K: Pajero SuperSelecti (2. gen) kasutajatele

Moderaatorid: Maasturid, Moderators

Vasta
ReneK
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 197
Liitunud: L Sept 08, 2012 8:53 am
Asukoht: Lõuna-Eesti (Põlva, Võru)
Kontakt:

K: Pajero SuperSelecti (2. gen) kasutajatele

Postitus Postitas ReneK »

Tere!

Uus masin liikus õuele ja enne kui hakkan maamehe mõistusega kallale trügima, siis uuriks, kuidas asjad käivad.

2. generatsiooni Pajero, automaat, SuperSelect vms.

Küsimus vahekasti ja lukkude lülitatavuse kohta.

1) Kui sõidan tagaveoga, siis kuna võin vahekastist lülitada järgi neliku (Kas ka D asendis või peab olema P asendis)?
2) Kuna võib vahekastist lülitada 4wd aeglusti peale? (Kas masin võib liikuda, ehk vedu näiteks D asendis peal või pean seisma ja kastist P)?
3) Kas SuperSelectil on ka nn keskmine difrilukk, mis hoiab ühtlase kiirusega kõiki nelja ratast või nn info displayl see keskmine oranz tuli näitabki lihtsalt, et vahekastist on nelik sees? (Enda mõistus ütleks, et nelikut näitavad 4 rohelist ratta märki ja see keskmine oranz näitab, et on keskdiffer sees?)
4) Kui on olemas keskdiffer, kas saan selle ka kuidagi välja lülitada, kuid samas nelik toimiks?
5) Tagadifri saan erali lülitada - kas on nn lülitatav LSD või täisdiffer - et nii kui lülitan, siis ka lukk peale läheb? Küsin, sest maja ees panin neliku sisse, lülitasin tagadifri sisse ja tagumise luku märk jäi ainult vilkuma (keskmine aga põleb ühtlaselt).
6) Kui vahekastist on sees aeglusti, siis millise käigu peaksin valima automaatkastist (Kas D või L)?
7) Kui sõidan nelikuga, siis mis asendis peab olema aut. kast, et tohiksin vahekastist lülitada veo tagaveo peale?
8) Automaatkastil on pisikene nupp, mis lülitab OD välja - ehk siis mida see täpselt teeb? Ja kuna seda mõistlik kasutada on?

Palju küsimusi - kokkuvõtlikult mõni 2. generatsiooni Pajero (automaadi) omanik võiks mulle selgeks teha, kuidas kastid ja lukud toimivad - nii, et ma neile liiga ei teeks.

Parimat ja ettetänades.
ReneK
Korteriühistute haldus- ja juhtimisteenus Põlva- ja Võrumaal. http://www.kinnistuhaldus.ee
Uko
Rock Crawler
Postitusi: 663
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:38 pm
Asukoht: viljandi

Re: K: Pajero SuperSelecti (2. gen) kasutajatele

Postitus Postitas Uko »

Seal kusagil on kleeps ,kas ukse või päikesesirmi küljes,seal kõik kirjas.
olge marurahulikud!
Kasutaja avatar
CaveMan
True Off Roader!
Postitusi: 1059
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Peetri
Kontakt:

Re: K: Pajero SuperSelecti (2. gen) kasutajatele

Postitus Postitas CaveMan »

ReneK kirjutas: 1) Kui sõidan tagaveoga, siis kuna võin vahekastist lülitada järgi neliku (Kas ka D asendis või peab olema P asendis)?
2) Kuna võib vahekastist lülitada 4wd aeglusti peale? (Kas masin võib liikuda, ehk vedu näiteks D asendis peal või pean seisma ja kastist P)?
3) Kas SuperSelectil on ka nn keskmine difrilukk, mis hoiab ühtlase kiirusega kõiki nelja ratast või nn info displayl see keskmine oranz tuli näitabki lihtsalt, et vahekastist on nelik sees? (Enda mõistus ütleks, et nelikut näitavad 4 rohelist ratta märki ja see keskmine oranz näitab, et on keskdiffer sees?)
4) Kui on olemas keskdiffer, kas saan selle ka kuidagi välja lülitada, kuid samas nelik toimiks?
5) Tagadifri saan erali lülitada - kas on nn lülitatav LSD või täisdiffer - et nii kui lülitan, siis ka lukk peale läheb? Küsin, sest maja ees panin neliku sisse, lülitasin tagadifri sisse ja tagumise luku märk jäi ainult vilkuma (keskmine aga põleb ühtlaselt).
6) Kui vahekastist on sees aeglusti, siis millise käigu peaksin valima automaatkastist (Kas D või L)?
7) Kui sõidan nelikuga, siis mis asendis peab olema aut. kast, et tohiksin vahekastist lülitada veo tagaveo peale?
8) Automaatkastil on pisikene nupp, mis lülitab OD välja - ehk siis mida see täpselt teeb? Ja kuna seda mõistlik kasutada on?
Kõik asjalikud küsimused ja vajalkud teadmised. Hakkame siis pihta.

