MQ/MK käigukastid

Moderaatorid: jr, Moderators

Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

MQ/MK käigukastid

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Kas ma olen asjadest õieti aru saanud, et pikal 160 patrolil on 4 käigulises kastis, esimene ja tagurpidi käik aeglasemad ?

Et siis vastavalt
(pikk)
1=4.222:1, 2=2.370:1, 3=1.440:1, 4=1.000:1, R=4.622:1
(lühike)
1=3.897:1, 2=2.370:1, 3=1.440:1, 4=1.000:1, R=4.267:1

Olen tõsi küll, leidnud veel sellise ülekannete versiooni netist
1=3.519:1, 2=2.157:1, 3=1.449:1, 4=1.000:1, R=4.181:1
(ehk siis 1. & 2. & R kiiremad 3. aeglasem)

Kas see on reegel, või on neid kaste ajaloo jooksul suvalt alla pandud ?
Kuda neil kastidel vahet teha (kõigi mark tundub olem F4W81A)?
Kas sama (st. osadel 1. & R on aeglasemad) kehtib ka 5 käiguliste puhul ? (ei suuda kuidagi leida netist 5 käigulise manuali - juhatage)
Viimati muutis MahviaDeTyrk, T Veebr 19, 2008 11:19 pm, muudetud 1 kord kokku.
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

Pakun, et see erinevate ülekannetega 4k pikk on hoopis 2,8B mootoriga elukas, millel käigukast ja vahekast eraldi ja kardaan vahel - üks vend püüdis kunagi selle isendi kasti baasil diisli kasti remontida ja siunas mis kole :floff et ükski asi õieti kokku ei hakka, aga antud juhtum on nii sügavale ajalukku vajunud, et konkreetset isikut enam kuidagi tuvastada ei õnnestu... Oma päris pika patroliehituse ajaloo jooksul pole mul seni õnnestunud pika ja lühikese diiselversiooni 4k kasti ülekannete erinevusi tabada.

Millel aga kindlasti on erinevad ülekanded, on vabalthingava ja turbo 5k kastid. Seejuures ka see tähelepanek, et D ja TD PTO-d on erinevad ja ilma ümberehituseta omavahel vahetada ei kõlba.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

PTO = ??

ja lisaksin veel küsimuse - et kas on täheldatud vastupidavuse erinevusi 4 ja 5 käigulise vahel ja turboga ja ilma turbota masinate 5 käiguliste vahel ?
isakene kirjutas:Millel aga kindlasti on erinevad ülekanded, on vabalthingava ja turbo 5k kastid.
ülekande arvud on siis millised ?
Viimati muutis MahviaDeTyrk, N Mai 10, 2007 6:02 pm, muudetud 1 kord kokku.
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17413
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

MahviaDeTyrk kirjutas:PTO = ??

ja lisaksin veel küsimuse - et kas on täheldatud vastupidavuse erinevusi 4 ja 5 käigulise vahel ja turboga ja ilma turbota masinate 5 käiguliste vahel ?
Power Take Off e. jõuväljavõtt.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

isakene kirjutas: Millel aga kindlasti on erinevad ülekanded, on vabalthingava ja turbo 5k kastid. Seejuures ka see tähelepanek, et D ja TD PTO-d on erinevad ja ilma ümberehituseta omavahel vahetada ei kõlba.
Kas ka 4 ja 5 käigulisel on PTO erinev, st. kui pole siis kumma versiooniga ta kokku hakkab turboga või ilma turbota masina kasti omaga ?
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

MahviaDeTyrk kirjutas:Kas ka 4 ja 5 käigulisel on PTO erinev, st. kui pole siis kumma versiooniga ta kokku hakkab turboga või ilma turbota masina kasti omaga ?
Vabalthingava 4k ja 5k on samad.
et kas on täheldatud vastupidavuse erinevusi 4 ja 5 käigulise vahel ja turboga ja ilma turbota masinate 5 käiguliste vahel ?


