Milliseid sildu soovitate ?

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Milliseid sildu soovitate ?

Postitus Postitas 777 »

Tere,

Otsin informatsiooni erinevate sildade kohta: moment/võimsus mida kannatab, kaal, differentsiaali lukustuse võimalused, osade kättesaadavus jne

Autoks, mille alla sillad lähevad on 89 aasta Pajero V8 ~380hp, 540Nm.

Hetkel on originaalsillad 33" rehvidega, millega peab maastikul gaasi vajutamisega väga ettevaatlik olema, pooltelgede kulu/kadu on äärmiselt frustreeriv. Uute sildade puhul plaan kasutada 35..38" rehve.
Eesmärgiks ei ole mitte ainult ronijat ehitada, vaid et kannataks ka kiiret sõitu liivas, mudas ja lumes.

Ise olen uurinud/mõelnud järgmisi variante:

1. Unimog 404 sillad.
+ portaalidest tulenev kõrge kliirents, lukud stockis
- suur kaal, torque tube, pole just kiire sõidu jaoks loodud

2. Volvo TGB/C303 sillad.
+ kliirents, suhteliselt kerge portaali kohta, lukud stockis, kättesaadavus
- portaalide töökindlus ja kesvus 540Nm mootori korral?, kiire sõit

3. Ameeriklaste sillad (DANA60ette / ??taha)
+ kaalu/vastupidavuse suhe parem kui portaalil, kannatab ka kiirelt sõita
- juppide hind ja kättesaadavus Eestis?

4. Landcruiseri/Patroli vms sillad
+ kättesaadavus ja hind, mõnedel ka lukud stockis
- vastupidavus???
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Kuna olen nüüd mõnda aega Dana60 ja 14 bolt Full Floater sildadega kokku puutunud oma Chevy all, siis tean öelda järgmist.

Kannatavad vabalt 1000HP ja 44" rehvi, kui Cro-Mo jupid sees. Stock kujul ei tohiks 38" ja 600HP'd probleemiks olla (selline järeldus on mul foorumitest loetud info põhjal tekkinud). Juppe on vabalt saadaval ja kõike Dana-Spicer detaile saab US-Partsist ja Top-Partsist tellida. Raske on aga leida sildasid ise. Soome ja Saksa on kohad kus kohast neid võib leida. Saksas on mitu US Military lammutuskoda, kus tüüpiliselt D60 ja 14Bolt FF maksavad komplektina 1500 - 2500EUR. Usas on hinnad D60 300USD ja 14Bolt FF 150USD. Cro-Mo jupid D60 sisse läheb lisaks koos lukuga kusagil 1000USD. Pole just paha diil. Hobuseid võtavad sillad hästi vastu ja rattakiiruse ehk wheelspeedi jaoks on need loodud. Iseasi, kas nad just sinu aplikatsioonile sõltuvalt kasutuskohast mõistlik valik on, kuna portaalil on kohati läbivuse osas omad eelised. Samas selle kompenseerib ehk võimas ja kiire vints ning teadmine et võid igal ajal ja igas kohas Wide open Throttelit kasutada?
+372 5028488
777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 777 »

Ega keegi ei tea kui palju D44 kannatab ning mis on D44 ja D60 kaalu vahe?
Kasutaja avatar
jazz777
Tuuker
Postitusi: 156
Liitunud: E Mär 29, 2004 12:48 pm
Asukoht: Head Under Hood
Kontakt:

Postitus Postitas jazz777 »

IMHO portaalidega, kiire sõiduga (100 km/h-...) ajad ainult õlid keema.
Nüüd aga isiklik huvi - millise mootori ja mis valemiga (käikkar/vahekast), sa vana Pajero kapoti alla ära toppisid :?: (endal 3 liitrit täitis kapoti pilgeni).Kui sa originaal vahekasti kasutad, siis soovitaks küll kõik rehvid, mis 33' suuremad on, ära unustada. See on nüüd küll puhtalt isiklikule arvamusele ja kogemustele tuginedes, aga Mitsu teeb oma vahekasti ketti koola-nätsust.
Ehk on pilte või suisa näeks masinat...

