ARK ja registrimassi muutmine ja haakkonksu ehitus

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

ARK ja registrimassi muutmine ja haakkonksu ehitus

Postitus Postitas Landy »

1)Selline loll küsimus, et kui lasta muuta piduritega haagise registrimass võiksemaks (jäädes autorongiga 3500 piirese ja vältimaks E-kati nõuet), siis kui keeruline on tulevikus tehase andmete taastamine ARK-s?

2)Uutele autodel on keelatud ise hakekonkse valmistada, kuid ei leidnud seaduset vastust, mida teha siis, kui antud mudelile puudub sobiv haakkeonks.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13117818
Näiteks sõiduautodlee ei toodeta NATO silmusveopeale sobivat konksu.
kas võin ise midagi sellist valmis lasta teha?
Pilt
Viimati muutis Landy, L Mär 28, 2009 4:52 pm, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Kui ma paar aastat tagasi uurisin seda NATO silmuspea küsimust siis vastai mulle, et seda silmuspead ei tohi tsiviilis üldse kasutada.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
koppees
Fitting 38"
Postitusi: 220
Liitunud: K Mär 19, 2008 2:16 pm
Asukoht: Harjumaa,Padise vald

Postitus Postitas koppees »

Sarnane asi igal UAZ-l taga,tsiviilis tuleks need eemaldada või.
Kui mul on aega,olen normaalne.Aega aga kahjuks pole.tel 56889722
Kondimurdja
Rock Crawler
Postitusi: 615
Liitunud: K Veebr 21, 2007 11:28 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kondimurdja »

hmm kirjutas:Kui ma paar aastat tagasi uurisin seda NATO silmuspea küsimust siis vastai mulle, et seda silmuspead ei tohi tsiviilis üldse kasutada.
Mis põhjusel ei tohi :?:
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Mis meil ikka viimasel ajal midagi tegemast keelab- puudub EU sertifikaat vms...
Ilmselt on asi nii, et vanadel masinatel tehasest paigaltatuna on lubatud aga uutele ise paigaldada ei tohi.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Usun, et registrimassi taastamine ei ole mingi kadalipu läbimine, sest täismass jääb ju ikka samaks. Tõenäoliselt ainult vormistamise vaev, aga täpsemalt ikka küsi ARKist otse.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Registrimassiga on lihtne, mida tootja lubab nii ka kirjutatakse. Nii on minu kogemused USA truckidega.
+372 5028488
fassi
Mudder
Postitusi: 84
Liitunud: P Aug 17, 2008 12:43 am
Asukoht: kiisa 56 462 964

Postitus Postitas fassi »

Haakekonksu isevalmistamisega võib probleeme tekkida aga ehk suudavad Konesko tegelased sind aidata konksu tegemisel ja ehk isegi nato silmaga.
lr 60 juubeli männiku 3 koha kaardilugeja
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

hmm kirjutas:Kui ma paar aastat tagasi uurisin seda NATO silmuspea küsimust siis vastai mulle, et seda silmuspead ei tohi tsiviilis üldse kasutada.
Eks seda saab näha, sest plaan Inglismaalt Land Rover-ile Sankey Tariler hanikda, mis UK registris (seega ka EU). See aga on AINULT militaarotstarbeks mõeldud ja ainult silmuspeaga võimlik saada, see aga omakorda on otse ühendadud hüdrosilindriga, mis pidureid juhib.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Registrimassi saab probleemideta vähendada, ainult kandejõu arvelt, st. registrimass-tühimass=kandevõime. Iseaasi on sõidetavus E katita. Minuteada võib vedukauto kategooriaga vedada vaid kerghaagist, mille registrimass ei saa olla üle 750kg, tingimusel et autorongi summaarne registrimass ei ületa lubade kategooriat. E. B katiga võib vedada 750 kg. haagist autoga, mille registrimass on alla 2750 kg. C/C1 lubadega võib vedada kuni 750 kg haagist kui auto on raskem.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Jõelähme tel:51909391
Kontakt:

Postitus Postitas reimo »

totu kirjutas:Minuteada võib vedukauto kategooriaga vedada vaid kerghaagist, mille registrimass ei saa olla üle 750kg, tingimusel et autorongi summaarne registrimass ei ületa lubade kategooriat. E. B katiga võib vedada 750 kg. haagist autoga, mille registrimass on alla 2750 kg. C/C1 lubadega võib vedada kuni 750 kg haagist kui auto on raskem.
Ei, siin Sa eksid - kerghaagist võib ilma E-katita vedada iga sõiduki taga, B-kat. sõiduki taga võib ilma E-katita vedada raskemat, kui 750kg reg. massiga haagist juhul, kui veduki ja haagise reg. masside summa ei ületa 3500kg ja haagise reg. mass ei ületa veduki tühimassi. Seega, nt. kui auto reg. mass on 2400kg, siis võid ilma E-katita vedada kuni 1100kg reg. massiga haagist (eeldusel, et auto tühimass on üle 1100 kg).
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Postitus Postitas eero I »

Reg.massi tõstmine täismassini ei ole probleem ark-s, täismassi saab aga
tehase andmesildilt millele on tavaliselt märgitud ka autorongi täismass.
Kui andmesilt puudub võetakse aluseks reg.tunnistus või muud dokumendid. Lubade osas ei hakka kasutaja reimot kordama.
Mis puudutab sinu teist punkti siis mina küll ei leidnud antud määrusest
sellist punkti mis otseselt keelaks konksu paigaldamise, antud teemat ei ole lihtsalt käsitletud. Kui on siis anna täpsem viide, olen huvitatud erialaselt.
Sellest tulenevalt vaatame sama määruse par.2 punkt 3.
"(3) Lisades 1 ja 2 toodud nõuetes käsitlemata juhtudel tuleb lähtuda ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni Viini 1968. a «Teeliikluse konventsioonist» või autoehituse üldpraktikast.” " mille sisuga pole minul olnud au tutvuda.
Mina vahetaks enne reg.eelset ülevaatust haakeseadme haagisel.
NB! Sama määruse lisas 2 kood 610 on aga selline punkt
5) siseriiklikult võib kasutada konksu ja silmusega haakeseadet, kui veduki konksu ristlõike läbimõõt on 50-1 mm või haagise tiisli veosilmuse sisemõõde on Ø 90±1 mm, silmuse ristlõike läbimõõt 45–1 mm ja tööpindade kulumine ei ületa 1,0 mm;
st. sõiduk peab olema liiklusregistrisse kantud enne 01.01.1997a.
Parandage kui kuskil mööda panin, tark inimene õpib kogu elu.

Eero
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Postitus Postitas eero I »

punkti 3 kopipaste jäi sogane aga võite ise välja otsida.

Eero
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Postitus Postitas eero I »

võid veel püstitada küsimuse foorumisse
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?fgid=198
Hr. Mait Millert ütleb kohe kas võib või ei või.
Ära ainult liiga isiklikuks küsides mine, rohkem üldisemalt.

Eero
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”