4k on kindlasti vastupidavam kui 5k, viies käik on enamasti kõige kurja juur. D ja TD vahel erilisi erinevusi pole täheldanud.
ülekande arvud on siis millised ?
Pole aimugi, mul ka 5k manuaali ei ole.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

isakene kirjutas:
MahviaDeTyrk kirjutas:et kas on täheldatud vastupidavuse erinevusi 4 ja 5 käigulise vahel ja turboga ja ilma turbota masinate 5 käiguliste vahel ?


4k on kindlasti vastupidavam kui 5k, viies käik on enamasti kõige kurja juur. D ja TD vahel erilisi erinevusi pole täheldanud.
Eeldusel et 5 käiku ei kasutata ja/või 5 käigu hammasrattaid pole "olnud meeles" kasti panna - kas ka siis saab väita et 4 käiguline on vastupidavam ?

Ehk siis - kas 4 käigulise 1-4+R on vastupidavamad kui 5 käigulise 1-4+R ?
isakene kirjutas:Oma päris pika patroliehituse ajaloo jooksul pole mul seni õnnestunud pika ja lühikese diiselversiooni 4k kasti ülekannete erinevusi tabada.
Eelpool kirjutatud netist leitud info põhjal on
(pikk)1=4.222:1 (lühike)1=3.897:1
ehk siis 0.325 on esimese käigu kiiruste vahe - kui nüüd lisada seda et mõlema kasti markeering on F4W81A - ehk siis ilmselt väljastvaates täpselt sama - see, et tänaval ju eriti 1 käiku ei kasuta ja võimalikud ülekannete erinevused sildades, siis kas seda üldse ongi niisama lihtne, ilma konkreetselt erinevust otsides tabada ?
Ma pole sugugi kindel, et kui mul need kaks kasti kõrvuti laual oleksid ja ma ei oskaks seda erinevust otsida - et ma selle leiaks - isegi siis kui sisse vaataks.
Olles just ühte kasti lammutanud/koostanud - võin kätt südamele pannes öelda, et ega ma hammasrataste hambaid seal küll ei lugenud - pigem ikka pöörasin rõhku sellele et hammasrattaid õige hulga sisse paneks :wink:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

MahviaDeTyrk kirjutas: Eelpool kirjutatud netist leitud info põhjal on
(pikk)1=4.222:1 (lühike)1=3.897:1
ehk siis 0.325 on esimese käigu kiiruste vahe - kui nüüd lisada seda et mõlema kasti markeering on F4W81A - ehk siis ilmselt väljastvaates täpselt sama - see, et tänaval ju eriti 1 käiku ei kasuta ja võimalikud ülekannete erinevused sildades, siis kas seda üldse ongi niisama lihtne, ilma konkreetselt erinevust otsides tabada ?
Ma pole sugugi kindel, et kui mul need kaks kasti kõrvuti laual oleksid ja ma ei oskaks seda erinevust otsida - et ma selle leiaks - isegi siis kui sisse vaataks.
Olles just ühte kasti lammutanud/koostanud - võin kätt südamele pannes öelda, et ega ma hammasrataste hambaid seal küll ei lugenud - pigem ikka pöörasin rõhku sellele et hammasrattaid õige hulga sisse paneks :wink:
Muig :wink: tegemist on väga hüpoteetilise küsimusega - kas keegi jätab kunagi viienda kasutamata, kui see tal olemas on? ja viienda hammakaid ka niisama välja ei unusta, need asuvad eraldi käigukasti sektsioonis, neljane on selle sektsiooni võrra lühem. Vähemalt see osa peab alles jääma, mis peavõlli otseülekandes hoiab. Ning 4k ja 5k sisu omavahel ei klapi, kavalad jaapani insenerid on sellele mõelnud, et 5k kasti ei hakataks 4k baasil remontima ja on selleks hulga pisierinevusi välja mõtelnud, näit 1 nuudi võrra erinevad liidesed ja erineva kaldenurgaga hammasrattad. :evil: Ja ikkagi on viiene tänu sellele lisasektsioonile nõrgem, kuna viienda käigu laagrid asuvad põhikorpusest eraldi käigukasti ülaosas ja õlitatakse paiskõlituse teel. Nii et tahes või tahtmata jäävad nad alati kuivale, kui pikka aega madalatel pööretel sõita.

