B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Moderaator: Moderators
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Üks moment oleks veel mis huvitaks - kas Gazell ehk Sobol erineb ja kuidas erineb LR Defenderi suhtes selle "piinakambri" osas mida Landy välja tõi.
Kui neil olulist vahet pole sõidumugavuses, siis arvestades Defeka ilmselt paremaid maastikuomadusi, eelistaks viimast?
2x aastas sõpradega väljasõitu saab teha ka rendibussiga, mis annaks isegi valikuvõimaluse ja suhteliselt odavalt.
Kui neil olulist vahet pole sõidumugavuses, siis arvestades Defeka ilmselt paremaid maastikuomadusi, eelistaks viimast?
2x aastas sõpradega väljasõitu saab teha ka rendibussiga, mis annaks isegi valikuvõimaluse ja suhteliselt odavalt.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Off-Topic INusamosse kirjutas:Üks moment oleks veel mis huvitaks - kas Gazell ehk Sobol erineb ja kuidas erineb LR Defenderi suhtes selle "piinakambri" osas mida Landy välja tõi.
Kui neil olulist vahet pole sõidumugavuses, siis arvestades Defeka ilmselt paremaid maastikuomadusi, eelistaks viimast?
2x aastas sõpradega väljasõitu saab teha ka rendibussiga, mis annaks isegi valikuvõimaluse ja suhteliselt odavalt.
Lihtsalt sportlikust huvist tahaks teada/näha, kas Defenderiga seda kolakat manööverdades ka siduri kärssama saaks?
Sellise kolaka manööverdamiseks maastikul ta igastahes sobib:
https://www.landrover.com.au/Images/L31 ... 23.jpg?v=1
Rendfbussi idee oleks ka täitsa normaalner alternatiiv.
Kui hangitaval masinal istekohati nii palju vaja poleks, oleks 4x4 kaubikute-väikebusside valik (turul) palju-palju laiem.
Vabandust ebakohase teemaarenduse pärast!
Off-Topic OUT
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Kindlasti saab, kui pressida juhmi järjekindlusega vastu ilmvõimatut takistust.
Ühegi manuaalkastiga auto sidur ei kesta pööretel mootoriga libistamist. Mõni küll kestab vähe kauem...
Mis puudutab teisttonnise asja manööverdamist maastikul, siis siin on vaid üks reegel: teekonna valik. Ning on kohti, kuhu kohale saamine põhjustab vältimatult kahjustusi tehnikale. Ning ma ei saa jätta paha inimesena lisamata, et mõnel kohe läheb sidur kärssama kohas, kust teine vaikselt tühikäigulähedastel pööretel läbi tiksub...
Ühegi manuaalkastiga auto sidur ei kesta pööretel mootoriga libistamist. Mõni küll kestab vähe kauem...
Mis puudutab teisttonnise asja manööverdamist maastikul, siis siin on vaid üks reegel: teekonna valik. Ning on kohti, kuhu kohale saamine põhjustab vältimatult kahjustusi tehnikale. Ning ma ei saa jätta paha inimesena lisamata, et mõnel kohe läheb sidur kärssama kohas, kust teine vaikselt tühikäigulähedastel pööretel läbi tiksub...
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Ma sooviksin üldist arutelu 4x4 B-kat busside teemal.no fear kirjutas:Loen ja mõtlen...6 lehekülge jahumist ja ikka ei midagi.
Saa aru, et sellist masinat, mida sa kümme ühes vajad, ei olegi olemas, vähemalt selle raha eest.
Üks masin veab ja viib su saekaatrit ning teine masin, millega kaks korda aastas seltkonnaga kalale või kallale minna, peab olema see 8+1 kohaline.
Üks masin veab saekaatrit küll, aga vahel läheb see masin ka katki ja siis oleks vaja koheselt teist masinat. Kaht sama klassi masinat ei ole mõtet osta, kui üks neist suurema osa ajast seisab, parem osta siis masin, mida saaks kasutada ka vahel teisel eesmärgil.
Mis puutub sidurisse, siis ebatatasasel pinnal ei saa ajada kaatrit paika hooga, ega ka tühikäigul tiksudes, sest kunagi ei tea, mis kivi vms seal rohu sees on, mis hooga tagurdades nii mõnegi asja saekaatri küljes võib ära väänata. Seega ongi ainuvõimalus siduriga libistada ja ettevaatlikult paika ajada.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Kui ei tea, tuleb järele vaadata - eriti kui sellist kallist kärutäit tuleb kuhugi ajada. See pole lihtsalt soovitus, see on ju elementaarne. Või mis?ardi kirjutas: Mis puutub sidurisse, siis ebatatasasel pinnal ei saa ajada kaatrit paika hooga, ega ka tühikäigul tiksudes, sest kunagi ei tea, mis kivi vms seal rohu sees on
Me sõbraga teeme vahel maakivitöid. Et mingi konkreetne kivi kivikalmest kätte saada, tuleb käru ajada võimalikult kivihunnikusse. Kas keegi arvab et seda teeme päris pimesi, et peab minema? Never.