Allakirjutanu:
Viimane mohikaanlane, kes võistleb lääbadega.
Vabad mehed ongi need kõige suuremad ketserid
777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 777 »

jazz777 kirjutas:IMHO portaalidega, kiire sõiduga (100 km/h-...) ajad ainult õlid keema.
- polegi selle peale varem eriti mõelnud. Uurisin nüüd Volvode ja Unimogide max kiirusi ja tõepoolest 100..105 km/h. Raske muidugi uskuda,et õli päris keema läheb, aga suurem kulumine on vist kindlustatud. On äkki kellelgi veel kogemusi, mis juhtub portaaidega 100+ km/h juures?
jazz777 kirjutas:millise mootori ja mis valemiga (käikkar/vahekast), sa vana Pajero kapoti alla ära toppisid :?:
6.0 LQ9 mootor + NV4500 käigukast + NP241 vahekast + JB Conversions SYE kit.
Kapotialune on Pajerol piisavalt suur, käigukasti tunnel oli suuremaks probleemiks
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

777 kirjutas:Ega keegi ei tea kui palju D44 kannatab ning mis on D44 ja D60 kaalu vahe?
D44 ei kannata üldse midagi on minu seisukoht. 33" võiks nagu max olla, et Hard Core Off Roadi teha ilma lukuta difris.

D60 kaalub 250kg (ilma ratasteta), D44 kaalub alla 200kg. Dedenberd käändmikutega kaalub D60 270-280kg...need on väga massiivsed võrreldes originaalidega.

14Bolt FF on kah kusagil 250kg ringi.

Ja veel NP241 oli enamalt jaolt paremale poole esisilla väljundiga. On ka erandeid, aga ... D60 on differ vasakul pool. ja üldse on NP241 lahja, kuna korpus on imeõhuke alumiin ning esisilla ülekanne ketiga. Hakkab lihtsalt tagumise kardaani juurest korpust murdma. Se on NO GO nii suurele väändele, eriti kui plaanid 38" rehvi kasutada. Ainuke pommikindel tee on malmkorpusega NP203 või NP205. Või veel parem nende kahe liitmisel tekkiv toppeltaeglusti, Selleks on conversion kitid täitsa saada.

EDIT: NP241 on tagakardaani väljund ujuva sisse-välja liitega minuarust, mis on eriliselt pask disain. Off Road masinale tahad sa kindlasti kardaani kinnitust flantsi külge saada.
Viimati muutis jr, T Apr 24, 2007 10:39 am, muudetud 1 kord kokku.
+372 5028488
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

D60 lukuta ja 14Bolt FF Detroit locker sillad Saksas Morlock Motorsis täitsa olemas 2200EUR on komplekt. Lisaks on saada ka 2.5T ja 5T Rockwelle, nende hinnad samas järgus. Rockwell on pommikindlam kõvasti kui Dana, aga paraku ka kaalub 2x rohkem ja tänu väga massiivsele difrimunakule on paigaldus keerukas. Kui huvi annan kontakti ja Andy otsib nad sulle sealt sillahunnikust välja. Transpordi pead ise orgunnima.
+372 5028488
777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 777 »

jr kirjutas: Ja veel NP241 oli enamalt jaolt paremale poole esisilla väljundiga. On ka erandeid, aga ... D60 on differ vasakul pool. ja üldse on NP241 lahja, kuna korpus on imeõhuke alumiin ning esisilla ülekanne ketiga. Hakkab lihtsalt tagumise kardaani juurest korpust murdma. Se on NO GO nii suurele väändele, eriti kui plaanid 38" rehvi kasutada. Ainuke pommikindel tee on malmkorpusega NP203 või NP205. Või veel parem nende kahe liitmisel tekkiv toppeltaeglusti, Selleks on conversion kitid täitsa saada.

EDIT: NP241 on tagakardaani väljund ujuva sisse-välja liitega minuarust, mis on eriliselt pask disain. Off Road masinale tahad sa kindlasti kardaani kinnitust flantsi külge saada.
NP 241 oli kasutusel Chevyl ja Dodgel. Juhipoolset dropi kasutati Chevyl 90ndatel, täpseid algus-lõpp aastat ei tea. Muidu jah Dodgedel ja vanadel Chevydel kasutati parempoolset dropi.
Algselt tahtsin kasutada hammasratas ülekandega DANA300 vahekasti, kuid ei leidnud head isendit piisavalt kiiresti ja NP241 oli lihtsamalt saadaval. NP241 ei ole jah ideaalne lahendus, kuid see on siiski tugevaim ketiga vahekast ning V8 kasutajad räägivad et kannatab vabalt 37" ära.

tagakardaaani väljundvõll on jah originaalis ujuva sisse-välja liitega (slip-yoke), kuid see on ära muudetud slip-yoke elimination (SYE) kitiga.

