pajero mootori kett 2,8 td 98a
Moderaatorid: Maasturid, Moderators
pajero mootori kett 2,8 td 98a
Seda teemat juba palju käsitletud aga tekkis ikkagi küsimus. Kuna ketikolin kaootiline sooja mootoriga siis tuleb see töö ette võtta. Küsimus kas vahetada ainult kett või tuleb ka hammakad vahetada, eriti alumine. Teadja motorist ütles, et koos alumise hammakaga. Mis arvate. Ketti pakutakse aga kustkohast leida hammakat.
Mina seda hammakat pole küll vahetanud, eelmine kord kui ketti näppisin võtsin pool mootorit laiali ja siis sain ka hammakaid uudistada, mina ei näinud küll põhjust neid vahetada. Viimasel korral kui ketti vahetasin siis ma võtsin ainult klapikambri kaane maha ja sealt peale ülemise hammika ja taldade muud midagi ei näe.
Tekkis küsimus,et miks just alumist vaja vahetada on
Tekkis küsimus,et miks just alumist vaja vahetada on

PatrolY61 3.0D 35"
viis 3363923
viis 3363923
Miks PEAB KINDLASTI vahetama keti taldasidCPX kirjutas:Hammakaid pole küll vaja vahetada, aga koos ketiga PEAB KINDLASTI vahetama ka keti leevendid ja pinguti


PatrolY61 3.0D 35"
viis 3363923
viis 3363923
Lihtsam Keti vahetus käib nii.
kaks sõpra appi ja ...
Süüte võtmed võta eest ja pane silmaalt ära,et mingiljuhul mõni juhuslik neid ei näpiks, sest vastasel juhul ootab remont hinnaga 20000.
1.Cooler maha, klapikambri kaas maha, karteri kaitse alt plekk ära.
2. 22/24 võtmega mootorit keerata kuni rihmaratas null märk jõuab.
3. Nüüd peab nukkvõll olema asendis kus ketiratta tihvt on otse üleval ja ketiratta esiküljel olevad kärnid mitte üleval vaid umbes poole hamba jagu vasakule poole. Nukkvõllil on veel üks märk mis on peale 1. raami võtme kandi peal, see peab olema otse üleval. Kui märgid ei ole nii tuleb väntvõlli keerata 1 pööre, sest nukkvõll käib kahe väntvõlli pöörde kohta ühe pöörde VASTUPÄEVA!!!!!! Vaata,et sellega alt ei lähe!!
4. Kui märgid paigas eemalda pinguti (2 poldiga vasakul plokikaane küljel)
5. nüüd tee umbes 4 mm traadist või elektroodist 2 konksu millega saad ketti kinni hoida, et ta kogemata karterisse ei kukus.
6. kongi kruvikaga kett lahti (tuleb uskumatult hästi) ja pane traadid külge, et kett näpust ei läheks, nüüd pane uue keti ots lukuga sellesse keti otsa mis väntvõlli päripäeva keeramisel moorisse alla läheb.Stopper ette!!
7. Nüüd vaja kahte abilist üks kes hoiab vana keti otsa pingul, teine katsub teist otsa hambumis hoida ja kolmas kes auto all mootorit päripäeva keerab.
8. Üks keerab Alt väntvõllist, hästi SUJUVALT (muidu viskab üle), teised kaks jälguivad üleval asja, et üle ei viskaks ja vana keti ots ikka pingul oleks, kui viskab üle tuleb niipalju hambaid nukkvõlli järgi keerata kui üle viskas (varasemaks). kui juhtub, et ükshetk mootoril klapid peas siis tuleb nukkvõlli hambajagu keerata varasemaks kui ikka koos siis kaks hammast. Niikaua mootorit keerata kui vana kett tuleb välja ja uus teise otsaga üles jõuab, siis vana kett lukust lahti ja uue keti otsad lukuga kokku. STOPPERID ETTE!!
9. pinguti paika (tutvu tööpõhimõttega) ja haaki ning Ühe poldiga kinni, sõrme või mingi oraga suruda vastu pingutus talda, siis läheb pinguti kokku poole ja haak kukub lahti ning pinguti pingutab oma vedruga keti ära.
10. Kui märgid on paigas, keera mootorit ringi vähemalt KOLM täispööret, kui käib ringi siis on asi OK, kui ei siis on nukkvõlli vaja keerata sinna suunda kuhu ta vabalt pöörleb. Sellejaoks on kavalam ketiratas lahti võtta kuna ketilukk ei ole enam üleval.(pinguti maha, haaki nagu ennem). Isegi kui ainult üks hammas kett valest on ei käi mootor ringi (klapid, kolvid saavad kokku)
11. kui mooror pöörleb vabalt ja märgid paigas, pinguta ketipinguti poldid tihendi olemasolul, kui paigaldad silikoniga siis imeõhuke kiht, et õlisurve kanalit ära ei ummistaks ja hüdropingutus toimiks.
12. veel igaksjuhuks mõned ringid moototit ringi keerata ja kui käib on kõik OK, keerulisem osa möödas.
13.klapikambri kaas peale. kummist poolkuud tuleks lahustiga puhastada ja silikoniga paika pannam, need ei pruugi muidu pidama jääda ja hakkab õli välja imbuma.
14. asjad paika tagasi ja ongi valmis.
