Asjakohane info huvitavast tootest või vahendist, mida netiavarustest leidsite. Samuti aga kontaktid ja viited a'la treialile, keevitajale ja asjalikele töömeestele, kelle abi ka teistel siis lihtne leida oleks.
haagise täismass ei tohi olla surem, kui konkretsele vedukile on lubatud.
Kas keegi võiks selle väite lõplikult paika kommenteerida?
§ 34. Sõitjate- ja veosevedu
(11) Autorongi või masinrongi koosseisus oleva haagise tegelik mass ei tohi ületada haagise suurimat massi, mis on veduki registreerimisel määratud.
Kas keegi võiks selle väite lõplikult paika kommenteerida? Mina olen lähtunud siiani seaduse mõistest "tegelik mass", mitte "registrimass".
Enne, kui keegi hakkab seda paika kommenteerima, palun selgita, millest lähtudes sa antud konteksti "tegelikus massiks" tõlgendad? Ehk miks sa siis lähtud mõistest "tegelik mass"?
Tegin Liiklusseaduse natuke laetavamaks tulenevalt kirjavahemärkidest(semikoolon)
B
– auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat;
- sama auto koos kerghaagisega;
- sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi;
- sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
Seega kui on kerghaagis, siis pole vaja midagi liita-lahutada. Nagu Landy ka selgitas.
Vean Defendriga kerghaagist ja kokku on nad üle 3500 kg.
B piirid on selged, seal pole midagi vaielda ega küsida. Juhtimisõiguse kohta üldiselt ka mitte, BE suhtes. Arutelu minu jaoks käib just tehnilise poole üle, mis mõiste järgi määratakse,mida võib sõidukile järele haakida.
Mõisted:
Tegelik mass- §2,l84: "tegelik mass on sõiduki mass konkreetsel ajahetkel koos juhi, sõitjate ja veosega;"
Registrimass- lõige 66 "registrimass on juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõidukile registreerimisel määratud suurim mass, mis ei tohi ületada täismassi"
Täismass- lõige 89 "täismass on valmistaja määratud juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõiduki suurim mass"
Tühimass- lõige 90 "tühimass on valmistaja määratud täisvarustuses sõiduki mass"
Minu arusaama alus: §34,l11: "Autorongi või masinrongi koosseisus oleva haagise tegelik mass ei tohi ületada haagise suurimat massi, mis on veduki registreerimisel määratud"
Selle põhjal mina väidan, et nii minu Jeep, millel on passi märgitud max haagise kaal 3360kg, kui minu BMW, millel lubatud 2000kg võib järele võtta ka 3500kg registrimassiga järelhaagise, eeldusel, et haagise tühimass+veose mass (l84- tegelik mass) on vastavalt 3360 või 2000. Kui liiklusjärelvalveorganil tekib põhjendatud kahtlus, et massi on ületatud, siis pole see minu probleem tõestada vaid ootame mõlemad rahulikult kaalubussi. Rõhk sõnadel põhjendatud kahtlus.
Ma sellepärast võtsin selle siin üles, kuna läbi käisid siit nii väljendid täismass, registrimass kui tegelik mass ja need on LS alusel kõik eri asjad.
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
Nüüd tundub kõik õige ja selge jah.
Kordan selguse huvides veel, et mina ei tõmmanud arutelu üles üldse mitte kategooria ega juhtimisõiguse määratlemiseks, seal on asi väga selge ja lihtne. Segane ala on just sellega, mis on tehnopoole pealt reaalselt lubatud ja mis mitte (ehk millist autot millise haagisega paaritada üldse tohib, eeldusel et BE juhtimisõigus on olemas). Mulle on tead peaaegu kirvega vastu raiutud et kui minu auto passis on lubatud haagise mass 2t, siis kuni 2t registrimassiga haagist ma ainult tõmmata tohingi (eeldab siis BE loomulikult). See on aga mingi maeitea kui mitmenda seadusemuudatuse tagune arusaam, kui kõik mis üle kerghaagise läks, nõudis automaatselt BE katti jne. Praegune seadus määratleb aga tegelikku massi, millega laieneb valik, millist haagist vedada tohib (registrimassi järgi), kuid vastavalt vedukautole piirab veose massi, mis on lubatud sellele haagisele peale panna. Selle juures ei mängi jälle täismass mingit rolli.