Juhul kui vahekast peaks tulevikus nõrgimaks lüliks jääma, on plaan Atlast kasutada.

Kahte vahekasti koos pole võimalik kasutada, kuna auto pikkusest/teljevahest jääb väheks.

Mis puudutab sildasid Saksa romulast, siis veel ära ei telliks, teeks enne veel natsa kodutööd...
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Pakun, et NP203+205 combo tuleb sul ainult 10-15cm pikem NP241 lahendusest, kuna ühel kastil visatakse esisilda lülitav osa minema. Aga võta NP205 ... neid on Saksas 100Eur eest saadaval ja peaks ka Eestist leidma, kuna sõjarditel kasutuses.

Iseasi, kas ta sinu k.kasti otsa istub kuna peavõll peaks tummisem olema TH400 jaoks mõeldud NP205'l.

EDIT: Kusjuures Dodge 1Ton trucki NP241 on seest tummisem. Võllid on jämedamad
Viimati muutis jr, T Apr 24, 2007 3:54 pm, muudetud 1 kord kokku.
+372 5028488
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Slip Yoke eliminator kiti upgrade ei anna reaalses elus võitu, kuna vahekasti võlli ümbritsev osa ja liitekoht otsakandurile on see, mis järgi annab ning too jääb ju samaks. Ainuke asi, mis on plussiks on see, et kardaan ei kuku kastist välja peale eriti karmi hüpet. Sellise väände juures ja karmides tingimustes loeb iga pisiasi ja saatuse hooleks ei saa midagi jätta.
+372 5028488
vallo
Teab radu
Postitusi: 42
Liitunud: N Aug 25, 2005 11:30 am

Postitus Postitas vallo »

Legendaarsel Papade teamil olid mitsu all G mersu sillad.
Aga ei mäleta kas käima - ja vahekast olid mitsu või G omad.
Rehve oli kaks jooksu kas 39 swamperid või traktori omad.
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Urvo »

Papadel oli ka mitsu 2,5 rida 4 turbodiisel, mis ei hiilga just eriliste võimsusenäitajatega :roll:

Minu soovitus, sellise jõu puhul oleks küll ainult MOGi sillad. Tõsi, et maanteel üle 100 ei sõida, aga see eest kiirendus ja silla kliirens on hoopis midagi muud. Ja ega see wide open throttle ikka korralikus rööpas ei aita ka väga. Tuleb meelde Ladoga, kus me MudCruiseriga lasime rahulikult mööda rööbast, samal ajal kui TR2 ja Raid oma tavasildadega pidid pusima päris kõvasti. Stabiilne kulgemine mööda rööbast või tõsine floorimine ja n**s kuskil rööpa serval.

Mogi eelis on ka kindlasti 100% lülitatavad lukud, mida Danadel ei ole ja ARBsid sinna sisse ostes muutub silla hind juba kalliks.

Loomulikult oleneb selle auto eesmärgist ka. Kui tahad lihtsalt fun'i ja wheelspeedi siis on dana kindlast lõbusam, aga kui tahad ka Eestis või naaberriikides METSAS ka tegija olla, siis kindlasti Mog. Volvo võib nõrgaks jääda nii suure mootori puhul.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17414
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

vallo kirjutas:Legendaarsel Papade teamil olid mitsu all G mersu sillad.
Aga ei mäleta kas käima - ja vahekast olid mitsu või G omad.
Rehve oli kaks jooksu kas 39 swamperid või traktori omad.
Pilti ka:
Pilt
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Offy-roady kirjutas: Mogi eelis on ka kindlasti 100% lülitatavad lukud, mida Danadel ei ole ja ARBsid sinna sisse ostes muutub silla hind juba kalliks.
14Bolt FF'l on lukk default ja D60 on Detroit 300USD ja lülitatav elektrilukk 600-700USD, mis on lahtisena LSD funktsiooniga kah veel. ARB on selle jaoks mõtetult kallis. USA manner toodab oma toodangut ise piisavalt oma maa sildade tarvis.
+372 5028488
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Offy-roady kirjutas: Loomulikult oleneb selle auto eesmärgist ka. Kui tahad lihtsalt fun'i ja wheelspeedi siis on dana kindlast lõbusam, aga kui tahad ka Eestis või naaberriikides METSAS ka tegija olla, siis kindlasti Mog. Volvo võib nõrgaks jääda nii suure mootori puhul.
Paned laiema rehvi, mis kannab rohkem? Kas see poleks lahendus? Dana kannatab küll.
+372 5028488
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”