Kui nii ei taha teha on võimaliklk ka nii vahetada, et jahutusvedelik välja, plokikaas, vaakumpump, roolivõimendipump, veepump, jaotuskasti kaan maha, siis on seal veel üks vahe plaat mis tuleb kaa ära võtta, et uus silikon vahele panna, kuna tihendeid sinna käi siis tuleb asjad silikoniga panna ja kiiresti muidu ei saa asjast asja. Omal mõlemad varjandid ära proovitud ja se viimane on jube n-ss töö.
NB ALUMINE RIHMA SEIB ON KUMMIST SÜDAMIKUGA JA VÕIB OLLA ÄRA NIHKUNUD!! Nii, et kui keerad märgi nulli siis ei pruugi tegelikult kolb ülemises surnud seisus olla!!!
Mina neetisin keti ära kuna neid stoppereid ei usaldanud.
Pärastpoole vaatan teksti kriitilise pilguga üle ja teen vastavad parandused!!
kaks sõpra appi ja ...
Süüte võtmed võta eest ja pane silmaalt ära,et mingiljuhul mõni juhuslik neid ei näpiks, sest vastasel juhul ootab remont hinnaga 20000.
1.Cooler maha, klapikambri kaas maha, karteri kaitse alt plekk ära.
2. 22/24 võtmega mootorit keerata kuni rihmaratas null märk jõuab.
3. Nüüd peab nukkvõll olema asendis kus ketiratta tihvt on otse üleval ja ketiratta esiküljel olevad kärnid mitte üleval vaid umbes poole hamba jagu vasakule poole. Nukkvõllil on veel üks märk mis on peale 1. raami võtme kandi peal, see peab olema otse üleval. Kui märgid ei ole nii tuleb väntvõlli keerata 1 pööre, sest nukkvõll käib kahe väntvõlli pöörde kohta ühe pöörde VASTUPÄEVA!!!!!! Vaata,et sellega alt ei lähe!!
4. Kui märgid paigas eemalda pinguti (2 poldiga vasakul plokikaane küljel)
5. nüüd tee umbes 4 mm traadist või elektroodist 2 konksu millega saad ketti kinni hoida, et ta kogemata karterisse ei kukus.
6. kongi kruvikaga kett lahti (tuleb uskumatult hästi) ja pane traadid külge, et kett näpust ei läheks, nüüd pane uue keti ots lukuga sellesse keti otsa mis väntvõlli päripäeva keeramisel moorisse alla läheb.Stopper ette!!
7. Nüüd vaja kahte abilist üks kes hoiab vana keti otsa pingul, teine katsub teist otsa hambumis hoida ja kolmas kes auto all mootorit päripäeva keerab.
8. Üks keerab Alt väntvõllist, hästi SUJUVALT (muidu viskab üle), teised kaks jälguivad üleval asja, et üle ei viskaks ja vana keti ots ikka pingul oleks, kui viskab üle tuleb niipalju hambaid nukkvõlli järgi keerata kui üle viskas (varasemaks). kui juhtub, et ükshetk mootoril klapid peas siis tuleb nukkvõlli hambajagu keerata varasemaks kui ikka koos siis kaks hammast. Niikaua mootorit keerata kui vana kett tuleb välja ja uus teise otsaga üles jõuab, siis vana kett lukust lahti ja uue keti otsad lukuga kokku. STOPPERID ETTE!!
9. pinguti paika (tutvu tööpõhimõttega) ja haaki ning Ühe poldiga kinni, sõrme või mingi oraga suruda vastu pingutus talda, siis läheb pinguti kokku poole ja haak kukub lahti ning pinguti pingutab oma vedruga keti ära.
10. Kui märgid on paigas, keera mootorit ringi vähemalt KOLM täispööret, kui käib ringi siis on asi OK, kui ei siis on nukkvõlli vaja keerata sinna suunda kuhu ta vabalt pöörleb. Sellejaoks on kavalam ketiratas lahti võtta kuna ketilukk ei ole enam üleval.(pinguti maha, haaki nagu ennem). Isegi kui ainult üks hammas kett valest on ei käi mootor ringi (klapid, kolvid saavad kokku)
11. kui mooror pöörleb vabalt ja märgid paigas, pinguta ketipinguti poldid tihendi olemasolul, kui paigaldad silikoniga siis imeõhuke kiht, et õlisurve kanalit ära ei ummistaks ja hüdropingutus toimiks.
12. veel igaksjuhuks mõned ringid moototit ringi keerata ja kui käib on kõik OK, keerulisem osa möödas.
13.klapikambri kaas peale. kummist poolkuud tuleks lahustiga puhastada ja silikoniga paika pannam, need ei pruugi muidu pidama jääda ja hakkab õli välja imbuma.
14. asjad paika tagasi ja ongi valmis.
Kui nii ei taha teha on võimaliklk ka nii vahetada, et jahutusvedelik välja, plokikaas, vaakumpump, roolivõimendipump, veepump, jaotuskasti kaan maha, siis on seal veel üks vahe plaat mis tuleb kaa ära võtta, et uus silikon vahele panna, kuna tihendeid sinna käi siis tuleb asjad silikoniga panna ja kiiresti muidu ei saa asjast asja. Omal mõlemad varjandid ära proovitud ja se viimane on jube n-ss töö.
NB ALUMINE RIHMA SEIB ON KUMMIST SÜDAMIKUGA JA VÕIB OLLA ÄRA NIHKUNUD!! Nii, et kui keerad märgi nulli siis ei pruugi tegelikult kolb ülemises surnud seisus olla!!!
Mina neetisin keti ära kuna neid stoppereid ei usaldanud.
Pärastpoole vaatan teksti kriitilise pilguga üle ja teen vastavad parandused!!
PatrolY61 3.0D 35"
viis 3363923
viis 3363923