Mis aga puudutab pika ja lühikese erinevaid ülekandeid, siis selle koha pealt vaidlema ei hakka. Kui tark raamat ütleb, siis võibolla nii ka tõesti on. :P
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

isakene kirjutas:Muig :wink: tegemist on väga hüpoteetilise küsimusega - kas keegi jätab kunagi viienda kasutamata, kui see tal olemas on? ja viienda hammakaid ka niisama välja ei unusta, need asuvad eraldi käigukasti sektsioonis, neljane on selle sektsiooni võrra lühem. Vähemalt see osa peab alles jääma, mis peavõlli otseülekandes hoiab. Ning 4k ja 5k sisu omavahel ei klapi, kavalad jaapani insenerid on sellele mõelnud, et 5k kasti ei hakataks 4k baasil remontima ja on selleks hulga pisierinevusi välja mõtelnud, näit 1 nuudi võrra erinevad liidesed ja erineva kaldenurgaga hammasrattad. :evil: Ja ikkagi on viiene tänu sellele lisasektsioonile nõrgem, kuna viienda käigu laagrid asuvad põhikorpusest eraldi käigukasti ülaosas ja õlitatakse paiskõlituse teel. Nii et tahes või tahtmata jäävad nad alati kuivale, kui pikka aega madalatel pööretel sõita.
No selle et pole "olnud meeles" ma kirjutasingi jutumärkides - et oleks aru saada, et pean silmas nende nimelt "välja unustamist" :) Seda et viiekäihuline tänu lisasektsioonile on nõrgem ma täiesti usun - ikkagi üksliigend ja tihend rohkem.
Viies käik on alumisel võllil - pidevalt õli sees - ja niikaua kui kast pole kuiv ei jää laagrid kuivale - kõige kehvemas kohas on peavõlli tagumine laager.
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Panen siia mõned pildid kah käigukastist ja sellest mis järjekorras sinna jupid sisse käivad
(punase ristiga märgitud hammakas on valepidi - aga selleks ajaks kui ma selle avastasin, kõik uuesti lahti võtsin/kokku panin, oli minu istmikus juba mõni asi nii keemispunkti lähedale tõusnud, et ma unustasin uusi pilte teha)

Ärge Teie seda järgi tehke et mõne hammaka valepidid panete :)

Siin on pildid ainult käigukasti põhisektsioonist st. umbkaudu selline näeb välja 4 käiguline kast seest.

Tagurpidikäik
Pilt

ja koos lahutushargiga
Pilt

alumine võll
Pilt

ja ülemise võlli kokku käimise järjekord
Pilt
Pilt
Pilt


Ehk siis selle viimase pildi peal on juba jupid õigetpidi
Pilt

Ehk on mõnel tulevasel remontijal selle võrra lihtsam :wink:
Viimati muutis MahviaDeTyrk, T Mai 13, 2008 7:32 pm, muudetud 1 kord kokku.
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Niisiis - vahepeal natike asja uuritud ja tulemused on sellised

Käigukastide ülekanded

4 käiguline F4W81A

4 käiguline kuni juunini 1980
1= 3.52:1, 2= 2.16:1, 3= 1.45:1, 4= 1.00:1, R= 4.18:1

4 käiguline alates juuli 1980 kuni juulini 1983
1= 3.519:1, 2= 2.157:1, 3= 1.449:1, 4= 1.000:1, R= 4.180:1

4 käiguline alates august 1983 (ilmselt SD33T jaoks)
1= 3.897:1, 2= 2.370:1, 3= 1.440:1, 4= 1.000:1, R= 4.627:1

ja teine versioon (ilmselt SD33 jaoks)
1= 4.222:1, 2= 2.370:1, 3= 1.440:1, 4= 1.000:1, R= 4.622:1