Nüüd saan küll ühe soovituse anda, et käru vähem kuhugi taha jääks, kasuta nii suuri rattaid kui võimalik. Näiteks kivikalmesse läheme käruga mis on Gaz66 sillal ja ratastega, veduriks aga ainult Rocky 31" AT rehviga. Viimase 10 aasta jooksul on sidurit vaja olnud vahetada 2x. Ok, võibolla 3x sest hr.Kärp vahetas enne müüki vist ka just .
Busside teemal pole ju eriti midagi arutada. Need mis on arvestatava läbivusega, baseeruvad mõnel üldtuntud maasturil (Mitsu L300/L400/SpaceGear = Pajero) ja need mis on vahel vedavate abiratastega, ei anna reeglina ei istekohti ega käru massi välja. Või kliirensit, mis on pimesi minejale ju lausa elu ja surma küsimus. Ma juba vaimusilmas kujutlen kuidas toimub pika volkari päästeopp kui ta on kõhuli kändu või kivi embama läinud. Muidugi sa tood ta sealt ära, aga mis hind sellel on? Seda sul kunde ju kinni ei maksa, kui tehnika on rikutud, bussil liuguks ei käi enam sest lävekarp on looka kaardunud, PTU korpus puruks vms.
Nii et siduri probleem ei ole esmane mure, lihtsalt volkar ise ei pääse nii kaugele et kivid ja kännud tõesti segama hakkaksid .
Viimati muutis usamosse, T Aug 01, 2017 10:55 am, muudetud 1 kord kokku.
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Nii ongi, ei ole need minivanikesed mõeldud traktorit asendama. Nende bussikeste nn. nelikveod on pigem selleks, et näiteks suusatama minnes natuke sügavamasse lumme kohe ära ei upuks.
numerus stultorum, infinitus est
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Mitte ainult - raskemat käru libedal/pudedas tõmmates-lükates on igast vedavast rattast abi. Ning olgugi ETS siin foorumis sõimusõna, on sellest tegelikult oma riistatundma õppinud sohvrile palju abi.vreps kirjutas:Nii ongi, ei ole need minivanikesed mõeldud traktorit asendama. Nende bussikeste nn. nelikveod on pigem selleks, et näiteks suusatama minnes natuke sügavamasse lumme kohe ära ei upuks.
Minu pereuniversaalil on ETS olemas ja kui haagisel on vähegi massi, aitab inertsi ja ETS koospruukimine uskumatutest kohtadest läbi. Tõsi, mõni koht nõuan plastidelt siis lõivu...
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1289
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Mis asi see ETS on? Igasugu kolmetähelisi lühendeid on auto armatuurlaud küll täis, aga sihukest ei tunne.v6sa kirjutas:... olgugi ETS siin foorumis sõimusõna, on sellest tegelikult oma riistatundma õppinud sohvrile palju abi.
Minu pereuniversaalil on ETS olemas ja kui haagisel on vähegi massi, aitab inertsi ja ETS koospruukimine uskumatutest kohtadest läbi. Tõsi, mõni koht nõuan plastidelt siis lõivu...
OT oma pseudoneliveolise daaklase puhul aitab edasi ikka kõigepealt sunniviisilise 50:50 neliveo sisse lülitamine ja veojõukontrolli VÄLJA lülitamine. Koos kontrolliga ei liigu 10-15 cm lumega kohapealtki ära
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2865
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Vastab nõuetele, iseasi, kuidas MNT sellesse suhtuks .
Tehtud, mõeldud.
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Ei vasta, hind...
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Vabandust, minu paha. Mercedes kutsub piduritega "lukustatavat" diferentsiaali nii: Electronic Traction System (https://www.youtube.com/watch?v=rul-zKr25Hs)honkomees kirjutas: ...
Mis asi see ETS on?
...
Teistel tootjatel on muud akronüümid, näites TCS...