1) SuperSelect võib lülitada kõiki vahekasti käike (v.a. aeglusti (4Lcl)) kiirusel kuni 100 km/h. Käigukangi asendit sõiduajal muutma ei pea aga vedu võiks selliselt järgi olla, et ei oleks suuremat kiirendamist ega suuremat käiguga pidurdamist. Näed ise ajapikku, kuidas vahekasti lülitus kastile kõige rohkem meeldib ja kuidas ta seda kõige kergemini teeb. Kui auto on paigal, siis võiks N peal vahekasti lülitada.
2) Aeglusti peale ja pealt maha auto seistab ja kast N peal.
3) On keskmine diffrilukk. Lukk on sees kolmandas (4Hcl) ja neljandas (4Lcl) asendis. Armatuuris keskdiffri indikaator põleb. See ei lukusta omavahel mitte neli ratast vaid ikkagi esi- ja tagasilla. Sildadel on omal ka diffrid. Asfaldi peal ei peaks seda kasutama.
4) Ei saa päris hästi küsimusest aru aga jah, on kekskdiffer. Teises asendis (4H) timetavad kõik neli ratast läbi diffrite. See on tavaline nelivedu ja võib sõida igal-pool, ka kuival asfaldil.
5) Tagadiffri lukk on eraldi lülitatav ning on päris lukk. Lülitada tohib seistes ja sõita ei lubata manuali järgi üle 20 km/h. Kui jääb vilkuma, sõida natuke edasi. Vahel ka nõks tagasi sõita. See kehtib ka teiste tulukeste kohta, kui nad vilkuma jäävad peale või maha võttes. See tähedab, et hammakad ei ole korralikult õigesse asendisse liikuknud ja tahavad veidi kaasa aitamist.
6) Käigu valid vastavalt maastikule ja olukorrale. Võib kasutada kõiki käike.
7) vt. punkt 1
8 ) Overdrive. Üldjuhul linna ja maanteesõidul koguaeg sees. Peaks olema niiöelda ökonoomsem. Kui on väljas, siis ei lülitata ka viimast käiku. Välja võid lülitada näiteks käänulisel kruusateel, kui tahad kihutada ja pöörded kõrgemad hoida ning ei soovi, et ta koguaeg viimast käiku lülitaks.
9) Vaata hoolikalt ringi ja leiad veel ühe nupu A/T mode, mis lülitab armatuuris PWR või HOLD.
Elektrooniliselt juhib käigukasti. PWR: hoiab pöörded kõrgemal ja vahetab käigu võimalikult hilja. Raskemal maastikul soovitatav kasutada. HOLD: läheb kohalt ära teise käiguga ning vahetab käigu ära võimalikult vara. Mina ei kasuta. Soovitatakse kasutada treileri veol või libedal pinnal.


Uko, seal kleepsu peal ei ole kindlasti kõike seda kirjas, mõni asi küll aga ma pole kindel, kas kõikidel see kleeps ongi.
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
ReneK
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 197
Liitunud: L Sept 08, 2012 8:53 am
Asukoht: Lõuna-Eesti (Põlva, Võru)
Kontakt:

Re: K: Pajero SuperSelecti (2. gen) kasutajatele

Postitus Postitas ReneK »

Tänud põhjaliku vastuse eest. Kui ma nüüd uuesti masina juurde lähen, siis võtan su juhtnöörid ette ja testin ära, et kõik ilusti toimib üldsegi mu masinal.

Proovin vältida sellist suhtumist, et põikpäiselt proovin ja kui peotäis juppe käes, siis küsin. Parem küsin ja jätan jupid siiski masina külge. Sellepärast võibolla ka kohati absurdsed küsimused teadjale, minule aga vajalikud.

Tänud veelkord ja eks kui testitud, siis vaatan, kas veel küsimusi või saan asja käppa.
Korteriühistute haldus- ja juhtimisteenus Põlva- ja Võrumaal. http://www.kinnistuhaldus.ee
Andruzka
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 128
Liitunud: N Juun 17, 2010 1:55 pm
Asukoht: Harjumaa 5088077

Re: K: Pajero SuperSelecti (2. gen) kasutajatele

Postitus Postitas Andruzka »

Niipalju vihjeks, et kui on lumine tee, siis on hästi mõnus sõita kiire neliveoga, keskdiffer lukus.
D4; G270
Vasta

Mine “Mitsubishi”