Ja 5 käigulised FS5W81A

5 käiguline alates august 1983 (SD33T jaoks)
1= 3.897:1, 2= 2.370:1, 3= 1.440:1, 4= 1.000:1, 5= 0.825:1, R= 4.267:1

alates juulist 1985 lisandus teine versioon (SD33 jaoks)
1= 4.222:1, 2= 2.370:1, 3= 1.440:1, 4= 1.000:1, 5= 0.825:1, R= 4.622:1

Kuda krt neil peale vaadates vahet teha on ikkagi selgusetu :roll:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

isakene kirjutas:Millel aga kindlasti on erinevad ülekanded, on vabalthingava ja turbo 5k kastid. Seejuures ka see tähelepanek, et D ja TD PTO-d on erinevad ja ilma ümberehituseta omavahel vahetada ei kõlba.
Ülekandearvud on erinevad esimesel ja tagurpidi käigul - kuna 1 käik, tagurpidi käik ja PTO asuvad kasti tagaotsas ja saavad ülekande alumiselt võllilt - siis ilmselt on alumise võlli tagumine hammasratas erinev.

Kõigi eelduste kohaselt on alates august 83 nii nelja kui ka 5 käigulistel, D ja TD masina kastidel enamus pudinaid sees omavahel vahetatavad (VA: alumine võll,ülemise võlli tagumine osa, esimene käik ja tagurpidi käik)
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

MahviaDeTyrk kirjutas:Kõigi eelduste kohaselt on alates august 83 nii nelja kui ka 5 käigulistel, D ja TD masina kastidel enamus pudinaid sees omavahel vahetatavad (VA: alumine võll,ülemise võlli tagumine osa, esimene käik ja tagurpidi käik)
Ei ole vahetatavad, kontrollitud. 4 ja 5 vahel on mõned hästiorganiseeritud pisierinevused, nii et see mees, kes tahtis 4-selt 5-sele juppe võtta, pidi nentima, et mitte kui midagi ei sobi. Justkui sobiks, aga kokku ei hakka... :lol:
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

MQ/MK käigukastid

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Paljud Teist on kindlasti juba korduvalt mõelnud, et mida see Türk seal käigukastides tuhnib ja kas selle tulemusena kunagi midagi toimuma kah hakkab - hakkab küll - sain siis täna kätte Nissan Cabstari käigukasti.

Ehk siis 5 käiguline veoauto kast mille baasil tehti Patroli kast.(Patroli F4W81A & FS5W81A kaste tootis Nissan Truck Factory)

Ülekandearvud siis järgmised :twisted:
1= 4.818:1, 2= 2.620:1, 3= 1.429:1, 4= 1.000:1, 5= 0.777:1, R= 4.818:1

Tuleb nüüd siis hakata ajusid liigutama mis nippega sellele T130A vahekast otsa toppida.
Teine leiutamine tuleb sellega veel - PTO puudumine - karta on et ühegi Patroli kasti PTO sellele 1/1 külge ei istu :roll: - kuigi kes teab

Ma pole veel siiani netiavarustest suutnud leida ühtegi põhjalikumat juhendit misviisi sinna vahekast otsa pista :oops: - aga mõningased mõtted minu paksu kolba sees siiski on juba tekkinud :wink:

PS:ausaltöeda polnud ma seda käigukasti enne tänast isegi mitte pildi pealt näinud.

Parandaksin siinkohal ära ka väikse eksimuse teema pealkirjas - MQ peale ei ole tehases 5 käigulist kasti pandud - tehasest 5 käigulise kastiga 160 on kindlasti MK
Viimati muutis MahviaDeTyrk, P Okt 28, 2007 4:44 pm, muudetud 1 kord kokku.
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

isakene kirjutas:Seejuures ka see tähelepanek, et D ja TD PTO-d on erinevad ja ilma ümberehituseta omavahel vahetada ei kõlba.
Kas erinevate kastide PTO'del on ülekandearvud kah erinevad ?
Millised ?
tartuoffroad.ee
5581340
Vasta

Mine “Nissan / Renault”