaraga pole ise kokku puutunud), aga nö. kalalkäimiseks ehk softroadimiseks on stock TJ küll nagu rusikas silmaauku, minu arvates. 31" karvasem rehv alla, natuke self-recovery kola "pagassi" ja puhkusel olles poole nädala sisustamiseks vints ninale (täiesti kodus tehtav ja ilma igasuguse vägistamise ja lõikamiseta) ja rohkem pole IMO midagi vaja.

Wra "pagass" on varustuse toppimiseks muidugi ikaldus, aga annab täiesti ära majandada. Ma olen kõik vajaliku pardale ära paigutanud nii, et miski lahtiselt ringi ei karga ja otseselt silma ei riiva. LE-st tulenev obligatoorne kama, kustuti-kingad-apteek, lisaks kirves, labidas, latt-tung, kaablid, rehvivaht, aknapesuvedeliku kanku, lindid-seeklid-blokk-puuvöö-köiejupp, väike tööriistakohver, lisaks veel kaks pisikest kokkukäivat istet, tagavarakojamehed, prügikotirull jne...
St. seda siis nii, et tagaiste on ka omal kohal. Selle välja viskad, läheb juba võrdlemisi lõbusaks.

Eks iga lits kiida oma ****, nagu öeldakse, aga ise olen rahul. Tõstel jms pole mõtet, kui safarite pisikut sees pole või ei võistle. A eks sa ise vaata, on ta sul mänguasjaks või dailydriver...

P.S: ma ei tea, mis seisus see masin on, aga jäi silma ja tundus huvitav... http://auto24.delfi.ee/webcache_kasutat ... fi_ee.html
tegime pulli, aitab
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

tanel kirjutas:A eks sa ise vaata, on ta sul mänguasjaks või dailydriver...
Linnasõiduks on mul küll linnasõidumasin...
Samas Ttr-i kollane aiatraktor, mida paar a. tagasi proovisin, tegi ruttu selgeks, et minu metsamasin peab siiski niipalju asfaldisuutlik olema, et kasvõi Eesti piires (paari)sajakonna maanteekilomeetri läbimine metsa JÕUDMISEKS nõnda ära ei väsitaks, et pärast oleks tuju ka edasi sõita.
tanel kirjutas:P.S: ma ei tea, mis seisus see masin on, aga jäi silma ja tundus huvitav... http://auto24.delfi.ee/webcache_kasutat ... fi_ee.html
Ma vaatasin ise ka seda masinat... nii ilus jutt juures, et lausa kahtlane tundub :) Offroadi varustus müügiautol teeb mind alati ettevaatlikuks mineviku suhtes.
Samas vanust juba omajagu ja (sellest tulenevalt) ka liisingu% üsna kõrge (13.35% !)
Vaadates võrdluseks sellise isendi poole:
http://auto24.delfi.ee/webcache_kasutat ... fi_ee.html
Aastanumbri järgi 7 a. uuem, lisana kont, istme- ja mootorisoojendus.
Hind küll 66k kõrgem, aga liisingu% poole väiksem (7%) ja sissemakse-jääkväärtusega mängides jääb kuumakse samasse järku.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

vtl kirjutas: Ma vaatasin ise ka seda masinat... nii ilus jutt juures, et lausa kahtlane tundub :) Offroadi varustus müügiautol teeb mind alati ettevaatlikuks mineviku suhtes.
Mis offroadvarustus???

"off-road 4x katusetuled koos kanduriga"???
Kroomitud kaitserauad?
Kõlab küll nii, et masinal on väga süütu minevik...
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Stupiduser kirjutas:
Mis offroadvarustus???

"off-road 4x katusetuled koos kanduriga"???
Kroomitud kaitserauad?
Kõlab küll nii, et masinal on väga süütu minevik...
Ermol õigus, sest need torud ees ja külgedel ilmselt õhukese seinga ja pigem dekoratiivsete eesmärkidega. Karta on, et peale veidi metsasemat õues käiku need torud sinna metsa ka jäävad. Pildil pigem selline "pling-pling" masin, mille karmimad offroad ettevõtmised ehk pikinikuga heinmaal ja sõiduga rannaliivale on piirdunud.
Viimati muutis Landy, E Juul 09, 2007 5:20 pm, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

Stupiduser kirjutas:
vtl kirjutas: Ma vaatasin ise ka seda masinat... nii ilus jutt juures, et lausa kahtlane tundub :) Offroadi varustus müügiautol teeb mind alati ettevaatlikuks mineviku suhtes.
Mis offroadvarustus???

"off-road 4x katusetuled koos kanduriga"???
Kroomitud kaitserauad?
Kõlab küll nii, et masinal on väga süütu minevik...
Panin kaks lauset pisut lohakalt kõrvuti, mis antud auto juures kokku ei sobinud...