Raske käru veol töötab päris hästi seni, kuni juht ei lase autol end sisse kaevata. Oluline on tunda oma masinat ja teada viisi, kuidas mootori võimsuts ei piirataks. MB ETS puhul näiteks tuleb piduripedaali kerge vajutusega süüdata pidurituled. Uuema ESP puhul see nipp enam ei toimi, aga neil saab jälle võimsuse piiramist nupust välja lülitada. ETS jääb tööle, kuniks pidurisüsteem üle kuumeneb. Tavaliselt on maastikul selleks ajaks auto ammu kõhu peal.
100% mehhaaniliselt lukustuva difri vastu need arendused muidugi ei saa maastikul.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Kui jutt juba VW bussidele läks, siis soovitan kändude ületamiseks T3.
Kõrge rehvi ja tõstega liikus terracani, amaroki, hiluxi ja pathfinderiga võrdselt!
Hetkel üks hea isend ka auto24's müügil: http://www.auto24.ee/used/2551281
(ei tee reklaami)
Muidu T4 alates kõlbab kõik edukalt reisimiseks, inimeste veoks ja raskete haagiste veoks, aga seda kõike kuni kruusateeni ja healjuhul viljapõllule!
Muidu on eelnevalt juba ära toodud, et maastur on maastur ja buss on buss.
Head asja mis mõlemat mängiks hästi ma ei tea.
Kõik ka oleneb kui kaugele üle milliste kändude vaja ronida.
Kui lühike maa objektile siis kasvõi ebamugava istmega maastur.
Kõrge rehvi ja tõstega liikus terracani, amaroki, hiluxi ja pathfinderiga võrdselt!
Hetkel üks hea isend ka auto24's müügil: http://www.auto24.ee/used/2551281
(ei tee reklaami)
Muidu T4 alates kõlbab kõik edukalt reisimiseks, inimeste veoks ja raskete haagiste veoks, aga seda kõike kuni kruusateeni ja healjuhul viljapõllule!
Muidu on eelnevalt juba ära toodud, et maastur on maastur ja buss on buss.
Head asja mis mõlemat mängiks hästi ma ei tea.
Kõik ka oleneb kui kaugele üle milliste kändude vaja ronida.
Kui lühike maa objektile siis kasvõi ebamugava istmega maastur.
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
T3 oleks olnud ka minu soovitus,aga haagise veovõime ja istekohatde arv jälle ei klapi.MustVälk kirjutas:Kui jutt juba VW bussidele läks, siis soovitan kändude ületamiseks T3.
Kõrge rehvi ja tõstega liikus terracani, amaroki, hiluxi ja pathfinderiga võrdselt!
Hetkel üks hea isend ka auto24's müügil: http://www.auto24.ee/used/2551281
(ei tee reklaami)
Muidu T4 alates kõlbab kõik edukalt reisimiseks, inimeste veoks ja raskete haagiste veoks, aga seda kõike kuni kruusateeni ja healjuhul viljapõllule!
Muidu on eelnevalt juba ära toodud, et maastur on maastur ja buss on buss.
Head asja mis mõlemat mängiks hästi ma ei tea.
Kõik ka oleneb kui kaugele üle milliste kändude vaja ronida.
Kui lühike maa objektile siis kasvõi ebamugava istmega maastur.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Tean ühte meest kes tegeleb palju T3'dega ja veab ka autoveo treilat koos T3'ga!
Aga ei tea kuidas ta buss vormistatud.
Istekohtade arv väiksem tõesti kui arutlusel olev, aga see parim mis ma olen näinud sirgelt metsa sõitmas!
Aga ei tea kuidas ta buss vormistatud.
Istekohtade arv väiksem tõesti kui arutlusel olev, aga see parim mis ma olen näinud sirgelt metsa sõitmas!
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Minu puhul on kännud ekstreem. Tõin lihtsalt näite, kus ka Gazellil siduri suitsema sain.MustVälk kirjutas:Kui jutt juba VW bussidele läks, siis soovitan kändude ületamiseks T3.
Kõrge rehvi ja tõstega liikus terracani, amaroki, hiluxi ja pathfinderiga võrdselt!
Hetkel üks hea isend ka auto24's müügil: http://www.auto24.ee/used/2551281
(ei tee reklaami)
Muidu T4 alates kõlbab kõik edukalt reisimiseks, inimeste veoks ja raskete haagiste veoks, aga seda kõike kuni kruusateeni ja healjuhul viljapõllule!
Muidu on eelnevalt juba ära toodud, et maastur on maastur ja buss on buss.
Head asja mis mõlemat mängiks hästi ma ei tea.
Kõik ka oleneb kui kaugele üle milliste kändude vaja ronida.
Kui lühike maa objektile siis kasvõi ebamugava istmega maastur.
Üldjuhul on tatine, hooldamata, mätastega, ebatasane rohumaa.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616