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
Põhimõtteliselt õige selle klausliga, et tegelik mass ei tohi ületada ei täis- ega registrimassi (kui need on erinevad). Samuti vedukile lubatut.
Autorongi koostamine ja juhtimisõigus on erinevad asjad, kuid teineteisega paratamatult seotud, kuivõrd autorong ei saa (veel) juhita (kuigi kaugele) sõita. Isand MrMägilane on asja läbi hammustanud;)
Kusjuures vaidluse korral ootadki kaalubussi:( Olen isegi oodanud.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Load täismasside järgi, sõidad tegelike masside järgi.
NB: Mõni politseinik arvab jätkuvalt, et tühjalt ei tohi suur haagis taga olla(load täismasside järgi), ennemuiste oli seadus selline, et ei tohtinud(loe, enne viimast suuremat seaduse muudatust), sellele tasub vastu vaielda ja viidata paragraf 34 lõige 11-le. Ise printisin asja välja ja pistsin pardatsokki.
Oot, kas ma siis tohin võtta sappa haagissuvila, mille registrimass+auto registrisimass=3520kg, aga oman B-kategooriat? kui pmst veepaagid tühjad ja suvila tegelik mass jääb alla oma registrimassist.
Enne sõitu peab siis kuskil kaalupeal käima ja lisaträna välja viskama?
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne. http://www.serve.ee
Ei või, kuna LS on nüüd täismass, mitte registrimass. Ehk juhtimisõiguse seisukohast käib B-katilisel juhil endiselt tants potentsiaali üle. Seega kui ülalmainitud suvila+auto on 3520 kg (ja suvila on O2 kategooriast, mitte "kerghaagis" O1) puhul on legaalne kas "kood96" või BE (CE, DE) load. Ning alles siis, kui juhtimisõigus on tagatud, tuleb mängu masinarongi koostamine, mille puhul konksus rippuva taaga eluskaal ei tohi ületada vedurile lubatut.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Load täismasside järgi, ehk sinu autorongi täismassid on 3520kg, ehk vaja kas BE või B96.
Tegeliku massi "värk" selle jaoks, et haagise täismass võib olla suurem kui su autole lubatud, aga näiteks tead, et su haagise tegelik kaal ei ületa autole lubatud haagise kaalu sõidu ajal. Trahvi saavad ainult kaaludes teha. Kunagi ei tohtinud olla haagise täismass suurem kui auto passis kirjutatud, nüüd sõidad tegeliku massi järgi.
Sellest ka see lause: Load TÄISMASSIDE järgi ja sõidad TEGELIKU massi järgi.
Oot, kas ma siis tohin võtta sappa haagissuvila, mille registrimass+auto registrisimass=3520kg, aga oman B-kategooriat? kui pmst veepaagid tühjad ja suvila tegelik mass jääb alla oma registrimassist.
Enne sõitu peab siis kuskil kaalupeal käima ja lisaträna välja viskama?
Eriti nõme on see, et see kui on x-trail automaatkastiga, siis on haagise kaal 1350kg, aga kui manuaalkast, siis 2000kg. Ja kui veel sama mootori võimsam variant, siis 2200kg. Ülejäänud tehnika on kõik sama
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne. http://www.serve.ee
Need haagiste kaalud on jah imelikult pandud. Minu 2007 Dodge Nitro võib tirida 2500kg, sama põlvkonna Cherokee saab tirida juba 2800kg (samad autod tegelikult). Vanem KJ Cherokee tohib kohati 3500kg sappa võtta. Ja 2005+ Grand Cherokee on ka 3500 peal, olles ise ainult paarsada kilo raskem. Kõik on diislid ja samade mersu kastidega (va KJ).