Mida ma tahtsin öelda oli see, et nt. (imho täiesti mõttetud) plekknurgad taga tekitavad küsimuse, kas masin on äkki paugu saanud ja uuesti sirgeks löödud.
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

See teine tundub ka suhteliselt vaatamist vääriv olema jah. Defa ja puha. Plingiauto juures veetles mind väike tõste (ise ei viitsi seda küll tegema hakata, sellisel määral vähemalt) ja suurem rehv.
Asfaldisuutlikkus - ma käisin eelmine suvi Võrus. 4 inimest autos. Minu suureks üllatuseks ei vajanud kohale jõudes keegi arstiabi, ei mina roolis ega tagapingi rahvas. Nii et saab hakkama küll.

Mis sinna paugu panemisse or not puutub (re: taganurgad) siis oli sealsamas mingi kuulutus üleval mingi hetk, kus silberi platsil oleva, u 26k läbi sõitnud ja 300+ hinnaga üks must wra müügis oli.
Ma ei tea, kas pettis valgus või mis, aga salongipiltidel tundus mulle, et roolikate on RÄMEDALT ära kraabitud ja lausa teist tooni. Lisaks puudusid eest kaitseraua otsadest need nn. milkjug'id. Eks igaüks mõtle ise...

Nii et kunagi ei tea. VIN-i põhjal kontroll, kas eestis on mingi pauk sellega registreeritud või mitte, ainus mida teha saad lisaks visuaalsele vaatlusele või põhjalikumale eksamineerimisele tirimisele kuskil töökojas..
tegime pulli, aitab
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

Veel küsimusi Wrangleri kohta...
vtl kirjutas:...Vaadates võrdluseks sellise isendi poole:
http://auto24.delfi.ee/webcache_kasutat ... fi_ee.html
Vaatasin nimetatud aparaati, 3.5 aastase vanuse kohta oli auto kuidagi... väsinud väljanägemisega. Müügimees mühatas, et "nojah, kasutatud auto ju"...
Aga mitte selle üle ei tahtnud norida. Küsiks hoopis, et kas õline kardaan on Wrangleritel normaalne nähtus (nagu Silberi müügimees kinnitas?)
Milliseid tüüpvigu oleks veel mõtet vaadata?
Kas Wrangleritel esineb ka korrosiooniprobleeme?
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

Värvi läbiv kahjustus on, siis peab natuke roostesurma ja käepäraste vahenditega (kivikaitse vms :) ) askeldama jah. Kevaditi paras tiir peale teha autole. Kivitäkked võtab talvega rebasekarva. Aga nii juhtub ilmselt enamusel mitte-alumiiniumkerega autodel, vähemalt neil, mis kivid jms suht risti oma pinda saavad. Muidu ei kurda eriti, tip-top. 2001. a. masin. Kasutatud autot ostad, siis praktika näitab, et kapoti esiserv ja esiakna raam korjavad täkkeid teelt ja uste külgservad (stopperid tavalise sõiduauto mõistes ju puuduvad, riidepael) parklast :shock: jm kohtadest ilmselt. Mujalt pole eriti midagi leidnud.

Raami kaitsmiseks tegime kunagi oma kuutidele daffiga ise koduste meetoditega korrosioonitõrjet. Grafiitmääre, sorakas "žiguliõli" ja peotäis bituumenikilde. Soojaks ja suruõhupritsiga raami sisse ja põhja alla. Õudne töö (elumaja ligidal ära tee). Aga tulemus on hea, püsib ja on "elus", st määrib ka -20ga veel näppe. :) Termakis oli järts korrosioonitõrjele pea pool aastat :8ball: ja lisaks ei tea, kas nad raami seestpoolt ka möglada viitsivad (mis ongi asja peamine mõte).
Ben'is vaadati meid suht mõtliku pilguga nagu idioote ja arutati selja taga, et "mis nad sellega teevad", kui pood grafiitmäärdest tühjaks osteti ja käidi veel juurde küsimas mitu raksu. :D

Olulisi tüüpvigu... Mugavusseadmetest võib kliima ja ventilatsiooni osa näkku panna, selle juhtimine a) käib vaakumiga (mina isiklikult leidsin, et kummivooliku jupp vaakumitoru ja vaakumi reservuaari vahel oli ära murenenud ja saba pannud, kuna sobivat voolikut hetkel majas polnud, siis käis torule tuletikk "pimedaks" ette ja toimib) ja siis b) armastab salongiventika takisti maha põleda. Üldiselt jälle ei midagi katastroofilist ja padrunvõtmete komplekti abil lahendatav. :) Sitemal (aga kõvasti harvemal) juhul võib ventika mootor ka saba panna, siis peab armatuuri laiali kiskuma ja rohkem lammutama.

Kollektor kipub mõranema. Tehase praak. Avalduda võib see erinevalt, minul on kuskil ka mõra sees ilmselt, kostab tasat tuksumist, mõnel juhtumil olla aga ka hullem. Keevitatakse üle jne, soovitatakse samas siiski, kui tegemiseks läheb, mingi aftermarket tükk võtta.
Foorumitest on veel silma jäänud, et 4-liitrisel mootoril kipub vahest vända tagumine simmekas lekkima (rear main seal), kui sai nüüd õigesti see maakeelne nimi, teadjamad võivad parandada.
No ja siis see igipõline silla hala, et d30/35 plahvatab, kui parkla lund täis sajab... :hs Softroadimise puhul võib julgelt p* saata kõik sellel teemal targutajad.

Aijaa. Iluvead, meenusid. Ukselingid, küljepeegli sangad ja tagaluugi klaasi hinged viskavad omal u. 5 aasta jooksul värvi seljast maha. Viimased kaks on mingist alumiiniumist, niiskus poeb vahele ja läheb... keerad maha, traathari drelli otsa, haljaks, teibid mittevajaliku kinni ja jälle lörinal musta kivikaitset vms täis, tip-top. Võid viisakalt krundi jms-ga ka teha ju, mina (seekord) ei viitsinud. :)
Ukselink on "puhtalt" ka ilus tume ja ei korrodeeru, nendega pole ka seni viitsinud midagi ette võtta.
Veel. Survepesu käigus hakkas mul tagumise rattakoopa (plast) pealt värvi irduma. Tuli seda ka hästi ja suurelt pinnalt. Kuna üks must asendus sisuliselt teise mustaga, siis probleem jälle IMO puudub. Et siis, kui esteet oled, kaval vältida toonitud fendereid (ma ei tea, kas selliseid on), võivad koledaks minna.
IMO on see eksterjööri teema rohkem peale tööd paras õlle kõrvale nokkimine, kui et olulised vead.

Radiaatori ventika viskosidur on mul ka õhtul ja vent kogu aeg järel. Kas see tüüpviga on, ei tea. Mina vahetada pole viitsinud, kunagi radika jms mahakiskumiseks läheb, siis panen elektrilise ja salongist juhitava, seniks käib küll. Ligikaudsed tasuvusarvutused näitavad ROI-ks mingi 38k läbisõitu mul, mis koguneb umbes 3 aastaga, ehk pole prioriteet just. :P

Minu eksemplaril oli ka rooliamort praktiliselt kuiv ja karbis loks, aga "keerati peale" ja pääses ilma vahetamiseta.
tegime pulli, aitab
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

Tänud Tanelile põhjaliku vastuse eest.
tanel kirjutas:...kivitäkked võtab talvega rebasekarva. Aga nii juhtub ilmselt enamusel mitte-alumiiniumkerega autodel...
Selleks ei pea sugugi ainult alumiiniumkere olema.
Kui kere on tsingitud,võib isegi metallini ulatuva värvikriimustustega talvläbi sõita, ilma et roostekirme peale tõmbaks. Isiklikult testitud.
Kerede tsinkimine on tänapäeval vähegi keskklassi küündivatel euroopa ja japside masinatel üsna tavaline nähtus.
tanel kirjutas:...ja lisaks ei tea, kas nad raami seestpoolt ka möglada viitsivad (mis ongi asja peamine mõte).
Kas (Wrangleri) raami läbiussitamine on ka reaalne oht või on tegu rohkem enda enesetunde jaoks tehtava profülaktikaga?
tanel kirjutas:...Ukselingid, küljepeegli sangad ja tagaluugi klaasi hinged viskavad omal u. 5 aasta jooksul värvi seljast maha...
Ilmselt see jätabki enamustest 4-5 aastastest masinatest sellise "rondi" mulje :p...

Iluvead kõrvale jättes tekkis mul aga hoopis teine põhimõtteline küsimus:
Miks igal pool nagu ühest suust soovitatakse Wrangleri 2.5 mootorit vältida ehk miks 2.5 liitrit selle suht. pisikese masina jaoks väheseks jääb - kas tegu on lihtsalt konkreetselt kehva mootoridisainiga või käib suur litraaz ameerika auto image juurde?
Võrdluseks, GVitara liigub oma 105kW 2.5l V6-ga igati isaselt edasi ega jää kiirenduse poolest maanteel ega pöördemomendiga maastikul hätta.
Kasutaja avatar
Vas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 128
Liitunud: P Jaan 07, 2007 7:58 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Vas »

2,5 mootori "viga" vist rohkem selles, et kütuse kulu võrreldes 4 liitrisega on umbes sama kuid arusaadavalt võimust vähem.
Endal 2,5 YJ ja pean tunnistama, et kuigi hätta ei jää, ihaldaks 4liitrist. :roll:
"Rondi" mulje peletamiseks võid minu 95´aasta YJ pilgu peale visata. Vähene läbisõit ja tublid endised omanikud on masinat väga hästi hoidnud.

Ja ka minu poolt Tanelile tänud. Tõesti sai meeldivalt kiiresti TJ kohta targemaks.
Toyota Land Cruiser HJ 61
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

Vas kirjutas:2,5 mootori "viga" vist rohkem selles, et kütuse kulu võrreldes 4 liitrisega on umbes sama kuid arusaadavalt võimust vähem...
No siis võibki kokkuvõtteks öelda, et tegu kehvalt disainitud mootoriga :).

Eks masin on muidugi raske ja aerodünaamika sama kehv nagu klaveril...
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

vtl kirjutas:
Vas kirjutas:2,5 mootori "viga" vist rohkem selles, et kütuse kulu võrreldes 4 liitrisega on umbes sama kuid arusaadavalt võimust vähem...
No siis võibki kokkuvõtteks öelda, et tegu kehvalt disainitud mootoriga :).

Eks masin on muidugi raske ja aerodünaamika sama kehv nagu klaveril...
1,5 tonni +/- kopikad, on ikka maasturi kohta suht anoreksik. Alla jäävad veel ainult Niva ja Samurai. Aerodünaamika osas olen 100% nõus. Ei parem ega halvem kui standardsel Silikaadi tellisel.. Sarnasused ehitusmaterjaliga on muidugi enamikel tõsisematel maasturitel. Samuti sama kaaluga sõiduautodest 30% kõrgem kütusekulu.
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

vtl kirjutas:Kas (Wrangleri) raami läbiussitamine on ka reaalne oht või on tegu rohkem enda enesetunde jaoks tehtava profülaktikaga?
Pigem teine variant.
St ma ei oska midagi "wra raami disaini eripäradest" rääkida vs. teised maasturid, aga kuuldavasti on neid raame seestpoolt läbi roostetanud küll jah.
vtl kirjutas: Iluvead kõrvale jättes tekkis mul aga hoopis teine põhimõtteline küsimus:
Miks igal pool nagu ühest suust soovitatakse Wrangleri 2.5 mootorit vältida ehk miks 2.5 liitrit selle suht. pisikese masina jaoks väheseks jääb - kas tegu on lihtsalt konkreetselt kehva mootoridisainiga või käib suur litraaz ameerika auto image juurde?
See on suuresti usuküsimus IMO ja selle üle võibki vaidlema jääda. Mulle pole ükski härg veel kokkuvõtlikult ära seletanud, mille poolest see 4,0 tehniliselt just NII pommikindel ja NII hea on vs. 2,5 (suuremat võimsust kõrvale jättes).
Esiteks, mina ei usu, et kulu on TÄPSELT sama korras mootori puhul.
Mina ei jää selle 2,5sega (87 kW) ka hätta. Ma ei käi ka streetrace'idel ega 35ste boggeritega muddragil samas.
Kergem esiots ei tee ka metsas kurja iseenesest, nii ääremärkuseks.
Teiseks, kui sa autoga iga päev ringi ei sõida, pole ökokaalutlustel suurt pointi ja võta muidugi suurem.

Sama võib tegelikult taandada ka rehvivalikule. Tahad iga päev autost rõõmu tunda - 2,5 ja AT; käid korra nädalas muda maitsmas kuskil - 4,0 ja MT.
Võinoh, lõppeks võib ka finantskaalutlustele lihtsalt sülitada ja võtta ülbem variant, kui võimalusi on. Ja, edasi ekstrapoleerides, tõstetud kolliga postkontoris ja piima järel käia. :)
tegime pulli, aitab
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

Ercos kirjutas:
vtl kirjutas:Eks masin on muidugi raske ja aerodünaamika sama kehv nagu klaveril...
1,5 tonni +/- kopikad, on ikka maasturi kohta suht anoreksik...
Vana Wrangleri kaalu kohta ei leidnud laksust netist midagi, aga silberauto lehel oli uue 2.8l 3-ukselise tühimass/täismass märgitud 1.8/2.5 tonni! 5-ukselisel veel 150kg lisaks). Oli see siis kooriku või kaltsukatusega või üldse ilma, ei tea.
Võrdluseks 5-ukselisel Grand Vitaral 1385/1940kg ja tegu samuti täisraamil ja 2.5l V6 mootoriga masinaga.
Vasta

Mine “Chrysler / Jeep / Wrangler”